Joulu olisi pelastettu jos Helsinki ja muu pk-seutu tekisivät saman minkä muutkin kaupungit
Mutta eivät tee. Kaupunkien johto ei toimi. Tutkijaryhmäkin tämän totesi:
"– Otettaisiin voimakkaammin käyttöön rajoitteita lyhyeksi aikaa, että saataisiin nopeasti tartunnat alas, Hotulainen tiivistää.
Hän pitää alueellisia rajoituksia koronan tukahduttamiseen hyvänä etenkin nyt, kun koronatilanne on erilainen eri puolilla maata.
– Osa alueistahan meillä toimii todella hyvin. Sanoisin, että pääkaupunkiseutu on sellainen, jossa ei oikein oteta härkää sarvista ja pistetä tautia kuriin."
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/b5b26620-e5b3-49cf-9cf4-2da0387b…
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No arvaapa toivoisinko näin pk-seutulaisen niina meidän kuntapoliitikoilta toimia? Mutta ei, hoetaan vaan että noudattakaa ihmiset suosituksia...
No koko pandemia ja meillä epidemia perustuu yksilön tekemiseen. Jos yksilö noudattaa suosituksia, niin sillä Suomi pelastuu. Ja se on ainoa keino selvitä sitä. Yksilön vastuu.
Turhaan sinä sitä minulle hoet. Olen itse ollut etätöissä maaliskuusta ja minimoin kaiken mahdollisen, käytän maskia pakollisilla kauppareissuilla jne. Mutta kaikki eivät toimi niin, ei vaikka kuinka hokisi suosituksia.
Kunnat voivat laittaa koulut etään ja määrätä esim määräaikaisia kokoontumisrajoituksia. Siinä nyt kaksi asiaa mitä voidaan tehdä.
Eikös Helsingissä ole nytkin joku kokoontumisrajoitus?
Suositus. Ja koskee vain koteja ja kotitilaisuuksia. Koska Helsingin mielestä kaikki tartunnat tulevat kotoa.
Suosituksiahan ne muissakin kaupungeissa on ollut.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän infektiot ovat ihan aina tarttuneet päiväkodeissa ja kouluissa, joten mistä tulee ajatus, että näin ei ole Koronan kanssa? Katsokaa, mikä määrä taas altistuneita Helsingin oppilaitoksissa! Sieltä se koteihin kulkeutuu.
Altistuneet ja tartunnan saaneet ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No arvaapa toivoisinko näin pk-seutulaisen niina meidän kuntapoliitikoilta toimia? Mutta ei, hoetaan vaan että noudattakaa ihmiset suosituksia...
No koko pandemia ja meillä epidemia perustuu yksilön tekemiseen. Jos yksilö noudattaa suosituksia, niin sillä Suomi pelastuu. Ja se on ainoa keino selvitä sitä. Yksilön vastuu.
Turhaan sinä sitä minulle hoet. Olen itse ollut etätöissä maaliskuusta ja minimoin kaiken mahdollisen, käytän maskia pakollisilla kauppareissuilla jne. Mutta kaikki eivät toimi niin, ei vaikka kuinka hokisi suosituksia.
Kunnat voivat laittaa koulut etään ja määrätä esim määräaikaisia kokoontumisrajoituksia. Siinä nyt kaksi asiaa mitä voidaan tehdä.
Eikös Helsingissä ole nytkin joku kokoontumisrajoitus?
Suositus. Ja koskee vain koteja ja kotitilaisuuksia. Koska Helsingin mielestä kaikki tartunnat tulevat kotoa.
Suosituksiahan ne muissakin kaupungeissa on ollut.
Ei, kyllä muualla on ihan siirretty kouluja etäopetukseen ja lopetettu harrastustoiminta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän infektiot ovat ihan aina tarttuneet päiväkodeissa ja kouluissa, joten mistä tulee ajatus, että näin ei ole Koronan kanssa? Katsokaa, mikä määrä taas altistuneita Helsingin oppilaitoksissa! Sieltä se koteihin kulkeutuu.
Niin, altistuneista osa saa koronan. Turhaan, kun olisi alun perin voitu opiskella turvallisesti etäyhteyksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, altistuneista osa saa koronan. Turhaan, kun olisi alun perin voitu opiskella turvallisesti etäyhteyksin.
Ja on hyvä oppia tekemään etätöitä jo lapsena. Sellaista on työelämä nykyään.
Nyt Uudenmaan kunnat ryhtiliike! Koronan leviäminen ei ole "normaalia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istua kökötät nyt vaan kotosalla ja annat meidän muiden elää tätä uutta normaalia. Korona ei sinun toimillasi maailmasta häviä.