Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäsosiaaliset tai erakkoluonteiset, Älkää Hankkiko Lapsia!

Vierailija
10.03.2014 |

Minä tein niin. Lapset ovat rakkaita, mutta koen nuo sidosryhmät raskaiksi.

Pitäisi kuulua koulun vanhempainyhdistykseen, yksi lapsista haluaisi koko ajan jonkun meille yökylään. Minä ja mieheni emme halua puolivieraita lapsia koululta meille öitä viettämään, vaan päiväkylät mielestämme riittävät.

Pihakaverit haluaa jatkuvasti pullaa keksiä mehua, saippuakuplia sitä tätä tuota. Pimpom pimpom. Ovikello pärrää ja vaatiminen on jatkuvaa. Sitten pitäisi vielä huoltaa pihakavereiden mukaan tuupatut pikkusisaruksetkin vaikken kai missään ole tehnyt sopimusta että vahdin 2-4-vuotiaat perheiden pienemmät lapset?

V**uttaa. Jos olisin tiennyt että peruselämä ei riitä, en olisi alkanut koko juttuun. Meillä on omalle perheelle tilaa juuri ja juuri, eli ei mikään iso talo. Mutta sitten jos siihen majoitetaan öiksikin kaiken maailman kavereita, loppuu tila ja loppuu hermo.

Paljonko vanhemman pitää joustaa ja jaksaa. Ts. olen väsynyt jatkuvaan marinaan ja vaatimiseen. Harrastuksia on ja perusasiat on kunnossa. Lapsista välitetään ja huolehditaan, mutta sosiaalista minusta ei vaan tule.

Olen väsynyt tähän joka suunnasta tulevaan paineeseen ja vaatimuksiin. Kun mikään ei riitä. Oman lapsuuteni 80-luvulla jälkeen en voinut kuvitella että nykyään on tällaista.

Sitten p

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen rajan sitten pistää vieraille lapsille, jos et sinä ap itse? Olet ehkä yrittänyt alkuun olla liian ystävällinen ja palvelualtis lapsen kavereille ja nyt osaavat pyytää sinulta palveluksia tuon tuostakin? Ohjaa lapset hakemaan tarvitsemansa kotoaan. Uudelleen ja uudelleen!  Johdonmukaisuutta ja sinnikkyyttä tarvitaan. Ei teitä velvoiteta ottamaan yövieraita, jos siitä uuvutte liikaa! Ei epäsosiaalisen(kaan) tarvitse yrittää olla jotain muuta mitä ei ole!

Vierailija
22/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 08:17"]

Miten olet kasvatettu epäsosiaaliseksi?

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 08:01"]

Minä, epäsosiaaliseksi kasvatettu, olisin vain tyytyväinen lapsen runsaaseen kaverimäärään. Tosin ketään en alkaisi joka arkipäivä ruokkimaan ja yökyläilyjä rajottaisin kohtuullisesti. 

[/quote]

[/quote]

siten, että lapsuusaikanani asuimme korven keskellä. Vieraita kävi harvoin ja he olivat sukulaisia, vanhemmillani ei ollut ystäviä. Omia kavereita oli hädin tuskin ollenkaan, mutta kotona siitä ei kannettu huolta. Äitini on epäsosiaalinen ja ei jotenkin osannut antaa mallia ihmissuhteisiin, eikä niihin kannustaa. Olisin tosiaan tarvinnut kannustusta, sillä olen hyvin ujo ihminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisuuteen vaikuttaa paljon lapsuudenkodista saatu oppi ja epäsosiaalisuudesta saattaa joutua kärsimään myöhemmin elämässä. Vanhemmilta (erit. äidiltä) saadaan malli kuinka vieraisiin ihmisiin suhtaudutaan eli esim. pelokkaasti/torjuvasti tai uteliaasti ja hyväksyvästi. Kuinka avataan keskustelu vieraan ihmisen kanssa jne. Nykyään työelämässä vaaditaan sosiaalisuutta monilla aloilla ja jos sitä ei ole, toivottavati olisi sitten edes itsetuntemusta sen verran, että hakeutuisi sitten sellaiseen työhön, jossa saa olla epäsosiaalinen. Kukapa haluaisi kasvattaa lapsia, jotka sitten ovat potentiaalisia yksinäisiä kotiinsa muumioitujia?

Vierailija
24/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on useita lapsia pienillä ikäeroilla, joten eivät ole mankuneet tylsyyttä ja seuranpuutetta kotona. Emme saa miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa koska emme saa viittä lasta yökyliin samaan aikaan kuitenkaan.

Lapset keksivät tekemistä kyllä vaikka ei vieraita lapsia meillä olisikaan. Näin ainakin tähän asti.

Yhden lapsista koulukaveri on näitä yökyläjankkaajia, ja siitä tämä meidän lapsemme saa näitä ideoita. Muut kaverit eivät näitä harrasta. Tämä yökyläkaveri kyläilee joka viikonloppu jo muutenkin, joten ei tasan jää 2 kertaan vuodessa jos tuossa yökyläilyssä periksi annan nyt.

ap.

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 08:53"]

Ap, pistätte ne lapset, omat ja vieraat, ulos leikkimään!!! Problem solved. Kivahan se on, että lapsilla on kavereita, paljoN kivempi kuin että lapsi olisi yksinäinen ja olisi koko ajan mankumassa vanhemmilta seuraa ja viihdykettä ja "kun ei ole mitääääään tekemistä". Ja kuten joku jo sanoikin, jos päätätte kestää sen yökyläilyn vaikkapa nyt 2-3 kertaa vuodessa (onko muka paha?), niin vastaavasti voitte saada sen oman muksunne kaverille yökylään ja saada siten ihan omaa aikaa.

[/quote]

Vierailija
25/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin epäsosiaaliselta vaikuta, jos tekee 5 lasta...!

Vierailija
26/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Meidän lapsilla tuota ongelmaa ei ole, kun ovat suuna päänä joka paikassa:D Arkoja eivät ole, joten sosiaalistamismielessä ei tarvita mitään lisätoimia.

Oletko miettinyt että saatat olla vain ujo ihminen, ettei se pakosti johdu äidistäsi.

Minä oli sosiaalistumassa päiväkodissa kolmevuotiaasta koulun alkuun. Isoissa meluisissa ryhmissä. No, en sosiaalistunut, vaikka mulla kavereita siellä olikin. Koulun alettua olin arka ja hiljainen. Se voi olla tempperamenttikysymyskin. Arka en enää ole, mutta hälinästä en tykkää edelleenkään.

ap

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 08:01"]

Minä, epäsosiaaliseksi kasvatettu, olisin vain tyytyväinen lapsen runsaaseen kaverimäärään. Tosin ketään en alkaisi joka arkipäivä ruokkimaan ja yökyläilyjä rajottaisin kohtuullisesti. 

[/quote]

[/quote]

siten, että lapsuusaikanani asuimme korven keskellä. Vieraita kävi harvoin ja he olivat sukulaisia, vanhemmillani ei ollut ystäviä. Omia kavereita oli hädin tuskin ollenkaan, mutta kotona siitä ei kannettu huolta. Äitini on epäsosiaalinen ja ei jotenkin osannut antaa mallia ihmissuhteisiin, eikä niihin kannustaa. Olisin tosiaan tarvinnut kannustusta, sillä olen hyvin ujo ihminen. 

[/quote]

Vierailija
27/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että jos pitää lapsista ja on harrastanut seksiä siihen tarvitaan sosiaalisuutta. Voi pyhä yksinkertaisuus.

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 10:55"]

[/quote]

Vierailija
28/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Isossa perheessä ei välttämättä kaipaa kymmentä naapuruston lasta enää kotiinsa hillumaan kun omiakin on jo tuon verran. Ei muuta kun pihalle juoksemaan!

Vierailija
29/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:02"]

Meinaatko että jos pitää lapsista ja on harrastanut seksiä siihen tarvitaan sosiaalisuutta. Voi pyhä yksinkertaisuus.

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 10:55"]

[/quote]

[/quote]

Joo. Kyllä niiden lastenkin kanssa pitää sosialisoida ja hädelliä tulee varmasti. Itse en ikinä kestäisi sitä hälinää, mitä 7-henkisestä perheestä lähtisi.

Vierailija
30/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ongelmasi taitaa olla rajojen vetäminen. Ei kaikkeen tarvitse suostua. Minä en ainakaan anna lapsille kuin ruokaa jos ovat pitkään kylässä. Meillä ei muutenkaan ole mitään herkkuja (pullaa, keksiä, mehua?), joten eivät niitä rongu. En myöskään halua, että omia lapsiani herkutetaan kylässä. Jos on keksiä syöty ruoka-aikojen välissä, niinhän eihän se terveellinen ruoka maistu. 

Oletko ottanut lapsia yökylään? Vai sinua vain ärsyttää kun sitä haluttaisiin? Ei sitä yökyläilyä tarvi pelätä. Ota joskus, niin siitä on helpompi kieltäytyä useammin. Jämäkästi vain. Jos olet lepsu, niin vaatimukset rassaa vain sinua itseäsi, koska lapset menevät takuulla siihen saakka kuin pääsevät. Kun sanot ei herkuille, saippuakuplille (?) yökyläilylle ja liialle vierailulle, niin olosi helpottaa. Ei se ole sen vakavempaa. 

Ajattele, kuinka mukavaa on, että lapsillasi on ystäviä ja kavereita. Pahempaa olisi, jos olisivat epäsosiaalisia ja kiusattuja, yksinäisiä :(

Vierailija
31/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo meillä on 3 lasta, ja tykkään kyllä omistani ja parista sukulaisten lapsesta, mutta en muista.

ärsyttää kun naapurinpoika saattaa jo 9:20 pimpotella viikonloppuna meidän ovella, ja ollaan ehkä herätty 9:15. ja se jatkuu koko päivän parin tunnin välein..

saati ne kaikki koulukaverit, harrastukset. en tiennyt 19vnä lapsia tehdessäni että millainen olisin liki 10v päästä.

Vierailija
32/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille pitää osata laittaa rajat. Oman lapsen kohdalla ovat tulleet nyt muotiin ns.yökyläilyt, joita luokkakaverit harrastavat. Olen sanonut jyrkän ein, koska se ei perhetilanteemme ja toisen vanhemman työkuvioiden takia sovi. Lapsi näytti ymmärtävän asian.Päiväsaikaan kaverit voivat käydä ja lapsi voi vastavuoroisesti vierailla heillä.

Vierailija
33/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen epäsosiaalinen erakko ja minulla on 2 lasta. Ei minulla vaan ole mitään tuollaisia ongelmia. Mihinkään vanhempainyhdistyksiin en kuulu enkä käy missään koulun kissanristiäisissä, enkä osallistu lasten harrastuksiin liittyviin juttuihinkaan.

Meille ei myöskään ole todellakaan tervetulleita noin vaan pim pom ovikelloa soittelemaan tulevat muiden lapset. Ei tule pullan tai mehun tarjoilua todellakaan. Meillä on se onni, että molemmat lapsemmekin ovat erakkoluonteisia, eivätkä juuri kavereista esimerkiksi välitä, viihtyvät itsekseen tietokoneella ja kirjoja lukien.

Vierailija
34/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mahtavaa että lapsesi ovat normaalilla tavalla sosiaalisia!! Tiedän yhden epäsosiaalisen nyhverön joka vihdoin sai itselleen vastaavan miehen ja nyt niillä on kolme lasta ja  lapsetkin ihan friikkejä. Ovat lähinnä

kotona perheyksikössään, lapset kotihoidossa. Sen kerran kun käyvät puistossa niin vanhin tyttö ottaa ihan epäluonnollisen paljon kontaktia kaikkiin kun kerrankin pääsee ihmisten ilmoille. Äiti ja kaksi muuta lasta nyhjäävät taustalla, eivät tee tai puhu mitään.

Vierailija
35/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:49"]

en tiennyt 19vnä lapsia tehdessäni että millainen olisin liki 10v päästä.

[/quote]

Diih, miksiköhän sanotaan että kasva aikuiseksi ennenkuin alat hankkia lapsia..?

P.s. isot kirjaimet ja muutkin oikeinkirjoitussäännöt ovat kaunis asia.

Vierailija
36/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset lapset puistoissa on keskimäärin tuollaisia. Ei voi puhua kuin omalle perheelle. Jurotetaan ja nynnyillään ja riiputaan äidissä. Ei mitään uutta.

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:12"]

Äiti ja kaksi muuta lasta nyhjäävät taustalla, eivät tee tai puhu mitään.

[/quote]

Vierailija
37/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

So true.

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:07"]

Suomalaiset lapset puistoissa on keskimäärin tuollaisia. Ei voi puhua kuin omalle perheelle. Jurotetaan ja nynnyillään ja riiputaan äidissä. Ei mitään uutta.

Äiti ja kaksi muuta lasta nyhjäävät taustalla, eivät tee tai puhu mitään.

[/quote]

[/quote]

Vierailija
38/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mahtavaa että lapsesi ovat normaalilla tavalla sosiaalisia!! Tiedän yhden epäsosiaalisen nyhverön joka vihdoin sai itselleen vastaavan miehen ja nyt niillä on kolme lasta ja  lapsetkin ihan friikkejä. Ovat lähinnä

kotona perheyksikössään, lapset kotihoidossa. Sen kerran kun käyvät puistossa niin vanhin tyttö ottaa ihan epäluonnollisen paljon kontaktia kaikkiin kun kerrankin pääsee ihmisten ilmoille. Äiti ja kaksi muuta lasta nyhjäävät taustalla, eivät tee tai puhu mitään.

[/quote]

Minä kasvoin tuollaisessa perheessä, ja kaikki me 3 lasta olemme menestyneet erinomaisesti elämässämme. Lapsuudessa oli jonkin verran kiusaamista ja syrjimistä "nörttiyden" takia, mutta toisaalta se nörttiys on ollut vahvuus aikuisena, kun saa aidosti valita miten elää eikä kukaan sitä kommentoi. Ihan ammatti-it-nörtti olenkin ja elän vähintään yhtä erakkomaisesti, ja onnellisena, kuin omat vanhempani aikoinaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi