Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko valmis maksamaan enemmän veroja, jotta sairaanhoitajien palkkoja ja työoloja kohennettaisiin?

Vierailija
13.11.2020 |

Minä olisin, mutta pitäisi olla varmuus, että verorahani menevät juuri sairaanhoitajille.

Mikä puolue muuten ajaa sairaanhoitajien palkankorotuksia?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajien työoloja voisi parantaa palkkaamalla lisää sairaanhoitajia, jolloin työn kuormittavuus helpottuisi. Nämä uudet sairaanhoitajat tietysti maksaisivat yhteiskunnalle, mutta toisaalta toisivat myös verotuloja yhteiseen pottiin, jolloin kokonaiskustannukset jäisivät pienemmäksi kuin silloin, jos ainoana toimenpiteenä nykyiselle määrälle sairaanhoitajia maksettaisiin suurempaa palkka. Työn kuormittavuuden väheneminen näkyisi varmasti myös sairaspoissaolojen vähentymisenä, joka toisi lisäsäästöjä.

Vierailija
82/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajilla on melko hyvä palkka varsinkin kun ottaa huomioon työpaikan varman jatkuvuuden.

En näe mitään tarvetta nostaa maailmanennätyskorkeata ansiotulojen veroasettamme jotta voisimme maksaa heille vielä enemmän.

Vierailija
84/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mieluummin lisä vaikka poliiseille mutta ei enää nuriseville sairaanhoitajille.

Poliisit ja palomiehet tekevät erittäin vaarallista ja hankalaa työtä, mutta he eivät KOSKAAN vingu palkastaan kuten sairaanhoitajat!

Vierailija
85/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan ainoa tehtävä on tehdä mitä lääkäri käskee. Muuta ei tarvitse osata. Hoitaja tekee itsenäisesti ainoastaan vaipanvaihdon.

Toisekseen hoitajista ei ole mikään pula että tarvitsisi rahaa käyttää rekrytointiporkkanana.

Vierailija
86/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Oikeastaan kaikkien amattiryhmien palkkoja pitäisi alentaa koska työttömyys on kasvanut liian suureksi ja ketä tahansa yksityisellä puolella uhkaa potkut, ja minun kohdallani näin tapahtuikin pari kuukautta sitten (ammatti: insinööri, ikä 60 v) .  Sairaanhoitajilla ja muilla julkisen puolen viranhaltijoilla on kumminkin parempi irtisanomissuoja kuin muilla. Ja sitten pitäisi analysoida keiden saairaanhoitajien työolot ovat huonot, onko se paikkakunta- vai tehtäväkohtaista. Osalla on ihan hyvät työolot minun havaintojeni mukaan kun olen joutunut heidän kanssaan tekemisiin. 

Vierailija
87/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajien työoloja voisi parantaa palkkaamalla lisää sairaanhoitajia, jolloin työn kuormittavuus helpottuisi. Nämä uudet sairaanhoitajat tietysti maksaisivat yhteiskunnalle, mutta toisaalta toisivat myös verotuloja yhteiseen pottiin, jolloin kokonaiskustannukset jäisivät pienemmäksi kuin silloin, jos ainoana toimenpiteenä nykyiselle määrälle sairaanhoitajia maksettaisiin suurempaa palkka. Työn kuormittavuuden väheneminen näkyisi varmasti myös sairaspoissaolojen vähentymisenä, joka toisi lisäsäästöjä.

Voisiko olla niin että hoitajat ovat itse aiheuttaneet oman kuormituksensa?

Vierailija
88/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
89/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan! Miks miun, työttömän, pitäs antaa rahaa niille, joilla o työ ja saavat siitä jo iha tarpeeksi palkkaa? :o M25

Vierailija
90/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei hoitajalla ole ollut päätä eikä älyä lukea itseään lääkäriksi, ei se ole syy nostaa palkkoja. Olisi pitänyt valita alansa toisin.

Vierailija
91/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla niin että hoitajat ovat itse aiheuttaneet oman kuormituksensa?

Hoitajien kuormitus on hoitajien itsensä keksimä myytti. Heillä ei useinkaan mikään kiire ole, on aikaa istua tietokoneella.

Vierailija
92/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan ainoa tehtävä on tehdä mitä lääkäri käskee. Muuta ei tarvitse osata. Hoitaja tekee itsenäisesti ainoastaan vaipanvaihdon.

Toisekseen hoitajista ei ole mikään pula että tarvitsisi rahaa käyttää rekrytointiporkkanana.

Tämä on valitettavan yleinen käsitys ja väärä sellainen. Jos näin olisi, kuka tahansa voisi mennä toteuttamaan niitä lääkärin määräyksiä, haluaisin nähdä lainaamani henkilön tehohoitamassa potilasta. Kun nimenomaan hoitajan ammattitaitoa on seurata vointia ja tietää, milloin potilaan tilanne vaatii toimenpiteitä ja mitä toimenpiteitä.

Itse olen sairaanhoitaja, palkka ihan ok, enkä usko sen muuttuvan. Eikä palkkakehitystä vastusta lääkärikunta, enemmän vastuussa hoitajien hampaaton ammattiliitto.

Vierailija
93/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla on käsitykseni mukaan työolot kunnossa ja palkka paljon parempi kuin koulutukseen nähden tulisi olla, missä siis vika?

Vierailija
94/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin valmis vähentämään ulkomaan eläviin meneviä rahoja ja ohjaamaan säästyneet eurot hoitajille ja vanhuksille. Suomi ja suomalaiset ensin.