Miten laitat hiuksesi aamuisin? Toivon vastauksia erityisesti
niiltä jotka eivät käy aamulla suihkussa.
Itse käyn aamuisin suihkussa, sillä hiukset on joka tapauksessa muutenkin niin sekaisin että ne pitää kastella kokonaan. Minulla on melko ohuet hiukset jotka ovat hieman hartioiden alapuolelle ja nukkumisen jäljiltä ovat niin kamalat ettei mitään rajaa!
Mikä avuksi jos haluaisin alkaa käymään iltaisin suihkussa?
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:51"]
Miksi olen saanut miinuspeukun? :) Eikö näin saa laittaa hiuksia?
3
[/quote]
Hei oikeasti! Selityksiä miinuksille.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:51"]
3
[/quote]
[/quote]
Tee uusi keskustelu siitä, kuinka kaikki ihmiset ei ajattele samalla tavoin kuin sinä ja vaadi siellä selityksiä miinuspeukuille! Multa sait miinuspeukun ihan vaan siksi, että mua yrjöttää ihmiset, jotka pesee hiuksiaan kuivashampoolla. Jos hiukset näyttää/tuntuu likasilta niin mene suihkuun.
Jep, saa antaa miinuksia huoletta, en tule vaatimaan selityksiä!
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:51"]
3
[/quote]
[/quote]
Tee uusi keskustelu siitä, kuinka kaikki ihmiset ei ajattele samalla tavoin kuin sinä ja vaadi siellä selityksiä miinuspeukuille! Multa sait miinuspeukun ihan vaan siksi, että mua yrjöttää ihmiset, jotka pesee hiuksiaan kuivashampoolla. Jos hiukset näyttää/tuntuu likasilta niin mene suihkuun.
Jep, saa antaa miinuksia huoletta, en tule vaatimaan selityksiä!
[/quote]
Hyi, en pese hiuksia kuivasampoolla. Batisten kuivis kohottaa juuren tosi hyvin. En koskaan liiku missään likaisin hiuksin.
3
Saman ongelman kanssa taistelen itsekin. Mulla tukkaa ihan järjettömän paljon, luonnonkihara ja huonokuntoinen. Leukaan asti pituus tällä hetkellä, lyhyet oli katastrofi ja nyt kasvatan pitkiksi.
Aamuisin näytän joltain Marja Tyrnin ja Einsteinin sekasikiöltä.
Suoristus ainoa mikä auttaa mutta lämpösuojatuotteista huolimatta ihan palaneet korput niin ei viittis jatkuvasti.
Nyt ne onneksi ylettää jotenkuten kiinni, pinneillä täytyy vähän avittaa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:34"]
Pese illalla, mutta kastele vain suihkun alla tai suihkepullolla aamulla? Itse tykkään pestä aamuisin, on paljon kivempi aloittaa päivä suihkunraikkaana ja vastapestyllä tukalla.
[/quote]
Lasten parissa töissä? Vai poliisi? :D
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:32"]niiltä jotka eivät käy aamulla suihkussa.
Itse käyn aamuisin suihkussa, sillä hiukset on joka tapauksessa muutenkin niin sekaisin että ne pitää kastella kokonaan. Minulla on melko ohuet hiukset jotka ovat hieman hartioiden alapuolelle ja nukkumisen jäljiltä ovat niin kamalat ettei mitään rajaa!
Mikä avuksi jos haluaisin alkaa käymään iltaisin suihkussa?
[/quote] Itse käyn illalla saunassa, pesen hiukset ja hoidan hoitoaineella. Käärin pyyhkeeseen ja annan olla. Ennen nukkumaan menoa sormilla kohottelen ja hieman haron pöyhkeämmäksi.
Aamulla puristelen hiuksiin muotovaahtoa hieman ja annan kuivahtaa. Tuperaan hieman harjalla ja hieman lakkaa. Tämän jälkeen päällimmäisiä hiuksia kevyesti harjaamalla saa halutun kampauksen.
Illalla ennen pesua harjaan kuivat hiukset selväksi. En koskaa harjaa märkiä hiuksia. Enkä omista fööniä. Hiukseni ovat kerrostetut ja pitkät. Näin käsiteltyinä näyttävät myös tuuheilta.
Käyn n.joka toinen ilta pesemässä tukan ja märällä tukalla nukkumaan. Aamulla harjaan,laitan kiiltosuihketta, kosteuttavaa öljyä ja tyveen hieman hiuspuuteria kohotukseen. Tupeeraan nopeasti takaa ja sivuilta ja lakka päälle. Toisena aamuna riittää usein vain harjaus ja lakka. Minulla on pitkä ruskea suora keskipaksu tukka:)
Laitan ponnarin ja jos hiukset sojottaa minne sattuu,laitan muotovaahtoa ja föönaan tukan aisoihin tai käytän suoriastusrautaa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:34"]
Pese illalla, mutta kastele vain suihkun alla tai suihkepullolla aamulla? Itse tykkään pestä aamuisin, on paljon kivempi aloittaa päivä suihkunraikkaana ja vastapestyllä tukalla.
