Sopiva palkka viikon kissojen hoidosta?
Lähden viikon lomalle ja ajattelin pyytää sukulaistyttöä hoitamaan kissoja. Hoidoksi riittää, että käy kerran päivässä ruokkimassa ja putsaa hiekkalaatikon. Lisäksi saisi vapaaseen käyttöön ok-talon jos haluaa (asuu omassa kämpässä, joten ei välttämättä halua meillä asustaa).
Kaikki ruoat ostan toki kattiloille, mutta ajattelin korvaukseksi vaivasta 100€. Onko mielestänne liikaa / liian vähän?
Kommentit (57)
Onpa kova tuntipalkka. n 15 euroa jos tyttö viettää aikaa edes sen tunnin päivässä kattien hoidossa. veikkaan että 15 min menee siihen kun putsaa laatikon ja avaa ruokapurkin. satanen ihan liikaa. maks 50 euroa. Sekin jo liikaa. Turha verrata kalliisiin kissahoitotaksoihin, Niillä on vähän muitakin kuluja.
Itse antaisin 5 euroa päivä eli 35 eukkoo. ja kuka takaa että kissojen luona edes käydään päivittäin?
On tainnut mennä mammoilla taas eurot ja markat sekaisin.
Ps.yllättävään eläinlääkärikäyntiin laittaisin rahaa kirjekuoressa kaappiin ja tietty kuitit käynnistä talteen jos niin ois käynyt.
No huh. Meillä oli naapurin pienikokoinen koira hoidossa 5 päivää, tyttö siis hoisi sitä ja lenkkeilyttikin joka päivä, omat ruoat oli koiralla mukana. Tyttö sai 50 euroa ja oli mun mielestä ihan sopiva korvaus.
Satanen riittää hyvin.
ja sitten mietitään miksi naisten palkat on huonoja :D
Kannattaa katsoa muutaman kissahoitolan hinnastoa ja sitten miettiä onko mikä summa liikaa. Ja myöskin se mitä hoitolat vaativat mitä kissoilla tulee olla tai ei saa olla.
SIltä pohjalta 100-200€ on todella pieni summa.
Täällä kun mammat puhuu tuntipalkoista... Meidän alalla ainakin on minimituntimäärä päivässä neljä tuntia. Eli viikossa tulee siis 28h, siitä vielä sunnuntailta tuplapalkka ja lauantain, jos laskee vaikka puolet lisää, niin maksettavia tunteja on viikossa 34. Kissanhoidosta siis jäisi tunnille alle kolme euroa.
Ja noi neljä tuntia on minimi, jota meidän tessin mukaan maksetaan vaikkei töitä jostain syystä tekisikään noin pitkään.
Eli tuntipalkkalogiikalla ajateltuna toi on ihan surkea liksa xD
Ystävältä en ottaisi rahaa, ehkä joku kiva tuliainen, Baileys pullon tms ottaisin mielellään,tai jos ystävä hoitaisi vastapalveluksena lapsiamme vaikka yhtenä iltana että pääsisin miehen kanssa vaikka illalliselle kaksin.
100e on ihan hyvä summa mielestäni, sehän ei ole palkka vaan palkkio (jos nuori ei ole ihan läheinen jolta palveluksen voisi pyytää ilman rahaa.) Jos hoitaja tulisi kauempaa niin ehkä maksaisin 200e. Voisit myös kysyä nuorelta että haluaako rahana vai olisko toiveita vaikka taxfree-myymälästä, ei nyt alkoholia kuitenkaan...
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:14"]
Shhh. Kissat loukkaantuvat, jos kuulevat, että joku ei hoida heitä vapaaehtoisesti.
[/quote]
Ihana :D
Jos olisi oikeasti hyvä tuttu ja noin lähellä, en vaatisi mitään palkkiota noin pienestä hommasta. Toki joku tuliainen tms. Olisi kiva ylläri :)
Jösses, tämän ketjun perusteella pitäisi ehdottomasti laatia kissa-alan TES- sopimus. Vaikka neuvotteluista saattaisikin tulla, noh, kissatappelu...
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 19:20"]
Jos olisi oikeasti hyvä tuttu ja noin lähellä, en vaatisi mitään palkkiota noin pienestä hommasta. Toki joku tuliainen tms. Olisi kiva ylläri :)
[/quote]
Mutta jos tyttö itse ei sano, ettei halua palkkiota niin eihän ap voi tuosta vaan ilmoittaa, että kissoja on hoidettava ilmaiseksi :)
Minunkin 15v tyttöni on kyllä useasti ollut lapsenvahtina isoveljensä perheessä ihan ilmaiseksi ja on ihan itse sanonut, ettei tarvitse mitään palkkaa. Mutta kyllä sen pitäisi lähteä siitä, että hoitaja ilmoittaisi tuon.
Mielelläni kävisin hoitamassa kissoja 100 €:n viikkopalkalla. Jos kissan koti lähialueella niin voisin käydä kaksikin kertaa päivässä katsomassa ja leikittämässä sekä putsaamassa vadit.
100 euroa viikossa olisi mitä oivallisin lisätulo.
T. kahden lapsen yksinhuoltaja (+ kahden kissan omistaja).
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 19:22"]
Jösses, tämän ketjun perusteella pitäisi ehdottomasti laatia kissa-alan TES- sopimus. Vaikka neuvotteluista saattaisikin tulla, noh, kissatappelu...
[/quote]
Aivan, mutta kissoilta salassa. Etteivät he loukkaannu :D
Siis apua :D Eihän tutun hoitoapua voi verrata samaan, kuin mitä kissahoitoloissa otetaan. Kissahoitolat on bisnestä, kilometrin päähän autoilu vartiksi päivässä ei ole edes mikään homma :D Lisäksi kissahoitola tarjoaa vähän eri palvelut kuin laatikon putsaamisen. Eikä kukaan aikataulujaan varmasti sen takia liiemmin joudu muuttelemaan. Eri asia jos olisi kyseessä koira, ja pitäisi käydä 4 x lenkeillä päivässä, pitää seuraa jne. 100 e on yläkanttiin oleva korvaus mun mielestä, niin pienestä vaivasta on kuitenkin kyse. Luultavasti tyttö on siitä jo innoissaan ja varmasti tulee toiste!
100€ on musta kohtuullinen! Jos ite saksin oisin tyytyväinen, ja jos oisin ite maksanut niin ei jäis huono omatunto/fiilis että maksoin liikaa
Mä maksoin viime kesänä useamman viikon kissahoidosta kissahotellissa kahdesta kissasta 15 e/ päivä. Siihen sisältyi vielä ruoka. Eli 100 on ihan hyvä summa. Ja tää hoitola on ihan etelä- Suomessa, Uudellamaalla.
Kohtuuton korvaus noin pienestä vaivasta.
Olen hoitanut kaverin kissaa luonani viikon, kaveri lupasi palkaksi tarjota ruoat ravintolassa. Tarjosikin, edullisessa nepalilaisessa (hintaa tuli ehkä alle 20€), mutta josta siis tykkäsin. Lisäksi toi reissusta yllätykseksi viinapullon. En olisi kyllä tarvinut noista kuin jommankumman. Jälkikäteen ajatellen kissa oli niin kiva kaveri, että olisin voinut hoitaa ilmaiseksikin, mutta sitä ei voinut arvata vielä silloin kun hommaan lupauduin :)
Ystäväni asuu naapurissa ja oli viikon ulkomailla, sain talon käyttöön ja kakskymppiä. Olin tyytyväinen siihen, käyn täällä melkeinpä joka päivä joten kissoillakin joita on kolme, oli tuttu hoitaja.
Kysy meneekö sun mies hoitamaan 100 e joskus viikoksi toisen kissoja?
Tuskin menee, eli ei ainakaan vähempää.
Juuri sopiva palkka. Ei liian suuri mutta ei liian pienikään. Ja kyllä, 50 on liian vähän.