Mieheni sanoi vievänsä vauvan :(
Aloin jutustella ihan vain hypoteettisesti siitä, mitä tapahtuu, jos me joskus eroamme. Sanoin, että toivon, että mies asuu lähellä, jotta voi tavata lasta paljon. Vauva ei ole vielä edes syntynyt, syntyy vasta kesällä. Mies katsoi mua pitkään ja sanoi, että lapsi jää hänelle. Siitä ei kuulemma edes keskustella. Voiko se tehdä niin? Mä lähetin heti isälle viestin, ja kysyin, miten voidaan estää tuo tapahtumasta. Isä lupasi selvitellä asioita. Mua alkoi pelottaa ihan tosissaan, vaikka me ei ollakaan eroamassa. Tietääkseni...
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 21:57"]
Aloin jutustella ihan vain hypoteettisesti siitä, mitä tapahtuu, jos me joskus eroamme. Sanoin, että toivon, että mies asuu lähellä, jotta voi tavata lasta paljon. Vauva ei ole vielä edes syntynyt, syntyy vasta kesällä. Mies katsoi mua pitkään ja sanoi, että lapsi jää hänelle. Siitä ei kuulemma edes keskustella. Voiko se tehdä niin? Mä lähetin heti isälle viestin, ja kysyin, miten voidaan estää tuo tapahtumasta. Isä lupasi selvitellä asioita. Mua alkoi pelottaa ihan tosissaan, vaikka me ei ollakaan eroamassa. Tietääkseni...
[/quote]Mitä sulla on ikää? Yleensä lapsi määrätään äidille.
Et muru leimimpää juttua keksinyt...
Te ootte siis eroamassa vai.. ? Ei tuollaisia mietitä, paitsi jos sisimmässä tietää jo, vaikka ei tunnusta itselleen, että ero häämöttää..
No kuule en. Tämä on nyt tätä. Ja on mulla tässä tietysti omiakin ajatuksia taustalla. Ei ole varmaa, että me ollaan ikuisesti yhdessä. Vauva saa syntyä ja sitten katsotaan, miten elämä menee. Toivottavasti hyvin.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:01"]
Te ootte siis eroamassa vai.. ? Ei tuollaisia mietitä, paitsi jos sisimmässä tietää jo, vaikka ei tunnusta itselleen, että ero häämöttää..
[/quote]
Toivottavasti ei, mutta eihän koskaan tiedä, mitä elämässä tapahtuu. En mä kuitenkaan täysin tyytyväinen nykytilanteeseen ole. Mutta voihan olla, että asioita ei ehdi enää miettiä niin paljon, kun on vauva talossa.
ap
Miksi piti kysyä tuommosta? Sama ku kysyis että "miten meille käy jos jään kiinni pettämisestä?"
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:06"]
Miksi piti kysyä tuommosta? Sama ku kysyis että "miten meille käy jos jään kiinni pettämisestä?"
[/quote]
En mä mitään kysynyt. Kerroin, että haluan miehen olevan aina läsnä lapsen elämässä.
ap
Miten tää muuten vaikuttais Murun jutulta, mutta jotenkin heti isälle viestittely ei sovi kuvioon? Vai sopiiko?
Oletko tosissasi? Alkaa jo olla vaikea uskoa voiko kukaan olla noin suin päin tilanteisiin ryntäävä eikä ajattele eteenpäin asioita.
No kyllä noista on järkevää puhua. Mieheni (avoliitto) poika asuu kanssamme ja meillä on nyt yksi yhteinen lapsi ja toinen tulossa. Halusin itse puhua miehen kanssa asiat läpi koska kävivät exänsä kanssa oikeudessa taistelun pojasta. Ja kyllä olemme päättäneet että jos joskus mitään käy lapsemme tulevat minun mukaani ja pyrkisimme asumaan lähellä toisiamme. Minusta on vastulliista miettiä asioita etukäteen, koska ikinä ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan. Ja ei, emme ole eroamassa tällä hetkellä emmekä toivon mukaan koskaan. :)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:11"]
Oletko tosissasi? Alkaa jo olla vaikea uskoa voiko kukaan olla noin suin päin tilanteisiin ryntäävä eikä ajattele eteenpäin asioita.
[/quote]
Hmm... Enkö mä juuri nyt ajattele asioita eteenpäin?
ap
No kerrankin noin päin. Saatpa tietää, miltä suurimmasta osasta eroisistä tuntuu. Mutta älä sure, saat sinä lastasi nähdä joka toinen viikko kaksi päivää, siis siitä alkaen kun lapsi on kolmevuotias. Sitä nuorempaa ei voi erottaa lähihuoltajastaan niin pitkäksi aikaa, joten saat nähdä vauvasi puistossa kymmenen minuutin ajan joka toinen viikko sossutädin valvoessa tapaamista.
Et ehkä ihan oikeasti. Kuten et naimisiin mennessä tai raskautuessa. Mieti, jos alle vuodessa alat olla tyytymätön ja miettiä eron mahdollisuutta.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:13"]
No kyllä noista on järkevää puhua. Mieheni (avoliitto) poika asuu kanssamme ja meillä on nyt yksi yhteinen lapsi ja toinen tulossa. Halusin itse puhua miehen kanssa asiat läpi koska kävivät exänsä kanssa oikeudessa taistelun pojasta. Ja kyllä olemme päättäneet että jos joskus mitään käy lapsemme tulevat minun mukaani ja pyrkisimme asumaan lähellä toisiamme. Minusta on vastulliista miettiä asioita etukäteen, koska ikinä ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan. Ja ei, emme ole eroamassa tällä hetkellä emmekä toivon mukaan koskaan. :)
[/quote]
Miettiähän aina voi, eri asia on mitä sitten tapahtuu kun/jos se ero tulee. Voi olla että sullakin on edessä oikeustaistelu, miksi mies ne lapset sulle antais kun ei sitä ensimmäistäkään antanut äidilleen. Juu, nyt se sanoo antavansa, mutta eron tullessa mieli voi olla toinen. Ja kun rakkaus on kuollut tai loukattu niin sitä raivoakin löytyy.
Minä olen ilmoitanu että lapsi jää minulle tai en pidä lapseen yhteyttä! Ja olen mies en luota naiseen että hoitais kun ei eläimiäkään ole hoitanu
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:34"]
Minä olen ilmoitanu että lapsi jää minulle tai en pidä lapseen yhteyttä! Ja olen mies en luota naiseen että hoitais kun ei eläimiäkään ole hoitanu
[/quote]
Eli sä kylmästi jättäisit lapsesi äidille joka ei häntä pystyisi hoitamaan ja vielä tietäen että näin on. Jessus, ei teistä kummastakaan taida olla lapsen huoltajaksi. Antakaa se pikaisesti jollekin joka osaa ja pystyy eikä hylkää.
Nojoo, miehen papereissa nyt kuitenkin on se huumeiden yliannostus joten ei ehkä olisi kovin vahvoilla huoltajuuskiistassa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:08"]Miten tää muuten vaikuttais Murun jutulta, mutta jotenkin heti isälle viestittely ei sovi kuvioon? Vai sopiiko?
[/quote]
Kyllä sopii! Muruhan on isin tyttö ja käyttää isin luottokorttejakin. Isiltä kysytään kaikki ja isi rajoittaa tarvittaessa
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 16:33"]Sullehan sanottiin jo että mies haluaa muksun jotta saa sut sidottua itseensä. Ensin raskaus- ja vauva-aika niin että et juokse vieraissa
[/quote]
Paitsi että Muru kerkes jo vieaisiinkin raskausaikanaan, tosin mies ei tietenkään sitä tiedä.
[/quote]
Mitä? En kyllä varmasti ole käynyt vieraissa raskausaikana. Hyi kamala. En voisi kuvitellakaan, että jonkun vieraan ihmisen yhtään mitään olisi minussa, kun mulla on tämä vauva tässä.
ap
[/quote]
Mutta sitten voisit kuvitella, kun se vauva ei enää ole mahassa?