Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjakortin palautus

Vierailija
10.03.2014 |

Vaihdoin toimipaikkaa vuoden lopussa n2-3km päähän edellisestä. Nyt olen osalle palauttanut lahjakorttirahoja, mutta alkaa suoraan sanoen tulemaan hieman hyväksikäytetty olo.

Tänäänkin eräs nainen soitti, että hänen lahjakortti vanhenee 2päivän kuluttua (on siis ollut vuoden voimassa) että mitäs tehdään. Sanoin, että tervetuloa tänne uuteen toimipaikkaan, sanoi ettei halua.

Hän sanoi, että haluaa rahat takaisin. Ja minä tyhmä taas suostuin kiltteyttäni. Meneekö tämä ihan lain mukaan näin?

Ja palauttaako verottaja alvit minulle vuosi sitten ostetusta lahjakortista kun maksan asiakkaalle rahat takaisin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta varmistaa tuo alv-palautus ennenkuin suostut maksamaan kortin takaisin asiakkaalle. 

Vierailija
2/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjakortti on sinun tarjoamaan palveluun, niin teet sen hoidon tms siellä uudessa toimipaikassasi. Jos ei lahjakortin haltijalle sovi, niin voi voi. Toki voit joustaa ja pidentää sen kortin voimassaoloaikaa jos ihan viime päivillä mennään. Se on lahjakortin saajan oma päänsärky ja häviö jos ei aio hyödyntää saamaansa lahjaa.

Jos lahjakortti on ostettu palvelua varten joka annetaan nimetyssä paikassa, niin kortinhaltija esittäköön vaatimuksensa sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä sitä mieltä, että jos ei ole käyttänyt korttiaan vuoaseissa niin se on oma vika, eikä yrittäjän tarvitse korttia takaisin lunastaa. 

Vierailija
4/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi. Tai voi, jos kortin myyjä siihen suostuu, mutta myyjän ei ole pakko vaihtaa.

Vierailija
5/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan koko summaa palauttaisi, kertoisin juurikin nuo alv-maksut yms. Mutta jos muutto on tiedossa, niin antaisin lahjakorttien mukaan tiedotteen, että toimin nykyisissä tiloissa siihen ja siihen saakka ja tervetuloa tuosta eteenpäin tänne.

Älä huoli. Opit vielä olemaan tylykin. Kantapään kautta kiltteyssyndrooma loppuu
.

T: yrittäjä, joka jo tottunut, että ihmiset koittaa lypsää kaiken

Vierailija
6/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä antaisi rahat takaisin lahjakortista, jos yrityksesi ei ole lopettanut tai muuttanut kauas, vaan muuttanut samaan kaupunkiin ja vielä 2-3km päähän ihan lähialueelle? :o

Vierailija
7/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä palauta! 

yleinen käytäntö on että lahjakortteja ei vaihdeta rahaksi.

Kirjaa vastaisuudessa tämä selkeästi korttiin. Ostettu mikä ostettu... 

Vierailija
8/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut mieleenkään vaatia lahjakortista rahaa takaisin. En tiennyt että on edes mahdollista saada. Opettele sanomaan asiakkaille kauniisti että ei käy.

Vierailija
9/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi ihmeessä annat niitä takaisin. Jos ne ei sinne uuteen suostu tulemaan lahjakortin kanssa niin ei ne sinne tule rahallakaan. Et häviä yhtään mitään jos sanot ettei lahjakortteja lunasteta takaisin.

Ja tosiaan kannattaa kirjoittaa lahjakortteihin ettei niitä lunasteta takaisin. Sillä siitä selviää.

Joku saattaa valittaa kavereilleen ettei onnistunut palauttamaan lahjakorttiaan, mutta se on se ja sama.

Vierailija
10/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla kauppa (lahjakortinkin) on molempia osapuolia sitova sopimus eikä siihen mitään automaattista palautusoikeutta ole, mikäli kyseessä ei ole virheellinen tuote tai etämyynti. Voit halutessasi varmistaa asian alueesi kuluttajansuoja-asiamieheltä, kyllä ne yrittäjiäkin auttavat.

Vierailija
11/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä palauta. Teet vain karhunpalveluksen muille yrittäjille, ihmiset kuvittelee muutenkin että kaikkea kaupantekoa koskisi joku yleinen palautusoikeus.

Vierailija
12/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuleeko asiakas edes lahjakortin kanssa liikkeeseen hakemaan rahoja? Mistä tiedät ettei ensin asiakas itse karhua rahoja ja anna lahjakorttia ystävälleen? Melkoinen luotto sinulla on jos toimit näin.

Vierailija
13/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää palauttaa rahat lahjakortista, onko 3km ylimääräinen matka asiakkaalle syy saada palautus vai joku muu? Samat palvelut kai on saatavilla, mihin lahjakortti oikeuttaa ja asiakkaiden ei tarvitse kävellä 3km metsään päästäkseen uuteen toimipaikkaan.

Lahjakorteissa on yleensä maininta, ettei niitä voi vaihtaa rahaksi.

Vierailija
14/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap..

Tämä on jo varmaankin 10.lahjakortti josta maksan rahat takaisin..

Tämä tänäänkin soittanut nainen hyökkäsi päälle kuin yleinensyyttäjä ja minä yli-kilttinä suostuin. Minulla luki ihan selkeästi lahjakortti kohdassa, että ei voi vaihtaa rahaksi.

Kaiken huippu oli eräs jolle maksoin 1vuosi ja 2kk sitten ostetun lahjakortin (2012 vuoden lopulla ostetun). Hän sanoi ettei ole saanut minua kiinni kun oli yrittänyt kesällä soittaa.

Tämä on pieni paikkakunta joten 2-3km tuntuu olevan pitkä matka joillekin, vaikka täällä on kaikilla autot. Työskentelin ennen helsingissä, eikä kukaan koskaan edes kysynyt saako lahjakortista rahaa takaisin.

Minusta oltiin jo kirjoitettu nettiinkin, että minä katosin tuki-rahojeni ja lahjakortti-rahojen kanssa. Mitään tukia en ole saanut ja lehdessä ilmoitin toimipaikan vaihtumisesta, eihän minulla ole lahjakortin saaneiden yhteystietoja.

Kuluttaja-asiamies oli samaa mieltä, että kun yritys on sama ei rahoja tarvitse palauttaa, vaan asiakas käyttää lahjakorttinsa uudessä toimipisteessä tai sitten jättää käyttämättä.

Vierailija
15/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap..

Siis tottakai vaadin lahjakortin takaisin ennen rahojen palautusta

Vierailija
16/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske niiden antaa se lahjakortti jollekin joka tulee sitten saamaan sen palvelun tai myymään se. Sun ei todellakaan kuulu rahoja palauttaa.

Tod. näk. lahjakortin saaja on saanut sen lahjaksi ja jos rahat palauttaa sille, eihän se ole siihen rahaansa laittanut, eli ei ne rahat edes kuulu sille.

Sen lahjakortin saajan olis pitänyt vastaanottaessaan sen valittaa, että en mene tuonne, käytä se itse.

Vierailija
17/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailu-j akuluttajavirasto:

Lahjakortti 
Tarkista, onko lahjakortissa rajoituksia: kuinka kauan se on voimassa, missä liikkeissä se käy ja voiko sitä käyttää alennusmyynnissä. Selvitä myös, onko lahjakortti käytettävä kerralla kokonaan, vai voiko sen jakaa useampaan ostoskertaan tai saada käyttämättä jääneen summan käteisenä.

Vierailija
18/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:30"]

Ap..

Tämä on jo varmaankin 10.lahjakortti josta maksan rahat takaisin..

Tämä tänäänkin soittanut nainen hyökkäsi päälle kuin yleinensyyttäjä ja minä yli-kilttinä suostuin. Minulla luki ihan selkeästi lahjakortti kohdassa, että ei voi vaihtaa rahaksi.

Kaiken huippu oli eräs jolle maksoin 1vuosi ja 2kk sitten ostetun lahjakortin (2012 vuoden lopulla ostetun). Hän sanoi ettei ole saanut minua kiinni kun oli yrittänyt kesällä soittaa.

Tämä on pieni paikkakunta joten 2-3km tuntuu olevan pitkä matka joillekin, vaikka täällä on kaikilla autot. Työskentelin ennen helsingissä, eikä kukaan koskaan edes kysynyt saako lahjakortista rahaa takaisin.

Minusta oltiin jo kirjoitettu nettiinkin, että minä katosin tuki-rahojeni ja lahjakortti-rahojen kanssa. Mitään tukia en ole saanut ja lehdessä ilmoitin toimipaikan vaihtumisesta, eihän minulla ole lahjakortin saaneiden yhteystietoja.

Kuluttaja-asiamies oli samaa mieltä, että kun yritys on sama ei rahoja tarvitse palauttaa, vaan asiakas käyttää lahjakorttinsa uudessä toimipisteessä tai sitten jättää käyttämättä.

[/quote]

Jos se on pieni paikakunta niin siellä on sana levinnyt että olet antanut kortista rahan takaisin ja nyt on kaikki nyhtämässä ropoja takaisin.

Vierailija
19/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ankeeta, jo snuo vielä oli joululahjoja, ne tulot sinä olet kirjannut viime vuoden puolelle.

Ei niitä enää voi kirjanpidossa eestaas miinustella

Jos ne ei sun palveluja halua, se on niiden oma ongelma. Sinä olet kortit myynyt ja ostaja on itse valinnut sen lahjaksi ja lahjan saajalla ei ole asiaan mitään sanomista.

Vierailija
20/24 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap..

Joo nyt riittää. Täytyy seuraava kun soittaa niin sanon miten asia menee. Täällä on vaan niin kurja kun joku tuostakin suuttuu niin haukutaan ja mustamaalataan ja juttu kerrotaan ihan erilaisena eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän