Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa syödään ihan törkeesti eineksiä

Vierailija
11.03.2014 |

muutimme puoli vuotta sitten ulkomaille ja olen järkyttyneenä tajunnut miten kamalaa ruokaa Suomessa syötetään. En enää ihmettele ollenkaan miksi Suomessa on niin paljon allergioita. Siis asumme cälimeren maassa ja täällä ei ole ollenkaan kaupoissa eineksiä. Ainoa säilöntämenetelmä on pakastin, eli ei ole e-aineita ym. Säilöntäaineita juuri nimeksikään. Leivätkin on tuoreita, eikä sellaisia jotka säilyy viikkoja. Perheessani kärsittiin suomessa myös laktoosioireista eli koko perhe käytettiin laktoosittomia tuotteita, koska kahdella oli varsa maidosta aina sekaisin ja muut sitten piereskeli sen aiheuttamasta ilmasta. Täällä ei mitään ongelmaa tavallisesta maidosta. Mihin tämä suomen maidon pastorointi, joka aiheuttaa allergiaa ja säilöntäaineet perustuvat. En enää ikinä syö eineslaatikoita, lihapullia, kananugetteja, mikroruokia ym. Valmisruokia, ei ihme että allergioita on niin järkyttävästi.

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa tehty ruoka on paskaa, siis einekset.

Vierailija
2/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, varsa sekaisin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole varaa palkata kotiapulaisia kuten etelän maissa. Siksi ostetaan äitien tekemää teollista ruokaa.

Vierailija
4/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitamiini, suola ja sokeri on säilöntäaineita.

Vierailija
5/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että pastörointi on syynä laktoosivaivoihin, vaan nykyisen lehmäkarjan geenikanta. Alkuperäiskarjaa on todella vähän jäljellä tässä maassa, ja laktoosiongelmien tiedostaminen alkoi niihin aikoihin kun toisen kannan lehmiä alettiin käyttää kaupallisessa maitotuotannossa.

Muualla Euroopassa alkuperäiskarja tuottaa ison osan maitotuotteista eikä aiheuta paikallisille mitään ongelmia.

Vierailija
6/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:41"]

Hih, varsa sekaisin :)

[/quote]

Cälimeren maissa on eri meinkin :D

Vierailija
7/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteriaa!!!!!!!! tv. perus-av-mamma

Vierailija
8/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kunhan mammat alkaa kupsahtelemaan niin sielläkin on enemmän valmisruokaa. esim. ranskassa monet paikat elävät pakastepizzoilla jo nyt

Vierailija
9/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi söit? Minä asun Suomessa, mutta en koske pitkällä tikullakaan eineksiin, enkä juo pastöroitua maitoa.  Mitään vaivoja ei ole, paitsi ylipainoa, koska ruoka on niin hyvää!!

Vierailija
10/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lasipurkkeihinkin säilöminen on täysin tuntematon menetelmä tuossa cälimeren maassa.

Vierailija
11/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksiä ja valmisruokia on tosiaan Suomessa paljon tarjolla.ja jotkut niitä syövät. Mutta se on oma valinta. Suomessa on myös laaja valikoima peruselintarvikkeita ja luomuvalikoimakin alkaa olla aika kattava. Kyllä täällä ruokansa pystyy valmistamaan aika alkeista, jos vain haluaa. Mahdollisuudet kerätä luonnosta ja kasvatta itse ovat niin ikään todella hyvät - jos vain.haluaa.

Vierailija
12/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 22:07"]

Eli lasipurkkeihinkin säilöminen on täysin tuntematon menetelmä tuossa cälimeren maassa.

[/quote]

Ei ne oo kuulleet myöskään peltipurkeista...

Vierailija
13/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne kotiapulaiset siihen vaikuttaa? Eiköhän ole taas äitien ajankäyttökysymys syötetäänkö lapsille kunnon safkaa vai ostetaanko kaupasta jotain einestä!?

Vierailija
14/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotini lähellä olisi leipomo, lihakauppa ja muita erikoisliikkeitä missä ruokaa saisi kohtuuhintaan niin TOTTAKAI käyttäisin sen hyödyn!!!

