Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
501/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa yllätys, että opettajat täällä valittamisellaan viemässä suurimman palstatilan. Suomen kovaäänisin valittajien joukko.

Eipä siinä mitään yllättävää ole. Nykyisen opsin takia kaikkein heikoimmat oppilaat jäävät jalkoihin oppimatta edes lukemaan. Tarkoitan heikoilla niitä, joilla ei mikään lukihäiriö tai yhteen osa-alueeseen keskittyvä vaikeus selitä pulmia oppimisessa, vaan tarkoitan niitä, jotka eivät täytä kehitysvammaisuuden kriteerejä, mutta eivät ole tarpeeksi fiksujakaan yleisopetuksen puolelle.

Ilmeisesti on tabu puhua jopa psykologin lausunnoissakin matalasta älykkyydestä, jos on joidenkin kommentteihin uskominen, mitä tällä palstalla olen lukenut joskus aikoinaan.,

Vierailija
502/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän työstäni, olen rakennusmaalari. Asiakkaat on mukavia ja asiallisia. Työssäni saan paljon liikuntaa ja voin kuunnella vaikka äänikirjaa samalla. Mutta en voi sietää suurinta osaa työkavereistani. Tytöttelyä ja surkeita, ala-astetason pieruvitsejä päivästä toiseen. Sama homma on ollut useammassa firmassa. Työni olisi suorastaan kivaa, jos voisin tauolla juoda kahvia aikuisten ihmisten seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun sijaishuollon asiakasperheiden elämä on aivan psykedeelistä ja käsittämätöntä, kukaan ei oikeasti edes uskoisi ellei näkisi miten hirvittävissä oloissa meillä elää lapsia ja miten sairaita vanhempia meillä on. Suurin osa lapsista on niin rikki ja pilalla, että ei tule enää eläjää.

Sitä aina ihmettelee, että kuinka adoptiojonossa vanhemmat syynätään tarkkaan. Samaa pitäisi soveltaa biologisten lasten hankkimiseen. Suomessa työtä tekevät ja akateemiset tekee vähemmän lapsia tai tekevät max. 2 lasta jos edes sitäkään. Olisi aika jo luopua ajatuksesta, että lapsi olisi jokin ihmisoikeus.

Vierailija
504/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikkia ei pitäisi väkisin pitää hengissä, vaan joskus olisi parempia antaa ns. luonnonvalinnan hoitaa homma.

T. Kokemus sekä vaikeavammaisten hoitoyksiköstä että sairaalasta 

Minusta vaikeasti kehitysvammaisen hengissä pitäminen on karmeaa rääkkäystä ja ihmisarvoa loukkaavaa. Eläintä sentään kunnioitetaan ja se päästetään pois kärsimyksestä.

Onneksi korona tuli, ellei sitten joku keksi että vaikeasti kehitysvammaiset pitäisi päästää koronahoitoon heti.

Vierailija
505/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat ja ärsyttävät teinit vituttavat suunnattomasti ja tekisi mieleni sanoa niille suorat sanat monta kertaa viikossa mutta ei pysty kun saisin fudut enkä töitä enää keski-ikäisenä mistään. T. Yläkoulun aineenope71

Vierailija
506/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikkia ei pitäisi väkisin pitää hengissä, vaan joskus olisi parempia antaa ns. luonnonvalinnan hoitaa homma.

T. Kokemus sekä vaikeavammaisten hoitoyksiköstä että sairaalasta 

Ei ole sinun asiasi päättää, kenen elämä on elämisen arvoista.

No enpä sellaista päätäntävaltaa haluakaan. Kerroin vain mielipiteeni, kun sitä kysyttiin. Tekopyhää hymistelyä tuollainen "kaikki elämä on yhtä arvokasta" jeesustelu. Sellaista voi huudella vain henkilö, joka ei ole nähnyt käytännössä, millaista on, kun mitään ei voi itse tehdä ja ison osan aikaa ei edes tajua, mikä maa ja mikä valuutta.  Itse ainakin haluaisin, että kuolo korjaisi, jos joutuisin tilanteeseen, jossa olen sänkyyn sidottuna enkä tule sieltä koskaan ylös pääsemään omin avuin. 

Hyvähän sinun on noin sanoa, kun et ole itse tuossa tilanteessa. Olen itse vakavasti sairas, mutta koen, että elämäni on kaikesta huolimatta elämisen arvoista.

Selvästikään et ymmärtänyt mistä tässä jutussa alun perin puhuttiin. Että hyvähän sinun on sanoa. Sairaalassa töissä minäkin, ja välillä säälittää kun väkisin pidetään elossa ihmistä joka ei osaa tehdä mitään itse, makaa vaipoissaan, saa jatkuvia kauhukohtauksia, ei ymmärrä mitä tapahtuu ja miksi - ja koko elämä ollut tätä alusta saakka. Sinä et kuulu tähän ihmisryhmään josta oli puhe.

Vierailija
507/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan potilaitani.

Vierailija
508/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pitää tehdä nk. tavallisen ruuan lisäksi allergisille ja muita erikoisruokavalioita noudattaville omat ruokansa. Kaikkein kyseenalaisin, mitä on tullut vastaan on lapsen vegaaninen ruokavalio. Varmasti jotkut vanhemmat ymmärtävät, että se vaatii heiltäkin tiedon hakua miten toteuttaa asia käytännössä sekä ravitsemusterapeutilla käyntiä, että kaikki tarvittava on kunnossa. Kaikkein kamalinta on, jos vanhemmat nostavat hirveän äläkän lapsen syötyään sekaruokaa. Tein vegaanioppilasta varten yksi päivä soijapyöryköitä ja kaura"kermasta" ruskean kastikkeen sekä perunamuusin. Tämä oppilas kuitenkin otti lihapyöryköitä eikä mulla ollut sydäntä kieltää. Sainkin oppilaan vanhemmilta sitten vihaisen palautteen. Siinä koitin sanoa, etten mä niitä soijapyöryköitä voi toisen suuhun tunkea ja kun kyse ei ollut mistään allergeenista, niin mitään hengenhätää ei ollut. Tämän vain sanon, että antakaa lapsellenne mahdollisuus tutustua eri ruokiin kodin ulkopuolella, jos niin haluaa. On hyvä sekin ottaa huomioon, että peruskouluaikoina kavereiden sana painaa eniten ja kiinnostutaan kaikesta vieraasta jutusta, mitä ei omassa kodissa tapahdu.

Vierailija
509/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Ei saa sanoa ääneen”, ”voiko tästä edes puhua”, ”kielletty puhumasta” jne.

Heti tulee paljon jänskempi tunnelma kun tuo esille sen, että asiasta ei saa puhua tai siitä on kielletty puhumasta. Todellisuudessahan näin ei kuitenkaan ole. On vain toiveikas kuvitelma siitä, että lukija mieltäisi tuolla ”kielletyllä aiheella” olevan erityistä merkitystä ja että sen esittäminen kiellettynä, lisäisi asian ja siitä lausujan tärkeyttä. ”Salaista tietoa” johon vai erityisillä henkilöillä on pääsy. :D

http://www.ilo.org/dyn/icsc/showcard.display?p_lang=fi&p_card_id=0094&p…

esimerkiksi TUKES:n sivuilta ei tuota löydy. Mun mielestä siinä on pimitys, koska ainetta on jätevesissäkin!

Vierailija
510/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Ei saa sanoa ääneen”, ”voiko tästä edes puhua”, ”kielletty puhumasta” jne.

Heti tulee paljon jänskempi tunnelma kun tuo esille sen, että asiasta ei saa puhua tai siitä on kielletty puhumasta. Todellisuudessahan näin ei kuitenkaan ole. On vain toiveikas kuvitelma siitä, että lukija mieltäisi tuolla ”kielletyllä aiheella” olevan erityistä merkitystä ja että sen esittäminen kiellettynä, lisäisi asian ja siitä lausujan tärkeyttä. ”Salaista tietoa” johon vai erityisillä henkilöillä on pääsy. :D

http://www.ilo.org/dyn/icsc/showcard.display?p_lang=fi&p_card_id=0094&p…

esimerkiksi TUKES:n sivuilta ei tuota löydy. Mun mielestä siinä on pimitys, koska ainetta on jätevesissäkin!

"Altistumisreitit

Aine voi imeytyä elimistöön hengitysteitse, ihon läpi ja nieltynä.

Lyhytaikaisen altistumisen vaikutukset

Aine voi aiheuttaa vaikutuksia hermostossa.

Tämä voi johtaa kouristuksiin ja hengityksen lamaantumiseen.

Koliiniesteraasin inhibitio.

Altistuminen voi aiheuttaa kuoleman.

Vaikutukset voivat ilmetä viivästyneinä. Lääkärin tarkkailu on tarpeen."

