Epäsosiaaliset tai erakkoluonteiset, Älkää Hankkiko Lapsia!
Minä tein niin. Lapset ovat rakkaita, mutta koen nuo sidosryhmät raskaiksi.
Pitäisi kuulua koulun vanhempainyhdistykseen, yksi lapsista haluaisi koko ajan jonkun meille yökylään. Minä ja mieheni emme halua puolivieraita lapsia koululta meille öitä viettämään, vaan päiväkylät mielestämme riittävät.
Pihakaverit haluaa jatkuvasti pullaa keksiä mehua, saippuakuplia sitä tätä tuota. Pimpom pimpom. Ovikello pärrää ja vaatiminen on jatkuvaa. Sitten pitäisi vielä huoltaa pihakavereiden mukaan tuupatut pikkusisaruksetkin vaikken kai missään ole tehnyt sopimusta että vahdin 2-4-vuotiaat perheiden pienemmät lapset?
V**uttaa. Jos olisin tiennyt että peruselämä ei riitä, en olisi alkanut koko juttuun. Meillä on omalle perheelle tilaa juuri ja juuri, eli ei mikään iso talo. Mutta sitten jos siihen majoitetaan öiksikin kaiken maailman kavereita, loppuu tila ja loppuu hermo.
Paljonko vanhemman pitää joustaa ja jaksaa. Ts. olen väsynyt jatkuvaan marinaan ja vaatimiseen. Harrastuksia on ja perusasiat on kunnossa. Lapsista välitetään ja huolehditaan, mutta sosiaalista minusta ei vaan tule.
Olen väsynyt tähän joka suunnasta tulevaan paineeseen ja vaatimuksiin. Kun mikään ei riitä. Oman lapsuuteni 80-luvulla jälkeen en voinut kuvitella että nykyään on tällaista.
Sitten p
Kommentit (38)
Olet niin epäsosiaalinen ettet osaa sanoa ei. Yökylään ei tarvitse ketään päästää, kun sen tekee selväksi niin kyselyt loppuu tai ainakin harvenee.
Vieraita lapsia ei tarvii sopimatta vahtia eikä toimia kestittäjänä pihan muksuille. Vettä tarjoaisin jos on jano, en mehuja enkä pullia.
Olen sanonut ein. Monesti. Yksi omista lapsistani on vaan niin jääräpäinen että samaa asiaa jankataan ja jauhetaan niin kauan että suutun. Ja lopulta tehdään salaa kun lupaa ei tule.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 06:35"]
Olet niin epäsosiaalinen ettet osaa sanoa ei. Yökylään ei tarvitse ketään päästää, kun sen tekee selväksi niin kyselyt loppuu tai ainakin harvenee.
Vieraita lapsia ei tarvii sopimatta vahtia eikä toimia kestittäjänä pihan muksuille. Vettä tarjoaisin jos on jano, en mehuja enkä pullia.
[/quote]
Vähän oma vika. Kun lapsia hankkii, täytyy myös ottaa ne kaverit ja tarjota heille viihdykettä ja kodinomaiset oltavat. Olisit miettinyt aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 06:32"]
Muuta kerrostaloon. Kaupungin keskustan liepeillä ei lapsia lähitaloissa ole mitään vaatimassa. Jos asut uudessa omakotitalolähiössä niin tuotahan se sitten on.
[/quote]Ei ole kun et yritä esittää vasten luontoasi sosiaalista. Kun on aidosti oma epäsosiaalinen itsensä, niin ihmiset ei tuppaudu iholle.
Joo on kyllä aika muuttunut! Meilläkin ravaa koululaisten mukana jos minkälaista kaveria. Yksi on meillä harva se päivä, nyt selvisi ettei sillä ole edes kotiavaimia eikä menemistä kotiin ennen kuin äiti tulee kotiin n. klo 18. Ruokaa ois aina vailla. Nyt on keksinyt että kun tulee keittiöön itkemään että mahaan koskee kun on niin nälkä en raaski kieltää vaan ruokin pojan. En tajua miksi juuri minun pitäisi hoitaa myös kaikkien muiden lapset.
Niin no, hankala tilanne. Ei kai tuossa ole muita vaihtoehtoja kuin a) muutut sosiaalisemmaksi b) olet avoimemmin epäsosiaalinen c) vähän noita molempia. Jos olisin sinun pöksyissäsi, niin yrittäisin vaan tehdä täysin selväksi omat (ja perheen) rajat. Ihmisiä niistäkin lapsista vaan on kasvanut, jotka ovat esimerkiksi asuneet maalla kaukana kavereista, ja ovat tavanneet tovereitaan vain koulussa.
Minkä ikäisiä lapset ovat? Tarvitsevatko jatkuvaa vahtimista? Onko nyt käynyt niin, että sinulle on lähetetty kaikki seudun kakarat vahdittavaksi, että muut mammat saavat lomailla? Koita luoda sellaiset suhteet lasten vanhempiin, että voisit sopia paremmin noista "vahtivuoroista" (en nyt keksinyt parempaakaan termiä). Voit myös mielestäni mainita asiallisesti, että tilanteesi on nyt sellainen, että tarvitset mahdollisimman paljon omaa tilaa hermojen lepuuttamista varten. Tsemppiä...
Me taas olemme todenneet, että erakkona on fiksua asua lapsiperheiden ympäröimänä. Lapset saavat seuraa, leikkikavereita ja toimintaa. Meidän vanhempien ei tarvitse järjestää lapsiperhevierailua ja sosiaalisia virikkeita niin paljoa.
Olemme miehen kanssa molemmat erakkoluonteisia ja lapsemme yltiösosiaalisia. Meille saa lapsia tulla kylään koulusta suoraan (ja ruokinkin mielelläni!), mutta aikuisia emme kaipaa sohvan nurkalle jaaruamaan.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 06:45"]
Joo on kyllä aika muuttunut! Meilläkin ravaa koululaisten mukana jos minkälaista kaveria. Yksi on meillä harva se päivä, nyt selvisi ettei sillä ole edes kotiavaimia eikä menemistä kotiin ennen kuin äiti tulee kotiin n. klo 18. Ruokaa ois aina vailla. Nyt on keksinyt että kun tulee keittiöön itkemään että mahaan koskee kun on niin nälkä en raaski kieltää vaan ruokin pojan. En tajua miksi juuri minun pitäisi hoitaa myös kaikkien muiden lapset.
[/quote]
Tuo on kyllä törkeää hyväksikäyttämistä! Todella inhottavaa käytöstä vanhemmilta. Lapsi nyt ei tietenkään tilanteelle mitään voi. Onko sinulla minkälaiset välit vanhempiin? Jos nyt ei tarvitse olla sen kummemmin tekemisissä niin minä olisin jo uhkailemassa lastensuojeluilmoituksella. Sossun tätejä varmasti kiinnostaa lapsi, joka on joka työpäivä kello kuuteen asti heitteillä...
Teidän talo,koti ja teidän säännöt. Opettele sanomaan ei.
Meillä on muuten vastaava tilanne, mutta meillä ei ole kapsia(vielä). Naapurin kakara saattaa tulla ovesta sisään ja alkaa penkomaan kaappeja, jotta saisi jotain hyvää syötävää, vanhempia ei kiinnosta. Pääasia että saavat olla rauhassa ja lapsi pysyy heidän nurkiltaan pois.
Tein ilmotuksen kyseisestä perheestä. Heistä voisin kertoa vaikka mitä, mutta pelkään että paljastun :D heh.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 06:45"]
[/quote]Hyvänen aika ihminen, tee jotain!!! Lastensuojeluilmoituksesta on hyvä aloittaa.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 06:32"]Muuta kerrostaloon. Kaupungin keskustan liepeillä ei lapsia lähitaloissa ole mitään vaatimassa. Jos asut uudessa omakotitalolähiössä niin tuotahan se sitten on.
[/quote]Ai niinkö? Kyllä meillä ovikello soi ja kavereita on joka päivä kerrostalossa Espoossa.
Minä, epäsosiaaliseksi kasvatettu, olisin vain tyytyväinen lapsen runsaaseen kaverimäärään. Tosin ketään en alkaisi joka arkipäivä ruokkimaan ja yökyläilyjä rajottaisin kohtuullisesti.
Miten niin?
Miten se on helppoa jos teille tauotta pyrkii joku kersa sisään leikkimään, haluamaan milloin mitäkin? Eihän siinä ole hetken rauhaa. Mun lapsuudessa oltiin paljon ulkona, lapset keksi leikkinsä. Jos joku tarvitsi jotain, kävi kotoa hakemassa. Ei toisten vanhemmilta koko ajan jotain haluttu ja vaadittu. Ei olisi tullut mieleenkään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 06:57"]
Me taas olemme todenneet, että erakkona on fiksua asua lapsiperheiden ympäröimänä. Lapset saavat seuraa, leikkikavereita ja toimintaa. Meidän vanhempien ei tarvitse järjestää lapsiperhevierailua ja sosiaalisia virikkeita niin paljoa.
Olemme miehen kanssa molemmat erakkoluonteisia ja lapsemme yltiösosiaalisia. Meille saa lapsia tulla kylään koulusta suoraan (ja ruokinkin mielelläni!), mutta aikuisia emme kaipaa sohvan nurkalle jaaruamaan.
[/quote]
Meilläpäin on yksi tuollainen perhe myös. Vanhemmat hyvissä viroissa ja akateemisesti koulutettuja. Lapset milloin kenenkin nurkissa. Heille ei olla tervetulleita. Meitä on joka junaan, ja osa jää asemallekin.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 07:08"]
Teidän talo,koti ja teidän säännöt. Opettele sanomaan ei.
Meillä on muuten vastaava tilanne, mutta meillä ei ole kapsia(vielä). Naapurin kakara saattaa tulla ovesta sisään ja alkaa penkomaan kaappeja, jotta saisi jotain hyvää syötävää, vanhempia ei kiinnosta. Pääasia että saavat olla rauhassa ja lapsi pysyy heidän nurkiltaan pois.
Tein ilmotuksen kyseisestä perheestä. Heistä voisin kertoa vaikka mitä, mutta pelkään että paljastun :D heh.
[/quote]
Miten olet kasvatettu epäsosiaaliseksi?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 08:01"]
Minä, epäsosiaaliseksi kasvatettu, olisin vain tyytyväinen lapsen runsaaseen kaverimäärään. Tosin ketään en alkaisi joka arkipäivä ruokkimaan ja yökyläilyjä rajottaisin kohtuullisesti.
[/quote]
Tuossa on ihan hyvä pointti. Jos olet ei-seurallinen, ei kannata lisääntyä. Koska nykyään se velvoittaa ties mihin. Esim. siihen että luovut täysin itsenäisyydestäsi. Sulla ei ole oikeutta omiin rajoihin ja mielipiteisiin, tai olet huono vanhempi.
Sitä pitää venyä ja jaksaa, loputtomiin. Ympäristön vaatimusta ja painetta. Omat kakarat vaativat kun muutkin saa tehdä niin ja näin ja niille on hankittu ja ostettu vaikka mitä. Sen jälkeen ei ole enää mitään rauhaa, ei mitään omaa. Seuraavaan yli 20 vuoteen. Miettikäähän tätä. Vaikka lapset on kivoja, se kaikki muu pakkopulla mikä tulee kaupan päälle, ei ole.
Muuttakaa maalle. Ainakin täällä missä me asutaan lapset on niin kilttejä ja tottelevaisia, että ei ole ikinä kukaan tullut ruokaa vaatimaan tai mitään muutakaan. Me asutaan maalla just siksi, että ei jakseta jatkuvaa hälinää ja menoa. Kun käymme kylästelemässä kaupungissa, niin on kiire kotiin ja omaan rauhaan. Mutta enemmän muakin häiritsee aikuiset kuin lapset. Ja myös meidän lapset on aika epäsosiaalisia. On heillä kavereita, mutta sellaisia rauhallisia ja kun eivät ihan naapurissa asu, niin eivät koko ajan ramppaa.
Yökylään meille saa lapset tulla mielellään ja usein heitä onkin ja vastaavasti omamme ovat yökylässä myös. Sehän se vasta kivaa onkin kun kaikki omat lapset menee sopivasti yökylään yhtäaikaa ja saadaan olla miehen kanssa ilta ja yö kaksistaan.
Ja paljon lapset ovat ulkona ja touhuavat kaikenlaista itsekseen, käyvät uimassa, hiihtoretkillä, rakentelevat majoja, leikkivät porukalla pihaleikkejä. Emme kuitenkaan niin korvessa asu, etteikö kavereita olisi ja harrastusmahdollisuuksiakin löytyy.
Mulla ei varmaan tule olemaan ap:n kaltaisia ongelmia kun lapset kasvavat, koska olen itse ls - sossu :D
Ap, pistätte ne lapset, omat ja vieraat, ulos leikkimään!!! Problem solved. Kivahan se on, että lapsilla on kavereita, paljoN kivempi kuin että lapsi olisi yksinäinen ja olisi koko ajan mankumassa vanhemmilta seuraa ja viihdykettä ja "kun ei ole mitääääään tekemistä". Ja kuten joku jo sanoikin, jos päätätte kestää sen yökyläilyn vaikkapa nyt 2-3 kertaa vuodessa (onko muka paha?), niin vastaavasti voitte saada sen oman muksunne kaverille yökylään ja saada siten ihan omaa aikaa.
Muuta kerrostaloon. Kaupungin keskustan liepeillä ei lapsia lähitaloissa ole mitään vaatimassa. Jos asut uudessa omakotitalolähiössä niin tuotahan se sitten on.