Poikakissa (8kk) naukuu jatkuvasti itsekseen
Onko ihan normaalia? Jos kissaan ei kiinnitä huomiota niin kävelee ympäri kämppää naukuen tai menee esim vessan lattialle istumaan ja naukumaan. Kissalla pitäisi olla kaikki hyvin, on puhdas laatikko ja hyvää ruokaa kupissa. Oon aika vainoharhanen ja pelottaa kokoajan että kissalla on joku hätä ja koittaa sitä viestittää naukumalla.. jos on vaikka sylissä tai rapsutettavana niin ei nau'u. Ei myöskään ole mikään juttelija, ei ikinä vastaile takaisin naukumalla, juttelee ainoastaan itekseen.
Osaisiko joku sanoa mistä tämä voisi johtua?
Kommentit (21)
Vie se leikattavaksi, sillä on seksuaaliset halut heränneet näin keväällä.
Meillä on 3 kissaa joista yksi on samanlainen naukuja. Huomiota se sillä hakee, muut eivät korvaansa lotkauta joten kaipa sillä on kaikki muuten ok :D
Minusta olisi hyvä, jos kaikilla eläimillä olisi lajitoverinsa seuraa, siis jos vaan omistaja pystyy siihen. Olen siis samaa mieltä tuosta, että seurankippee se vaan on :) koita leikittää ja pitää sylissä enemmän?
Oon miettiny kans tuota että oisko sillä himot vaan puhkeamassa kukkaan ja siksi mouruaa? Tää alkoi nimittäin pari kk sitten. Höh, mun pienestä pojasta on kasvamassa mies :D -ap
Oleko kuullut sanontaa "kissat maalikuulla"? :D
5, valitettavasti me ei pystytä toista kissaa ottamaan tänne kämppään, tiedän kyllä että lajitoveri olisi hyvä olla.. kisu pääsee kuitenkin about kerran pari viikossa kyläilemään vanhemmilleni jossa sille on kaveri, tulevat hyvin toimeen ja kovasti tykkäävät leikkiä keskenään :)
Heh, keksin näköjään uuden ;) siis "kissat maaliskuulla" :)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:58"]
Oleko kuullut sanontaa "kissat maalikuulla"? :D
[/quote]
Joko on seurankipeä tai kissalemmenkipeä.
En ollut kuullu ko. sanontaa mutta nyt oon :D -ap (8 myös ap)
oma kissani on ihan samanlainen, veikkaisin että huomiota vaan hakee:)
Jos se on oppinut vasta nyt naukumaan kuin iso kissa konsanaan, ja rakastaa kuunnella omaa ääntään? :-DDD
13, aiheutit mulle tahattoman naurunpyrskähdyksen :D vaikka tuo onkin mun silmissä maailman suloisin otus niin on sillä kyllä aika karmea ääni :D -ap
Meillä 2-vuotias leikattu kolli, joka jatkuvasti mouruilee ulko-oven suussa. Maalismenot meneillään..
Meillä taas on kurnu kotona. Jos yrittää silittää niin kissa pinkoo pakoon ''kurr!'' ja kun se pääsee partsilta sisään niin kiitos ''kurr!''. Kurrrkurrnu mitä vaan tapahtuu. Se on tehnyt tuota vauvasta asti, voi olla että jotkut kissat vaan on puheliaampaa sakkia.
On pieni mahdollisuus, että on virtsaongelma, etenkin jos poika ei pissaa laatikkoon. Lääkäri varmasti tsekkaa, kun viette sen leikattavaksi. Virtsanäytteen ottaminen kotona voi olla hankalaa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:25"]
Meillä 2-vuotias leikattu kolli, joka jatkuvasti mouruilee ulko-oven suussa. Maalismenot meneillään..
[/quote]
Toiset kissat mouruavat ihan valtavasti kun hormonit hyrräävät. Kissa voi olla leikattu ja silti sillä on meno päällä. Ystäväni leikattu kissa yrittää lisäksi paritella tyynyjen ym. kanssa.
Hanki sille kaveri ja onko varmasti poika? Meillä tyttökissa ja samanikäinen ja on kiimassa. Ei leikata koska tulee synnyttämään myöhemmässä vaiheessa., on rotukissa.
Kyllä se ihan poika on kun pallit on jalkovälissä... ap.
meidän kissa keväällä alotti naukumisen, kiikutettiin lääkäri ja syy virtsakivet, onneksi saatiin nopeasti lääkäriin.
Seurankippee näyttäis olevan? :D