Kumpaa rukoillaan hädässä tai kiitetään, Jeesusta vai Jumalaa?
Ja mitä Jeesus tekee taivaassa jos Jumala on the Boss?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Satuolentoja molemmat -valinta on vapaa.
Tällaisissa kommenteissa tulee erityisen hyvin esille Jeesuksen ja Jumalan voima ja valta, kun ateistitkin ovat kiinnostuneita asiasta.
Jeesuskin rukoili Isää Jumalaa. Opetuslapsiaan hän opetti rukoilemaan Isää hänen nimessään. Monet rukoukset alkavat tai päättyvät ”Jeesuksen nimessä” ja rukoukset on osoitettu Jumalalle. Tämän tietävät kaikki, jotka ovat itse lukeneet uuden testamentin. Eri seurakunnissa saatetaan opettaa erilaisia oppeja. Parhaiten asioista saa tietoa itse lukemalla. Miten alkuseurakunnassa opetettiin ja ajateltiin asioista, tieto siitä löytyy Raamatusta.
Jeesuksen sanoja:
Ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, sen minä teen.”
Johannes 14:13-14
"Kaikki, mitä Isällä on, on minun. Siksi minä sanoin, että hän (Pyhä Henki) ottaa minun omastani ja ilmoittaa teille.”
--Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään. Totisesti, totisesti minä sanon teille: mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni. Anokaa, niin te saatte, että ilonne olisi täydellinen.”
--"Sinä päivänä te anotte häneltä minun nimessäni enkä minä sano teille, että pyydän Isältä teidän puolestanne. Sillä Isä itse rakastaa teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet minun lähteneen Jumalan luota."
Johannes 16:15, 23-27
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on Jumala. Se on vahvin sana minkä voi sanoa pahaa vastaan. Niin vahva sana, että saa henkilön jopa pillastumaan tai säikähtämään.
Tai sitten vaan muljauttamaan silmiään hihhulin sekoilujen edessä.
On parempi sanoa, Oh Lord, Help me Lord !
-Sinkkiş
Sitten ihan sama kuka auttaa voi aina vedota, että juuri sitähän minä tarkoitinkin !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sen verran oo perillä että Jeesus on Jumalan poika... Kai sitä saa rukoilla ihan kumpaa vaan, mutta Jeesus on kai kuitenkin se pääosan esittäjä kun hänen tehtävänsä oli kuolla ristillä ihmisten synyejen vuoksi ja siksi me häntä rukouksissa kiitämme ja hänen armoa toivomme...
Mielenkiintoista. Kristinusko on yksijumalainen uskonto, mutta silti sillä on kaksi "kaikkivoipaa" rukousten vastaanottajaa? Ja vielä pyhä henki päälle. Vertautuu hindulaisuuteen, jossa ylin entiteetti Brahman jakautuu useisiin osa-alueisiin.
Montakos profeettaa teillä on Jumalan tilalla ....
Montako ja sitten vielä joku jumala ??
Arvatkaas montako profeettaa jumalaa jumalien nimiä muissa uskonnoissa onkaan .
Riippuu uskonsuunnasta. Helluntailaiset taitavat rukoilla Jeesusta(ilm. körtitkin?), useimmat muut Jumalaa.
Katoliset sitten vaikka pyhimyksiä.
Taivaan isä on Jumalan isä, minä rukoilen Taivaan isää.
Vierailija kirjoitti:
Taivaan isä on Jumalan isä, minä rukoilen Taivaan isää.
Ps. Hädässä rukoillaan Jumalaa, kuin kaikki on hyvin niin rukoillaan Taivaan isää.
Vihaajat haluavat vain Jumalaa ja makeita asioita. Elämä on työläistä ja kitkerää oikeasti.
Raamatussa kehotetaan rukoilemaan Jumalaa Jeesuksen nimessä. Itse vähän vaihtelevasti rukoilen sekä Jumalaa että Jeesusta, useammin varmaan Jeesusta. Kyllä se rukous silti perille asti menee.
Riippuu ihan siitä keneltä avun saa.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa kehotetaan rukoilemaan Jumalaa Jeesuksen nimessä. Itse vähän vaihtelevasti rukoilen sekä Jumalaa että Jeesusta, useammin varmaan Jeesusta. Kyllä se rukous silti perille asti menee.
Ilonpilaaja.
Ihan sama, taruolennot auttavat vain saduissa. Hädän tullen toimitaan, ei rukoilla.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä keneltä avun saa.
Näköjään.
Raamatun mukaan Jeesus ja Isä ovat yhtä. Jeesus itse sanoo noin.