Hitaasti etenevä parisuhde, vinkkejä?
Tapasin todella mukava ja ihanan miehen ja olemme tunteneet nyt vajaa pari kuukautta. Sinä aikana olemme käyneet muutamilla treffeillä, osa niistä tosin kesti tosi pitkään. Mies kertoo olevansa hyvin kiinnostunut, kehuu kauniiksi, mukavaksi, jne. Mutta on yksi probleemi. Hän on hyvin harkitseva ja haluaa edetä todella hitaasti. Soittelee kyllä ja laittaa viestiä, mutta haluaa tavata melko harvoin. Itse olen ollut suhteissa aina nopeasti etenevää sorttia. Osaako joku antaa vinkkiä miten tällaisen miehen kanssa oikein pitää toimia? En halua painostaa tai olla ärsyttävä ja ehdotella kaikenlaista, jotka hän sitten torppaa työkiireisiin ym. vedoten. Mutta kuitenkin tehnyt selväksi, että on kiinnostunut ja että hänellä on aikaa vain yhdelle naiselle. Tällä tahdilla ehdimme vuoden aikana ehkä 10 treffeille, se on ihan jees, mutta jotenkin on hankalaa ymmärtää, miksi toinen haluaa edetä niin h i t a a s t i vaikka viihtyisikin toisen ihmisen kanssa. Eikö silloin voisi järjestää aikaa esim. vaikkapa kerran viikossa? Mitä mieltä olette? Hän kuitenkin oma-aloitteisesti laittaa viestejä päivittäin, valokuvia puuhistaan, jne. Mutta harvoin ehdottaa tapaamista.
Kommentit (142)
Tuo kuvio etenee täysin miehen ehdoilla. Tapaamisia on harvoin ja nekin saattavat peruuntua, siinä on vaikea ap:n omia toiveita esittää yhteisestä ajanvietosta. Tulee mieleen, että mies ei varmaan ole kovin seksuaalinen eikä kaipaa läheisyyttä. Tällaisia miehiä on yllättävän paljon. Mies ehkä arvostaa monia asioita parisuhteen edelle, siksi sovitut tapaamiset peruuntuvat. Tai ehkä miehellä on jokin salaisuus. Itse tapasin miehen, joka käyttäytyi todella ristiriitaisesti. Mies oli lempeä, älykäs, harrastava ja työssäkäyvä. Syyksi selvisi, että hänellä oli vaikea rahapeliriippuvuus ja siitä syntyneet isot velat. Häntä hävetti rahattomuus esim. elokuvateatteri peruuntui, koska hänellä ei ollut rahaa lähteä sinne. Asia selvisi vuoden päästä ja pakko sanoa, että menetetty luottamus ei palannut.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuvio etenee täysin miehen ehdoilla. Tapaamisia on harvoin ja nekin saattavat peruuntua, siinä on vaikea ap:n omia toiveita esittää yhteisestä ajanvietosta. Tulee mieleen, että mies ei varmaan ole kovin seksuaalinen eikä kaipaa läheisyyttä.
Tai on hyvin seksuaalinen, mutta haluaa vain hoitaa hommata alta ja siirtyä seuraavaan...
Kuten edellä on todettu, jos tapaamiset ovat täysin miehen mielen mukaan eikä ap:n auta kuin mennä mukana, niin se ei ole oikein hyvä. Pitäisi olla molemminpuolista päätöksentekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mies kyllä ehdottaa tapaamisia, soittelee puhelimella, jutellaan yleensä esim. tunnin verran, eli mikä motiivi olisi jutella ja avautua elämästään, kertoa menneisyydestään, perheestään, mistä asioista tykkää, jne. jos kerran olisin yhdentekevä hänelle? En vain ymmärrä mikä motivaatio siinä voi olla taustalla. t. ap
Tykkää puhua itsestään.
Ei helvetti. Onko se näitä juoman tarjoajia? Paljon kavereita, eksiä ja aina "uhri". Sano nyt vielä, että sillä on sellainen koiranpennun katse?
Se on sosiopaattinen tussumagneetti. Karkuun.
Kiitos kaikille kommenteista, ehkä päällimmäisenä jäi mieleen tuo ajatus, että jos toiveet eivät kohtaa, lienee turhaa yrittää sovittaa elämiämme yhteen. Jatkan tätä alkuvaihetta nyt kuitenkin, en ajattele itse että seurustelisimme, mutta koska hän on kiinnostava ja mukava, en halua häntä tästä syystä nyt vielä unohtaakaan. Hän ehdotti tapaamista viikonlopulle, katsotaan miten se nyt menee ja miten noi joulun kuviot ym. onnistuvat. Olen käynyt miehen luona, hän on ollut luonani, olemme ulkoilleet yhdessä julkisilla paikoilla, joten en usko että hänen elämässään olisi mitään salattavaa. En ole hänen rahojen perässään, tienaan häntä enemmän muutenkin ja omassa elämässä talous on kunnossa ja hänellä myöskin. En kaipaa mitään yhteenmuuttoa tai sitä että olisimme jatkuvasti yhteydessä, lähinnä vaan se että haluaisin tutustua häneen enemmän, sen takia toivoisin että ehtisimme näkemään vähän enemmän. Myös se on hankalaa kun olen aiemmin ollut suhteissa ihmisten kanssa, jotka haluavat olla tiiviisti yhdessä. t. ap
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika sinisilmäinen. Miestä ei kiinnosta, ja sinut on aivopesty uskomaan, että jos haluat olla jotain muutakin kuin miehen tyhjennysalusta, olet hankala ja vaativa, painostava nainen.
Muista myös, että miesten sanoihin ei voi luottaa. Teot kertovat enemmän. Yksikään mies ei sano suoraan, että "kyllä, halusin sinusta vain pesää, eikä mikään muu kiinnosta". Jos mies ei "ehdi" tapaamaan sinua, se kertoo, ettei hän haluakaan tavata.
Taas kerran tuo väite. Outoja on miehet jos eivät voi suoraan sanoa haluavansa seksiä.
Alussa musta aikaa pitää löytyä juuri sen takia että on edes mahdollisuus tutustua, kasvokkain. Jos ei ole edes mahdollisuutta tutustua niin vaikeaa siitä on suhdetta kursia kokoon.
Se ettei ole aikaa nähdä ja toteamus siitä että olen mukava ja hyvä ihminen ei kerro parisuhdemielessä itselleni muuta kuin ehkä sen ettei suhteeseen vaadittavaa vetovoimaa ole.
Joo onhan se totta, että alussa yleensä ollaan ns. hullaantuneita ja nähtäisiin paljon. Meidän lapsi/työ/harrastus/jne. kuvioiden kanssa se ei kyllä ole valitettavasti edes mahdollista. Ehkä yritän ottaa tämän nyt mahdollisuutena kokeilla suhteessakin jotain uutta lähestysmistapaa. Ehkä aiemmin virhe on ollut juuri siinä, että antaa toiselle liian suuren painoarvon omassa elämässään ja ripustautuu toiseen liikaa. Nyt on mahdollisuus kokeilla aikuismaisempaa suhdetta ja ainakin alkuinto kestää pidempään kun sitä ei tapa sillä että kyhnätään koko ajan toisessa kiinni. t. ap
Vierailija kirjoitti:
No, en haluaisi alkaa näin lyhyen ajan suhteen tivaamaan ja painostamaan, että mitä oikein aiot, mutta kai se pakko on, jotta asiaan tulee joku selvyys. Ehkä se on pakko myöntää, ettei miestä oikeasti kiinnosta, vaikka on sanonut monta kertaa, että tykkää musta, pitää mua tosi kivana, kauniina ja hyvänä ihmisenä. Kai sitten miehillä on joku ihme motivaatio näistäkin asioista valehdella huvin vuoksi. t. ap
Valitettavasti näin on joskus. Miespuolinen ystäväni on todella salakavala peluri. Ei painosta seksiin, kehuu sopivasti (ei lipevästi, läpinäkyvästi), treffit jatkuvat tuntikausia ja on kiinnostunut juuri sinusta... Ja deittaa useita naisia yhtä aikaa. Jotakuta tyttöä näkee kerran parissa viikossa, jotain toista usemmin. Vetoaa kiireisiin jne eikä tytöille taida oikein koskaan selvitä mikä on homman nimi. Jokainen heistä todennäköisesti luulee löytäneensä ihanan miehen jota kiinnostaa muukin kuin seksi...
