kokemuksia UPS-"palvelusta"
Kommentit (37)
Olen boikotoinut nyt noin 8 vuotta kyseistä puljua. Eivät voineet toimittaa pakettia kotiin, sillä kuskeilla ei ole puhelimia millä soittaa asiakkaalle että ovat tulossa. Kuljetusajaksi annettiin aina 8-20 arkipäivisin, ovikoodia ei voinut toimittaa mihinkään. Toisin sanoen mun olisi pitänyt päivystää alaovella aamukahdeksasta eteenpäin että jos kuski sattuu tulemaan paikalle.
Kun lupauduin viikon jälkeen hakemaan paketin noutopisteeltä melkein 20 km päästä (lainasin tätä varten autoa ystävältäni), tuli soitto että paketti on liikkeellä ja toimitetaan nyt. Heti perään tuli soitto kuskilta. Haukkui, huusi ja kiroili että ei tuollaiselle nirppanokkaprinsessalle nitään pakettia toimiteta kun kokoajan vaihdat toimituspaikkaa. Yritin väliin sanoa että minä en vaihtanut vaan UPS, mutta kiroili vain ja löi luurin korvaan.
Vieläkin nousee verenpaine kun ajattelenkin koko säätöä.
Vierailija kirjoitti:
Olen boikotoinut nyt noin 8 vuotta kyseistä puljua. Eivät voineet toimittaa pakettia kotiin, sillä kuskeilla ei ole puhelimia millä soittaa asiakkaalle että ovat tulossa. Kuljetusajaksi annettiin aina 8-20 arkipäivisin, ovikoodia ei voinut toimittaa mihinkään. Toisin sanoen mun olisi pitänyt päivystää alaovella aamukahdeksasta eteenpäin että jos kuski sattuu tulemaan paikalle.
Kun lupauduin viikon jälkeen hakemaan paketin noutopisteeltä melkein 20 km päästä (lainasin tätä varten autoa ystävältäni), tuli soitto että paketti on liikkeellä ja toimitetaan nyt. Heti perään tuli soitto kuskilta. Haukkui, huusi ja kiroili että ei tuollaiselle nirppanokkaprinsessalle nitään pakettia toimiteta kun kokoajan vaihdat toimituspaikkaa. Yritin väliin sanoa että minä en vaihtanut vaan UPS, mutta kiroili vain ja löi luurin korvaan.
Vieläkin nousee verenpaine kun ajattelenkin koko säätöä.
Samankaltainen kokemus - aivan järkkyä palvelua ja syy on maksavan asiakkaan.
Ei edes ilmoita, että lähetys olisi tulossa. Sen jälkeen väittää, että ei ole voinut toimittaa.
UPS on kuriiripalveluista kaikista paskin. Valitkaa joku muu, jos mahdollista tai vaihtakaa ostopaikka sellaiseen, joka toimittaa jollakin muulla tavalla.
Ei edes yritä toimittaa pakettia Helsingin kantakaupungissa vaan vievät suoraan noutopisteeseen ja väittävät että ovat yrittäneet toimittaa. Alkuvuodesta matka vantaalta helsinkiin kesti 9 päivää kun paketti oli tullut keski-euroopasta parissa päivässä suomeen. Kaiken kruunaa täysin turha asiakaspalvelu joka ei kerro mitään mitä et voisi itse ktsoa seurannasta.
P.s. Kannattaa valittaa lähettäjälle ups:stä.
Toimituspäivänä saatetaan toimittaa tai olla toimittamatta, ja jos toimitusta ei toimiteta ilmoitettuna päivänä, uutta toimituspäivää ei ilmoiteta, vaan se toimitetaan jonain päivänä, ehkä seuraavana päivänä tai ensi viikolla. Jos et ole kotona kun toimittavat, jättävät lapun että toimittavat seuraavana päivänä, tällöin ovat myös toimittaneet seuraavana päivänä. Tarkkaa kellonaikaa ei ilmoiteta toimitukselle, joten saat päivystää kotona koko päivän. Suosittelisin toimitusta johonkin toimipisteeseen, jotta ei tarvitse kotona päivystää, tietysti painavempi paketti voi olla hankalaa raahata kotiin. Aivan surkeaa palvelua, mutta monet verkkokaupat käyttävät vain UPS-toimitusta.
6 kirjoitti:
P.s. Kannattaa valittaa lähettäjälle ups:stä.
Hyvä pointti. Miksi kukaan käyttää kelvotonta firmaa? Maine menee.
Just ihmettelin kun tuli viesti että arvioitu toimituspäivä ja vastaa viestiin ennen klo 14 jos haluat kotiinkuljetuksen. Muuten menee pakettiautomaattiin. En vastannut sopi paremmin automaattivaihtoehto. Mitään ei kuulunut ko päivänä. Seuraavana päivänä kuski oli nakannut paketin terassille. That's it, en itse valitsisi kuljettajaksi mutta joskus ei voi valita nettikauppiaalta muuta yhtiötä.
Vierailija kirjoitti:
Ei edes ilmoita, että lähetys olisi tulossa. Sen jälkeen väittää, että ei ole voinut toimittaa.
Tämä. Ihmettelin mikä toimituksessa kestää kun paketti oli ollut Suomessa päiviä. Tarkistin seurannan ja siellä luki jotenkin epäselvästi että palautuu varastolle tms. Soitin aspaan että mikä homma.
-Pakettia on yritetty toimittaa ja kun se ei ole onnistunut, se on viety takaisin logistiikkakeskukseen.
-En mä ole tämmösestä toimitusyrityksestä kuullut mitään.
-Asutko kerrostalossa? Onko alaovi lukossa?
-Totta kai on lukossa, kuten keskusta-alueella kaikissa taloissa. On siinä ovikoodi.
-Joo, no kuski ei ole päässyt siitä sisään.
-Ei varmaankaan. Odottelin soittoa että paketti on tulossa niin olisin hakenut alhaalta.
-Kuskeilla ei ole puhelimia mukana.
-Siis mitä?
-Ei ole eli eivät voi soittaa.
-Eli mun pitää seistä alaovella klo 8-20 odottamassa kuskia?
-No... No niin.
-Selvä. Haen sen siis sieltä logistiikasta.
Mutta ei tosiaan onnistunut sekään.
/2
Uskomattoman huonoa palvelua olen näiltä saanut - aina menee joku pieleen. Eivätkä tietenkään myönnä tehneensä mitään virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ihmettelin mikä toimituksessa kestää kun paketti oli ollut Suomessa päiviä. Tarkistin seurannan ja siellä luki jotenkin epäselvästi että palautuu varastolle tms. Soitin aspaan että mikä homma.
-Pakettia on yritetty toimittaa ja kun se ei ole onnistunut, se on viety takaisin logistiikkakeskukseen.
-En mä ole tämmösestä toimitusyrityksestä kuullut mitään.
-Asutko kerrostalossa? Onko alaovi lukossa?
-Totta kai on lukossa, kuten keskusta-alueella kaikissa taloissa. On siinä ovikoodi.
-Joo, no kuski ei ole päässyt siitä sisään.
-Ei varmaankaan. Odottelin soittoa että paketti on tulossa niin olisin hakenut alhaalta.
-Kuskeilla ei ole puhelimia mukana.
-Siis mitä?
-Ei ole eli eivät voi soittaa.
-Eli mun pitää seistä alaovella klo 8-20 odottamassa kuskia?
-No... No niin.
-Selvä. Haen sen siis sieltä logistiikasta.Mutta ei tosiaan onnistunut sekään.
/2
Catch 22. Et voi voittaa tämän yrityksen kanssa.
Oikein hyvin tullut perille kun pari kertaa tilannut. Soittivat etukäteen ja jos olen ollut esim töissä, tuovat työpaikalle. Hyvää palvelua.
UPSin kuskit eivät soita, koska heillä ei ole työpuhelinta.
Sopii ehkä, jos vastaanottajana on yritys, jossa on joku paikalla jatkuvasti koko jakoajan. Ehdoton turn-off yksityishenkilöiden osalta.
Vierailija kirjoitti:
Sopii ehkä, jos vastaanottajana on yritys, jossa on joku paikalla jatkuvasti koko jakoajan. Ehdoton turn-off yksityishenkilöiden osalta.
Kumma kun ne minulle aina soittaneet ja tuoneet kodin sijaan kerran työpaikalle, kerran yliopistolle kun en ole ollut kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun ne minulle aina soittaneet ja tuoneet kodin sijaan kerran työpaikalle, kerran yliopistolle kun en ole ollut kotona.
Onko varmasti jakelijana ollut UPS eikä joku sen käyttämä alihankkija? Oliko UPSin auto. Senhän erottaa helposti. Kyllä tuollaisessa paikassa kuin yliopisto on aina joku vahtimestari tms. vastaanottamassa paketteja. Siihen se sopiikin.
Aivan katseita kokemuksia. Paketin pitänyt tulla tiettynä päivänä. Odotan kotona. Tuleekin yhtäkkiä ilmoitus että olisin muka halunnut Paketin toiseen osoitteeseen. Koitan saada jonkun kiinni.monen soittotrityksen jälkeen onnistuu.
Uusi toimitus satunnaisena päivänä. Toimitusta edellisenä päivänä ovikello soi ja kuljettaja on Paketin kanssa ovella. Onneksi olin kotona silloin. Aivan uskomattoman paskaa palvelua.
Nämä kotiinkuljetukset eivät tuota kuin tappiota. Työaika/polttoaine palaa, kalusto kuluu kun jaetaan nyyttejä. Ei tuo kannata muuallakaan maailmassa kuin kuljettajien järjettömällä urakkatahdilla tuntipalkalla.
Suomessa kuolleena syntynyt ajatus. Ei täällä ole mitään kotirouva kulttuuria. Minua raivostuttaa kun ulkomailta tilaa jotain ja toimitus on kotiovelle. En minä ole arkena kotona kuin hyvin harvoin. Muutenkin haen mieluummin paketit ohikulkiessa noutopisteestä kuin sidon itseäni johonkin ovelle toimitukseen.
Kuriireista on paras DHL Express. Ovat selvästi kehittäneet hommaa, Paketin voi ohjata myös postitoimipaikkaan.
Fedex on toimittanut silloin, kun on pitänyt. Tosin koko päivä on odotettava.
UPSista on jo kuultukin.
EU:n ulkopuolelta tulevat paketit on tullattava. Kannattaa tehdä ilman muuta itse eikä maksaa turhaan kuriirifirmoille turhia palkkioita. On nykyään sen verran helppo homma.
epäluotettava