Mutta koska joudun käymään töissä ja hoitamaan kotia ja lapset, joudun ajankäytöllisistä syistä ostamaan ruuat kerta viikossa marketista. Tämä tarkoittaa sitä, että pakastan leipää, ostan lihat suojakaasuun pakattuina ja joka päiväksi ei aina tuoreita hyväkuntoisia kasviksia riitä. Eineksiä meillä tosin syödään harvoin.

Vierailija
15/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että pastöroimatonta maitoa. Let's face the truth, ette te edes tiedä, mistä siinä prosessissa on kyse. Vielä vähemmän tiedätte sen vaikutuksista yhtään mihinkään. Täydellisen tietämättömyyden suomalla kompetenssilla kiihkoilette Vauva-palstoilla ja uskotte, että joku Valion maito on jotenkin viallista, sisältää mielenhallintakemikaaleja ja siitä tulee kaiken lisäksi masu pipiksi. Usko on ihmeellinen asia, kuulemma siirtää vuoriakin. Miksei sitten saisi paskaakin lentämään?

Vuosisatojen ajan ihmisiä on pikkuhiljaa onnistuttu kampeamaan taikauskosta kohti modernistista tieteeseen perustuvaa ajattelua. Nyt osa on näemmä siirtynyt takaisin keskiajalle talismaanejansa hieromaan.

http://www.hs.fi/tiede/Tutkimus+Raakamaito+ei+v%C3%A4henn%C3%A4+laktoosivaivoja/a1394424311891?ref=hs-art-new-2

Vierailija
16/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:43"]

En usko että pastörointi on syynä laktoosivaivoihin, vaan nykyisen lehmäkarjan geenikanta. Alkuperäiskarjaa on todella vähän jäljellä tässä maassa, ja laktoosiongelmien tiedostaminen alkoi niihin aikoihin kun toisen kannan lehmiä alettiin käyttää kaupallisessa maitotuotannossa.

Muualla Euroopassa alkuperäiskarja tuottaa ison osan maitotuotteista eikä aiheuta paikallisille mitään ongelmia.

[/quote]

Jesus, oletko tosissasi näiden paskateorioidesi kanssa? Minäkin uskon, että joulupukki aiheuttaa minulle vatsapipin, jos olen ollut tuhma.

Miettikää nyt, suollatte ihan täyttää skeidaa tietämättä mistään mitään. Kaiken maailman hypoteesia pukkaa, mutta mihinkään niistä ei saada mitään tieteellistä näyttöä. Sehän ei teitä hidasta, vaan siirrytte seuraavaan uskomukseen. Milloin mikäkin ruoka-aine aiheuttaa sitä ja tätä. Saa sitä olla tiedostava ja varovainen, mutta älkää nyt kuitenkaan enää herran wuonna 2014 perustako maailmankuvaanne taikauskoon.

Vierailija
17/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vatsa ei aiemmin kestänyt tavallista maitoa ja laktoositonkaan ei tehnyt oikein hyvää, olivat kuin värjättyä vettäkin maultaan. Mutta kun vaihdoin luomumaitoon, tuntuu että olen jopa saanut niitä hyviä aineita maidosta, vatsa kestää ja kiittää:) Enää en koske mihinkään surkeisiin maitoihin, saati muihin eineeksiinkään. Olisiko sitten joku käsittely tavallisissa maidoissa jotta saadaan myytyä laktoositonta maitoa ja muita tuotteita mieluummin? Koska noita laktoosittomia tuotteita on aivan järjettömästi siihen nähden, että monella ei oikeasti ole laktoosi-intoleranssia vaan ovat vain herkkiä niille käsitellyille maidoille. Monilla ei ole mitään ongelmia juoda maitoa joka suoraan tilalta... Eikös tästä ollut joku dokkarikin telkkarissa aikanaan, että olisikos maitotehtailijoiden jippoja että saadaan myytyä laktoositonta enemmän, sehän kun on kalliimpaakin.. Luulin itse aiemmin että minulla on herkkyys maidolle, mutta se olikin vain liian käsitellyille maidoille. Sama pätee jäätelöissä ja kermassa, mitä aidompaa niin ei vatsa kiukuttele.

Vierailija
18/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 22:25"]

Vai että pastöroimatonta maitoa. Let's face the truth, ette te edes tiedä, mistä siinä prosessissa on kyse. Vielä vähemmän tiedätte sen vaikutuksista yhtään mihinkään. Täydellisen tietämättömyyden suomalla kompetenssilla kiihkoilette Vauva-palstoilla ja uskotte, että joku Valion maito on jotenkin viallista, sisältää mielenhallintakemikaaleja ja siitä tulee kaiken lisäksi masu pipiksi. Usko on ihmeellinen asia, kuulemma siirtää vuoriakin. Miksei sitten saisi paskaakin lentämään?

Vuosisatojen ajan ihmisiä on pikkuhiljaa onnistuttu kampeamaan taikauskosta kohti modernistista tieteeseen perustuvaa ajattelua. Nyt osa on näemmä siirtynyt takaisin keskiajalle talismaanejansa hieromaan.

http://www.hs.fi/tiede/Tutkimus+Raakamaito+ei+v%C3%A4henn%C3%A4+laktoosivaivoja/a1394424311891?ref=hs-art-new-2

[/quote]

Juon ja perheenikin juo pastöroimatonta maitoa siksi, että se on parempaa ja halvempaa kuin kaupassa myytävä pastöroitu, en minkään uskonnon tai taikauskon takia.  Muitten puolesta en vastaa.  Terveisin 10.

Vierailija
19/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 22:48"]

Mun vatsa ei aiemmin kestänyt tavallista maitoa ja laktoositonkaan ei tehnyt oikein hyvää, olivat kuin värjättyä vettäkin maultaan. Mutta kun vaihdoin luomumaitoon, tuntuu että olen jopa saanut niitä hyviä aineita maidosta, vatsa kestää ja kiittää:) Enää en koske mihinkään surkeisiin maitoihin, saati muihin eineeksiinkään. Olisiko sitten joku käsittely tavallisissa maidoissa jotta saadaan myytyä laktoositonta maitoa ja muita tuotteita mieluummin? Koska noita laktoosittomia tuotteita on aivan järjettömästi siihen nähden, että monella ei oikeasti ole laktoosi-intoleranssia vaan ovat vain herkkiä niille käsitellyille maidoille. Monilla ei ole mitään ongelmia juoda maitoa joka suoraan tilalta... Eikös tästä ollut joku dokkarikin telkkarissa aikanaan, että olisikos maitotehtailijoiden jippoja että saadaan myytyä laktoositonta enemmän, sehän kun on kalliimpaakin.. Luulin itse aiemmin että minulla on herkkyys maidolle, mutta se olikin vain liian käsitellyille maidoille. Sama pätee jäätelöissä ja kermassa, mitä aidompaa niin ei vatsa kiukuttele.

[/quote]

Foliot päähän!

Vierailija
20/125 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:43"]

[/quote]

Siis ongelma ei ole pastörointi vaan suomalainen maidon homogenointi ja rasvattomana myyminen.

Eihän missään muussa Euroopan maassa myydä edes sellaista litkua, moni 'laktoosivammainen' pystyy Suomessa kuitenkin käyttämään homogenoimattomia (luomu) maitotuotteita siitä syystä. Itsekin olen asunut vuosia toisessa Euroopan maassa ja totesin saman käytännössä, siellä käy mikä vaan maitotuote ja Suomessa vain homogenoimattomat. Toisaalta maitotuotteet on ylikorostettuna Suomessa muutenkin, ei maitoa muualla aikuiset juo.

Samaa mieltä olen ap:n kanssa, Suomessa syödään aivan liikaa eineksiä, huonolaatuista ja ravinneköyhää kallista mössöä. Paljon ei ole varaa edes valita. Ikävä on eurooppalaisia ruokatoreja ja puoteja, sitä valikoimaa, tuoreita vihanneksia ja hedelmiä, tuoretta marinoimatonta lihaa ja kalaa, leipomoja jne. 

Nää asiat monesti aukeaa kunnolla vasta kun asuu oikeasti muualla jonkun aikaa.

Mutta millä Suomessa saisi ihmiset vaatiman parempaa ja laadukkaampaa ruokaa? Tuottajat ja isot kauppaketjut kyykyttää kuluttajia?