Lestadiolais mies ja tavan nainen.
Olen tavallinen ei uskovainen nainen, nuori vasta 26. Elän avoliitossa ja meillä yksi lapsi.
Työssä tapasin lestadiolais miehen jolla vaimo ja lapsia! Kuitenkin mies osoitti minulle kiinnostusta ja on ihastunut...
Itsekkin kiinnostunut miehestä mutta vaimo, lapset ja lestaadiolaisuus arveluttaa!
Millanen yhtälö tuo olis?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:52"]
noh... En minä yksin mitään riko. Ja miksi en saisi olla onnellinen?
[/quote]
Miksi tivaat julkisesti vastauksia, kun ilmeisesti olet päättänyt, että katsot tuon kortin? Varmasti tiedät, että yleisen käsityksen mukaan teet moraalittomasti osallistuessasi kahden perheen rikkomiseen oman hetken onnen tähden, ja se, että moraalittomaan toimintaan osallistuu muita ei vaikuta syyllisyyskysymyksiin. En myöskään usko, ettet tietäisi sitä, että tuollaisen huithapelin kanssa se sinunkin onnesi jää hyvin lyhytaikaiseksi. Arvaa kuka on seuraavaksi se petettävä ja jätettävä? Mutta älä sitten vingu, kun paska iskee tuulettimeen. Elämän huippukokemuksilla on hintansa.
Miehen lestadiolaisuudella ei ole tuossa kuviossa merkitystä. Lestadiolaisuus on yksi luterilaisuuden valtamuotoja maassamme ja sen alla on porukkaa laidasta laitaan. Useimmat ovat hyvin tapa- ja julkisivu-uskovaisia niin kuin suomalaiset yleensä. Koska kristinuskon kaikkein keskeisimmät opinkappaleet sanovat aviorikoksesta varsin suorat sanat, on ilmeistä että tuokin mies kuuluu tuohon kulissinkiillottajaosastoon. Siihen julkisivuun liittyy vanhoillinen näkemys perheen työnajosta ja siitä, että nainen on alempiarvoinen. Miehet voivat keksiä syyt eroon ja uudelleenavioitumiseen, jos ovat tarpeeksi korkealla yhteisön hierarkiassa. Eli käytännössä hyvätuloisia, lestadiolaiset arvostavat suuresti maallista valtaa ja rahaa eikä se ole häpeä tavoitella sitä kovinkin keinoin, kunhan ei astu omassa yhteisössä ylempien varpaille. Monet isot suomalaisfirmat ovat lestadiolaisten perustamia ja omistamia.
Hei älä viitsi käyttää tuota sanaa tavan, se on todella typerä.
Vaimo, lapset ja lestadiolaisuus arveluttaa. Ei sitten oma mies ja oma lapsi arveluta?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:53"]Tavan? Mikä on "tavan nainen"? Minkä tavan? Huonon tavan?
[/quote] joo, puhun murteella ja se ehkä voi näkyä myös kieliasussa, mutta ymmärsit kuitenkin?
[/quote]
Kerro nyt vielä, mitä murretta tuo murresana "tavan" on? En todella ymmärrä.
[/quote]
Ohis,
"Tavan" on yleinen muoto sanasta tavallinen.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:53"]Tavan? Mikä on "tavan nainen"? Minkä tavan? Huonon tavan?
[/quote] joo, puhun murteella ja se ehkä voi näkyä myös kieliasussa, mutta ymmärsit kuitenkin?
[/quote]
[/quote]
Tavallinen? Oon ihan tavan tallaaja..
Mies on kokenut samat huumat nykyisen vaimon kanssa, kuin mitä kokee nyt sinun kanssa. Ja kun suhde sinuun arkistuu, hän kokee ne seuraavan naisen kanssa. Jos paikka kiertopalkintona kiinnostaa niin go for it.
Aika epätodennäköistä, että lestadiolaismies jättäisi perheensä ap:n takia. Joten ap ihastuneena rikkoo perheensä ja roikkuu suhteessa aikansa, kunnes lestamies kyllästyy ja hankkii uuden höynäytettävän.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:57"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä sinulla taitaa enemmän olla vikaa luetun ymmärtämisessä. Vaikket tietäisikään otsikon sanaa "tavan", se selviää heti tekstistä.
Yhtälönä lestadiolainen - ei lestadiolainen ei ole mitenkään kummallinen, jos on itse asian kanssa sinut, mutta tuossa on kyse ihan jostain muusta kuin lestadiolaisuudesta ja ne tarkoitusperät kannattaa selvittää itselleen tarkasti.
Monet lestadiolaismiehet flirttaavat mielellään. Se tuo kivaa vaihtelua arjen rutiineissa. Jotkut myös pettävät vaimoaan halukkaiden naisten kanssa, varsinkin jos nainen ei ole itse lesta ja on parisuhteessa itsekin. Lestadiolaisvaimot kun ovat aina raskaana tai perheessä on vauva, saa mies nautintonsa muualta eikä tartte vaimon kanssa seksistä kiistellä.
Hyvinharvoin lestamies kuitenkaan perheestään eroaa. Avioero on lestapiireissä niin suuri synti, että sen jälkeen on monelle mahdotonta enää olla osa yhteisöään. Tämä puolestaan paitsi hajottaa ystävyyssuhteet, vaikeuttaa paljon myös sukulaissuhteita, jopa suhdetta omiin lapsiin. Samasta syystä vaimotkin monesti mieluummin sietävät vieraissa käyvää puolisoa kuin haluaisivat erota. Monelle lestalle kulissit on tärkeää pitää kunnossa, niin saa molempien maailmojen parhaat puolet.
Jotenjos oikeaa suhdetta mieheen halajat, sellaista tuskin lestadiolaisen vaimoaan pettävän miehen kanssa saat. Mieskin uskaltaa varmaan sinun kanssasi flirttailla juuri siksi, ettei usko sinusta olevan uhkaa avioliitolleen ja omalle asemalleen rauhanyhdistyksellä. Koska et itse ole lesta, et kuulu hänen varsinaiseen elämänpiiriinsä ja nuorena pienen lapsen äitinä olet pienemmässä riskissä alkaa tekemään teidän suhteestanne julkista, koska sinullakin on enemmän menetettävää kuin sinkkunaisilla.
Kuka haluaa hetken huumaa ison lapsilauman äitipuolena? Ja millaisen trauman aiheuttaa lapsille vain oman itsekkyyden takia... Jos mies tuollaisessa tilanteessa pettää vaimonsa ja perheensä niin miten voisit itse luottaa häneen? Pidä itsellesi edes jonkinlainen moraali ja pysy kaukana tuollaisista!!!
Kuka haluaa hetken huumaa ison lapsilauman äitipuolena? Ja millaisen trauman aiheuttaa lapsille vain oman itsekkyyden takia... Jos mies tuollaisessa tilanteessa pettää vaimonsa ja perheensä niin miten voisit itse luottaa häneen? Pidä itsellesi edes jonkinlainen moraali ja pysy kaukana tuollaisista!!!
Justiinsa...en voi käsittää, että kun joku hiukan flirttailee, niin ollaan het ihan valmiita pettämään, unohdetaan oma perhe ja sen toisen perhe. Ja kuinka voit olla varma, että tuolla miehellä ei olisi jo muitakin...sika on aina sika. Tai mitäs jos lesta vaimo on juuri kokenut vaikean raskauden/synnytyksen ja siitä syystä, että mies ollut pidempään ilman, niin oot het valmis kokasemaan viersta ´vehjettä, ja siinähän sitä oltaisnkin, kun miehelä alkais taas kotona homma luistamaan, niin unohtuisit.
Tai oletko valmis noin 8 lapsen äitipuoleksi?