Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni sanoi vievänsä vauvan :(

Vierailija
13.03.2014 |

Aloin jutustella ihan vain hypoteettisesti siitä, mitä tapahtuu, jos me joskus eroamme. Sanoin, että toivon, että mies asuu lähellä, jotta voi tavata lasta paljon. Vauva ei ole vielä edes syntynyt, syntyy vasta kesällä. Mies katsoi mua pitkään ja sanoi, että lapsi jää hänelle. Siitä ei kuulemma edes keskustella. Voiko se tehdä niin? Mä lähetin heti isälle viestin, ja kysyin, miten voidaan estää tuo tapahtumasta. Isä lupasi selvitellä asioita. Mua alkoi pelottaa ihan tosissaan, vaikka me ei ollakaan eroamassa. Tietääkseni...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 21:57"]

Aloin jutustella ihan vain hypoteettisesti siitä, mitä tapahtuu, jos me joskus eroamme. Sanoin, että toivon, että mies asuu lähellä, jotta voi tavata lasta paljon. Vauva ei ole vielä edes syntynyt, syntyy vasta kesällä. Mies katsoi mua pitkään ja sanoi, että lapsi jää hänelle. Siitä ei kuulemma edes keskustella. Voiko se tehdä niin? Mä lähetin heti isälle viestin, ja kysyin, miten voidaan estää tuo tapahtumasta. Isä lupasi selvitellä asioita. Mua alkoi pelottaa ihan tosissaan, vaikka me ei ollakaan eroamassa. Tietääkseni...

[/quote]

Ei se isä isä yksin voi päättää, että lapsi jää hänelle.

Vierailija
42/51 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se lapsi jäis miehelle joka ei sen takia yöllä halua herätä ja kakkavaippaa ei ainakaan vaihda. Salli mun nauraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole tyytyväinen nyt?

Vierailija
44/51 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kannattanut kuitenkin tuota vauvantekoa miettiä vähän kauemmin, tai käydä tätä keskustelua kun vauvaa yrititte?
Sen sijaan että yhden viestiketjun aikana (joka alkoi sillä että mitä ehkäisyä käyttää kun hormonaaliset ei sovi sulle....) päätät että joo, kyllä teille voi vauva tulla.

Vierailija
45/51 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:41"]

Mikset ole tyytyväinen nyt?

[/quote]

Kyllä mä tavallaan olen, mutta mietityttää vain. Mies ei nyt ole ihan sitä, mitä silloin, kun seurustelimme aikaisemmin eikä sitäkään, mitä puheissaan ennen naimisiinmenoa ja raskautta. Mutta onhan tämä hänellekin sopeutumisen aikaa. Hänellä on ura hyvässä nosteessa enkä mä ole välttämättä helpoin puoliso. Paitsi nyt olen! 

ap

Vierailija
46/51 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies bilettää? Miehen on valitettavasti tässä massa ikinä vaikea saada huoltajuutta joten ei sulla huolta ole.

Vierailija
47/51 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu! Ei se mies sitä mihinkään vie, ei ainakan laillisesti. Erotapauksissa asiat punnitaan tarkkaan. Ellei ole syytä epäillä äidin kykyä huolehtia lapsesta ja todistaa lapsen turvattomuus, niin vauva jää äidille.

Teillä on ihmeen hölmöjä keskustelun aiheita. Keskittykää johokin positiivisempaan aiheeseen.

Vierailija
48/51 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä sanoit spekuloidessa eroa, että toivot miehen asuvan lähellä jotta hän voi tavata lasta usein. ELI pidit automaattisesti selvänä että lapsi jäisi sinulle ja mies tapaisi sitä.

Sitten miehesi vastasi samalla mitalla. Automaattisesti olettaa että lapsi jäisi hänelle, (ja että sinä toivottavasti asuisit lähellä että tapaisit usein ja olisit mukana lapsen elämässä).

Ja nyt SINÄ olet loukkaantunut ja järkyttynyt että lapsen isä oletti olevansa lähihuoltaja, kuten SINÄ juuri olit itse olettanut että itsestäsi tulee lähihuoltaja?

..miksi edes lähdit spekuloimaan eroa. Minulle jos puolisoni olisi tullut sanomaan noin, niin olisin tosi järkyttynyt ja loukkaantunut.

Vierailija
49/51 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:13"]

No kyllä noista on järkevää puhua. Mieheni (avoliitto) poika asuu kanssamme ja meillä on nyt yksi yhteinen lapsi ja toinen tulossa. Halusin itse puhua miehen kanssa asiat läpi koska kävivät exänsä kanssa oikeudessa taistelun pojasta. Ja kyllä olemme päättäneet että jos joskus mitään käy lapsemme tulevat minun mukaani ja pyrkisimme asumaan lähellä toisiamme. Minusta on vastulliista miettiä asioita etukäteen, koska ikinä ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan. Ja ei, emme ole eroamassa tällä hetkellä emmekä toivon mukaan koskaan. :)

[/quote]

Miettiähän aina voi, eri asia on mitä sitten tapahtuu kun/jos se ero tulee. Voi olla että sullakin on edessä oikeustaistelu, miksi mies ne lapset sulle antais kun ei sitä ensimmäistäkään antanut äidilleen. Juu, nyt se sanoo antavansa, mutta eron tullessa mieli voi olla toinen. Ja kun rakkaus on kuollut tai loukattu niin sitä raivoakin löytyy.

[/quote]

tilannehan on se että lapsen äiti taisteli pojastaan vaikka ei ollut kykenevä huolehtimaan tästä. Alkoholia joi joka päivä, seurusteli narkkareiden kanssa ja käytti luultavasti itsekin lääkkeitä. Mies olisi antanut lapsen asua äitinsä luo jos tämä olisi hänestä kyennyt huolehtimaan. Otti pojan itselleen ja taisteli tästä kun näki ettei äitinsä luona elosta voi tulla mitään hyvää. Koska minä en ole tuollainen on se hänelle selvää että lapset kanssani tulevat jos huonosti käy. :) Hänen mielestään lapsen paikka on ensisijaisesti äitinsä luona.

Vierailija
50/51 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 21:57"]

[/quote]Mitä sulla on ikää? Yleensä lapsi määrätään äidille.

[/quote] Jos mustan oikein muru oli 26 kun rupesi tänne kirjoittamaan, niin olisi nyt sitten 28.

Vierailija
51/51 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole naimisissa niin lapsen isä ei ole edes isä virallisesti ennen isyydentunnustamista. Lisäksi olet yksinhuoltaja jos ette tee sopimusta yhteishuollosta isyydenselvittämisen yhteydessä.