Mikään ei ole niin nolo kuin akateeminen työtön jolle kelpaa vaan oman alan työt
Ja nyrpistetään nenää kaikille muille töille. En ikinä voisi olla tuollaisen kaveri tai seurustella.
Jos olisit oikeasti niin hyvä siinä akateemisessa alassasi niin olisit jo löytänyt töitä.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Eli lentäjien taitotaso on äkillisesti heikentynyt maailmanlaajuisesti. Aika huolestuttava ilmiö.
Miksei se lentäjä voi hakea jonkun toisen alan töitä? Varmaan sitä osaamista voisi käyttää muuhunkin,
JA vielä tyhmempiä on ne jotka luulee että näyttää paremmalta maata 10 vuotta kotona työttömänä kuin olla jossain ei-oman alan töissä.
Olen opettaja. Voin alkaa tekemään muutakin työtä, mutta sen on oltava oikeaa palkkatyötä ei provikkapalkkaisten tapahtuvaa puhelinmyyntiä.
Mulla yksi tuttava jäi työttömäksi varmaan 20 vuotta sitten työstä, jota ei Suomessa enää tehdä. Siis tyyliin, että viimeinen tulitikkutehdas siirrettiin Kiinaan. Ei ole edes yrittänyt töihin sillä tekosyyllä ettei suomesta löydy alan työtä enää. Vaikka ei ollut edes akateeminen, niin jotenkin nolo silti ja vaikuttaa mun suhtautuminen kyseiseen hrnkilöön, valitettavasti :(
Jos on taloutensa hoitanut järkevästi, ei neljänkymmenen ikävuoden jälkeen enää tarvitse tehdä kuin sellaisia töitä kuin haluaa tehdä. Rahan takia ei ole tarvetta edes työttömyystilanteessa ottaa vastaan mitä tahansa työtä. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lentäjien taitotaso on äkillisesti heikentynyt maailmanlaajuisesti. Aika huolestuttava ilmiö.
Miksei se lentäjä voi hakea jonkun toisen alan töitä? Varmaan sitä osaamista voisi käyttää muuhunkin,
Voi varmasti, mutta sen "toisen alan" töitä hakee kyseisen alan osaaja.
Ap haluaa uimamaisterit anestesialääkäreiksi ja aivokirurgeiksi, muille kuin itselleen.
Ap ei ole pahemmin koulutukseen itse satsannut?
Saako ammattikoulun käynyt sitten olla "nirso" töiden suhteen? Esim. autoasentajaksi tai bussikuskiksi kouluttautunut vaan mäkkäriin tai puhelinmyyjäksi töihin, jos ei oman alan hommia ei löydy?
Olen sitä mieltä, että jokaisen pitäisi yrittää nähdä oman alansa ulkopuolelle, mutta ei niitä korkeakoulutettuja (etenkään yli nelikymppisiä) niin vaan palkata siivoojiksi tai hampurilaisen kääntäjiksi. Minua ei huolittu varastotyöntekijäksi, ei kaupan kassaksi, eikä moneen muuhunkaan yksinkertaiseen työhön. Jos satuin pääsemään haastatteluun, niin siellä minulle suoraan kerrottiin, etteivät usko, että haluan oikeasti heille töihin. En tiedä, mikä pointti niillä haastatteluilla edes oli. Ilmeisesti halusivat vain kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa uimamaisterit anestesialääkäreiksi ja aivokirurgeiksi, muille kuin itselleen.
Nykyaikana koulutusta pidetään investointina. Kaikki työt vaati jotain koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että jokaisen pitäisi yrittää nähdä oman alansa ulkopuolelle, mutta ei niitä korkeakoulutettuja (etenkään yli nelikymppisiä) niin vaan palkata siivoojiksi tai hampurilaisen kääntäjiksi. Minua ei huolittu varastotyöntekijäksi, ei kaupan kassaksi, eikä moneen muuhunkaan yksinkertaiseen työhön. Jos satuin pääsemään haastatteluun, niin siellä minulle suoraan kerrottiin, etteivät usko, että haluan oikeasti heille töihin. En tiedä, mikä pointti niillä haastatteluilla edes oli. Ilmeisesti halusivat vain kiusata.
Haluavat näyttää, että myös yli-ikäisiä on kutsuttu haastatteluun
Olen akateeminen 60-vuotias, nyt ensimmäistä kertaa työttömänä ja takana 34 vuotta työuraa. Olen hakenut myös muita kuin oman alan töitä, siis töitä johon ei vaadita mitään koulutusta. Palkka ei olisi ollut ansiosidonnaistani korkeampi. Minua ei ole kutsuttu edes haastatteluun. Enää en ajatellut hakea, koska tuollainen jatkuva hylätyksi tuleminen ja kelpaamattomuus alkaa aiheuttamaan vaurioita aikaisemmin hyvälle itsetunnolleni ja mielenterveydelleni.
Eipä tuota matalapalkkatyötäni alan työnantajat arvosta. Luulin että alan töihin pääsen helpommin kun olen jossain työssä, mutta ei...Työnantajat varmaan ajattelevat ettei tuosta ole alan hommiin kun työskentelee duunaritasolla.
Kyllä se on koomista että akateemiselle työttömällä ei kelpaa edes varhaisjakelu. Syy kuulemma on että siitä ei jää tarpeeksi käteen. Miksi akateeminen kuitenkin äänestää puolueita jotka haalivat tänne maahan muuttajia joiden pitää tehdä nämä työt vaikka käteen ei jää yhtikäs mitään? Ei hirveän loogista eikä humaania ajattelua ns. sivistyneeltä ihmiseltä.
Miksi korkeaastikoulutettujen pitäisi viedä duunareiden työt? Ei siitä mitään hyötyä ole. Nyt ei varsinaisesti ole pulaa minkään alan työntekijöistä, niin ihan hyvähän se vain on että ovat työttöminä jos ei omaa duunia ole. Näin siis yhteiskunnallisella tasolla. Yksilötasolla se tietenkin voi aiheuttaa jotain syrjäytymistä tai muuta ongelmaa sille akateemiselle jos jumiutuu vuosikausien työttömyytene, mutta sille nyt ei voi mitään.
Miksi korkeaastikoulutettujen pitäisi viedä duunareiden työt? Ei siitä mitään hyötyä ole. Nyt ei varsinaisesti ole pulaa minkään alan työntekijöistä, niin ihan hyvähän se vain on että ovat työttöminä jos ei omaa duunia ole. Näin siis yhteiskunnallisella tasolla. Yksilötasolla se tietenkin voi aiheuttaa jotain syrjäytymistä tai muuta ongelmaa sille akateemiselle jos jumiutuu vuosikausien työttömyytene, mutta sille nyt ei voi mitään.
Tuskin kukaan menettää mitään, jos et ole heidän kaverinsa tai puoliso. Et selvästi itse ole akateeminen saati ollut koskaan työttömänä, koska et näytä tietävän tuon taivaallista. Tuollaisten ihmisten mielipiteillä ei ole mitään merkitystä kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja. Voin alkaa tekemään muutakin työtä, mutta sen on oltava oikeaa palkkatyötä ei provikkapalkkaisten tapahtuvaa puhelinmyyntiä.
Lähialepassa on aina työtä tarjolla. Tietäisit sitten mitä on oikeesti ilta ja vkonlopputyöt. Haitko jo?