Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
81/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takertuvat moniongelmaiset ja jatkvuaa huomiota vaativat nuoret ovat minulle erittäin raskaita ja tunnen välillä suoranaista vihaa heitä ja takertuvuuttaan kohtaan, vaikka ymmärränkin heitä ja olen itse ollut osittain samanlainen teininä.

Ja ei huolta, en ole missään psykiatrisella töissä kasvokkain nuorten kanssa vaan muuta kautta heitä kohtaan. :)

Vierailija
82/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ihmiset, jotka hermostuvat etuutensa hylkäämisestä pahiten, ovat usein myös niitä, joilla on parhaat tulot, luokkaa brutto 5000 e/kk ja siitä ylöspäin. Kyse voi joskus olla hyvinkin pienestä etuussummasta. Minun silmissäni rikkaille valittajille tekisi mieli sanoa, että: "Ymmärrätkö, sinä olet hyväosainen! Nyt lopetat tuon turhanpäiväisen valittamisen. Mieti niitä ihmisiä, joilla on oikeasti rahasta puutetta ja mene itseesi nyt vähän." Mutta enhän minä niin voi sanoa, vaan joudun myötäilemään ja olemaan ymmärtäväinen. Pahoittelemaan tilannetta ja kuuntelemaan valitusta hammasta purren.

Ehkä minun on vaikea olla näissä tilanteissa empaattinen, koska olen itse ollut aina pienistä tuloista (bruttopalkkani on n. 2500 e) huolimatta säästäväinen ja pidän säästötilillä muutaman kuukauden palkkaa vastaavaa summaa puskurina yllättäviä tilanteita varten

Tuo ei ole pieni tulo. On paljon ihmisiä, jotka tienaavat bruttona 1500 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa Kelan työstä on moraalitonta. Ja kyllä, vaihdan heti työpaikkaa kun on mahdollista.

Vierailija
84/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ihmiset, jotka hermostuvat etuutensa hylkäämisestä pahiten, ovat usein myös niitä, joilla on parhaat tulot, luokkaa brutto 5000 e/kk ja siitä ylöspäin. Kyse voi joskus olla hyvinkin pienestä etuussummasta. Minun silmissäni rikkaille valittajille tekisi mieli sanoa, että: "Ymmärrätkö, sinä olet hyväosainen! Nyt lopetat tuon turhanpäiväisen valittamisen. Mieti niitä ihmisiä, joilla on oikeasti rahasta puutetta ja mene itseesi nyt vähän." Mutta enhän minä niin voi sanoa, vaan joudun myötäilemään ja olemaan ymmärtäväinen. Pahoittelemaan tilannetta ja kuuntelemaan valitusta hammasta purren.

Ehkä minun on vaikea olla näissä tilanteissa empaattinen, koska olen itse ollut aina pienistä tuloista (bruttopalkkani on n. 2500 e) huolimatta säästäväinen ja pidän säästötilillä muutaman kuukauden palkkaa vastaavaa summaa puskurina yllättäviä tilanteita varten

Tuoko on pieni tulo? Minä tienaan bruttona 700 e.

Vierailija
85/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takertuvat moniongelmaiset ja jatkvuaa huomiota vaativat nuoret ovat minulle erittäin raskaita ja tunnen välillä suoranaista vihaa heitä ja takertuvuuttaan kohtaan, vaikka ymmärränkin heitä ja olen itse ollut osittain samanlainen teininä.

Ja ei huolta, en ole missään psykiatrisella töissä kasvokkain nuorten kanssa vaan muuta kautta heitä kohtaan. :)

Ihan hirveä asenne sulla 😢

Vierailija
86/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle lapselle olis parempi olla kotona kuin päiväkodissa.

Vanhemmat eivät aina tiedä mikä on lapselleen on parasta.

Joskus voisi ajatella sitä lapsen oikeutta vanhempiin ja lomaan eikä aina vaan sitä oikeutta varhaiskasvatukseen.

Vierailija
87/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tehdastyöläisistä on tyhmiä kuin saappaat.

Vierailija
88/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pienistä tuloista (bruttopalkkani on n. 2500 e) huolimatta säästäväinen ja pidän säästötilillä muutaman kuukauden palkkaa vastaavaa summaa puskurina yllättäviä tilanteita varten

Olet oikeassa, että pienuus on suhteellista. Lasken itseni usein pienituloiseksi, koska tienaan alle suomalaisten keskipalkan. Ja kirjoituksessani pohdin palkkani suhdetta nimenomaan niihin kovatuloisiin valittajiin. Tosiasiassa palkallani tulee kuitenkin ihan kivasti toimeen, varsinkin kun on säästeliäs. Jos brutto olisi 1500 e, siitä olisi jo paljon vaikeampi saada säästöön.

Vierailija
89/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimikansaneläke on liian pieni. On myös väärin, että jos kansaneläkeläinen pystyisi tekemään vähän töitä leventääkseen leipäänsä, niin hän voi tienata ainoastaan kyseisen eläkkeen verran. Ja toki tämä suuri tulonlisäys otetaan huomioon muissa tuissa ja etuuksissa. On myös väärin, ettei yli 65-vuotiaita kuntouteta.

Miksi sairaseläkeläiset tekisivät töitä?

Vierailija
90/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mielipiteeni vähä-älyisistä peruskuntapoliitikoista on siivottu pois? Eivätkö persut kannata sananvapautta? Ilmeisesti eivät. Niille valtuutetuille ei yksinkertaisesti voi selittää asiaa kun peruskäsitteet eivät ole hallussa, se vaan on totuus, vaikka kuinka siivoaisivat sen pois persut. Ja sama tuntemus on monella naapurikunnissa. Persujen käytös on ihan hirveää kuntapolitiikassa, aivan järkyttävää pazkaa.

Johtava viranhaltija.

Ps. Persujen kielenkäyttö meitä kaupungin työntekijöitä kohtaan on myös aivan hirveää, julmaa suorastaan. Ei minkäälaisia tapoja ole persuilla.

Oma kielenkäyttösi taas on kovinkin sivistynyttä.

Vierailija
91/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asiakas pääsisi suuresta osasta lääkkeitään (verensokeri-, verenpaine- ja kolesterolilääkkeet, kipulääkkeet selkä- ja nivelkipuihin, närästyslääkkeet) eroon jos hoitaisivat ylipainonsa pois laihduttamalla ja harrastaisivat liikuntaa ja söisivät terveellisemmin. Eikä tarvitsisi valittaa siitä miten kalliita lääkkeet ovat kun nämä keinot ovat parhaimmillaan ilmaisia.

Farmaseutti

Vierailija
92/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tehdastyöläisistä on tyhmiä kuin saappaat.

Samaa mieltä.

Terveisin tehdastyöläinen

Vierailija
93/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minun on vaikea olla näissä tilanteissa empaattinen, koska olen itse ollut aina pienistä tuloista (bruttopalkkani on n. 2500 e) huolimatta säästäväinen ja pidän säästötilillä muutaman kuukauden palkkaa vastaavaa summaa puskurina yllättäviä tilanteita varten. Minun on vaikea ymmärtää, miten ihmiset voivat ajautua niin suuriin vaikeuksiin esim. kertaluontoisesta muutaman satasen tulonmenetyksestä. Miten he ovat säätäneet kulunsa niin yksyhteen tulojen kanssa, ettei mitään joustoa ole? Itse olisin äärettömän stressaantunut, jos minulla ei oli puskuriani tuomassa turvaa yllättävien tilanteiden varalta.

Mutta tietysti elämäntilanteita on niin monenlaisia. Perheellisen kulut voivat olla isot ja niihin voi olla vaikea vaikuttaa. Silti näen, että osittain ongelmana on liiallinen mukavuudenhalu. Tehdään ehkä vuosittaisia lomamatkoja etelään, omistetaan auto, asutaan vähän turhan isossa omakotitalossa jne.  Suhteellisuuden taju katoaa. Katsopa niitä ihmisiä, jotka oikeasti elävät esim. kansaneläkkeen varassa.

Siihen hermostutaan koska sen harvan kerran kun jotain pyytää, tulee hylky kun iso osa kansasta elää täysin teidän tulonsiirroillanne. T: hyvätuloinen hyvinvointivaltion maksaja

Vierailija
94/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The four yorkshiremen jatkuu

Vierailija
95/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena miesvaltaiselle alalle hakeutuminen oli virhe. Et pääse etenemään kunnolla.

En kyllä pysty samaistumaan tähän yhtään. Oletko täysin varma, että tuo johtuu nimenomaan sukupuolesta? Kuinka monesta paikasta sinulla on tuo kokemus?

Vierailija
96/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mielipiteeni vähä-älyisistä peruskuntapoliitikoista on siivottu pois? Eivätkö persut kannata sananvapautta? Ilmeisesti eivät. Niille valtuutetuille ei yksinkertaisesti voi selittää asiaa kun peruskäsitteet eivät ole hallussa, se vaan on totuus, vaikka kuinka siivoaisivat sen pois persut. Ja sama tuntemus on monella naapurikunnissa. Persujen käytös on ihan hirveää kuntapolitiikassa, aivan järkyttävää pazkaa.

Johtava viranhaltija.

Ps. Persujen kielenkäyttö meitä kaupungin työntekijöitä kohtaan on myös aivan hirveää, julmaa suorastaan. Ei minkäälaisia tapoja ole persuilla.

Mitä epäsivistynyttä tuossa kommentissa on?

eri

Vierailija
97/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minun on vaikea olla näissä tilanteissa empaattinen, koska olen itse ollut aina pienistä tuloista (bruttopalkkani on n. 2500 e) huolimatta säästäväinen ja pidän säästötilillä muutaman kuukauden palkkaa vastaavaa summaa puskurina yllättäviä tilanteita varten. Minun on vaikea ymmärtää, miten ihmiset voivat ajautua niin suuriin vaikeuksiin esim. kertaluontoisesta muutaman satasen tulonmenetyksestä. Miten he ovat säätäneet kulunsa niin yksyhteen tulojen kanssa, ettei mitään joustoa ole? Itse olisin äärettömän stressaantunut, jos minulla ei oli puskuriani tuomassa turvaa yllättävien tilanteiden varalta.

Mutta tietysti elämäntilanteita on niin monenlaisia. Perheellisen kulut voivat olla isot ja niihin voi olla vaikea vaikuttaa. Silti näen, että osittain ongelmana on liiallinen mukavuudenhalu. Tehdään ehkä vuosittaisia lomamatkoja etelään, omistetaan auto, asutaan vähän turhan isossa omakotitalossa jne.  Suhteellisuuden taju katoaa. Katsopa niitä ihmisiä, jotka oikeasti elävät esim. kansaneläkkeen varassa.

Siihen hermostutaan koska sen harvan kerran kun jotain pyytää, tulee hylky kun iso osa kansasta elää täysin teidän tulonsiirroillanne. T: hyvätuloinen hyvinvointivaltion maksaja

Ahne paskiainen.

Vierailija
98/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The four yorkshiremen jatkuu

????

Vierailija
99/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtava viranhaltija.

eri

Et itse edes huomaa? No juuri tuo kielenkäyttö ja toisten haukkuminen.

Vierailija
100/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtava viranhaltija.

eri

Et itse edes huomaa? No juuri tuo kielenkäyttö ja toisten haukkuminen.

On se kauheata käyttää sanaa pa*ka. Sitäkö tarkoitat?