Ostin Kelan koronalisällä (75 e) Biothermin kosmetiikkajoulukalenterin
Lisä maksetaan maanantaina. Kalenteri maksoi Sokoksella 74 e, sain siitä vielä asiakasomistaja-alennuksen 20 %. Haukkukaa pystyyn vaan. Köyhemmilläkin on joskus oikeus itsensä hemmotteluun.
Kommentit (177)
Itse säästän tuet tulevia silmälääkäri- ja gynekologikäyntejä varten.
Monilla menee tuo epidemiakorvaus saman tien kurkusta alas. Pitäisi antaa lahjakortti ruokaan.
Ei ole koronatukea näkynyt mutta kalenterille peukku!
On se kumma kun työttömät saa koronatien.Miksi?ja me kriittisillä aloilla työskentelevät ei penninhyrrää.
Mihin tt-asiakas tarvitsee sitä koronalisää? Köyhille jaettiin ilmaiset maskit ainakin meidän kunnassa, eikä käsisaippua noin paljon maksa.
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Minä käyn kokopäivätöissä ja maksan itse omat laskuni. 75e kosmetiikkakalenterista on aika paljon ja en kyllä omalla rahallani sitä ostaisi mutta yhteiskunnan rahalla voisin harkitakin.
Eli kuitenkin myönnät, että olisit itsekin valmis ottamaan vastaan yhteiskunnan tukia jos vain niitä saisit. Silti arvostelet toimeentulotuen saajaa, joka osti koronalisällä sen kalenterin? Erittäin tekopyhää. ERI
Olisipa ollut kiva jos vaikka sairaaloiden hlökunta olisi saanut 75e koronalisän...tai päiväkotien. Tai bussikuskit. Kaupankassat. Eli kaikki enenmän ja vähemmän "tulilinjalla" olevat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te muut ostatte sillä rahalla?
Me on säästetty etelänmatkaan ja nyt on koossa jo kiva summa kun saadaan koronatukea maksimiaika ja sitä maksetaan lapsillekin. No eihän tuo vauva sitä mihinkään tarvii eikä 2 muutakaan lasta eli ihan säästöön se menee kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Laitan sen rahan säästöön.
T: toimeentulotukea saava
Vierailija kirjoitti:
Olisipa ollut kiva jos vaikka sairaaloiden hlökunta olisi saanut 75e koronalisän...tai päiväkotien. Tai bussikuskit. Kaupankassat. Eli kaikki enenmän ja vähemmän "tulilinjalla" olevat.
Mitä toi porukka lisällä tekis, nehän saa palkkaa?!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Minä käyn kokopäivätöissä ja maksan itse omat laskuni. 75e kosmetiikkakalenterista on aika paljon ja en kyllä omalla rahallani sitä ostaisi mutta yhteiskunnan rahalla voisin harkitakin.
Minäkin käyn töissä, mutta olen ulosotossa. Tämähän nostaa ihmisten niskakarvat pystyyn. Kesään mennessä olen kuivilla veloistani, mikäli mitään odottamatonta ei tapahdu.
Ap
Eli me muut maksetaan sun velatkin kalenterin lisäksi...
Öööö??? Sitten??? Saat ostaa vaikka viinaa sillä rahalla, ìdì00tti 😑 Lopettakaa tuo hełvetiń jankkaus jo!! Korona korona korona korona!! Saat tehdä rahoillasi IHAN MITÄ LYSTÄÄT. Tajuatko jo? Ei tarvitse yrittää suututtaa muita kertomalla, että olet käyttänyt omat rahasi johonkin 😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ketkä tämän tuen saivat? Eivät ainakaan köyhät. :D Mikä järki on antaa 75 euroa keskituloisille?
T: Köyhä
Kyllä pitkäaikaiset toimeentulotukiasiakkaat on köyhiä. Ja eivät voi ikinä minkään muun tuen tai etuuden korotuksesta hyötyä.
Sitten pitää kyllä ihmetellä, että miksi heille maksettiin tuo 75 euroa? Jos kerran ovat selvinneet pitkään toimeentulotuella, niin miten se auttaa ketään, että annetaan 75 euroa ylimääräistä, joka pitää tuhlata kuitenkin jo ennen kun hakee seuraavan kuun tukia?
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun työttömät saa koronatien.Miksi?ja me kriittisillä aloilla työskentelevät ei penninhyrrää.
No tämä. Mieluusti kyllä esim. hoitoalallekin voisi jonkun joulubonuksen antaa. Olen itsekin ns. kriittiseksi luokitellulla alalla mutta meillä ei olla eturintamassa joten minulle ei bonusta tarvitse antaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä, että yhteiskunta joutuu ylläpitämään elintasoasi.
Mitä tarkoitat tuolla? Luuletko, että toimeentulotukea saava elää luksuselämää, jossa koko ajan ostellaan kalliita kosmetiikkakalentereita? Ei todellakaan elä.
T: toimeentulotukea saanut
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikki työttömät eivät saa koronalisää, sitä saavat vain toimeentulotukea saavat ja heistäkin vain osa ja rajoitetun ajan. Koronalisää perusehto on toimeentulotuen asiakkuus, ei työttömyys.
Koronalisää ei makseta mistään urheista työsuorituksista, vaan se on tarkoitettu kompensoimaan korona-ajan tuomia lisäkustannuksia pienituloisille ja kokonaan tulottomille.
Minä saan vain työmarkkinatukea 530 euroa kuukaudessa, en muuta. Hain toimeentulotukea sähkölaskuun kuitteja vastaan, mutten saanut. Kelpaisi minullekin Biothermin kosmetiikkakalenteri, mutta en minä siihen rahaa tuhlaisi. Rahalle olisi tärkeämpääkin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Siis ketkä tämän tuen saivat? Eivät ainakaan köyhät. :D Mikä järki on antaa 75 euroa keskituloisille?
T: Köyhä
Toimeentulotukea saava ei ole keskituloinen, kai sen tiedät. Toimeentulotuki on viimesijainen etuus ja sen saaminen edellyttää tulottomuutta tai pieniä tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan sen rahan säästöön.
T: toimeentulotukea saava
Säästäminen on jees, mutta niin on hetkessä eläminenkin, kun ei tiedä milloin elämä päättyy.
Kyllä tässä on laskut maksettuna ja ruokaa, joten ihan oikeutetusti hemmottelin itseäni.
Ap