Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin Kelan koronalisällä (75 e) Biothermin kosmetiikkajoulukalenterin

Vierailija
14.11.2020 |

Lisä maksetaan maanantaina. Kalenteri maksoi Sokoksella 74 e, sain siitä vielä asiakasomistaja-alennuksen 20 %. Haukkukaa pystyyn vaan. Köyhemmilläkin on joskus oikeus itsensä hemmotteluun.

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet varmaan kaataa koronalisät kurkusta alas. Kyllä kosmetiikasta on enemmän iloa.

Vierailija
42/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oikeasti pitäisi saada peruskouluun talousoppia.

Kyllä tässä on laskut maksettuna ja ruokaa, joten ihan oikeutetusti hemmottelin itseäni. 

Ap

eipä taida olla maksettuna kun kerta ulosotossa olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa jokainen suomalainen ansaitsisi 150e hemmotelurahan loppuvuodesta ja sen maksaisi Italia. Sitä mieltä minä olen.

Vierailija
44/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaanko tuo koronatuki kuukausittain eli joka kuukausi 75e kilahtaa tilille?

Vierailija
45/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ketkä tämän tuen saivat? Eivät ainakaan köyhät. :D Mikä järki on antaa 75 euroa keskituloisille?

T: Köyhä

Toimeentulotukea saava ei ole keskituloinen, kai sen tiedät. Toimeentulotuki on viimesijainen etuus ja sen saaminen edellyttää tulottomuutta tai pieniä tuloja.

Minä tulen pienemmällä toimeen kuin ttt-asiakkaat, työmarkkinatuella ja asumistuella. Olen tilastoissa pitkäaikaistyötön. En kuitenkaan saanut koronatukea.

T: Sama

Vierailija
46/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko tuo koronatuki kuukausittain eli joka kuukausi 75e kilahtaa tilille?

Maksetaan loka-joulukuussa tietyin ehdoin

Vierailija
47/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ketkä tämän tuen saivat? Eivät ainakaan köyhät. :D Mikä järki on antaa 75 euroa keskituloisille?

Toimeentulotukea saava ei ole keskituloinen, kai sen tiedät. Toimeentulotuki on viimesijainen etuus ja sen saaminen edellyttää tulottomuutta tai pieniä tuloja.

Minä tulen pienemmällä toimeen kuin ttt-asiakkaat, työmarkkinatuella ja asumistuella. Olen tilastoissa pitkäaikaistyötön. En kuitenkaan saanut koronatukea.

Jos et nosta ttt:tä, niin silloin sinulla on todennäköisesti jotain säästöjä joita et halua menettää, eli sinulla on varaa ostaa vaikkapa maskeja.

Vierailija
48/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirvittävät hinta joulukalenterista. Pienemmällä hinnalla saisit tuotteen, jota oikeasti tarvitset.

En ihmettele, miksi on toimeentulotuen asiakas. Jotkuthan täällä kertovat käyttäneensä rahan kaljaan.

Ei kaikki toimeentulotuen saajat ostele kalliita kalentereita tai juo kaljaa.

Minä olen elänyt sairastumisen vuoksi toimeentulotuella ja en käytä alkoholia tai muitakaan päihteitä ollenkaan. En myöskään maksaisi kosmetiikkakalenterista noin suurta hintaa, mieluummin ostaisin sen vaikka alennusmyynneistä puoleen hintaan.

Vierailija
49/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Minä käyn kokopäivätöissä ja maksan itse omat laskuni. 75e kosmetiikkakalenterista on aika paljon ja en kyllä omalla rahallani sitä ostaisi mutta yhteiskunnan rahalla voisin harkitakin.

Minäkin käyn töissä, mutta olen ulosotossa. Tämähän nostaa ihmisten niskakarvat pystyyn. Kesään mennessä olen kuivilla veloistani, mikäli mitään odottamatonta ei tapahdu. 

Ap

Ei mikään ihme, että ap on ulosotossa.

Enkä hämmästyisi, vaikka ei olisi viimeistä kertaa..

Vierailija
50/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te muut ostatte sillä rahalla?

Me on säästetty etelänmatkaan ja nyt on koossa jo kiva summa kun saadaan koronatukea maksimiaika ja sitä maksetaan lapsillekin. No eihän tuo vauva sitä mihinkään tarvii eikä 2 muutakaan lasta eli ihan säästöön se menee kokonaan.

Heh heh. Ei tt-tukiasiakkaat voi säästää isoja summia.

Vierailija
51/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun työttömät saa koronatien.Miksi?ja me kriittisillä aloilla työskentelevät ei penninhyrrää.

Läheskään kaikki työttömät eivät saa koronalisää, sitä saavat vain toimeentulotukea saavat ja heistäkin vain osa ja rajoitetun ajan. Koronalisää perusehto on toimeentulotuen asiakkuus, ei työttömyys.

Koronalisää ei makseta mistään urheista työsuorituksista, vaan se on tarkoitettu kompensoimaan korona-ajan tuomia lisäkustannuksia pienituloisille ja kokonaan tulottomille.

Eipä näytä kovin suurta tarvetta tuelle olevan, jos sillä ostetaan joku järkyn hintainen kalenteri. Minä en työssäkäyvänä voi sijoittaa johonkin noin turhaan rahojani. Vi... taa käydä töissä ja maksaa tuollaisten pummien elämä. Jos on oikeasti hätä ja rahat loppu ja tuelle tarve, niin ei sitä rahaa mihinkään kalenteriin voi silloin käyttää. Jos kerran tukes tarvii, niin luulisi rahan menevän pakollisiin menoihin.

Vierailija
52/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksetaan loka-joulukuussa tietyin ehdoin

Mitkä ne ehdot on?

Vierailija
53/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, olen keskituloinen. Olisi varaa ostaa ihan omilla rahoilla tuollainen kalenteri mutta eipä kiinnosta. Mielestäni tuo ei ole mitään luksusta.

Vierailija
54/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on kenellekään mitä muut sillä ostaa? Ostakaa kaljaa ja hyvää ruokaa! Ei ole minun asiani mitenkään.

Vierailija
55/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuen saaja voi olla oikeutettu tt-tukeen, oma mokasi jos et ole hakenut.

Vierailija
56/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo o, missä mun avustus?

T. 250e kk opiskelija

Vierailija
57/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Minä käyn kokopäivätöissä ja maksan itse omat laskuni. 75e kosmetiikkakalenterista on aika paljon ja en kyllä omalla rahallani sitä ostaisi mutta yhteiskunnan rahalla voisin harkitakin.

Minäkin käyn töissä, mutta olen ulosotossa. Tämähän nostaa ihmisten niskakarvat pystyyn. Kesään mennessä olen kuivilla veloistani, mikäli mitään odottamatonta ei tapahdu. 

Ap

ta

Miksi tämä on saanut niin paljon alapeukkuja? Ulosotossa on kaikenlaisia ihmisiä, Ap voi olla vaikka entinen yrittäjä, jonka yritys on  mennyt konkurssiin. Ja on siksi päätynyt ulosottoon. Hän käy nytkin omien sanojensa mukaan töissä, joten ei näytä ainakaan kaihtavan työntekoa.

Vierailija
58/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sua yhtään lohduttaa, niin mä saan joka kuukausinalaikäisestä opiskelijasta 600 euroa tilille, vaikka en tarttisi edes sitä. Mutta kun sillä nuorella on oikeus siihen.

Miksi haet sen rahan, jos te ette sitä tarvitse? Ei Kela ole mikään pankki, josta jokainen voi nostaa rahaa kun siltä tuntuu. Joten en ainakaan ylpeilisi tuolla.

Vierailija
59/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan toimeentulotukea 17e/kk ja voisin olla hakematta sitä, mutta pakko on että saan maksusitoumuksen apteekkiin. Samalla nyt tulee sitten tuo koronalisäkin. Ajattelin ostaa itselleni pullon viiniä ja uudet housut koska vanhat hajosivat n.2kk sitten. Tämän aikaa olen lainannut miesystävän verkkareita. Kirpparilta meinasin housut ostaa joten loppurahan säästän jotta saan ostettua pienen kinkun ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Olen työtön/sairaslomalainen/työtön vuoronperään koska eläkkeelle en pääse.

Vierailija
60/177 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te muut ostatte sillä rahalla?

Me on säästetty etelänmatkaan ja nyt on koossa jo kiva summa kun saadaan koronatukea maksimiaika ja sitä maksetaan lapsillekin. No eihän tuo vauva sitä mihinkään tarvii eikä 2 muutakaan lasta eli ihan säästöön se menee kokonaan.

Heh heh. Ei tt-tukiasiakkaat voi säästää isoja summia.

Miksei voi, mulla on käteisenä jemmassa 5400e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan