Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei äidit! Mitä neuvoja annatte esikoista odottaville ystäville?

Vierailija
10.03.2014 |

Itse olen sanonut että raskaudesta ei tarvitse nauttia, se ei tarkoita että olisi huono äiti vaikkei hehkumaan onnesta koko raskausajan.
Olen myös sanonut ettei kannata stressata imetyksestä, että vaikka itselläni imetys sujui hyvin niin se on jokaisen oma valinta imettääkö vai ei.
Perhepedistä olen sanonut että vaikka meidän lapset ovat olleet läheisyydenkaipuisia, niin toiset viihtyvät paremmin omassa sängyssä ja jokainen kyllä huomaa itse mikä on omalle perheelle paras tapa.
Ja olen "varoitellut" siitä että vatsa ei välttämättä toimi synnytyksen jälkeen ja että jälkisupistukset voivat olla karmeita. 
Ja sanonut että itselleni se istukan poistaminen tuli jotenkin yllätyksenä vaikka kyllähän sen nyt tavallaan tiesi että pakko senkin on tulla sieltä =D

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras neuvoni: Älä eksy nettiin jos ei halua vakuuttua että lapsi kärsii ties mistä kaikesta =D

Vierailija
2/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri mitään. Sanonut vain että nukkuu, lepää, lueskelee jne nyt oikein olan takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään,kun ei niitä kavereita enään näy..

Vierailija
4/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään! Olen ottanut sen periaatteen, jos ei kysy/puhu niin puhutaan jostain ihan muusta kuin raskauteen ja äitiyteen liittyvistä asioista. Sillä ihan varmasti neuvojia riittää ilman minuakin.

Vierailija
5/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, että varaudu siihen, että se tulee sitten olemaan elämäsi isoin muutos ja isoin asia ylipäätään. Ymmärrät sen todella vasta sitten kun koet.

Vierailija
6/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla ystäväsi. Pelkästä aloituksestasi syntyi kauhukuvia ja suoritus paineita imetyksestä, raskaudesta, läheisyyden kaipuusta, ummetuksesta jne. Tulisi varmaan vedettyä kuuluva korvapuusti tuollaisen ystävän korville(syyttäisin raskaushormoneja), jos ystäväni tulisivat tuubaansa tuollaisista asioista länkyttämään.

Vierailija
7/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuputa neuvoja, mut yritän joskus olen sanonut, ettei kannata kuormittaa itseä turhalla stressillä, ja pyrkiä suhtautumaan muiden (mm. vauhkomammojen) mielipiteisiin neutraalisti ja välillä jopa suodattamaan ne.

Vierailija
8/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuputa neuvoja, mut yritän joskus olen sanonut, ettei kannata kuormittaa itseä turhalla stressillä, ja pyrkiä suhtautumaan muiden (mm. vauhkomammojen) mielipiteisiin neutraalisti ja välillä jopa suodattamaan ne.

Vierailija
9/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan antanut jotain... en muista. Oon kyllä pitänyt pari kestovaippaesittelyä.

Vierailija
10/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään neuvoja. Ellei erikseen pyydetä. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin tyrkyttää omia näkemyksiään. Jokaisella on oma kokemusmaailma.

Vierailija
11/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut mitään neuvoja. Jokaisen äidin on kuitenkin löydettävä ne omat tapansa toimia, ei siihen kaivata muita neuvomaan.

Vierailija
12/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei neuvoja!! Kaikki on niitä koko ajan tuputtamassa.

Vierailija
13/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että soita jos stressaa tai väsyttää niin tulen auttamaan vauvanhoidossa heti kun pääsen niin saa hetken vaikka nukkua, kahvitella miehen kanssa tai käydä suihkussa ilman itkuhälytintä. 

Vierailija
14/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottavana olen kokenut vapauttavana viettää aikaa niiden ihmisten seurassa, jotka eivät tyrkytä neuvojaan. Kysyn niitä varmasti itse, kun esikoinen syntyy ja jos tarvitsen neuvoja. On ihana puhua joskus muustakin kuin raskaudesta!

Vierailija
15/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ainakaan sanoko esikoista odottavalle mitään tyyliin "nuku nyt kun vielä voit" tai jos on helppo vauvana niin "odotappa vaan kun alkaa tulla hampaat ja uhmaikä" ! Antakaa nauttia siitä helposta ajasta jos sitä on älkääkä maalailko piruja seinille ja kertoko että kyllä se vielä synkkenee! Jokainen odottaja ja äiti varmasti itsekkin tietää että ne vaikeat ajat voi olla edessä :)

Vierailija
16/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin aikoinaan, että rankkaa/väsyttävää tulee olemaan. Yövalvomiset ja vauvan itkusta rauhoittaminen, vauvan kantaminen mukana joka paikkaan jne. Olen ikionnellinen noista sanoista, sillä ne pistivät varautumaan pahimpaan.

Vierailija
17/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neuvonut ostamaan libressen toooosi paksuja yösiteitä jälkivuotoa varten. Itse käytin niitä jo laitoksella, kun ne verkkohousut ja vaipat eivät oikein inspanneet. Ne libressen siteet on muotoiltuja, joten ovat käyttömukavuudeltaan erinomaiset. (ja oikeasti kaikki joille olen tuon sanonut, ovat kiittäneet jälkikäteen)

Vierailija
18/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole neuvonut mitään. Mitä iloa sille kaverille on siitä tiedosta, että jälksupistukset sattuu, istukkakin pitää synnyttää jne? Juuri tuollainen neuvominen on minun mielestäni oikeasti sellaista huomionhakuista itsensä korostamista, että minäpä tässä vähän kokeneempana kerron sulle, että kuinka hankalia asioita sulla on edessä. Jokainen synnytys on erilainen ja jokainen lapsi on erilainen, enkä voi tietää miten kaveri asiat kokee. Se, että on siinä suuna päänä päsmäämässä ja kertomassa mitä hän tulee kokemaan, on nopea tapa saada kaveri hiljaiseksi ja jakamaan ne kokemuksensa jonkun muun kanssa, joka enemmänkin kuuntelee kuin neuvoo.

Vierailija
19/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:25"]En haluaisi olla ystäväsi. Pelkästä aloituksestasi syntyi kauhukuvia ja suoritus paineita imetyksestä, raskaudesta, läheisyyden kaipuusta, ummetuksesta jne. Tulisi varmaan vedettyä kuuluva korvapuusti tuollaisen ystävän korville(syyttäisin raskaushormoneja), jos ystäväni tulisivat tuubaansa tuollaisista asioista länkyttämään.

[/quote] Jos toinen sanoo että ei tartte sttessata ja että jokainen tekee niin kuin heille sopii parhaiten, miten se on kauhukuvien maalaamista?

Vierailija
20/26 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En neuvoisi kysymättä, mutta jos minulta kysyttäisi mitä nyt tekisin toisin niin ei oikeastaan ole kuin yksi asia: vauvakirja. Nyt kun lapsi on 3v, olisi kiva lueskella missä vaiheessa mitäkin tapahtui kun ei niitä näin jälkeenpäin muista kyllä yhtään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän