Sopiva palkka viikon kissojen hoidosta?
Lähden viikon lomalle ja ajattelin pyytää sukulaistyttöä hoitamaan kissoja. Hoidoksi riittää, että käy kerran päivässä ruokkimassa ja putsaa hiekkalaatikon. Lisäksi saisi vapaaseen käyttöön ok-talon jos haluaa (asuu omassa kämpässä, joten ei välttämättä halua meillä asustaa).
Kaikki ruoat ostan toki kattiloille, mutta ajattelin korvaukseksi vaivasta 100€. Onko mielestänne liikaa / liian vähän?
Kommentit (57)
Shhh. Kissat loukkaantuvat, jos kuulevat, että joku ei hoida heitä vapaaehtoisesti.
Riittää palkkioksi pelkästä kissojen hoidosta, mutta matkakorvaukset pitää maksaa erikseen.
Asuu meiltä kilometrin päässä... Kilometrikorvaus jäisi aika olemattomaksi... Lisäksi tosiaan saisi talon / karaokelaitteet käyttöönsä. On vastuullinen ja hyväkäytöksinen nuori, joten talon puolesta en ole huolissani. Ap
Lomalle lähtemisesi on kissoille valtava emotionaalinen stressi ja siitä aiheutuu eroahdistusta. Ei kissoja voi noin vain jättää vieraalle hoitajalle, johon heillä ei ole kiintymyssuhdetta.
No kyllä 100euroa kuulostaa mun korvaan enemmän kuin kohtuulliselta.
500 € viikosta. Kuinka paljon joutuisit maksamaan, jos veisit kissat hoitolaan matkan ajaksi? Ihan saman verran maksat sukulaistytölle. Plussanahan on, että kissat saavat olla tutussa ympäristössä.
Itse olen hoitanut tutun kolmea kissaa... lenkkeilyttänyt hihnassa, antanut ruokaa, putsannut hiekkalaatikot. Sain 50 euroa viikosta. Minusta tuo oli paljon noun vähästä.
100€ on aopiva, kun matkaa ei ole tuon enempää eikä mitään erikoisia vaatimuksia muutenkaan ole.
Aivan liikaa! Viisikymppiä riittää kun se siitä naapurista tulee kerran pvässä käväseen.
Mitä ihmettä... Tuo mulle ne katit, hoidan ilmaseks ja ostan vielä häränlihatikkujakin!
No mutta, kysy tytöltä itseltään paljonko toivoo. Musta 100 euroa on ihan hirveän paljon liikaa, enkä ikinä kehtaisi ottaa siitä noin paljon. 50 euroakin olisi jo aika kova hinta, kun ei noissa hommissa mene kuin vartti plus matkat.
Milestäni sopiva korvaus, mutta voithan kysyä tytöltä itseltään!
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:37"]
Aivan liikaa! Viisikymppiä riittää kun se siitä naapurista tulee kerran pvässä käväseen.
[/quote]
Ei se pelkästään, että hoitaja tulee vain käväisemään, vaan hän joutuu myös varmasti suunnittelemaan ja ehkä muuttamaankin omia aikataulujaan kissojen takia. 100 euroa ei ole lainkaan liikaa senkään vuoksi.
Täh. Kyllä 50 egee olis mun mielestä riittävä. Eihän siinä mene kuin 5min kun vaihtaa veden, laittaa ruokaa kuppiin ja putsaa pökäleet. Matkoineen max 30min per kerta jos kävelee matkat. Jos maksaisit 100 euroa yhteensä 3.5 tunnin työstä olis tuntipalkka 28 ja rapiat euroa. KISSANHOIDOSTA. Mä voin tulle teille kokopäiväisesti hoitamaan kissoja tuolla palkalla. Voin myös tiskata aika ajoin.
Jos lasketaan että hoitamiseen ja matkoihin menee oletettavasti puolisen tuntia päivässä, niin tuntipalkaksi tulisi satasesta 28e. Ihan liikaa mielestäni.
11,70e/käyntikerta näköjään maksaa 4H:lla.
Mä ottaisin tosta suuntaa ja pyöristäisin. Eli tässä tapauksessa, jos loma on viikon, maksais tota kautta n. 80€, sen voi jo hyvin pyöristää sataseen.
Toki vähän myös riippuis minkä ikäinen käy, teini kun osaa jo katsoa samalla vesivahingot, kastella kukat ja sen sellaiset, 10-vuotias ja nuorempi välttämättä ei. Eli teinille ehkä se 100e ja nuoremmalle 50e.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:44"]
11,70e/käyntikerta näköjään maksaa 4H:lla.
Mä ottaisin tosta suuntaa ja pyöristäisin. Eli tässä tapauksessa, jos loma on viikon, maksais tota kautta n. 80€, sen voi jo hyvin pyöristää sataseen.
Toki vähän myös riippuis minkä ikäinen käy, teini kun osaa jo katsoa samalla vesivahingot, kastella kukat ja sen sellaiset, 10-vuotias ja nuorempi välttämättä ei. Eli teinille ehkä se 100e ja nuoremmalle 50e.
[/quote]
Aloituksessa sanottiinkin, että asuu omassaan.
Eli aikuisesta ihmisestä kyse, jolla omat menonsa ja todellakin osaa katsoa talon perään muutenkin. 100€ on siis juuri sopiva hinta tossa kohtaa.
Tytöllä on auto käytössä, eli ei tarvitse edes kävellä hoitamaan. miehen mielestä 100€ on aivan liikaa, itse haluaisin maksaa "kunnon" korvauksen, että haluaa tulla uudestaankin jos tarve vaatii.
Liian vähän. Itse olen maksanut 150-200€ viikosta. Ja lisäksi ollut jemmassa rahaa jos olisi tullut tarve ell.