Tuleeko muille ihmisruuhkassa mitätön olo?
Siis jos menette vaikka kaupungille tai jonnekin suureen kauppaan yms. ruuhka-aikaan, niin tuleeko teille siellä koskaan sellainen olo että olette oikeastaan maailmassa merkityksetön koska ihmisiä on niin paljon. Tai mitä fiiliksiä teille yleensä tulee?
Mulle itselle tulee usein tuollainen mitätön ja merkityksetön olo, lisäksi tunnen itseni rumaksi ja vanhaksi.
Kommentit (4)
Ei tule, kun tiedostan muutenkin että ihmisiä on aika monta muutakin kuin minä, ei tule yllätyksenä.
Tuntuu, että kaikki muut ovat erilaisia ja olen ainoa ajatteleva ihminen maailmassa
Ei. Varmaan koska olen pitkä, ihmiset tuijottavat ja yritän keskittyä omaan tekemiseeni. Ehkä hieman yksinäinen olo jollakin tavalla, koska siellä on niin paljon ihmisiä, mutta kaikki ovat vieraita ja kukaan ei puhu toisilleen.
Joo, tulee. Mutta koen sen mitättömyyden tunteen jotenkin vapauttavana - tajuan, ettei omat ongelmani ja vainoharhailuni olekaan niin suuria, miltä ne omassa päässä yksin mietiskellessä tuntuvat. Isossa ihmismassassa saa uutta perspektiiviä.