Mies haukkui lihavaksi
Kannattaako jatkaa? Multa meni maku koko suhteesta. Ei ole pyytänyt anteeksi. Perusteli, että ihan oikeutetusti sen sanoi. Ääliä mikä ääliö.
Kommentit (32)
Mitä tapahtui, miksi se sua lihavaksi haukkui?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:48"]
Jos sanoi loukatakseen eikä ole edes pahoillaan niin miettisin kyllä tarkasti miten paljon herra sua arvostaa.
Jos taas koitti pöljämäisesti mutta viattomasti sanoa että olet lihonut tms niin ehkä voit koittaa anteeksi.
[/quote]
Aikaisemmat kerrat annoin anteeksi. Nyt en jaksanut enää sulattaa asiaa. Tajusin, että täystorvi koko tyyppi. Sillä on jokin hemmetin asenne, että mun pitäisi sulattaa asiaa ja parisuhteemme jatkuu tuosta kommentista huolimatta. En helvetissä tajuaa, että miksi joku haluaa olla kanssani, jos kuitenkin haukkuu ulkonäköäni?! Mitä vitun järkeä?
Vaikka olisi lihava niin ulkonäön mollaaminen ei ole kunnioittavaa käytöstä kumppania kohtaan.
Ääliön ja lihavan suhde harvoin onnistuu.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:48"]
Jos sanoi loukatakseen eikä ole edes pahoillaan niin miettisin kyllä tarkasti miten paljon herra sua arvostaa.
Jos taas koitti pöljämäisesti mutta viattomasti sanoa että olet lihonut tms niin ehkä voit koittaa anteeksi.
[/quote]
Aikaisemmat kerrat annoin anteeksi. Nyt en jaksanut enää sulattaa asiaa. Tajusin, että täystorvi koko tyyppi. Sillä on jokin hemmetin asenne, että mun pitäisi sulattaa asiaa ja parisuhteemme jatkuu tuosta kommentista huolimatta. En helvetissä tajuaa, että miksi joku haluaa olla kanssani, jos kuitenkin haukkuu ulkonäköäni?! Mitä vitun järkeä?
[/quote]
Mullakin mies usein vihjaili, että voisin olla kiinteämpi ja liikkua enemmän etc. (olen normaalipainoinen ja kokoa 36). Ihmettelin myös, että miksi sitten on kanssani. Itse en halunnut laihduttaa ja joskus sain viestin kai perille miehellekin. Nykyään ei enää vihjaile mitään.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 00:06"]
Mullakin mies usein vihjaili, että voisin olla kiinteämpi ja liikkua enemmän etc. (olen normaalipainoinen ja kokoa 36). Ihmettelin myös, että miksi sitten on kanssani. Itse en halunnut laihduttaa ja joskus sain viestin kai perille miehellekin. Nykyään ei enää vihjaile mitään.
[/quote]
Minä vihjailen joskus, välillä ollut pitkä tauko etten sano mitään. Painoa on kertynyt kuitenkin jo yli 2/3 lisää siihen, mitä hän tutustuessamme painoi. Ja siinäkin oli jo pyöreyttä vatsan seudulla. Onhan se kamalaa, jos on huolissaan toisen terveydestä. Minun olisi pitänyt sanoa tiukasti jo monta vuotta sitten. Että nyt kääntyy suunta tai minä lähden ovesta ulos, kun en mahdu kaikkien kilojen kanssa samalle sohvalle.
36 ja normaalipaino on aivan ok, ei siinä ole paljon huomauttamista. Yhteinen liikuntaharrastus voi olla silti mukava, mutta ei terveydellisistä syistä ole mitään syytä kommentoida, ellei olla tulossa alipainosta ja kilon kuukausivauhdilla ohittamassa normaalipainoa!
Moni kokee sanomisen tai huomauttamisen nimenomaan haukkumisena, vaikka sitä ei olisi siksi tarkoitettu.
Miten normaalipainoinen voi olla laiha? Eikö laihuus tarkoita sitä että ihminen on alipainoinen, eli laiha. Miten määritellään pyöreähkö? Eikö pyöreällä yritetä kiertotietä viitata ihmiseen, joka on ylipainoinen eli lihava.
Onko kyse siitä, kun yhä useampi ihminen on ylipainoinen, todellisuus alkaa hämärtyä ja täysin normaalipainoisia terveitä ihmisiä kauhistellaan laihoiksi ja nämä ylipainoiset ovat sitten vaan "pyöreähköjä", "vähän muodokaampia" ja "terveen kokoisia" ja reilusti ylipainoiset ovat sitten pyöreitä ja reheviä... Hmm..
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 09:22"]Moni kokee sanomisen tai huomauttamisen nimenomaan haukkumisena, vaikka sitä ei olisi siksi tarkoitettu.
Miten normaalipainoinen voi olla laiha? Eikö laihuus tarkoita sitä että ihminen on alipainoinen, eli laiha. Miten määritellään pyöreähkö? Eikö pyöreällä yritetä kiertotietä viitata ihmiseen, joka on ylipainoinen eli lihava.
Onko kyse siitä, kun yhä useampi ihminen on ylipainoinen, todellisuus alkaa hämärtyä ja täysin normaalipainoisia terveitä ihmisiä kauhistellaan laihoiksi ja nämä ylipainoiset ovat sitten vaan "pyöreähköjä", "vähän muodokaampia" ja "terveen kokoisia" ja reilusti ylipainoiset ovat sitten pyöreitä ja reheviä... Hmm..
[/quote]
Samoin montaa normaalipainoista haukutaan läskiksi, esim. aihe vapaalla
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 00:36"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 00:06"]
[/quote]
Minä vihjailen joskus, välillä ollut pitkä tauko etten sano mitään. Painoa on kertynyt kuitenkin jo yli 2/3 lisää siihen, mitä hän tutustuessamme painoi. Ja siinäkin oli jo pyöreyttä vatsan seudulla. Onhan se kamalaa, jos on huolissaan toisen terveydestä. Minun olisi pitänyt sanoa tiukasti jo monta vuotta sitten. Että nyt kääntyy suunta tai minä lähden ovesta ulos, kun en mahdu kaikkien kilojen kanssa samalle sohvalle.
36 ja normaalipaino on aivan ok, ei siinä ole paljon huomauttamista. Yhteinen liikuntaharrastus voi olla silti mukava, mutta ei terveydellisistä syistä ole mitään syytä kommentoida, ellei olla tulossa alipainosta ja kilon kuukausivauhdilla ohittamassa normaalipainoa!
[/quote] Ystävällisesti saa musta sanoa, varsinkin jos kyse on terveydestä. Multa on itse asiassa paino hiukan pudonnut suhteemme aikana, joten siksi en ymmärrä ulinaa painostani, vaikken huomautteluista ole loukkaantunutkaan. Hiukan rasittavaa vaan, ei multa edes painoa juurikaan putoaisi ilman melkoisen radikaaleja muutoksia. Yhteistä liikuntaa suostun kyllä harrastamaan lähes aina ja on omakin liikuntaharrastus olemassa.
Teidän miehet on luusereita !
Mies 39
Vaikka parisuhteessa, niin eihän kumppania nyt jukolauta haukuta lihavaksi. Jos ei ole tyytyväinen, niin asiat pitää tuoda ilmi iisisti.
Lihavuus kuitenkin on ongelma terveydelle ja hyvähän siihen on tarttua kiinni, mutta haukkuminen ei varmasti ole se juttu... kellekään.
Siis mies ei voi voittaa tällaisessa tilanteessa. Jos kokee naisen lihavaksi niin sen sanominen tuottaa ongelmia. Nainen loukkautuu ja 1.alkaa inhoamaan miestään, muttei laihduta 2. laihduttaa suruissaan, mutta arvostus laskee miestä kohtaan vai voipa sillä kinkulla kohta pyöriä muitakin miehiä;)
Mies joka huomauttelee naisen painosta on kyllä aika porsas. Toki timmi mimmi joka pitää huolta itsestään on hot, mutta mitenköhän pitäisi itsetunnon parantua jos haukutaan läskiksi?Minusta kun nainen on kauneimillaan kun itsetunto on kohdillaan.
Minua itseäni ainakin ärsyttää jo se kun mies päivittelee lihavia naisia tms. kommentoi jotain muiden naisten ulkonäöstä:/ Minulle ei ole sanonut koskaan mitään, mutta mietin että jos hän muita arvostelee niin miksei minuakin. Haluaisin olla timmimpi ja pitkään ajattelin treenaavani jotta miehen mielestä olisin seksikkäämpi, mutta noita kommentteja kuunnellessa on jotenkin tullut sellainen ajatus että haluaa olla nätti itseään varten. Kyllä vaatii naisten kunnioitusta mieheltä jotta miestä varten haluaa olla nättinä.
Itse en kuunteli kyllä tuollaisia kommentteja vaan vetäsin pläsiin:D
Nainen haukkui mua epäkohteliaaksi. Kannattaako jatkaa? Meki maku koko suhteesta.
Jos olet lihava, niin mitä nimitystä toivoisit puolisosi lihavuudelle käyttävän? Nykyään ihan normaalipainoisia tavallisia ihmisiä kutsutaan hoikiksi tai laihoiksi, oikeasti hoikkia ja laihoja joilla BMI alle normaalipainon haukutaan ties millä sairauksien nimillä. Eikö lihavakaan saa olla enää lihava? Onko lihava nykyään muodokas, kurvikas tms?
Jos oma puoliso ei voi huomauttaa toisen yli- tai alipainosta, niin kuka sitten voi? Onko asia niin arka ettei siitä saa kukaan huomauttaa vaikka olisi toisen terveys ja hyvinvointi tärkeimpänä asiana mielessä ja huoli toisen painonnoususta ja siitä ettei asialle tehdä mitään, ei aina ole kysessä pinnalliset ulkonäköseikat. Jokainen ihminen voi olla kaunis, painostaan huolimatta mutta tärkeintä on mikä on tervettä ja hyvinvointia edistävää.
Kyllä täällä on useammallakin ketjulla nähty vaivaa oman miehen lihavuudesta tällä tyylillä:mies ei ymmärrä laihduttaa,mussuttaa vain sohvalla.On ällöttävän näköinen,iso maha.En voi harrastaa seksiä sen kanssa,eroanko.Tätä kaikkea löytyy naisten kertomana täältä eri ketjuilta,tarkastelkaa hyvät siskot mitä olette sanoneet.Kun mies huomauttaa asiasta eikä edes mourua sitä täällä niin johan on alentavaa.Jos se mies kokee ihan samalla tavalla kuin naisetkin tämän palstan ketjuilla.Itse olen nainen.Olisikiva jos jouku kertoisi,miksi nainen saa sen takia vaikka erota mutta mies niin huomauttaessaan on luuseri.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 09:12"]
Jos olet lihava, niin mitä nimitystä toivoisit puolisosi lihavuudelle käyttävän? Nykyään ihan normaalipainoisia tavallisia ihmisiä kutsutaan hoikiksi tai laihoiksi, oikeasti hoikkia ja laihoja joilla BMI alle normaalipainon haukutaan ties millä sairauksien nimillä. Eikö lihavakaan saa olla enää lihava? Onko lihava nykyään muodokas, kurvikas tms?
Jos oma puoliso ei voi huomauttaa toisen yli- tai alipainosta, niin kuka sitten voi? Onko asia niin arka ettei siitä saa kukaan huomauttaa vaikka olisi toisen terveys ja hyvinvointi tärkeimpänä asiana mielessä ja huoli toisen painonnoususta ja siitä ettei asialle tehdä mitään, ei aina ole kysessä pinnalliset ulkonäköseikat. Jokainen ihminen voi olla kaunis, painostaan huolimatta mutta tärkeintä on mikä on tervettä ja hyvinvointia edistävää.
[/quote]
Haukkuminen on niin eri asia kuin sanominen tai huomauttaminen.
Normaalipainoiset todellakin voivat olla hoikkia tai jopa laihoja ja monesti paljon normaalipainon alapuolella olevat näyttävät sitten erittäin laihoilta (mikä ei kylläkään oikeuta nimittelyyn). Myöskin ihmisten käsitys lihavasta vaihtelee, joku terve, mutta pyöreähkö voi jonkun mielestä olla lihava.
Jos on huolestunut toisen terveydestä, se ilmaistaan täysin eri sävyyn kuin pelkkä ilkeydeksi tarkoitettu kommentti.
Mun mies on kans haukkunut lihavaksi ja haukkuu päivittäin vaikka itse on kauhea läski mutta muita kyllä arvostelee. Eikä siinä kaikki. Myös hänen vanhempansa on haukkunut mua.
Eilen tuli lenkillä vastaa pyöreitä nuoria pariskuntia. Molemmat oli aika isoja.