Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ihmiset, jotka hermostuvat etuutensa hylkäämisestä pahiten, ovat usein myös niitä, joilla on parhaat tulot, luokkaa brutto 5000 e/kk ja siitä ylöspäin. Kyse voi joskus olla hyvinkin pienestä etuussummasta. Minun silmissäni rikkaille valittajille tekisi mieli sanoa, että: "Ymmärrätkö, sinä olet hyväosainen! Nyt lopetat tuon turhanpäiväisen valittamisen. Mieti niitä ihmisiä, joilla on oikeasti rahasta puutetta ja mene itseesi nyt vähän." Mutta enhän minä niin voi sanoa, vaan joudun myötäilemään ja olemaan ymmärtäväinen. Pahoittelemaan tilannetta ja kuuntelemaan valitusta hammasta purren.
Ehkä minun on vaikea olla näissä tilanteissa empaattinen, koska olen itse ollut aina pienistä tuloista (bruttopalkkani on n. 2500 e) huolimatta säästäväinen ja pidän säästötilillä muutaman kuukauden palkkaa vastaavaa summaa puskurina yllättäviä tilanteita varten. Minun on vaikea ymmärtää, miten ihmiset voivat ajautua niin suuriin vaikeuksiin esim. kertaluontoisesta muutaman satasen tulonmenetyksestä. Miten he ovat säätäneet kulunsa niin yksyhteen tulojen kanssa, ettei mitään joustoa ole? Itse olisin äärettömän stressaantunut, jos minulla ei oli puskuriani tuomassa turvaa yllättävien tilanteiden varalta.
Mutta tietysti elämäntilanteita on niin monenlaisia. Perheellisen kulut voivat olla isot ja niihin voi olla vaikea vaikuttaa. Silti näen, että osittain ongelmana on liiallinen mukavuudenhalu. Tehdään ehkä vuosittaisia lomamatkoja etelään, omistetaan auto, asutaan vähän turhan isossa omakotitalossa jne. Suhteellisuuden taju katoaa. Katsopa niitä ihmisiä, jotka oikeasti elävät esim. kansaneläkkeen varassa.
Siihen hermostutaan koska sen harvan kerran kun jotain pyytää, tulee hylky kun iso osa kansasta elää täysin teidän tulonsiirroillanne. T: hyvätuloinen hyvinvointivaltion maksaja
Ahne paskiainen.
Yhteiskunnan palvelut eivät ole ahneiden köyhien yksityisomaisuutta.
Monilla toimeentulotuen varassa elävillä ihmisillä on ihan absurdeja vaatimuksia siitä, mitä kaikkea heille pitäisi viimesijaisella taloudellisella tuella sataprosenttisesti veronmaksajien pussista tarjota. "Ei noilla hinnoilla saa asuntoa yhtään mistään", sanovat. Sitten kun yhdessä katsotaan netistä, niin löytyy monta kymmentä hintahaarukkaan menevää asuntoa. "Niin, no noi nyt on jossain *tähän lähiön nimi*". No nii-in, niin ne on, mutta kuka niissä lähiössä sitten asuisi jos ei työttömät, kouluttamattomat toimeentulotukiasiakkaat, jotka ei tee rahansa eteen itse yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena miesvaltaiselle alalle hakeutuminen oli virhe. Et pääse etenemään kunnolla.
En kyllä pysty samaistumaan tähän yhtään.
Miksi sinun pitäisi samaistua jonkun toisen kokemuksiin?
Parinkymmenen asukkaan palvelutalossa ei tarvitse pitää joka päivä tunnin palaveria. Se toimii vain tekosyynä sille, että sen aikana ei tarvitse tehdä oikeita töitä.
Ette te setämiehet ole niin kuumia että yritän teitä iskeä, vaan ystävällisyys kuuluu hyvään asiakaspalveluun jota saatte, kun maksatte siitä minulle rahaa.
Lastensuojelun sijaishuollon asiakasperheiden elämä on aivan psykedeelistä ja käsittämätöntä, kukaan ei oikeasti edes uskoisi ellei näkisi miten hirvittävissä oloissa meillä elää lapsia ja miten sairaita vanhempia meillä on. Suurin osa lapsista on niin rikki ja pilalla, että ei tule enää eläjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ihmiset, jotka hermostuvat etuutensa hylkäämisestä pahiten, ovat usein myös niitä, joilla on parhaat tulot, luokkaa brutto 5000 e/kk ja siitä ylöspäin. Kyse voi joskus olla hyvinkin pienestä etuussummasta. Minun silmissäni rikkaille valittajille tekisi mieli sanoa, että: "Ymmärrätkö, sinä olet hyväosainen! Nyt lopetat tuon turhanpäiväisen valittamisen. Mieti niitä ihmisiä, joilla on oikeasti rahasta puutetta ja mene itseesi nyt vähän." Mutta enhän minä niin voi sanoa, vaan joudun myötäilemään ja olemaan ymmärtäväinen. Pahoittelemaan tilannetta ja kuuntelemaan valitusta hammasta purren.
Ehkä minun on vaikea olla näissä tilanteissa empaattinen, koska olen itse ollut aina pienistä tuloista (bruttopalkkani on n. 2500 e) huolimatta säästäväinen ja pidän säästötilillä muutaman kuukauden palkkaa vastaavaa summaa puskurina yllättäviä tilanteita varten
Tuo ei ole pieni tulo. On paljon ihmisiä, jotka tienaavat bruttona 1500 euroa.
Tuoko on pieni tulo? Minä tienaan bruttona 700 e.
The four yorkshiremen jatkuu
Mikä tämä juttu on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te setämiehet ole niin kuumia että yritän teitä iskeä, vaan ystävällisyys kuuluu hyvään asiakaspalveluun jota saatte, kun maksatte siitä minulle rahaa.
Prostituoitu?
Sullako ei riitä mielikuvitus mihinkään muuhun palveluammattiin?
Työni on merkityksetöntä eikä näy kuntalaisten elämässä millään tavalla. Kukaan ei jäisi kaipaamaan työni tuloksia.
Asiantuntija keskisuuressa kunnassa
Vierailija kirjoitti:
Monilla toimeentulotuen varassa elävillä ihmisillä on ihan absurdeja vaatimuksia siitä, mitä kaikkea heille pitäisi viimesijaisella taloudellisella tuella sataprosenttisesti veronmaksajien pussista tarjota. "Ei noilla hinnoilla saa asuntoa yhtään mistään", sanovat. Sitten kun yhdessä katsotaan netistä, niin löytyy monta kymmentä hintahaarukkaan menevää asuntoa. "Niin, no noi nyt on jossain *tähän lähiön nimi*". No nii-in, niin ne on, mutta kuka niissä lähiössä sitten asuisi jos ei työttömät, kouluttamattomat toimeentulotukiasiakkaat, jotka ei tee rahansa eteen itse yhtään mitään?
Jep, minäkin kuuntelin vierestä, kun eräs asunnoton (eukko heitti pihalle) vaati puhelimessa, että saamaansa asuntoon ”pitää saada ruokapöytä+tuolit, sohvapöytä, sohva ja sänky. Pelkkä patja ei kelpaa edes väliaikaisesti.”
Mietin, että mulla oli ekassa omassa opiskelija-asunnossani se pelkkä patja ja kotoa tuomani kirjoituspöytä pitkään ainoina huonekaluina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minun on vaikea olla näissä tilanteissa empaattinen, koska olen itse ollut aina pienistä tuloista (bruttopalkkani on n. 2500 e) huolimatta säästäväinen ja pidän säästötilillä muutaman kuukauden palkkaa vastaavaa summaa puskurina yllättäviä tilanteita varten. Minun on vaikea ymmärtää, miten ihmiset voivat ajautua niin suuriin vaikeuksiin esim. kertaluontoisesta muutaman satasen tulonmenetyksestä. Miten he ovat säätäneet kulunsa niin yksyhteen tulojen kanssa, ettei mitään joustoa ole? Itse olisin äärettömän stressaantunut, jos minulla ei oli puskuriani tuomassa turvaa yllättävien tilanteiden varalta.
Mutta tietysti elämäntilanteita on niin monenlaisia. Perheellisen kulut voivat olla isot ja niihin voi olla vaikea vaikuttaa. Silti näen, että osittain ongelmana on liiallinen mukavuudenhalu. Tehdään ehkä vuosittaisia lomamatkoja etelään, omistetaan auto, asutaan vähän turhan isossa omakotitalossa jne. Suhteellisuuden taju katoaa. Katsopa niitä ihmisiä, jotka oikeasti elävät esim. kansaneläkkeen varassa.
Siihen hermostutaan koska sen harvan kerran kun jotain pyytää, tulee hylky kun iso osa kansasta elää täysin teidän tulonsiirroillanne. T: hyvätuloinen hyvinvointivaltion maksaja
Ahne paskiainen.
Yhteiskunnan palvelut eivät ole ahneiden köyhien yksityisomaisuutta.
Yhteiskunnan palvelut ovat eri asia kuin turhat rikkaiden tuet, jotka menevät mukuloiden säästötileille jne.
Vierailija kirjoitti:
Ketuttaa neuvoa jotakin maa han m uuttajaa täyttämään KELA:n lomaketta. Siis minun pitää käsipuolesta viedä hänet lomakkeen äärelle ja neuvoa, mitä kirjoitetaan mihinkin ruutuun. Kieltämättä mielessäni pyörii, että mitä hyötyä on Suomen työelämälle tästäkin kirjoitus- ja kielitaidottomasta ihmisestä?
Tätä en kuitenkaan voi ääneen sanoa, koska olenhan korkeakoulutettu virkamies ja maksan palkastani veroja hänenkin ylläpitämisekseen. Lievä asenneongelma, mutta etsin koko ajan muita töitä.
Ollaankohan työkavereita? Järjestön ja julkisen yhteisprojekti...? Samoja ajatuksia. Ja mitä hyötyä tästäkin on, kysyn vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minun on vaikea olla näissä tilanteissa empaattinen, koska olen itse ollut aina pienistä tuloista (bruttopalkkani on n. 2500 e) huolimatta säästäväinen ja pidän säästötilillä muutaman kuukauden palkkaa vastaavaa summaa puskurina yllättäviä tilanteita varten
Mikä tämä juttu on?
Monty Pythonia. Jollain on aina kurjempaa. -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä juttu on?
Niin on, joten miksi irvailet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huijaamme ihmisiltä etuuksia ja kuntoutuksia.
Kelan työntekijä, kohta entinen
Tämä ei ole mielipide, vaan olisko peräti rikollista/laitonta.
Kelassa töissä ollut tuttavani sanoi ihan suoraa että yksi suurimmista syistä lopettaa oli se ettei asiakkaita saanut auttaa ja neuvoa kunnolla.
Itsellänikin on kokemusta ettei Kela kerro ja neuvo. Edes kysyttäessä. Parhaimmillaan olen tivannut 2 kuukautta vastausta kysymykseen ja kymmenkunta Kelan virkailijaa teki kaikkensa ettei olisi tarvinnut vastata.
Mikähän järki on, että ukot menee paikkaamaan kiinteistön katosta kolme reikää - ja vaikka samalla näkevät siellä neljä reikää lisää, eivät niitä paikkaa, koska on budjetoitu rahaa vain kolmen reiän paikkaamiseen.
Sitten sinne samalle katolle mennään joku toinen kerta, samat ukot ja pelit ja vehkeet raahataan paikan päälle ja korjataan ne loput neljä reikää. Kaksinkertainen vaiva, ajan- ja rahankulu. Tämmöistä on kaupungin hommissa. Tämmöiseen ne verorahat katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Minimikansaneläke on liian pieni. On myös väärin, että jos kansaneläkeläinen pystyisi tekemään vähän töitä leventääkseen leipäänsä, niin hän voi tienata ainoastaan kyseisen eläkkeen verran. Ja toki tämä suuri tulonlisäys otetaan huomioon muissa tuissa ja etuuksissa. On myös väärin, ettei yli 65-vuotiaita kuntouteta.
Miksi sen pitäisi olla isompi? Sitä varten tehdään töitä. Ja miksi yli 65-vuotiaita pitäisi kuntouttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä juttu on?
Niin on, joten miksi irvailet?
Olen eri, satunpahan vaan olemaan fani. - ed.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huijaamme ihmisiltä etuuksia ja kuntoutuksia.
Kelan työntekijä, kohta entinen
Tämä ei ole mielipide, vaan olisko peräti rikollista/laitonta.
Kelassa töissä ollut tuttavani sanoi ihan suoraa että yksi suurimmista syistä lopettaa oli se ettei asiakkaita saanut auttaa ja neuvoa kunnolla.
Itsellänikin on kokemusta ettei Kela kerro ja neuvo. Edes kysyttäessä. Parhaimmillaan olen tivannut 2 kuukautta vastausta kysymykseen ja kymmenkunta Kelan virkailijaa teki kaikkensa ettei olisi tarvinnut vastata.
Kela ei neuvo, koska pitää säästää. Kun kaikki ei tajua hakea heille kuuluvia tukia, säästyy verorahaa.
Tämän asian mainosala ymmärsi aikoinaan niin että vittumaisen ärsyttävästi jankuttava mainos on pakosti hyvä. Eivät ehkä osanneet nähdä sitä että ihan lähitulevaisuudessa kenenkään ei ole pakko nähdä yhtään mainosta. Mikä lie trendi tällä hetkellä.
T. "10 vuotta mainosvapaata elämää"