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä pakko vielä lisätä, että se on kumma miten vaikeaa tämä deittailu nykyaikana on. Kun löytää mukavan ihmisen, alkaa tällainen joku ihme pelleily, josta ei saa mitään selkoa suuntaan eikä toiseen. Ainoa järkevö selitys lienee toinen tai useampi toinen nainen, mutta mies on niin mukava, lempeä ja rauhallinen, että en kyllä ikinä sitä hänestä voisi uskoa. Mutta ehkäpä olen jälleen tullut kusetetuksi. t. ap
Pitää myös muistaa, että täysin päinvastoin käyttäytyvä mies voi olla epäluotettava pöksyihin pyrkijä ja pyöritellä vaikka mitä karusellia.
Joku super-innokas voi hävitä yhtäkkiä ja sitten jää miettimään, että mistä oli kyse?
Vierailija kirjoitti:
Tarpeet ja halut eivät kohtaa.
Tiedän miehiä, jotka eivät ole kovin aktiivisia ja joiden libido on matala. Heille riittää usein muunlainen kohtaaminen. Seksi ei ole niin tärkeää.
Sun pitäisi nyt päättää sopiiko tämä sinulle.Tai voi kyseessä olla muutakin. Mistäs sitä tietää aloituksen perusteella tuntematta miestä.
Tämä. Ihan kaikki miehet eivät ole samanlaisia. Yllätys!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa about samanlaiselta ”suhteelta” missä ystäväni on tällä hetkellä.. vuoden ovat tapailleet ja olleet yhteyksissä, mutta nähneet alle 10x :D mies vakuuttaa että haluaa tosissaan suhdetta ja on aidosti kiinnostunut, mutta älkää hyvät naiset takertuko niihin höpötyksiin vaan katsokaa käytöstä 😅 mies joka on aidosti kiinnostunut haluaa nähdä mahdollisimman usein... jos ehdotat tapaamisia ja mies jatkuvasti keksii tekosyitä miksi haluaisit olla sellaisen kanssa??? kuka haluaa jatkuvasti tulla torjutuksi
Itse tapaillut yhtä mukavaa naista 1-3 kertaa kuukaudessa. Meille tämä sopii hyvin. Molemmilla omat menot ja kiireet. Sitten kun nähdään, on oikeasti kivaa yhdessä. Jos alkaisi vaatimaan enemmän, voisi olla ettei olisi mitään. Kaikkien elämä on erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kanssa oli juuri tuollainen harvakseltaan tapailusuhde. Häntä ei tuntunut kiinnostavan ja edelleenkin kadun sitä, etten jättänyt asiaa sikseen ja siirtynyt eteenpäin. Ero tuli tietenkin.
Tämä stoori päättyi lopulta niin, että 6kk eron jälkeen palasimme yhteen ja johan alkoi tapailumotivaatiota löytymään! Muutettiin yhteen ja nyt meillä on jo perhe.
En tiedä mikä ihmeen laiskuus hänessä aikanaan oli. Ollaan puhuttu asiasta ja hän on siitä ajasta jotenkin pahoillaan, mutta ei sille mitään järkevää selitystä ole.
Olisikohan ollut toinen nainen? Tämän kanssa sitten juttu kuivunut kasaan 6kk aikana ja olit seuraavana listalla. Fiksu mies sinänsä kun ei ääneen myönnä.
En sano tätä pahalla, mutta olen itsekin tämänkaltaisessa tilanteessa. Tapailin miestä 3kk, minun kysyessäni seurustelusta tämä löi jarrut päälle emmekä nähneet seuraavaan kolmeen kuukauteen. Kunnes mies otti yhteyttä, katui aiempaa panikointiaan ja nyt olemme olleet yhdessä pari vuotta ja kaikki hyvin. Paitsi että alku painaa mieltäni edelleen, yritän selitellä itselleni että vasta menetettyään minut tajusi kuinka arvokas olen, mutta toinen nainen tuntuu todennäköisemmältä.
Jos tietäisin toisen naisen totuudeksi, suhde päättyisi varmasti tähän. Tämän vuoksi on helpompaa elää kyselemättä..
Tämä. Jos kiinnostunut mies harventaa äkillisesti yhteydenpitoa tai näissä tapahtuu joku muutos, eikä olekaan aikaa, yleensä tässä syy. Sitä on itse – minä ainakin – vain niin sinisilmäinen ja haluaa lähtökohtaisesti uskoa ihmisistä hyvää, ettei näe ajoissa merkkejä. Jos joku ahdistaa niin yleensä joku on pielessä.
En sitten tiedä oliko siellä joku toinen vai ei. Ihan mahdollista. Oikeastaan asialla ei ole minulle enää merkitystä. En usko mihinkään sielunkumppanuuteen tai "siihen yhteen oikeaan". Jos hänellä ei jonkun kanssa onnistunut ja minun vuorollani onnistui, niin sitä se elämä on. Nyt ollaan rakennettu jo elämä niin pitkälle yhdessä, että asialla ei ole enää väliä. Turhaa stressiä en asiasta enää itselleni ota koska tilanne on nyt se, että meillä on perhe. En todellakaan rikkoisi sitä, vaikka selviäisi, että joskus 10v sitten hän oli johonkin toiseen ihastunut hetkellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Alussa musta aikaa pitää löytyä juuri sen takia että on edes mahdollisuus tutustua, kasvokkain. Jos ei ole edes mahdollisuutta tutustua niin vaikeaa siitä on suhdetta kursia kokoon.
Se ettei ole aikaa nähdä ja toteamus siitä että olen mukava ja hyvä ihminen ei kerro parisuhdemielessä itselleni muuta kuin ehkä sen ettei suhteeseen vaadittavaa vetovoimaa ole.
Samaa mieltä. Ei tuollainen kerran kuussa -suhde edes ole mikään suhde, vaikka niin ehkä haluaisi ajatella. Ei siinä tunne sitä toista oikeasti ollenkaan. Vaikka yhteyttä pidettäisiin yllä viestein, aina kun tavataan ollaan kuin kaksi vierasta. Itse olin tuollaisessa "suhteessa" ja aamulla toisen vierestä herätessäni mietin että kuka hemmetti tuo tyyppi on. Oltiin tunnettu jo kuukausia mutta nähty sinä aikana vain muutamia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Joo onhan se totta, että alussa yleensä ollaan ns. hullaantuneita ja nähtäisiin paljon. Meidän lapsi/työ/harrastus/jne. kuvioiden kanssa se ei kyllä ole valitettavasti edes mahdollista. Ehkä yritän ottaa tämän nyt mahdollisuutena kokeilla suhteessakin jotain uutta lähestysmistapaa. Ehkä aiemmin virhe on ollut juuri siinä, että antaa toiselle liian suuren painoarvon omassa elämässään ja ripustautuu toiseen liikaa. Nyt on mahdollisuus kokeilla aikuismaisempaa suhdetta ja ainakin alkuinto kestää pidempään kun sitä ei tapa sillä että kyhnätään koko ajan toisessa kiinni. t. ap
Aloit nyt selitellä parhain päin asioita jotka itse sanoit ensin kokevasi ongelmina kun kaikki on taas hetken hyvin kun tapaaminen tulossa. Se on ihan ymmärrettävää mutta ei se silti tee epätyydyttävästä suhteesta parempaa että selität omat toiveesi pois ja miehen etäisen tavan ”aikuismaiseksi”. Sano mun sanoneen, jos jätät pallon hänelle niin jossain vaiheessa saat vastauksen joka on ”tää ei nyt vaan toimi”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, en haluaisi alkaa näin lyhyen ajan suhteen tivaamaan ja painostamaan, että mitä oikein aiot, mutta kai se pakko on, jotta asiaan tulee joku selvyys. Ehkä se on pakko myöntää, ettei miestä oikeasti kiinnosta, vaikka on sanonut monta kertaa, että tykkää musta, pitää mua tosi kivana, kauniina ja hyvänä ihmisenä. Kai sitten miehillä on joku ihme motivaatio näistäkin asioista valehdella huvin vuoksi. t. ap
Valitettavasti näin on joskus. Miespuolinen ystäväni on todella salakavala peluri. Ei painosta seksiin, kehuu sopivasti (ei lipevästi, läpinäkyvästi), treffit jatkuvat tuntikausia ja on kiinnostunut juuri sinusta... Ja deittaa useita naisia yhtä aikaa. Jotakuta tyttöä näkee kerran parissa viikossa, jotain toista usemmin. Vetoaa kiireisiin jne eikä tytöille taida oikein koskaan selvitä mikä on homman nimi. Jokainen heistä todennäköisesti luulee löytäneensä ihanan miehen jota kiinnostaa muukin kuin seksi...
Onpa säälittävä äijä. Ilmeisesti hänelle ei seksiä irtoa jos kertoo rehellisesti hakevansa vain sitä? Ja varmaan kuvittelee vielä olevansa joku kovankin luokan alfa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa about samanlaiselta ”suhteelta” missä ystäväni on tällä hetkellä.. vuoden ovat tapailleet ja olleet yhteyksissä, mutta nähneet alle 10x :D mies vakuuttaa että haluaa tosissaan suhdetta ja on aidosti kiinnostunut, mutta älkää hyvät naiset takertuko niihin höpötyksiin vaan katsokaa käytöstä 😅 mies joka on aidosti kiinnostunut haluaa nähdä mahdollisimman usein... jos ehdotat tapaamisia ja mies jatkuvasti keksii tekosyitä miksi haluaisit olla sellaisen kanssa??? kuka haluaa jatkuvasti tulla torjutuksi
Itse tapaillut yhtä mukavaa naista 1-3 kertaa kuukaudessa. Meille tämä sopii hyvin. Molemmilla omat menot ja kiireet. Sitten kun nähdään, on oikeasti kivaa yhdessä. Jos alkaisi vaatimaan enemmän, voisi olla ettei olisi mitään. Kaikkien elämä on erilaista.
Jos hän alkaisi ”vaatia” enemmän niin haluaisitte varmaan eri asioita ja se olisi se ongelma siinä?
Onko tämä 1-3 kertaa kuussa kumppani siis kuitenkin joku johon olet sitoutunut niin ettei ole muita ja hän on sinulle kuitenkin siinä määrin tärkeä että tekisit elämässä myönnytyksiä hänen eteen? Vai siksi täydellinen just nyt ettei vaadi mitään?
Eli ap:n mielestä mies on harkitseva ja haluaa edetä hitaasti, siksi tapaatte harvoin.
Kuitenkin mies pommittaa viesteillä ja seksin suhteen ei ole estoja, ei todellakaan.
Mitähän tästä kannattaisi päätellä?
Totta tuokin. Harvakseltaan tapaavaan ei tutustu jolloin suhde jatkuu löysänä seksisuhteena niin kuin toisen tarkoitus voi ollakin. Noita on naisissakin. Jos itse haluaa enemmän ei kannata jatkaa.