Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko valmis maksamaan enemmän veroja, jotta sairaanhoitajien palkkoja ja työoloja kohennettaisiin?

Vierailija
13.11.2020 |

Minä olisin, mutta pitäisi olla varmuus, että verorahani menevät juuri sairaanhoitajille.

Mikä puolue muuten ajaa sairaanhoitajien palkankorotuksia?

Kommentit (94)

61/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Oma vika jos ei osaa valita ammattia oikein.

Vierailija
62/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, hoitajat ovat RIKKAITA verrattuna siivoojiin.

Ei siitä ole kyse. Samalla tavalla esimerkiksi lääkärit ja insinöörit ovat rikkaita verrattuna hoitajiin. Eri töitä ei voi suoraan verrata keskenään, vaan kyse on siitä onko palkkataso oikea juuri siitä tietystä työstä.

No lääkärien ja insinöörien työ onkin vaativampaa kuin peittojen kohentelu ja buranan jakaminen. Joissain maissa sairaanhoitajien on jaettu tasoihin työtehtävien vaativuuden mukaan ja vaativista työtä tekevät saavat parempaa palkkaa kuin muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten täytyy nostaa myös opettajien ;poliisien ja palomiesten palkkoja.

Etkö oo jo oppinut että tässä keskustelussa vain hoitajat tekee tärkeää työtä?

Vierailija
64/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sairaanhoitajien palkka on ihan ok. Jos joidenkin palkkoja pitäisi nostaa niin niiden jotka saavat käteen alle 2000e/kk. Lähinnä siivoojia, myyjiä, henkilökohtaisia avustajia ym.

Vierailija
65/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi. Rahat ei välillä riitä nytkään. Hoitajien palkkataso on ihan riittävä.

Vierailija
66/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä. Hoitajilla on koulutustasoon nähden hyvä palkka. Patempi kuin esimerkiksi korkeammin kouluttautuneilla opettajilla. Itse ovat alansa valinneet eli jos haluaa lisää palkkaa niin sitten voivat lähteä kouluttautumaan parempi palkkaisiin töihin.

Väitätkö aivan tosissasi että opettajat tienaa vähemmän kuin sairaanhoitaja (2550€/kk)

Luokanopettaja (alakoulu) tienaa alle kolme tonnia kuussa. Sairaanhoitaja tienaa mediaanina vähän päälle 3 tonnia. Ja juu, osa tulee lisistä, mutta kyllä niillä lisä-euroilla maksaa ihan yhtä lailla laskunsa kun peruspalkalla. T.Eri

Ja vastauksena kysymykseen: en todellakaan olisi! Jokainen sairaanhoitajaksi hakeva tietää palkkatason. Se on ihan kohtuullinen AMK-tason palkaksi. Minulla on esim pari tradenomi-kaveria joiden palkat on juurikin samalla tasolla kun hoitajan, ovat tienanneet allekin. Toki tradenomilla on laajemmat mahdollisuudet kasvattaa palkkaansa, mutta toisaalta ei mitään taetta edes sairaanhoitajan palkasta, jonka hoitaja taas saa automaattisesti, ilman että tarvitsee edes neuvotella. Itse olen KTM, ja sain ekat kuukaudet valmistumisen jälkeen tehdä alle sairaanhoitajan palkan töitä. Sen jälkeen jokainen työpaikanvaihto tai palkankorotus on tarkoittanut sitä, että minun on itse pitänyt palkkani neuvotella. Ei kukaan ole valmistumisen jälkeen ilmoittanut että tässä työpaikka, koska olet KTM maksamme xx euroa. Sairaanhoitajat ovat päässeet helposti kouluun, käyneet 3,5 vuotta opintoja, ja palkka tarjoillaan nenän eteen tarjottimella. Ei näin helposta urapolusta kuulukaan maksaa enempää. Jos haluatte lisää palkkaa, niin kouluttautukaa terveystiedon maisteriksi. Tuttuni tienaa ylihoitajana 6500€/kk (maisteriopinnot takana). Ei mielestäni yhtään huono palkka!

Vierailija
67/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Maksan jo 40%.

Vierailija
68/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. On paljon vähemmän tienaavia ammattiryhmiä, jotka ovat hoitoalaan liittyen avainaloja, näille sen sijaan pitäisi nostaa palkkaa.

Vierailija
69/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sairaanhoitajien palkan alatasoa voi nostaa. Varsinkin yksityisellä. Ylimmilläänhän hoitsujen kokonaispalkka julkisella on jo samalla tasolla kuin insinööreillä.

Vierailija
70/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat tekee tärkeää työtä ja niin tekee ipettajat poliisit ja palomiehet ja siivoojat jne

Vierailija
71/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus ohjaa verovarat muualle kuin suomalaisiin eli en ole valmis.

Vierailija
72/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työolojen parantaminen olisi tärkeämpää kuin palkan nostaminen. Jos töissä kuormitusta on liikaa niin se ei poistu palkkaa nostamalla. Johtaminen, joustoa töihin ja työvuorosuunnitteluun, riittävästi työntekijöitä yms. Toki palkkaustakin voisi muuttaa, mutta se ei yksin muuta sitä miten työssä ja työn ulkopuolella jaksetaan

Vierailija
73/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajilla on aina varma työpaikka.  Sitä etua ei monilla ole.  

Lähihoitajien palkkaa voisi sen sijaan nostaa sen verrän että se olisi ärsyttävän lähellä sairaanhoitajan palkkaa.  Suurin osa sairaanhoitajien valituksesta johtuu juuri siitä, että "arvojärjestyksessä alemmat" saavat melkein samaa palkkaa! 

Vierailija
74/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä. Hoitajilla on koulutustasoon nähden hyvä palkka. Patempi kuin esimerkiksi korkeammin kouluttautuneilla opettajilla. Itse ovat alansa valinneet eli jos haluaa lisää palkkaa niin sitten voivat lähteä kouluttautumaan parempi palkkaisiin töihin.

Väitätkö aivan tosissasi että opettajat tienaa vähemmän kuin sairaanhoitaja (2550€/kk)

Jos opettajat saisivat tehdä vuorotyötä 4 viikon kesälomalla, olisi palkat korkeammat.

Minä ainakin mieluusti olisin jouluna esim. töissä kaikki joulupyhät ja uuden vuoden. Tekisin myös mielelläni yövuoroa. Se nostaisi kummasti palkkaa. 

Mieheni sh on töissä viikonloput ja joulunpyhät ja tienaa 10 000 vuorolisinä vuodessa. Minä opettajana mielelläni tekisin samaa, sekä lisäksi paljon yövuoroja.

Vierailija
75/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En todellakaan. Muitakin verovaroilla kustannettavia aloja on eikä hekään vingu koko ajan palkoista ja työoloista.

Sairaanhoitajien ansiotaso on aivan riittävä.

Tienaan itse vähemmän kun sh:t enkä ole enää valmis yhteenkään veronkorotukseen.

Vierailija
76/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata palkankorotuksia sillä se luo painetta nostaa muidenkin ryhmien palkkoja. Mielestäni sairaanhoitajien palkkaus ei ole huonoa Suomen mittakaavassa vaan työtä liikaa ja se on liian kuormittavaa. Tulisi siis kasvattaa hoitajamitoitusta ja jakaa työt jotta hoitajat viihtyvät työssään ja eivät kuluta itseään loppuun.

Vierailija
77/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun uskallan sanoa, mutta heillä on koulutuksen lyhyyteen nähdään erittäin hyvä palkka. Itse olen akateeminen tutkija ja teen myös arvokasta työtä eikä palkkani ole suurempi kuin sairaanhoitajillakaan.

Vierailija
78/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen itse alalla, jossa saadaan sairaanhoitajia pienempää palkkaa ja vaaditaan korkeampaa koulutusta. Todellakaan ei lisää rahaa näille, jotka korostaa amk-koulutustaan alalta, jolle pääsee helposti.

Vierailija
79/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa sen takaa, mihin ne rahat menisivät, sillä verorahat eivät ole korvamerkittyjä. Olen sivusta seurannut muutaman vuoden kuntien valtionapurahojen käyttöä, ja vaikka ennen raha oli korvamerkittyä, niin sekään ei auttanut, vaan tarkoitukseen saadut rahat upposivat jonnekin muualle.

Vierailija
80/94 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajien koulutus ei ole korkeakoulu. Työ on yksinkertaista ja suorittavaa työtä. En haluaisi nytkään maksaa kolmen tonnin kuukausipalkkoja. Hoitajat valehtelevat palkkansa alakanttiin vaikka työnantajat ovat kertoneet palkan olevan 3500 kuussa. Siivoojat tekevät paljon haastavampaa työtä, mikseivät hoitajat heidän palkkaansa halua nostaa?