Ostin Kelan koronalisällä (75 e) Biothermin kosmetiikkajoulukalenterin
Lisä maksetaan maanantaina. Kalenteri maksoi Sokoksella 74 e, sain siitä vielä asiakasomistaja-alennuksen 20 %. Haukkukaa pystyyn vaan. Köyhemmilläkin on joskus oikeus itsensä hemmotteluun.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, että tuen saavat jo entisestään muita lypsävät kotona makaajat. Miksei tällainen lisä tai tuki koske ikinä kotihoidontuella eläviä tai opiskelijoita? Tai heitä jotka ovat pienellä eläkkeellä? Aivan älytöntä. Olet ulosotossa, koska et osannut raha-asioitasi hoitaa ja sama jatkuu edelleen.
N29
Kyllä se tuki koskee myös eläkeläisiä kotihoidontuen saajia ja opiskelijoita, jos he saavat toimeentulotukea. Koronatuen saajissa on kyllä runsaasti heitäkin.
Suurin osa tätä tukea kommentoineista ei näytä tietävän ollenkaan mitään koronatuen myöntämisen perusteista. Lukemaan tuosta linkistä, niin ei tarvitse luulla mitä sattuu.
https://www.kela.fi/valiaikainen-epidemiakorvaus
Vierailija kirjoitti:
Kertoo taas lähinnä siitä että tässä maassa köyhät saa ihan liikaa ilmaista rahaa. Noh, tiedänpä ketä äänestään ensi vaaleissa
Sama! Tarkkana äänestyskopissa. Kaiken itse maksava.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan itselleni uuden talvitakin, ulkoiluhousut ja kengät. Ei ole ollut kymmeneen vuoteen varaa ostaa uutta ja olen näyttänyt kamalalta. Ei ihme, ettei töitä ole tarjottu!
T. Pitkäaikaistyötön N47
Oot koko tuon ajan odottanut että joku TARJOAA töitä????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Minä käyn kokopäivätöissä ja maksan itse omat laskuni. 75e kosmetiikkakalenterista on aika paljon ja en kyllä omalla rahallani sitä ostaisi mutta yhteiskunnan rahalla voisin harkitakin.
Minäkin käyn töissä, mutta olen ulosotossa. Tämähän nostaa ihmisten niskakarvat pystyyn. Kesään mennessä olen kuivilla veloistani, mikäli mitään odottamatonta ei tapahdu.
Ap
Onpas taas yksi tavallisen tyhmä ihminen. Ulosotossa ja tuhlaa rahaa johonkin joulukalenteriin. Ei ole kyllä ap:llä kaikki muumit laaksossa.
Nautin elämästä niin kauan kuin pystyy. Peruslaskut on maksettu, on ruokaa ja on vakituinen työ. Otan kyllä kaiken irti mitä vain saa.
Ap
Minäkin ulosotossa ja käyn töissä, silti en saa toimeentulo tukea, on väärin ja epäreilua et teille jotka tuhlaatte kaikki rahat maksetaan vaan lisää
Epäreilua ja väärin,, olisin itse oikeutettu toimeentulo tukeen, mut kelan akat on sitä mieltä et tulot ylittyy mikä ei pidä paikkaansa
Et haista ap paska, toivottavasti saat jonkun sairauden jonka seurauksena oot niin kipeä että et sängystä pääse ylös, niin ymmärrät et on tärkeämpiäkin asioita kuin joku hemmetin kosmetiikka kalenteri
Olen huomannut et lisää rahaa maksetaan niille jotka sitä ei oikein osaa käyttää
Tämä Suomessa vaan....
Ei se ole mikään Kelan käsittelijöiden mielipide, vaan perustuu viralliseen laskelmaan. Ja helppoa ei elämäni ole ollut, joten ihan oikein että saan joskus hemmotella itseäni. Enkä kyllä ymmärrä sinua, että aiemmat vaikeudet jotenkin poissulkisivat tällaisen mahdollisuuden.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kertoo taas lähinnä siitä että tässä maassa köyhät saa ihan liikaa ilmaista rahaa. Noh, tiedänpä ketä äänestään ensi vaaleissa
Riippuu siitä miten köyhä määritellään. Mielestäni 75 euron kalenteria ostava ei ole köyhä. Joten me toimeentulotukea saavat ei olla automaattisesti aina köyhiä.
T: myös toimeentulotukea saanut
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kyrsii ap:n kaltaiset. Olet jo valmiiksi ulosotossa ja elät yhteiskunnan piikkiin, nyt elvistelet kun ostat jonkun kalenterin työssäkäyvien piikkiin.
