Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
61/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet firman työntekijöistä vetää koko toimintaa ja loput ovat paikalla nostamassa palkkaa.

Vierailija
62/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huijaamme ihmisiltä etuuksia ja kuntoutuksia.

Kelan työntekijä, kohta entinen

Tämä ei ole mielipide, vaan olisko peräti rikollista/laitonta.

Olet aika naiivi, jos et ymmärrä, että Kelan tehtävä on vahtia rahoja yhtä paljon kuin jakaa niitä. Jotkut selkeät hommat kuten äitiyspäivärahat ja vastaavat pyörivät automaattilla, mutta kokeilepa hakea jotain harvinaisempaa tukea. Sitten Kela kääntää kivet ja kannot löytääkseen syyn, jonka takia tukea ei makseta. Tai ainakin sen hakeminen tehdään niin vaikeaksi, että koulutetunkin ihmisen jaksaminen ja ymmärrys on koetuksella.

Pahimpia tilanteita, joihin ihminen voi päätyä, on jatkuva kirjeenvaihto ja vääntäminen Kelan kanssa. Se on todellista väsytystaistelua. Ja yleensä ihminen on silloin vielä valmiiksi heikoilla.

T. Asiakas

Onko tuo sinusta oikein? Ei ole. Moraalitonta ja kuvottavaa toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.

Työssä kassalla/lihatiskillä

Tuo on paha :-(  Itse puran ja hyllytän käyttötavaraa, ärsyttää, kun tavarat hyllystä eivät päädy kassalle, vaan jätetään mihin saattuu., kun ei niitä sit halunnutkaan ostaa. Keräilen niitä hyllyttäessä ja tunti päivässä menee siihen, kun vien niitä paikoilleen isossa marketissa :-( Asiakkaille toivoisin maalaisjärkeä viedä ne tavarat sinne, mistä ne on ottanut! Sama tekstiilien kanssa, levitellään esim. pyyhkeet (koko näkyvissä), niitä saa viikata hyllyyn joka päivä! Vaatteet (hengareissa) mystisesti siirtyy kaks metriä, sovitetut vaatteet jäävät sovituskoppiin :-( No, siitähän minulle maksetaan, että myymälässä asiakkaalla on "hyvä ostokokemus", mutta pitemmän alkaa päälle ärsyttämään asiakkaiden välinpitämättömyys ja työmme aliarvostamoinen!

Menee vähän ohi mutta Saksassa monissa isoissa vaatekaupoissa sovitetut vaatteet (joita ei ota) pitää jättää sovituskoppiin tai sen viereen rekkitangole, josta henkilökunta ottaa ne, asettaa kunnolla ja vie oikealle paikalleen.

Näin varmistetaan, ettei myytävänä ole puolikuntoisia tuotteita ja että kaikki on oikealla paikallaan.

Vierailija
64/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanketyö on ihan puuhastelua. Oikeasti vain rahan kierrätystä. Harvoin saadaan oikeasti mitään aitoa aikaan.

Vierailija
65/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa mun työkavereita, en sitä small talkia, en vauva- ja mallorcajuttuja lounaalla. Haluaisin syödä yksin. En pidä esimiehestäni, itseään täynnä oleva pyrkyri. Toivon että hän jäisi kiinni typeristä tekosistaan toimitusjohtajalle ja saisi kenkää. Samoin se yksi työkaveri joka nettishoppailee työajastaan vähintää 25%.

Vierailija
66/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekemämme tuote on laajassa käytössä, mutta se on aika huono.

Terveysteknologiaa.

Koronavilkku?

Vierailija
67/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.

Ei se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.

Typerys. Miksi heittää syömäkelpoista ruokaa roskiin?

eri

Ei mitään, mutta miksi piestä joku 15euron takia, varsinkaan kun et itse sitä maksa.

Etkö nyt tajua että ei ole kyse niistä euroista vaan siitä eläimestä?

Samaa mieltä. Rahasta kuitenkin sen verran, että on se tuotteen roskiin joutuminen pois muilta asiakkailta, heiltähän senkin hinta viimekädessä otetaan hinnoissa.

Vierailija
68/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena miesvaltaiselle alalle hakeutuminen oli virhe. Et pääse etenemään kunnolla.

Vierailija
69/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa aineenopettajan työ on melko helppoa, palkka kohtuullinen (4300 e/kk) ja lomat suhteettoman pitkiä.

-Tätä ei voi sanoa ääneen ainakaan opettajainhuoneessa

Vierailija
70/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso, kotimainen firma, mielummin maksaa kalliimmille työntekijöille että nämä tekevät halvempien työt (siivous, tiskaus jne.) omalla työajallaan, kuin jatkaa pienipalkkaisten soppareita. Järjetöntä ja typerää rahan, lahjakkuuden ja ajan haaskausta! 

Vierailija
71/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivunhoito on Suomessa surkealla tolalla. Kiinnitämme aivan liikaa huomiota mahdollisiin riippuvuuksiin. Suurimmalla osalla lääkäreistä ei ole alkeellisimpiakaan potilastaitoja ja käytöstapoja.

Näinpä. Potilaita syytellään narkkareiksi vailla mitään todisteita.

Vierailija
72/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena miesvaltaiselle alalle hakeutuminen oli virhe. Et pääse etenemään kunnolla.

Hyvä palkka ja kevyt työ kuitenkin? Silloin ei ole virhe.

Vierailija
73/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä palkka ja kevyt työ kuitenkin? Silloin ei ole virhe.

Ei ole. On ollut iso virhe. Sairaanhoitajana olisi ylitöitä haalimalla päässyt paremmille palkoille.

Vierailija
74/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle sanoisin, että itsekkyys ja kyvyttömyys asettua muiden asemaan eivät välttämättä ole päihdeongelmaisten ihmisten synnynnäisiä ominaisuuksia. Päihteet muuttavat aivoja ja ihmistä. Typerä käytös, heikko impulsikontrolli jne. ovat riippuvuussairauden oireita.

Itse olen seurannut läheisen muutosta. Luonnostaan hän on loistava keskustelija, hyväsydäminen, luotettava, huomaavainen, vähään tyytyvä, vaatimaton ihminen. Päihteet ovat vähitellen muuttaneet hänet kaiken tuon vastakohdaksi.

Jos ei kykene ollenkaan näkemään päihdeongelmaisten oireilun taakse ja ymmärtämään, että he ovat sairaita ihmisiä, ei pitäisi tehdä alan töitä.

Tämä on totta, mutta kun oma motivaatio on ainoa, mistä tulee tulosta, kuinka paljon yhteiskunnan pitäisi panostaa tuloksettomiin hoitoyrityksiin? Itse en tee työtäni varsinaisesti päihdeongelmaisten kanssa, läheltä kuitenkin liippaa, ja joskus kyllä ajattelen, että olisiko sitä motivaatiota hyvä kerätä ihan pohjalta. 

Vierailija
75/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset, jotka hermostuvat etuutensa hylkäämisestä pahiten, ovat usein myös niitä, joilla on parhaat tulot, luokkaa brutto 5000 e/kk ja siitä ylöspäin. Kyse voi joskus olla hyvinkin pienestä etuussummasta. Minun silmissäni rikkaille valittajille tekisi mieli sanoa, että: "Ymmärrätkö, sinä olet hyväosainen! Nyt lopetat tuon turhanpäiväisen valittamisen. Mieti niitä ihmisiä, joilla on oikeasti rahasta puutetta ja mene itseesi nyt vähän." Mutta enhän minä niin voi sanoa, vaan joudun myötäilemään ja olemaan ymmärtäväinen. Pahoittelemaan tilannetta ja kuuntelemaan valitusta hammasta purren.

Ehkä minun on vaikea olla näissä tilanteissa empaattinen, koska olen itse ollut aina pienistä tuloista (bruttopalkkani on n. 2500 e) huolimatta säästäväinen ja pidän säästötilillä muutaman kuukauden palkkaa vastaavaa summaa puskurina yllättäviä tilanteita varten. Minun on vaikea ymmärtää, miten ihmiset voivat ajautua niin suuriin vaikeuksiin esim. kertaluontoisesta muutaman satasen tulonmenetyksestä. Miten he ovat säätäneet kulunsa niin yksyhteen tulojen kanssa, ettei mitään joustoa ole? Itse olisin äärettömän stressaantunut, jos minulla ei oli puskuriani tuomassa turvaa yllättävien tilanteiden varalta.

Mutta tietysti elämäntilanteita on niin monenlaisia. Perheellisen kulut voivat olla isot ja niihin voi olla vaikea vaikuttaa. Silti näen, että osittain ongelmana on liiallinen mukavuudenhalu. Tehdään ehkä vuosittaisia lomamatkoja etelään, omistetaan auto, asutaan vähän turhan isossa omakotitalossa jne.  Suhteellisuuden taju katoaa. Katsopa niitä ihmisiä, jotka oikeasti elävät esim. kansaneläkkeen varassa.

Vierailija
76/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on paha :-(  Itse puran ja hyllytän käyttötavaraa, ärsyttää, kun tavarat hyllystä eivät päädy kassalle, vaan jätetään mihin saattuu., kun ei niitä sit halunnutkaan ostaa. Keräilen niitä hyllyttäessä ja tunti päivässä menee siihen, kun vien niitä paikoilleen isossa marketissa :-( Asiakkaille toivoisin maalaisjärkeä viedä ne tavarat sinne, mistä ne on ottanut! Sama tekstiilien kanssa, levitellään esim. pyyhkeet (koko näkyvissä), niitä saa viikata hyllyyn joka päivä! Vaatteet (hengareissa) mystisesti siirtyy kaks metriä, sovitetut vaatteet jäävät sovituskoppiin :-( No, siitähän minulle maksetaan, että myymälässä asiakkaalla on "hyvä ostokokemus", mutta pitemmän alkaa päälle ärsyttämään asiakkaiden välinpitämättömyys ja työmme aliarvostamoinen!

Menee vähän ohi mutta Saksassa monissa isoissa vaatekaupoissa sovitetut vaatteet (joita ei ota) pitää jättää sovituskoppiin tai sen viereen rekkitangole, josta henkilökunta ottaa ne, asettaa kunnolla ja vie oikealle paikalleen.

Näin varmistetaan, ettei myytävänä ole puolikuntoisia tuotteita ja että kaikki on oikealla paikallaan.

Jatketaan tästä. Yleensä otetaan sovitukseen samasta vaatteesta esim. koko 36 (optimisti?) ja 38, jos ei sekään sovi, seuraava koko, eli tietää mistä hakea/mihin voisi viedä pienet, tai M ja L, ei kymmeniä kerralla. Puolikuntoisia ei kyllä yleensä ole myynnissä  tai jos vaatteessa on jotain vikaa, fiksu asiakas huomauttaa virheestä myyjälle, joka tarkistaa koko erän.  Perusvaatteet kuitenkin pitäisi osata laittaa henkariin, eikä jättää sovituskopin penkille mytyssä tai naulakkoon roikkumaan.

Meillä ei valitettavasti ole "palauta tähän sovittamasi vaatteet"-rekkiä. Kaikki eivät jätä sovituskoppiin, vaan johonkin siihen lähelle, väärään paikkaan! Minäpä niitä sit joutessani kuskailen.

Vierailija
77/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.

Tämä. En ole koskaan käsittänyt, miksi ihmiset tuhlaavat energiaa välittämällä asioista, jotka eivät heille mitenkään kuulu. Vai onko rivimyyjän palkka niin huikea, että se saa välittämään ruokahävikistä ja muista kauppiaan eduista? :)

Tämä ja edellinen kommentti niin masentavan typerät.

Vierailija
78/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo palkkasi vaativaan asiantuntijatyöhön kaverinsa, jolla on täysin eri alan amk-koulutus. Ihme ja kumma, kaveria piti kouluttaa ekat puoli vuotta lähes täyspäiväisesti. Ja totta kai tälle ei-asiantuntijalle maksettiin koko ajan sama palkka kuin niille, joilta löytyy alan koulutusta ja kokemusta.

Vierailija
79/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjiksi ja -haastattelijoiksi hakeutuu ihmisiä, jotka ovat niin outoja, etteivät sopeudu minkäänlaiseen työyhteisöön.

Vierailija
80/3246 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimikansaneläke on liian pieni. On myös väärin, että jos kansaneläkeläinen pystyisi tekemään vähän töitä leventääkseen leipäänsä, niin hän voi tienata ainoastaan kyseisen eläkkeen verran. Ja toki tämä suuri tulonlisäys otetaan huomioon muissa tuissa ja etuuksissa. On myös väärin, ettei yli 65-vuotiaita kuntouteta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi