Kuinka paljon teillä menee rahaa alkoholiin ja tupakkaan kuukaudessa?
Ja jos ei mene yhtään, niin ei tarvii tulla kertomaan sitä. Itse olin järkyttynyt, kun katsoin kauppasovelluksesta, että olen ostanut olutta 135 eurolla! Ostan aina isoja A-oluttölkkejä. En onneksi tupakoi.
Kommentit (48)
0€ viinaan ja tupakkaan /kk. Vuonna 2013 otin 12cl punaviiniä kun olimme ravintolassa syömässä.
Tupakat noin 40e/kk. Alkoholia muutaman kerran vuodessa ~50e/krt, kun ostan aina kaljan kyytipojaksi Alkon antimia, juon snapsin tai kaksi ja muut tyhjentävät pullot.
Aika kallista, pidän noita kuitenkin osana (mielen-)terveyskuluja :D. Elän niin säännöllistä ja kurinalaista kellokorttielämää, että ilman pieniä paheita hukkuisin oravanpyörään ja arki olisi yhtä harmaata mössöä.
Juon kuukaudessa 2 - 3 pulloa olutta, keskimäärin 5 - 7,5 € kuussa alkoholiin, tupakkaan 0 €. Ostan vain vähän "parempia" oluita, eli Pirkka ja muut vastaavat oluet jäävät hyllylle.
Vierailija kirjoitti:
Noin 700-900€
Miten saa noin paljon kulumaan?
Juon kuukaudessa 2-4 olutta, yleensä ostan edullista Urho olutta joka maksaa alle euron tölkki eli tuommoinen 2-4 e kk. En tupakoi.
Noin 500-700 e/kk. En ole hurja deeku, vaan summa saattaa sisältää vaikkapa yhden illallisen viinit ja muut juomat ravintolassa. Tai muutaman samppanjapullon verkkareissa kotona.
Viinipullo on 7,99€, enkä tupakoi. Tuosta viinipullosta mulle riittää 3 päivälle ja sitten jos en saa sitä juotua niin viemäristä alas.