Olin vähällä kuolla miehen huolimattomuuden takia
Tehtiin tänään miehen kanssa työtä johon liittyy isoja koneita. Kahden työvaiheen välissä mies käynnisti koneen niin, että olin lähellä puristua kuoliaaksi. Mies tiesi, että olen jossain sielä vielä. Selvisin, koska onnistuin viime hetkellä ryömimään pois tieltä.
Nyt ahdistaa, koska miehen asenne on se että mitä enää vauhkoan, kun ei käynyt kuinkaan. Sanoo että minun olisi pitänyt huutaa kovempaa. Ja että minun vikani, kun aloitettiin niin myöhään että oli jo pimeää.
Jos nyt unohtaa senkin, että minä alun perin tarjouduin ajamaan ja olin pyytänyt, että käydään läpi mitä tehdään aina ennen kuin toimitaan mitä mies ei siis tehnyt, niin en nyt vaan pääse yli siitä että meinasin kuolla tai loukkaantua vakavasti, ja toinen ei edes pyydä anteeksi. Eikä tunnu välittävän siitä että olisi oikeasti huomenna voinut olla leskimies.
Mitä tekisitte?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä noin kirjoittaa ihminen, joka ei lue Aliibia. En työssäni tai vapaa-ajallani useinkaan kohtaa tätä porukkaa, joka täällä usein kommentoi. Ketju on oikein viihdyttävä kun tällaiset henkilöt puhuvat psykologiasta, syy-seuraussuhteiden ymmärtämisestä, motiiveista, päättelykyvystä, diagnooseista, taustoista ja sen vaikutuksesta lopputulokseen ja pisteenä iin päälle kommentoi minun olevan ”vajaa”. Se on muuten rumasti sanottu. Mutta edelleen viihdyttävää.
Te toisinaan ISOILLA kirjaimilla kommentoivat henkilöt, taidatte olla ihan tosissanne mielipiteidenne kanssa? Jännää. Että ihan mörderit mielessä niitä klapeja tehtiin. Jatkakaa vaan keskustelua, mielenkiinnon vuoksi seuraan miten teidän ajatuksenne kulkee ja onko menty suvussa serkukset keskenään naimisiin.
Onko tämä normaalia toimintamalli teidän suvussa?
Meillä ei.
Miehesi todennäköisesti luuli koneen käynnistäessään, että sinä et ollut sillä koneen vaarallisella alueella. Moni mies valitettavasti usein luulee niin, että se toinen henkilö joka toimii työparina osaisi myös luonnostaan pysyä erossa työkoneen vaaralliselta alueelta. Joskus holtittomuudelle voi olla syynä myös esim. kiire, väsymys, keskittymisen häiriintyminen jonkun muun asian takia jolloin väkisinkin tapahtuu arviointivirheitä.
En ihan heti usko ideaa siitä, että mies olisi käynnistänyt tarkoituksella päästäkseen sinusta lopullisesti eroon. Jotkut miehet ovat sellaisia, että silloin kun he tuntevat häpeää jostakin niin he eivät mielellään käsittele pelkkiä läheltä piti tilanteita uudestaan sen jälkeen kun tapahtumasta on kulunut aikaa useita tunteja.
Vierailija kirjoitti:
Onhan henkivakuutukset kunnossa?
Toivottavasti ei ole. Henkivakuutus on kyllä kaikista turhin vakuutus, mitä ei kannata ikinä ottaa varsinkin jos puolisolla tai muulla saman suvun ihmisellä on suunnilleen intohimoinen suhtauminen rahaan ja omaisuuteen. Henkivakuutus on nimittäin yksi yleisimmistä syistä henkirikoksiin missä tekijä myös yrittää lavastaa toisen kuoleman itsemurhaksi tai onnettomuudeksi. Tällainen rikos on kaiken kukkuraksi lähes poikkeuksetta etukäteen suunniteltu ja joissakin tapauksessa on myös apurina toinenkin henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Taas hyvä ketju, jonka jankkaavat, provoilevat ja keskustelun itseensä kääntävät miehet pilasivat. Menkää nyt sinne ylilaudalle.
Missä miehet on provoilleet?
Miehet on vaan halunnut tarkempaa kuvausta ja tietoa tapahtumista joista avaus ei juurikaan kerro että voidaan sulkea pois provon mahdollisuus.
Mitään tarkennusta koneesta ja työvaiheesta ei ole tullut.
Vinkkinä että jo lainaamassasi osuudessa pitäisi käydä ilmi että olin apuna kaatorautaa käyttämässä. Eli laitoin kaatoraudan miehen sahaamaan uraan ja väänsin sillä avuksi että puu kaatuisi haluttuun suuntaan. Eli en todellakaan ”hortoillut puolivälissä”. Kun puu lähti kuitenkin kaatumaan sivulle niin liukastuin lumisella ja liukkaalla alustalla enkä meinannut keretä väistää. Eli ongelma oli se että liukastuin väistäessäni.