Miten laitat hiuksesi aamuisin? Toivon vastauksia erityisesti
niiltä jotka eivät käy aamulla suihkussa.
Itse käyn aamuisin suihkussa, sillä hiukset on joka tapauksessa muutenkin niin sekaisin että ne pitää kastella kokonaan. Minulla on melko ohuet hiukset jotka ovat hieman hartioiden alapuolelle ja nukkumisen jäljiltä ovat niin kamalat ettei mitään rajaa!
Mikä avuksi jos haluaisin alkaa käymään iltaisin suihkussa?
Kommentit (58)
Veikkaan ap, että meillä on aika lailla samanlaiset hiukset. Paitsi että minulla on lisänä vielä se, että hiukseni pörrööntyvät ja näyttävät vähänkään kosteammalla ilmalla pahimmillaa joltain huopahatulta. Joten en minäkään voi oikein lähteä töihin tyylillä "pesen hiukset ja harjaan ne, mitään shampoota kummempia kemikaaleja en käytä".
Minulla kaiken pohja on se, että kuivaan hiukset hyvin. Siis oikeasti hyvin. Onnistuu kyllä nopeasti, kun jaksaa kuivatella hiuksia ensin tarpeeksi pitkään luonnostaan, ja sinulla on tarpeeksi tehokas hiustenkuivain. Käytännössä siis melkein kuiviksi. Tämän jälkeen laitan hiuksiin hiusöljyn (saa myös hennolle hiuksille sopivaa, vähentää pörröisyyttää) ja muotovaahdon, ja kuivaan ne lapioharjan avulla suuttimen (suutin on tärkeä, jottei synny pörröä) kanssa keskilämmöllä. Tässä ei oikeasti mene kuin noin 5 minuuttia, ja kiireessä 3 minuuttiakin riittää. Viimeistelen kampauksen lakalla, koska lakassa on useinmiten kosteussuoja.
Nykyään teen tämän oikeastaan aina illalla, vielä vuosi sitten käytin myös suoristusrautaa aamulla, mutta hiusöljy tasoittaa hiusta niin, etten oikeastaan sitä enää tarvi. Kaksihaaraisten määrä on vähentynyt suoristusraudan skippaamisen jälkeen todella rajusti. Kerrostetuissa hiuksissa luonnollinen taipuisuus (lue: se että harottavat lyhyempinä viiteen suuntaan) on ok, ja pieni pörrökin on ilmeisesti tulossa muotiin.
Ap taas linjoilla.
Löysin lahjaksi joskus saadun luomushamppoon, urtekram taisi olla merkki.
Olen pessyt sillä hiukset nyt kaksi kertaa. Vastausten innoittaman olen jättänyt (silikonisen?) hoitoaineen pois enkä ole kammannut märkiä hiuksia tai föönannut.
Yleensä siis käytän hoitoainetta, kampaan hiukset märkinä ja sen jälkeen föönaan pyöröharjan kanssa.
Ja mitä on käynyt? Hiukset on aivan JÄRKYTTÄVÄT! Kuivan hampun näköiset ja sojottavat mihin sattuu. Tukkaa ei voi laittaa edes ponnarille sillä ponnari on niin hirveän näköinen, eilen joudun suoristamaan ja siloittelemaan hiukset suoristusraudalla, tänään olen kärsinyt hampusta.
Rasvoittuvan päänahan vuoksi joudun pesemään hiukset joka päivä ainakin näin kuukautiskierron puolivälillä, tiedän kyllä että sitä ei suositella.
Mikä nyt neuvoksi? Jatkanko luomushampoota, ei kampaa ja fööniä ja odotan että käänne parempaan tapahtuu?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:57"]
Näitä lukiessa alkaa kyllä rastatukka tuntua niin parhaalta ratkasulta itselle. Mulla ei ikinä riittäis aika, saati kiinnostus tukan kanssa jokapäiväiseen puljaamiseen. Noh, onneksi jotkut muut jaksaa.
[/quote]
samaa mieltä!
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 22:19"]Ap taas linjoilla.
Löysin lahjaksi joskus saadun luomushamppoon, urtekram taisi olla merkki.
Olen pessyt sillä hiukset nyt kaksi kertaa. Vastausten innoittaman olen jättänyt (silikonisen?) hoitoaineen pois enkä ole kammannut märkiä hiuksia tai föönannut.
Yleensä siis käytän hoitoainetta, kampaan hiukset märkinä ja sen jälkeen föönaan pyöröharjan kanssa.
Ja mitä on käynyt? Hiukset on aivan JÄRKYTTÄVÄT! Kuivan hampun näköiset ja sojottavat mihin sattuu. Tukkaa ei voi laittaa edes ponnarille sillä ponnari on niin hirveän näköinen, eilen joudun suoristamaan ja siloittelemaan hiukset suoristusraudalla, tänään olen kärsinyt hampusta.
Rasvoittuvan päänahan vuoksi joudun pesemään hiukset joka päivä ainakin näin kuukautiskierron puolivälillä, tiedän kyllä että sitä ei suositella.
Mikä nyt neuvoksi? Jatkanko luomushampoota, ei kampaa ja fööniä ja odotan että käänne parempaan tapahtuu?
[/quote]
No tuo ei ainakaan tule toimimaan. Käytä hoitoainetta, kampaa ennen pesua. Silikonittomia shampoita on myös ei-luomuna (käytän luomumeikkejä, mutta ainakin omat kuivat, pörröiset hiukseni kaipaavat silikonia)
Itse pesen hiukset 3 kertaa viikossa, illalla. Laitan märkään tukkaan jätettävää hoitoainetta, ja annan kuivua vapaasti.
Kun tukka on n. 80-90% kuiva, lisään muotoilutuotteet (tuuheuttava voide, latvoihin öljy). Juhliin sitten föönaus lämpösuojan kanssa.
Aamuisin harjaan hiukset ja lisään vähän hiusvoidetta silottamaan pintaa
Pese illalla, mutta kastele vain suihkun alla tai suihkepullolla aamulla? Itse tykkään pestä aamuisin, on paljon kivempi aloittaa päivä suihkunraikkaana ja vastapestyllä tukalla.
Minä vain kampaan hiukset ja laitan ponnariin. Töissä ponnari muutenkin turvallisin, ei satu ihan niin paljon jos joku vetää hiuksista jos vetävät ponnarista...
Haluaisin kyllä lyhyemmät hiukset, mutta ei kannata koska niistä saisi liian hyvän otteen.
Mulla on pitkät hiukset. Föönaan ne isolla ilmakihartimella, Tigin Superstarilla ja Sexyhairin flat-...:lla joka toinen ilta. Aamulla vain harjaus ja vähän tuota Flatia. Toisena aamuna kuivashampoo kohottamaan.
Hiusten rullaaminen. Jos nukkuisit paplarit päässä ne olisivat aamulla ihanan kuohkeat. Vaihtoehtoisesti voit vääntää hieman kostean tukan nutturalle yöksi jolloin se on aamulla taipunut loiville laineille.
Käyn myös illalla suihkussa. Aamulla harjaan, suihkutan lämpösuojan (Aussie Take the Heat) ja suoristan.
Pesen illalla ja pidän hetken tarrarullia (=laiskan naisen föönaus). Aamulla muotoilen ilmakihartimella ja/tai raudalla.
Onni ja riesa on tukka joka jämähtää just siihen asentoon mihin se kuivuu. Jos pääsee kuivahtamaan väärään asentoon, niin sitähän ei sit nitkauteta millään raudoilla tai muotoilutuotteilla pesemättä. Mutta jos sen verran jaksaa iltasuihkun jälkeen vartoa, että tukka on kuiva nukkumaan mennessä ni se on sit siinä. Ehkä vähän tarvii harjaa näyttää ja suihkasta lakkaa sekaan, ettei ihan päätä myöten mene.
Vaihtelee esimerkiksi sen mukaan, onko ohimolla finni joka pitää peittää vai onko hiukset ihan päin helvettiä, jolloin teen nutturan. Mulla on siitä ärsyttävät hiukset, että ne on alta ihan luonnonkiharat, mutta päältä ihan suorat. Niinpä usein kerään ne päällimmäiset hiukset vaan ponnarille/kiinnitän pinneillä taakse.
Miksi olen saanut miinuspeukun? :) Eikö näin saa laittaa hiuksia?
3
Käyn illalla suihkussa, mutta en kastele hiuksia, vaan nostan ne hiusklipsin ja hiuspannan avulla ylös. Aamulla pää alaspäin lavuaariin ja pesen siinä tukan. Joko suihkulla tai mikäli lavuaari on sellainen, jossa on pitkä ja kääntyvä hana, hanan alla. Kuivaan ja muotoilen haluamallani tavalla. Mulla on niin rasvoittuva päänahka ja hienot hiukset, että kaikki muut vaihtoehdot (kokeiötu on kuivashampoota myöden) ei vaan toimi. Viikonloppuisin toki usein aamulla suihkussa. Ja pesen tukan aina saunan tai urheilun jälkeen kun pää on hikoillut.
Eihän täällä ymmärretä hyvien muotoilutuotteiden päälle. Itse käytän Cutrin ja Goldwell muotoilutuotteita. Pesun jälkeen aina kuivaus föönillä ja vanhanaikaiset rullat päähän,kampaus on tuuhea ja kestävä.
Mä kerään pötkyläni yhteen ja sitasen ponnarilla kiinni. Tukan pesen noin kerran viikossa, jonka jälkeen tukan kuivuttua revin erilleen ne pötkylät, mitkä on tarttunu toisiinsa pestessä.
Tästä ei tukan laittaminen enää kauheesti helpotu :)
Voi, mulla on niin tuuhea tukka etten voi sitä yhtään enempää enää tuuhentaa. Käyn suihkussa keskimäärin joka toinen ilta ja tunti-pari suihkun jälkeen laitan jotain kuumankestoainetta ja vedän tukan suoristusraudalla littanaksi.
Aamuisin ei tarvitse laittaa mitenkään, kun yleensä tuo pysyy sen pari päivää mikä on tarkoituskin.
pesen illalla, 2 krt vkossa. EI shampoota, vain hoitoainetta. EI mitään töhnää siinä vaiheessa, kuivuu yön aikana.
Aamulla harjaus, latvojen muotoilu suoristusraudalla.
jos edellisenä iltana pesty, kevin murpyn mustasta pullosta suihkautus pää ylösalaisin. jos ei pesty, vähän hiuslakkaa riittää.
Ei markettiuotteita.
Hiukset tosi hyvänkuntoiset ja kiiltävät, kampaajalla värjäys ja leikkaus kerran kuussa.