Kuinka paljon teillä menee rahaa alkoholiin ja tupakkaan kuukaudessa?
Ja jos ei mene yhtään, niin ei tarvii tulla kertomaan sitä. Itse olin järkyttynyt, kun katsoin kauppasovelluksesta, että olen ostanut olutta 135 eurolla! Ostan aina isoja A-oluttölkkejä. En onneksi tupakoi.
Kommentit (48)
Kaljaan menee ehkä joku 80-100 e kuussa. Juon vaan kotona kaupasta ostettuja. Jos joisin saman määrän baarissa niin menisi varmaan kymmenkertainen määrä.
t. nainen BMI 25
Tupakkaan nolla euroa.
Kaljaan menee keskimäärin 20 euroa kuussa. Eli usein on nollakuukausia ja sitten joskus ostan jonkun oluen. Kerran kesässä terassilla. Terve ihminen ei alkoholia tarvitse.
Millä sovelluksella näitä voi seurata?
Itse en polta enkä pahemmin harrasta juomistakaan, tänä vuonna olen tainnut ostaa vain 2 drinkkiä.
Vierailija kirjoitti:
En polta enkä juo, typerää hommaa tuommoset.
Samoin, minun ei tarvitse lainkaan budjetoida rahaa viinaa ja tupakkaa varten. Miksi haluaisin heikentää omaa terveyttäni ja samalla rahalla voi tehdä kaikkea muutakin.
Alkoholiin n.40e/kk ja tupakkaan n.9e/kk (toppa & filtteri ja rizlat). En itse polta kuin kerran viikossa saunan jälkeen yhden tupakan, mutta naapurin dementikkopappa jostain syystä kysyy minulta tupakkaa aina keskiviikkoisin ja sunnuntaisin niin käännän hänelle tuosta topasta.
Vois olla tuhma poika ja vähä ärsyttää AP:ta. >:) Noihi menee 0 euroo, ku en kumpaakaa oo ikinä käyttäny. M25
jotenkin keskimääräisesti laskettu varmaan joku 3e/kk viiniin.
Tosin jotkut kuukaudet ostan sitten ~4 pulloa a 7-15e. Viimeisin oli varmaan jotain syyskuuta ja ennen sitä viime vuodella.
Viiniin meillä kahdella menee 200-300 e kk.
90e, yksi viskipullo lahjaksi puolisolleni.
Alkoholi n. 100, tupakka n, 130, nafta, n, 400. Siinäpä ne on.
Tupakka 0.
Alkoholi ehkä n. 20e. Asuinmaassani saa pullon erinomaista viiniä 5 eurolla ja tuleehan pullo ostettua joka viikonloppu. Joskus viikollakin.
Nuuskaan 40e ja viinaan joku 300e.
Jotain virikettä duunin ja koronahimailun vastapainoksi.
Siis lääkitystä tylsyyteen.
En polta. Alkoholiin menee hyvin vaihtelevia summia. Viinit ostan ulkomailta ja lonkerot Lidlistä. Kerralla aina isompi satsi joita lipittelen harvakseltaan pois. 10-20e ehkä kuukaudessa. Kesällä enemmän.
Ehkä keskimäärin 20€/kk alkoholiin.
Juon parin-viiden kuukauden välein ravintolassa kerrallaan 2-4 drinkkiä.
Paheeni on sen sijaan sokeri muissa muodoissa. 😭
Itsellä mennyt kesäkuusta syyskuun loppuun noin 3000 euroa baareihin pääkaupunkiseudulla. Juon ainoastaan baareissa, en ikinä osta kotiin mitään.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiin n.40e/kk ja tupakkaan n.9e/kk (toppa & filtteri ja rizlat). En itse polta kuin kerran viikossa saunan jälkeen yhden tupakan, mutta naapurin dementikkopappa jostain syystä kysyy minulta tupakkaa aina keskiviikkoisin ja sunnuntaisin niin käännän hänelle tuosta topasta.
Tää on ihan äärimmäisen empaattista.
Tuli melkein tippa linssiin :')
Raittius näyttää tyhmentävän, kun ette osaa edes aloitusta lukea.