Kai se sitten menee osittain myös minun piikkiini, sillä käyn töissä. Valtiolle pitää maksaa myös ulosottomaksut, joten ei se ihan ilmaista ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Minä käyn kokopäivätöissä ja maksan itse omat laskuni. 75e kosmetiikkakalenterista on aika paljon ja en kyllä omalla rahallani sitä ostaisi mutta yhteiskunnan rahalla voisin harkitakin.
Minäkin käyn töissä, mutta olen ulosotossa. Tämähän nostaa ihmisten niskakarvat pystyyn. Kesään mennessä olen kuivilla veloistani, mikäli mitään odottamatonta ei tapahdu.
Ap
Puolisoni ulosotossa mutta emme saa toimeentulotukea perheellemme koska minulla on asp-tili mikä vaikuttaa miehen toimeentulohakemuksen hyväksyntään
Tietenkään toimeentulotukea ei pidä maksaa, ennenkuin säästöt on käytetty. Ei tämä niin mene että sinä panttaat rahaa asp-tilillä mutta et halua osallistua perheesi menoihin, vaan oletat, että se on Kelan tehtävä. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi käyttää johonkin järkevään eikä tuollaisiin turhuuksiin. Mieluummin olisin antanut vaikka ruokakupongit toimeentuloasiakkaille. Nythän ne rahat voi käyttää vaikka viinaan, tupakkaan ja arpoihin tai just johonkin ylikalliiseen kosmetiikkaan.
No en ainakaan viinaan tai tupakkaan käyttänyt. Biotherm on ihan laatumerkki ja joulukalenteria ei osteta kuin kerran vuodessa.
AP
Mikä siitä tekee laatua? Vastaapa. Hinta? Kivat mainokset? Se, että on sijoiteltu erikseen muiden kalliiden kanssa?
Kokeilepa joskus eri merkkejä ja arvioi.
Ap
Olen kokeillut, kiitos kysymästä. Mutta sitten aloin tutkimaan mitä tuotteet sisältävät ja missä muodossa ja kuinka paljon mitäkin. On todella vaikea uskoa, et samat ainesosat hienommalla brändillä toimisivat iholla paremmin. Sua kusetetaan.
Miksi joulukalenteri piti ostaa juuri nyt? Miksei myöhemmin merkittävällä alennuksella? Tätä kysyin, mutta en ole saanut vastausta.
No itse asiassa se sattui olemaan viimeinen kappale. Ja halusin nimenomaan tuon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onpas taas yksi tavallisen tyhmä ihminen. Ulosotossa ja tuhlaa rahaa johonkin joulukalenteriin. Ei ole kyllä ap:llä kaikki muumit laaksossa.
Nautin elämästä niin kauan kuin pystyy. Peruslaskut on maksettu, on ruokaa ja on vakituinen työ. Otan kyllä kaiken irti mitä vain saa.
Ap
Minäkin ulosotossa ja käyn töissä, silti en saa toimeentulo tukea, on väärin ja epäreilua et teille jotka tuhlaatte kaikki rahat maksetaan vaan lisää
Epäreilua ja väärin,, olisin itse oikeutettu toimeentulo tukeen, mut kelan akat on sitä mieltä et tulot ylittyy mikä ei pidä paikkaansa
Et haista ap paska, toivottavasti saat jonkun sairauden jonka seurauksena oot niin kipeä että et sängystä pääse ylös, niin ymmärrät et on tärkeämpiäkin asioita kuin joku hemmetin kosmetiikka kalenteri
Olen huomannut et lisää rahaa maksetaan niille jotka sitä ei oikein osaa käyttää
Tämä Suomessa vaan....
Ei ole Apn vaan Kelan syy, jos et saa sinulle kuuluvia tukia. Joten nyt haukut väärää puuta. (Jos siis väitteesi edes pitää paikkansa, kai ne Kelalla osaavat laskea onko sinulla liikaa tuloja.)
Tee valitus niistä päätöksistä, jos ne on mielestäsi tehty väärin.
Tuota tukea perusteltiin nimenomaan sillä, miten korona on lisännyt kuluja tt-tuen saajilla. 52% meni yksineläjien talouksiin. Nyt joku voisi valaista, mitä lisäkuluja korona on tuonut heille?
Yksi täällä kertoi sairastaneensa ja se kattoi kulut, hyvä niin. Samoin perheet ymmärrän, koska ruokakulut lasten ollessa kotona. Mutta puolet maksettiin täysin perusteetta, joulukalentereihin?
Mihin tahansa kalliimpaan hankintaan on toimeentuloasiakkaan säästettävä koska raha ei muuten riitä esim.talvitakki,pesukone,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan itselleni uuden talvitakin, ulkoiluhousut ja kengät. Ei ole ollut kymmeneen vuoteen varaa ostaa uutta ja olen näyttänyt kamalalta. Ei ihme, ettei töitä ole tarjottu!
T. Pitkäaikaistyötön N47
Oot koko tuon ajan odottanut että joku TARJOAA töitä????
Kai ymmärsit pointin. Kyseinen henkilö on varmasti halunnut mennä töihin, mutta ei ole niitä saanut jo rähjäisen ulkomuotonsa vuoksi. Syitä on varmaan muitakin. Niin minä sen ainakin käsitin.
Joten älä tahallaan leiki tyhmää ja ole ilkeä toiselle. ERI
Köyhänkin pitää hemmotella itseään, olen samaa mieltä.
Mutta ehkä minäkin voisin hommata tuon kalenterin jos lopettaisin pienipalkkaisen kokopäivätyön sihteerinä ja jäisin työttömäksi.
Saisin varmaan täällä ihanassa punaisessa Suomessa enemmän rahaa työttömänä.
Pakko kyllä olla samaa mieltä kuin joku aiempi kirjoittaja, 75 euron kalenterin ostaja ei ole köyhä. Minä en suostunut ostamaan lapsille kalentereita joiden hinta 15,- kpl ja lapsia kolme. Heille se olisi ollut samaa ”hemmottelua” itselleen kuin ap:lle. Itse köyhänä tiedän että tuollainen raha ei todellakaan menisi kosmetiikkaan. Tuollahan olisi saanut jo hyvän talvitakin, parit kengät tai mitä muuta hyvänsä kuin ylihinnoiteltu kosmetiikkakalenteri... on siinä huulirasvalla hintaa tai sitten se vaan köyhästä tuntuu siltä.
Hyvä ap. Ihanaa, että hankit jotain sellaista, mikä tuo luksusta arjen keskelle. Joskus on ihanaa saada jotain juuri sellaista, mikä ei missään tapauksessa ole ehdottoman välttämätöntä. Toivottavasti siellä on ihania ja mieleisiä tuotteita!
Vierailija kirjoitti:
Pakko kyllä olla samaa mieltä kuin joku aiempi kirjoittaja, 75 euron kalenterin ostaja ei ole köyhä. Minä en suostunut ostamaan lapsille kalentereita joiden hinta 15,- kpl ja lapsia kolme. Heille se olisi ollut samaa ”hemmottelua” itselleen kuin ap:lle. Itse köyhänä tiedän että tuollainen raha ei todellakaan menisi kosmetiikkaan. Tuollahan olisi saanut jo hyvän talvitakin, parit kengät tai mitä muuta hyvänsä kuin ylihinnoiteltu kosmetiikkakalenteri... on siinä huulirasvalla hintaa tai sitten se vaan köyhästä tuntuu siltä.
Jos uusien talvikenkien ostamista voi lykätä kuukaudella eteen päin? Nämä ovat valintoja. En syyllistä ap:tä, sillä hän on varmaan joutunut tinkimään jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kyssiä miettinyt?
Ap, osta se hemmottelukalenterisi sitten, kun olet kuivilla veloistasi! Ai että, kun sylettää tuollaiset ja itse saa raataa niska limassa ja peräsuoli pitkällä ilman mitään tt-tukia ja muita. Laskitko, paljonko tuli rasvoille litrahintaa, olisitko saanut halvemmalla ihan tavan rasvoja? Vituttaa kuin pientä oravaa, jolta on tammenterhot hukassa talvella! Niihin paljon mätää tämän maan systeemeissä.
Jos olisin saanut koronatukea olisin ostanut talvikengät.
T. Pitkäaikaistyötön joka ei saa asumistukea tai toimeentulotukea.
Jos sinulla ei ole rahaa edes perustarpeisiin ja palkka on niin pieni, että et pysty sillä kunnolla elämään, niin voisit saada ehkä Kelalta jotain tukia. Toimeentulotukea tai asumistukea, jos asut vuokralla, Oletko yrittänyt hakea?
Aloittajaa haukkumalla ei muutenkaan sinun taloudellinen tilanteesi parane.