Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin Kelan koronalisällä (75 e) Biothermin kosmetiikkajoulukalenterin

Vierailija
14.11.2020 |

Lisä maksetaan maanantaina. Kalenteri maksoi Sokoksella 74 e, sain siitä vielä asiakasomistaja-alennuksen 20 %. Haukkukaa pystyyn vaan. Köyhemmilläkin on joskus oikeus itsensä hemmotteluun.

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te muut ostatte sillä rahalla?

Laitan sen rahan säästöön.

T: toimeentulotukea saava

Mitä väärää siinä on, jos toimeentulotukea saava laittaa myös rahaa säästöön? Pitäisikö ne kaikki tuet heti tuhlata?

Tätä kysyn alapeukuttajilta.

Toimeentulotukihan on viimesijainen keino turvata ihmisen toimeentulo. Jos sulla on tuhansia tilillä, et saa toimeentulotukea. Eikö ole nurinkurista, et toimeentulotuesta saisi tätä logiikkaa vasten säästettyä?

Eihän tässä ole kukaan tuhansista euroista puhunut, koronalisä on 75 euroa.

Ja rahaa voi laittaa käteisenä säästöön. Jos vaikka sairastuu ja tarvitsee ylimääräisiä lääkkeitä, niin voi käyttää ne säästöt ja ei tarvitse heti hakea niihin rahaa Kelalta.

Vierailija
82/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi käyttää johonkin järkevään eikä tuollaisiin turhuuksiin. Mieluummin olisin antanut vaikka ruokakupongit toimeentuloasiakkaille. Nythän ne rahat voi käyttää vaikka viinaan, tupakkaan ja arpoihin tai just johonkin ylikalliiseen kosmetiikkaan.

No en ainakaan viinaan tai tupakkaan käyttänyt. Biotherm on ihan laatumerkki ja joulukalenteria ei osteta kuin kerran vuodessa.

AP

Mikä siitä tekee laatua? Vastaapa. Hinta? Kivat mainokset? Se, että on sijoiteltu erikseen muiden kalliiden kanssa?

Kokeilepa joskus eri merkkejä ja arvioi. 

Ap

No niin. Ei yllättänyt. Et tiedä itsekään.

Olen kyllä käyttänyt kyseisen merkin tuotteita ennenkin. Ostin sen kalenterin myös siitä syystä, että se sisälsi vain ihonhoitotuotteita, ja niitä juuri tarvitsen. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa ollut kiva jos vaikka sairaaloiden hlökunta olisi saanut 75e koronalisän...tai päiväkotien. Tai bussikuskit. Kaupankassat. Eli kaikki enenmän ja vähemmän "tulilinjalla" olevat.

Ööö mitä sä höpäät?

Sinun mainitsemilla henkilöillä on TYÖ ja riittävät tulot, miksi heille pitäisi antaa lisärahaa?

Valitettavasti palkka jo on kiitos tehdystä työstä.

Vierailija
84/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuella elää varsin hyvin.

Oletko itse elänyt sillä, kun tiedät asian niin hyvin?

Vierailija
85/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väärää siinä on, jos toimeentulotukea saava laittaa myös rahaa säästöön? Pitäisikö ne kaikki tuet heti tuhlata?

Se on on kaikilla tasoilla väärin, koska toisin kuin muut tuet, toimeentulotuki on se viimeinen tarpeen mukaan maksettava tuki.

Ei sitä tarvitse eikä sitä makseta, jos on säästöjä.

Vierailija
86/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain toimeentulotuki sai koronalisän? Miksei esim kotihoidontuella (250e netto/kl) saaneet? Peruspäivärahalla olevat? Opintotuella olevat?

Kotihoidontuella ja peruspäivärahalla ym olevat ovat myös oikeutettuja toimeentulotukeen. Toki jos on omaisuutta, työssäkäyvä puoliso tai muuta vastaavaa, niin ei varmaan saa. Mutta sitten ovatkin jo sen verran hyvässä tilanteessa, etteivät tuota rahaa yhtä paljon tarvitse.

Opiskelijat taitaa olla poikkeus tähän, eivät taida saada tt-tukea vaikka tulot olisi pienet.

Vierailija
87/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo o, missä mun avustus?

T. 250e kk opiskelija

Tuota sinun pitäisi kysyä Kelalta tai päättäjiltä. Ei toimeentulotukea saavalta, ei hakija itse siitä koronalisästä ole päättänyt.

Vierailija
88/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla epidemiakorvaus kyllä meni ihan siihen epidemiaan.. kuukauden päivät kun kunnolla sairasti yksin kotona, niin ruuhkaisiin verkkokauppapalveluihin, kuljetuksiin ym. meni euro jos toinenkin.

Olin tosi iloinen, kun sain yhteiskunnalta kädenojennuksen; 75€ on minulle iso raha.

Vierailija
89/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä esimerkki siitä, miksi köyhä pysyy köyhänä: jos saa rahaa, tuhlaa sen heti älyttömyyksiin.

Nyt sait sitten monta ourkkia ja purnukkaa aineita, joita et välttämättä koskaan käytä. Olisit laittanut rahat säästöön tai ostanut jotain oikeasti hyödyllistä ( vaikka ihotyypillesi sopivan rasvan).

No minä ainakin toimeentulotukea saavana jo kirjotin, että laitan sen ylimääräisen koronalisän säästöön. Mutta täällä ei oikein siitäkään tykätty. Joten onko köyhän parempi ostaa kallis kalenteri vai laittaa rahaa säästöön, siitä ei saa oikein selvää?

Vierailija
90/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ylimääräisiä kuluja koronasta on ihmisille tullut? Meillä lisääntyi ainoastaan ruokakulut, kun lapsetkin oli päivällä kotona syömässä. Vastaavasti omat kulut pienenivät, kun ei tullut matkakuluja työpaikalle, koska oltiin etätöissä. Työpaikalla syötiin omia eväitä ennen koronaa ja etätyötä ja nyt se sama lounas syötiin kotona. Perheen aikuisten ruokakulut siis eivät lisääntyneet. Ehkä vettä ja sähköä kului vähän enemmän, mutta eipä niissäkään laskuissa isoa eroa ole ollut.

Mitä ne suuret kulut ihmisillä on olleet, joihin osa tarvitsee sen koronalisää? Ilmeisesti ap:llä ei ainakaan pakolliset elantomenot lisääntyneet yhtään, koska tuen pystyi tuhlaamaan kalenteriin, joka ei millään tavalla ole välttämätöntä kuten ruoka. Selkeää elämänhallinnan puutetta, jos on niin köyhä, että tarvii tukia, ja sitten haaskaa rahat turhuuteen. Tuen olisi voinut antaa vaikka ruokakaupan lahjakorttina, josta rajattu alkoholi ja tupakka pois.

Vierailija
91/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me on säästetty etelänmatkaan ja nyt on koossa jo kiva summa kun saadaan koronatukea maksimiaika ja sitä maksetaan lapsillekin. No eihän tuo vauva sitä mihinkään tarvii eikä 2 muutakaan lasta eli ihan säästöön se menee kokonaan.

Heh heh. Ei tt-tukiasiakkaat voi säästää isoja summia.

Miksei voi, mulla on käteisenä jemmassa 5400e.

No joo, toki käteisenä teoreettisesti voi. Mut toi lomamatkaan säästämisjuttu nyt oli selvä provo joltain, joka ei tiedä, miten tt-tuki toimii.

Psst: kun säästää käteisenä, Kela ei siitä saa mitenkään tietää. Olen ite saanut toimeentulotukea noin kahden vuoden ajan ja tajusin aika nopeasti että tilillä ei rahaa kannata säilöä jos sitä sattuu vaikka vain sata euroa jäämään kuukaudessa. Ei Kelassa tiliotteilta jokaista kuluerää kytätä, ei siellä ole kenelläkään aikaa.

Vierailija
92/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on on kaikilla tasoilla väärin, koska toisin kuin muut tuet, toimeentulotuki on se viimeinen tarpeen mukaan maksettava tuki.

Ei sitä tarvitse eikä sitä makseta, jos on säästöjä.

En väittänyt, että minulla on säästöjä, kirjoitin että laitan rahan SÄÄSTÖÖN.

Kuka nyt toimeentulotukea hakisi, jos olisi tonneja säästössä tai mahdollisuuus saada rahaa muulla tavalla?

Vierailija
93/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy köyhiä. Joku alle satasen kalenteri riittää tekemään avauksen tänne? Itse en jaksa edes lomamatkoja enää hehkuttaa kun on itsestäänselvyys, että vähintään 10 reissua vuodessa tulee tehtyä. Vaihdoin uuteen Porscheen kesällä ja silloin kyllä jaksoin hetken keulia. Enää ei sekään ole muuta kuin erittäin mukava käyttöauto.

Täällä ollaan vain kerran, tehkää nyt ihmeessä elämästänne parempaa ettei tarvitse katua...

Vierailija
94/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ylimääräisiä kuluja koronasta on ihmisille tullut? Meillä lisääntyi ainoastaan ruokakulut, kun lapsetkin oli päivällä kotona syömässä. Vastaavasti omat kulut pienenivät, kun ei tullut matkakuluja työpaikalle, koska oltiin etätöissä. Työpaikalla syötiin omia eväitä ennen koronaa ja etätyötä ja nyt se sama lounas syötiin kotona. Perheen aikuisten ruokakulut siis eivät lisääntyneet. Ehkä vettä ja sähköä kului vähän enemmän, mutta eipä niissäkään laskuissa isoa eroa ole ollut.

Mitä ne suuret kulut ihmisillä on olleet, joihin osa tarvitsee sen koronalisää? Ilmeisesti ap:llä ei ainakaan pakolliset elantomenot lisääntyneet yhtään, koska tuen pystyi tuhlaamaan kalenteriin, joka ei millään tavalla ole välttämätöntä kuten ruoka. Selkeää elämänhallinnan puutetta, jos on niin köyhä, että tarvii tukia, ja sitten haaskaa rahat turhuuteen. Tuen olisi voinut antaa vaikka ruokakaupan lahjakorttina, josta rajattu alkoholi ja tupakka pois.

Kyllä tukia saavakin voi nauttia elämästä edes joskus, tosin sen kalenterin olisi voinut ostaa myöhemmin halvemmalla.

Ja köyhyys ei ole aina osoitus elmänhallinnan puutteesta, ihminen voi olla vaikka opiskelija,  sairas tai työtön. Tai jotkut pienipalkkaiset töissäkävijät tai pätkätyöläiset voivat saada myös eri tukia Kelalta.

Vierailija
95/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Minä käyn kokopäivätöissä ja maksan itse omat laskuni. 75e kosmetiikkakalenterista on aika paljon ja en kyllä omalla rahallani sitä ostaisi mutta yhteiskunnan rahalla voisin harkitakin.

Minäkin käyn töissä, mutta olen ulosotossa. Tämähän nostaa ihmisten niskakarvat pystyyn. Kesään mennessä olen kuivilla veloistani, mikäli mitään odottamatonta ei tapahdu. 

Ap

Onpas taas yksi tavallisen tyhmä ihminen. Ulosotossa ja tuhlaa rahaa johonkin joulukalenteriin. Ei ole kyllä ap:llä kaikki muumit laaksossa.

Vierailija
96/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kyrsii ap:n kaltaiset. Olet jo valmiiksi ulosotossa ja elät yhteiskunnan piikkiin, nyt elvistelet kun ostat jonkun kalenterin työssäkäyvien piikkiin.

Vierailija
97/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ketkä tämän tuen saivat? Eivät ainakaan köyhät. :D Mikä järki on antaa 75 euroa keskituloisille?

T: Köyhä

Ai sun mielestä toimeentulotukea saavat ovat keskituloisia?

Vierailija
98/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Minä käyn kokopäivätöissä ja maksan itse omat laskuni. 75e kosmetiikkakalenterista on aika paljon ja en kyllä omalla rahallani sitä ostaisi mutta yhteiskunnan rahalla voisin harkitakin.

Minäkin käyn töissä, mutta olen ulosotossa. Tämähän nostaa ihmisten niskakarvat pystyyn. Kesään mennessä olen kuivilla veloistani, mikäli mitään odottamatonta ei tapahdu. 

Ap

Puolisoni ulosotossa mutta emme saa toimeentulotukea perheellemme koska minulla on asp-tili mikä vaikuttaa miehen toimeentulohakemuksen hyväksyntään

Vierailija
99/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ketkä tämän tuen saivat? Eivät ainakaan köyhät. :D Mikä järki on antaa 75 euroa keskituloisille?

T: Köyhä

Ai sun mielestä toimeentulotukea saavat ovat keskituloisia?

Välillä voisi luulla jopa hyvätuloisiksi, sen verran leveä elämäntyyli tuntuu monella toimeentulotuen saajalla olevan.

Vierailija
100/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy köyhiä. Joku alle satasen kalenteri riittää tekemään avauksen tänne? Itse en jaksa edes lomamatkoja enää hehkuttaa kun on itsestäänselvyys, että vähintään 10 reissua vuodessa tulee tehtyä. Vaihdoin uuteen Porscheen kesällä ja silloin kyllä jaksoin hetken keulia. Enää ei sekään ole muuta kuin erittäin mukava käyttöauto.

Täällä ollaan vain kerran, tehkää nyt ihmeessä elämästänne parempaa ettei tarvitse katua...

Ei köyhyys tai rikkaus ole valinta tai vain omaa ansiota, molemmissa on kysymys myös yhteiskunnallisista rakenteista. Ja ei köyhyydestä noin vain nousta jos on vaikka työtön tai sairas. Tai pienituloinen vanhuuseläkkeellä oleva, joka on kyllä tehnyt koko elämänsä ajan työtä itsensä ja muiden ihmisten eteen, vaikka se ei eläkkeessä näy.

Sinäkin olet saanut esim. työpaikkasi tai rahasi myös muiden ihmisten avustuksella. EI kannata ainakaan olla ilkeä köyhempiä ja huonompiosaisempia ihmisiä kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi