Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laitat hiuksesi aamuisin? Toivon vastauksia erityisesti

Vierailija
13.03.2014 |

niiltä jotka eivät käy aamulla suihkussa.

Itse käyn aamuisin suihkussa, sillä hiukset on joka tapauksessa muutenkin niin sekaisin että ne pitää kastella kokonaan. Minulla on melko ohuet hiukset jotka ovat hieman hartioiden alapuolelle ja nukkumisen jäljiltä ovat niin kamalat ettei mitään rajaa!

Mikä avuksi jos haluaisin alkaa käymään iltaisin suihkussa?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kastelen hiukset pikaiseen (ihan riitää hanan alla kastellut sormet, joilla haraan hiukset läpi pari kertaa sormia kastellen, tosin hiusten mitta on vain n. korvien alareunaan asti). Sitten föönaus, vaha ja lakka. Tai jos hiukset eivät ole kovin sekaisin aamulla, niin riittää lämpösuojasuihke ja suoristusraudalla laittaminen.

Vierailija
2/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lämpösuojaa suosittelette?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puolipitkät hiukan luonnostaan taipuvat hiukset. Melkein aina aamulla herätessä kampaus on lähes valmis tai tarvitsee ehkä hiukan otsahiusten asettelua. Joskus minulla on kausia, jolloin kääntelen latvoja raudalla hiukan ylöspäin. Tosi vähällä puljaamisella onneksi selviän enkä yleensä käytä mitään muotoiluaineita. 

Vierailija
4/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotovaahto!

Illalla pesen hiukset, hieron tyviin muotovaahtoa  ja föönaan pää alaspäin. Aamullakin vielä on tuuhea, kaunis tukka.

Vierailija
5/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan aamusuihkuja, joten illalla suihkuun ja tukan valmistelu aamuksi sujuu näin: 

Suihkuttelen hiuksiin (tuuheuttavan) lämpösuojan sekä nykyisin myös tyvikohottajan. Föönaan pää alaspäin, joko vapaasti tai isoa rullaharjaa apuna käyttäen. Nukun hiukset auki. Aamulla hiukset ovat takuttomat ja riittää, että niitä sormilla haroo auki ja muotoonsa. Usein laitan aamulla jotain erottelevaa muotoilutuotetta ja lakkaa viimeistelyyn. Minulla on hyvässä kunnossa olevat, taipuista omassa värissä olevat olkapäille ulottuvat hiuset.

Vierailija
6/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ei ehdi kun kampata hiukset, naamaan rasvat, vaatteet ja menoksi´. Nyt pidän vapaapäivän .

Vierailija
7/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAi psykiatrinen hoitaja ;)

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:34"]

Pese illalla, mutta kastele vain suihkun alla tai suihkepullolla aamulla? Itse tykkään pestä aamuisin, on paljon kivempi aloittaa päivä suihkunraikkaana ja vastapestyllä tukalla.

[/quote]

Lasten parissa töissä? Vai poliisi? :D

[/quote]

Vierailija
8/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan pitkä keskustelu tästä tullut.

Olen niin kateellinen teille jotka voitte aamulla lähteä töihin ilman hiusten laittoa ts. pelkkä harjaus riittää.

En osaa kuvailla miltä omat hiukseni edes näyttävät. Ohuet, sivulta päänmyötäiset lituskat mitkä törröttävät päältä ylös päin. En osaa kuvailla, mutta harjalla niistä ei selviä. Suihkepullokaan ei auta vaan hiukset pitää kastella kokonaan.

Ponnarikaan ei auta kun hiukset on niin ihmeellisesti taipuneet että ponnarista ei saa siistiä.

- ap

Vierailija
9/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aiemmin sama ongelma, mutta nykyään tukka näyttää hyvältä 90% ajasta ilman laittamistakin. Mallini on tällä hetkellä leukapituinen polkka, jonka pesen luomushampoolla, en käytä hoitoainetta ja hiukset näyttävät aina tuuheilta ja ne saa pöyhimällä hyvään malliin. Silloin, kun käytin silikonisia shampoita ja hoitoaineita, hiuksiin piti laittaa ties mitä muotoilutuotteita.

Vierailija
10/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan mitenkään. Ei mene takkuun, niin ei tarvistisi edes harjata, mutta harjaan kuitenkin :D Sitten nostan pampulalla sykkyrälle/jonkun sortin puoliponnari-nutturalle. Pesen joka toinen tai kolmas päivä hiukset iltaisin. En käytä koskaan mitään muotoilutuotteita. Hiukset pysyvät tosi hyväkuntoisina läpi vuoden. Kerran vuodessa leikkautan latvoja.

Vierailija
11/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 12:27"]

Minulla oli aiemmin sama ongelma, mutta nykyään tukka näyttää hyvältä 90% ajasta ilman laittamistakin. Mallini on tällä hetkellä leukapituinen polkka, jonka pesen luomushampoolla, en käytä hoitoainetta ja hiukset näyttävät aina tuuheilta ja ne saa pöyhimällä hyvään malliin. Silloin, kun käytin silikonisia shampoita ja hoitoaineita, hiuksiin piti laittaa ties mitä muotoilutuotteita.

[/quote]

Olin juuri tulossa mainostamaan silikonitonta shampoota! Se pelasti mun hiukset ja ne oli aiemmin liukkaat ja lasimaiset ja taipui miten sattuu. Nyt ne on samaan aikaan ilmavat ja suorat eikä tarvitse juuri mitään tehdä, vähän geeliä tai pari pinniä sivuotsiksen kasvoilta pitämiseksi useimmiten riittää. Mutta minunkin hiukset on aika lyhyet (leuan alle) joten ehkä toimii paremmin ap:n hiuksia lyhyemmissä.

Vierailija
12/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, miksi täällä annetaan kaikille vaan miinuspeukkuja? Tarkoittaako se että teen jotain väärin vai että itse ette tykkää sellaisesta tyylistä? Ihme meininkiä :D -9

Vierailija
13/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä mun aamun pelastukset. Mulla näihin menee 5 min korkeintaan.

http://www.accordingtokimberly.com/2012/01/how-to-make-french-braid-bun.html

http://isabelrosejames.blogspot.fi/2010/11/braided-bangs.html (ilman tuota nutturaa)

http://themonarchhouse.com/site/wp-content/uploads/2012/08/fish-tail-braid-1.jpg

http://www.thesmallthingsblog.com/2011/08/wrap-around-french-braid.html

Tai jos on oikeasti kiire, niin laitan vaan jonkun pikanutturan/ tavallisen sivuletin.

Hiukset pesen iltaisin ja aamulla ei ole kyllä aikaa niitä alkaa suoristaa. Ymmärrän tietenkin, ettänuo minun vaihtoehtoni voivat olla hankalia ja vaatii aikaa, että niistä tulee "pikakampauksia", mutta harjoitus tekee mestarin :) Kuivashampoo helpottaa noiden tekoa varsinkin alussa, kun se tuo hiuksiin tekstuuria, eikä hiukset karkaa käsistä niin helposti.

Vierailija
14/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap!

Luulen että sun ainoa keino on pestä hiukset aamuisin. Jos ne on ohuehkot, ne luultavasti kuivuu aika nopeasti, jos peset ne aamulla ensimmäiseksi.

Itse olen huomannut, että iltapesu hiuksille ei sovi mulle, koska sitten ne on aamulla takuuvarmana kamalan näköiset ja sinne tänne sojottavat. Pesemättä voin olla yhden päivän, silloin laitan hiukset ponnarille.

Vierailija
15/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 12:49"]

Mitä ihmettä, miksi täällä annetaan kaikille vaan miinuspeukkuja? Tarkoittaako se että teen jotain väärin vai että itse ette tykkää sellaisesta tyylistä? Ihme meininkiä :D -9

[/quote]

Niinpä :) Mietin, tietääkö joku minulle sitten paremman tavan laittaa hiukseni. Vinkkejä otetaan vastaan! Olen löytänyt itselleni parhaiten sopivat tuotteet mittavan testiuran jälkeen ja nyt pysyn näissä, kunnes niitä lopetetaan myymästä. 

3

Vierailija
16/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ovat aamulla ok jos ne föönaa illalla kuiviksi. Minulla on työn takia tukka ponnarilla tai nutturalla, joten ei paljoa sanottavaa hiustenlaittoon.

Vierailija
17/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän peruukin päähän ja siinä se.

Vierailija
18/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivashampoon tarkoitus ei olekaan pestä hiuksia, vaan tehdä niistä siistimmän näköiset ja on just hyvä vaihtoehto, jos hiukset on miniskidisti likaiset, mutta ei niin likaiset, että kannattaisi turhaan mennä shampoolla pesemään ja siten kuivattamaan turhaan päänahkaa ja luonnollista rasvaa liikaa poistamaan. Suositushan ei ole missään nimessä että hiuksia pestäis shampoolla joka päivä eikä joka toinenkaan. 

Vierailija
19/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese illalla, mutta kastele vain suihkun alla tai suihkepullolla aamulla? Itse tykkään pestä aamuisin, on paljon kivempi aloittaa päivä suihkunraikkaana ja vastapestyllä tukalla.

[/quote]

[/quote]

Mulle tuli mieleen, että kehitysvamma- tai mielenterveyshoitaja.

Vierailija
20/58 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 17:29"]

[/quote]

[/quote]

Mulle tuli mieleen, että kehitysvamma- tai mielenterveyshoitaja.

[/quote] Vastasin kyllä jo ekalla sivulla että työskentelen lasten ja nuorten parissa =) Mutta pakko myöntää että ovat vähän ehkä normaalia haastavampia =D