Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei äidit! Mitä neuvoja annatte esikoista odottaville ystäville?

Vierailija
10.03.2014 |

Itse olen sanonut että raskaudesta ei tarvitse nauttia, se ei tarkoita että olisi huono äiti vaikkei hehkumaan onnesta koko raskausajan.
Olen myös sanonut ettei kannata stressata imetyksestä, että vaikka itselläni imetys sujui hyvin niin se on jokaisen oma valinta imettääkö vai ei.
Perhepedistä olen sanonut että vaikka meidän lapset ovat olleet läheisyydenkaipuisia, niin toiset viihtyvät paremmin omassa sängyssä ja jokainen kyllä huomaa itse mikä on omalle perheelle paras tapa.
Ja olen "varoitellut" siitä että vatsa ei välttämättä toimi synnytyksen jälkeen ja että jälkisupistukset voivat olla karmeita. 
Ja sanonut että itselleni se istukan poistaminen tuli jotenkin yllätyksenä vaikka kyllähän sen nyt tavallaan tiesi että pakko senkin on tulla sieltä =D

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 17:19"]En minä ole neuvonut mitään. Mitä iloa sille kaverille on siitä tiedosta, että jälksupistukset sattuu, istukkakin pitää synnyttää jne? Juuri tuollainen neuvominen on minun mielestäni oikeasti sellaista huomionhakuista itsensä korostamista, että minäpä tässä vähän kokeneempana kerron sulle, että kuinka hankalia asioita sulla on edessä. Jokainen synnytys on erilainen ja jokainen lapsi on erilainen, enkä voi tietää miten kaveri asiat kokee. Se, että on siinä suuna päänä päsmäämässä ja kertomassa mitä hän tulee kokemaan, on nopea tapa saada kaveri hiljaiseksi ja jakamaan ne kokemuksensa jonkun muun kanssa, joka enemmänkin kuuntelee kuin neuvoo.

[/quote] Minä olisin toivonut että olisin tiennyt vähän enemmän mitä odottaa synnytyksen jälkeen... olen varmaan harvinaisen yksinkertainen, mutta minua yllätti se että vaikka lapsi on sylissä, vatsa on edelleen yhtä iso. Olisin myös halunnut olla varautunut jälkisupistuksiin, tulivat oikeasti järkytyksenä. Minusta ei ole ollenkaan pahaa kertoa mihin kannattaa varautua.

Vierailija
22/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lue netistä synnytysjuttuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neuvonut että kannattaa laittaa rahaa säästöön jo odotusaikana niin paljon kuin vain pystyy, koska viimeistään hoitovapaalle jäädessä uusi tiukempi rahatilanne yllättää aika ikävällä tavalla. Kurjaa jos haluaisi olla parikin vuotta kotona mutta rahatilanne pakottaa palaamaan töihin jo ekan vuoden jälkeen.

Vierailija
24/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että jos hän alkaa käydä vauvansa kanssa perhekerhossa, ei tarvitse uskoa/stressata, jos joku vanhemman lapsen äiti selittää, että hänen pienokaisensa sai ensimmäiset hampaat kahden kuukauden ikäisenä, konttasi neljän kuukauden vanhana, käveli puolivuotiaana, lopetti kokonaan vaippojen käytön 9 kuukauden iässä, puhui pitkiä lauseita vuoden vanhana ja luki sujuvasti kahden vuoden ikäisenä. Vauvalle ei myöskään tarvitse ostaa kaikkea, mitä muut katsovat tarpeelliseksi, eikä merkkivaatteita. Ne halpahallivaatteet käyvät ihan yhtä hyvin sen kuukauden ajan, minkä ne mahtuvat päälle, ja vauvan kanssa voi käyttää ihan vain niitä tarvikkeita, jotka sopivat perheen omaan arkeen.

Vierailija
25/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain neuvoja olen antanut, niin se, ettei tee mitään etukäteissuunnitelmia synnytyksen jälkeiselle ajalle ja se, että suhtautuu tulevaan avoimin mielin ja ottaa vastaan sen, mitä tulee.

Vierailija
26/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset farkut saa mahtumaan pidempään kun laittaa napin ja napireiän väliin sitä reikäkuminauhaa millä voi myös korjata haalarin  lahkeen lenksut. kuminauhaviritystä on helppo säätää kun maha kasvaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi