pyöräilykypärä
kuinka tärkeä suoja sinun mielestä?
kuka käyttää teidän perheessä?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:59"]
mitä tapahtui?
[/quote]
Et kysynyt minulta, mutta kerronpa silti. Olin pyöräilemässä kaupungilta kotiini ison puiston läpi. Ohitin jalankulkijan, jolla oli ilmeisesti huono päivä, koska hän tönäisi minut nurin. Kaaduin ja löin pääni lyhtypylvääseen.... onneksi oli kypärä. Kypärä hajosi tuhannen p*llun päreiksi, pääni säilyi ehjänä.
Tarinan opetus: ikinä ei voi tietää mitä muut teillä liikkujat tekevät, parempi ottaa varman päälle.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:59"]
mitä tapahtui?
[/quote]
huhu, no onneksi oli kypärä. muistatko millainen kypärä käytit? merkki malli? milloin tämä tapahtui? millainen kypärä nyt käytössä? kuvia vanhasta kypärästä?
Et kysynyt minulta, mutta kerronpa silti. Olin pyöräilemässä kaupungilta kotiini ison puiston läpi. Ohitin jalankulkijan, jolla oli ilmeisesti huono päivä, koska hän tönäisi minut nurin. Kaaduin ja löin pääni lyhtypylvääseen.... onneksi oli kypärä. Kypärä hajosi tuhannen p*llun päreiksi, pääni säilyi ehjänä.
Tarinan opetus: ikinä ei voi tietää mitä muut teillä liikkujat tekevät, parempi ottaa varman päälle.
[/quote]
halpa henkivakuutus jos jottain sattuisi
kaikki meidän perheessä käyttävät kypärä jos pyöräilee
Tavallinen näky: lapsi turvaistuimessa kypärä päässä ja äiti tai isä veivaa ilman kypärää. Mistäkähän tulee sitten asenne kulkea ilman kypärää?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 08:56"]
Tavallinen näky: lapsi turvaistuimessa kypärä päässä ja äiti tai isä veivaa ilman kypärää. Mistäkähän tulee sitten asenne kulkea ilman kypärää?
[/quote]
niinpä, lapset tekee niinkun vanhemmatkin
8v tyttö käyttää, kun pyöräilee. Just pari tuntia sitten käytiin uusi ostamassa, kun pyörä vaihtuu. Ei mitään ongelmaa, kun antoi toisen itse valita mieleisen kypärän :) Itelle ostan kans kypärän, kun pyörän hankin. Tuntuu todella typerälle ajaa ilman kypärää. En tiedä onko ikä vaikuttanut asiaan, sillä teini-iässä en enää kypärää käyttänyt.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 11:41"]
8v tyttö käyttää, kun pyöräilee. Just pari tuntia sitten käytiin uusi ostamassa, kun pyörä vaihtuu. Ei mitään ongelmaa, kun antoi toisen itse valita mieleisen kypärän :) Itelle ostan kans kypärän, kun pyörän hankin. Tuntuu todella typerälle ajaa ilman kypärää. En tiedä onko ikä vaikuttanut asiaan, sillä teini-iässä en enää kypärää käyttänyt.
[/quote]
millainen ostitte? kokeilitko itsekin?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 11:53"]
[/quote]
[/quote]
En kokeillut itse, kun en vielä ole pyörää itselleni ostamassa. Kotona tosin yritin tytön uutta kypärää kokeilla :) Ihan peruskypärän tyttö valitsi. Kuvittelin, että olisi halunnut jonkin "hienomman", mutta tuohon ihastui.
Minäkin haluan profiloitua jonakin kypäräkahjona. Keksikää mulle aihe, jonka voisin ottaa esiin nyt ja 20 vuotta tästä eteenpäin!
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 11:53"]
[/quote]
[/quote]
En kokeillut itse, kun en vielä ole pyörää itselleni ostamassa. Kotona tosin yritin tytön uutta kypärää kokeilla :) Ihan peruskypärän tyttö valitsi. Kuvittelin, että olisi halunnut jonkin "hienomman", mutta tuohon ihastui.
[/quote]
ok, minkä merkkinen ja mallinen?
kun täälä nyt puhutaan pyöräilsystä niin tietääkö joku kuinka vanha lasten pyöräistuimen voi käyttää?
Oi, asia jonka tiedän olevan järjetön, eikä minulla ole asialle edes kunnon argumentteja.
En käytä kypärää. En ikinä. Vaikka ei näytä ees tyhmältä. Vaikka on halpa henkivakuutus. En vaan käytä. Luulen että se on peruja lapsuudesta/nuoruudesta kun äiti pakotti pitämään (silloin oli siis tosi nolooooo) ja tää on edelleen jokin alitajuinen teinikapinajäänne. Nolointa on, että tiedän olevani tyhmä kun en käytä, mutta en tee asialle mitään... ehkä sitten ku pitää alkaa näyttää lapselle esimerkkiä.... :D
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 12:09"]Minäkin haluan profiloitua jonakin kypäräkahjona. Keksikää mulle aihe, jonka voisin ottaa esiin nyt ja 20 vuotta tästä eteenpäin!
[/quote]
"Maailmanloppu 20xx" :) uutenavuotena julkaset ja laitat aina alkavan vuoden siihen :D
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:48"]
käytän koskan näytän paremmalta kypärä päässä kuin aivot asfaltilla
[/quote]
hyvin sanottu
Aloin käyttää kun lapsellekin ostettiin, viime kesänä, kun lapsi kulki mukana pyöräkärryssä. Mies ei ostanut itselleen vielä viime kesänä painostuksesta huolimatta, mutta nyt sanoin että lapsi on jo sen ikäinen että maatkii, joten kypärä päähän tai pyörällä ei ajeta. Ensi viikolla mennään ostamaan miehellekin :)
Pyöräillessä käytän kypärää mutta lasketellessa en.
Mukkelis makkelis olen mennyt monenmonet kerrat.
Pyörällä olen törmäillyt autojen ja bussin kanssa.
Lasketellessa tömpsähtää suht koht tasaiselle.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:42"]
Miksikähän koulut eivät edellytä kypärää ehtona sille, että saa pyöräillä kouluun. Oulussa yleinen näky: lapsi turvaistuimessa, on kypärä, äiti polkee, ei ole kypärää. Jos kypärättömyys on siirtymäriitti aikuisuuteen, kuten ajokortti, rippikoulu ja alkoholin osto, onko ihme että potta päässä ei pyöräillä..
[/quote]
Kouluillahan ei ole itse asiassa valtaa sanella, mitä koulumatkalla tehdään. Moni koulu "kieltää" 1-2-luokkalaisilta kouluun pyöräilyn, mutta juridista oikeutta siinä kiellossa ei ole. Samoin koulu voi yrittää "pakottaa" käyttämään kypärää, mutta jos (kun) joku uhmaa, mitään ei ole tehtävissä.
Meidän koulussa liikuntapäivänä laitettiin maastopyöräilyyn osallistujille kypäräpakko. Tulos: kauhea sota. Puoli tusinaa poikaa tuli paikalle ilman kypärää ja nosti kamalan mekkalan, kun heitä ei huolittu metsään. Perästä soitti useampi vanhempi, melkoisen tuohtuneena. Koululla ei heidän mukaansa ole edes tällaisessa tilanteessa oikeutta vaatia kypärää. Juridiikka jäi minulle epäselväksi, mutta käytännössä koulumme päätti, että pyörillä ei enää mennä kouluaikana mihinkään.
no mitä kysymys tämä, jos pää on tärkeä niin kypärä käytetään.