[/quote]
Lasten parissa töissä? Vai poliisi? :D
[/quote] Lapset ja nuoret. Ihanat kultamussukat :)
Vinkkinä niille, joilla tuntuu hiuspohja rasvoittuvan varsinkin edestä kovin nopeasti:
Jättäkää kunnon väli (pari senttiä) hiusrajaan kun levitätte naamaan kosteusvoidetta. Se nimittäin imeytyy helposti hiuksiin asti!
Suihkutan kuivaan tukkaan lämpösojaa ja käsittelen raudalla (joko suoristan tai kiharran) tyvelle kuivashampoota/hiuspiuteria kohottamaan, pöyhin hiukset ja kunnolla lakkaa päälle. Siloitan päällimmäiset hiukset ja lisää lakkaa. Latvoihin latvasuojaa/hiusöljyä. Lopuksi kiiltosuihke.
Jos käyn aamulla suihkussa, suihkutan hoitosuihketta märkään tukkaan ja harjaan selväksi, minkä jälkeen latvaan hoitava muotoilutuote ja tyvelle tyvikohottaja tai suolasuihke. Föönaus pyöröharjan kanssa.
Näitä lukiessa alkaa kyllä rastatukka tuntua niin parhaalta ratkasulta itselle. Mulla ei ikinä riittäis aika, saati kiinnostus tukan kanssa jokapäiväiseen puljaamiseen. Noh, onneksi jotkut muut jaksaa.
Pesen nykyisin hiukset n. joka neljäs aamu. Sinä kolmantena päivänä ne on usein jo suht rasvaiset, mutta ei voi mitään. Päänahka ja latvat ei kestä jatkuvaa kalttaamista.
Mulla on pitkät hiukset, n. lapaluiden keskelle tai niille main. Ja tukkaa on paljon, mutta se on hentoa ja menee helposti takkuun. Kätevästi hiuslaatuni on lasimainen ja liukas, mikään kampaus, pinnit, tms. ei tahdo pitää.
Talvisin teen yleensä letin, jonka kiinnitän hauenleualla nutturaksi. Siten latvat pysyy parempikuntoisina, kun eivät pääse sähköistymään ja takin kaulukset ja olkalaukku ei kuluta niitä. Kesäisin ja keväisin käytän usein pantaa. Vähän lakkaa päälle. Siinä se. Ovesta ulos astuttua hiukset on kuitenkin taas kohta pörröpesä ja ne saisi laittaa uudelleen. :)
Teen letit ja aamulla on sitten leteistä riippuen kiharoita,laineita. Ne pitää hiukset myös pitkään hyvän tuoksuisina vaikka kävisi parilla hikilenkillä..
Tai siis minulla.
Ja erilaisia lettejä voi hyvin tehdä myös lyhyisiin hiuksiin.
Huh, en ole oikeesti ikinä tajunnut, että ihmiset laittaa hiuksiaan noin paljon! Siis ihan arkena. Tuli tyhmä olo. Mä harjaan ja laitan letin tai kietaisen "nutturan". Mitään muotoilutuotteita en edes omista. Ei, onpas mulla lakka, jos joskus teen jonkun kampauksen iltarientoihin. Mutta kaikki töhkä päässä inhottaa ja kutittaa. Ja haisee pahalle. En tykkää yhtään. Pakko aina se lakkakin päästä mahdollisimman pian pesemään pois.
Sääliksi käy kaikki, joilla on joka-aamuinen hiustenlaitto noin monimutkaisen kuuloista. Itselläni on aina ollut pitkät hiukset, hieman luonnonkiharat. Kampaan aamulla selviksi ja kietaisen nutturan/sykerön, jonka kiinnitän klipsillä ylös. Helppoa kuin heinänteko ja pysyy siistinä iltaan asti. Ei lakkaa tms kemikaaleja päähän koskaan. Parturilasku koostuu pari kertaa vuodessa tapahtuvasta latvojen tasauksesta.
Sama homma kuin parilla edellisellä, miten siihen lettiin ehtii niin kamalasti paneutumaan... Itse tykkään kun aamuisin on omaa aikaa, silloin kuuraan itseni ja annan hiuksien kuivua harjattuina. Juon kahvit, luen lehden, syön aamupalan, meikkaan yms. Sitten joko pistän ne hainhampaalla kiinni tai annan valua auki, riippuu mielialasta. Riittää mun mielestä aivan hyvin ja tututkin kysyvät mikä on hiusteni salaisuus - no en lämpökäsittele, värjää, suihkuttele lakkoja jne.
Peruslaitto: kampaan läpi, tuuheuttavaa hiusvahaa tyviin, suoristusraudalla kääntelen latvat niin etteivät sojota minne sattuu. Sitten lakkaa päälle.