Lääkäri ei tee mitään, kun heillä on SE levetirasetaami:-(

Vierailija
511/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen papiksi. Olen aivan outo friikki kun oikeasti uskon Raamattuun, Jeesukseen ja Jumalaan. Suurin osa ei. Jotkut opiskelukaverit lakkasivat vastaamasta tervehdykseeni kun kehtasin puolustaa Raamattua professorien opettaessa todella tyhmin perustein miten se ja se kohta Raamatusta muka ei voi pitää paikkaansa (esim. teoria neljästä Jesajasta-Jesajan kirjassa on niin tarkkoja ennustuksia että muka neljä huijari-Jesajaa kirjoitti sen jälkikäteen...) Jesaja ennusti myös Israelin valtion uudelleen synnyn, mikä tapahtui vasta 1948. Tämän mainitsin. Opettaja suuttui. Numerot laski jos arvostelin evoluutioteoriaa(on oikeasti ajalta 600 eKr ja pakanauskomus, eikä Darwin oikeasti löytänyt kuin vain muuntelun, ei lajien välistä evoluutiota.) Mutta Darwin on pyhä, Jeesus ei. Ja islamia ei myöskään saanut arvostella, muks sama Jumala kyseessä!!!

Yksi opiskelijatoveri oli ateisti ja tavoitteensa läpäistä teologinen avaamatta kertaakaan Raamattua. Osa vaahtosi hom-jen oikeuksista. Yksi  kertoili kalsarikänneistä. Yksi profesori tituleerasi itseöön shamaaniksi ja jengi taputti hänelle kun näytti videota missä kertoi kun toi lappalaisen noitanaisen joikaamaan yliopistolle. Monet proffat yrittää vakuuttaa opiskelijat miten Raamattu on ihan jotain muuta kuin Jumalan Sanaa. Teologinen tiedekunta on todella outo. Sama kuin lääkiksessä opettaisivat ettei lääkkeillä ole mitään tekemistä sairauden hoidon kanssa ja käyttäkää mielummiin myrkkysieniä. Että vihjeeksi: jos tulee sielun ja synnin hätä, niin varaudu etsimään oikeasti uskovaa pappia, myös muista seurakunnista kuin ev-lut. kirkosta. En varmaan pääse paiksi koska olen uskossa.

Opiskelet siis teologiaa? Ei siihen ole pääsyvaatimuksena uskossa oleminen. Se on tieteenala. Tietenkin jos haluaa nimenomaan papiksi tiettyyn uskonsuuntaan olisi hyvä olla uskossa, mutta eivät kaikki halua.

Vierailija
512/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko siihen sanomaan, josta viestin. Aihepiiriin sydämen paloa tunteva varmaan tekisi duunini paremmin. Toisaalta on minussakin puoleni, koska ei kohderyhmäkään koostu vain hartaista uskovaisista.

Vierailija
513/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alalla, johon mikään koulutus ei varsinaisesti valmista eli työpaikalla on ihmisiä hyvinkin erilaisilla taustoilla. Ne, joilla ei ole korkeakoulututkintoa ovat yleensä vähän alemmilla palkoilla eivätkä juurikaan etene. Tästä sitten jaksetaan valittaa miten joku jolla on tutkinto alalta millä ei ole mitään tekemistä työn kanssa, valitaan aina pidempään työtä tehdeen duunarin ohi. 

Fakta on se, että muutama poikkeusta lukuunottamatta korkeakoulutetut ovat huomattavasti tuottavampia ja motivoituneempia, kuin amistaustaiset.  Nämä ovat ainaisia valittajia, tauot pidetään miten sattuu ja töissä ollaan minuutilleen vaadittu määrä, turha kuvitella että joustetaan työtehtävissä, opetellaan mitään uutta tai tehdään mitään mikä ei itselle kuulu ilman hirveää vääntämistä. Aika vaikea ajatella että tällaista valittaisiin esimiestehtäviin tai johonkin vastuuulliseen työhön.

Vierailija
514/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osuus kansainvälistä myyntityötä tekevistä 'vanhoista jermuista' on ajan kanssa muuttunut ajattelultaan erittäin rasistisiksi ja mielessään toivottaa monet asiakkaat alimpaan helvettiin.

Pätee useimmiten kansakuntiin/maihin jotka sijaitsevat useamman tuhannen kilometrin päässä Suomesta itään tai etelään.

Sinä puusilmä joka väitit viestiäsi poistetuksi, edelleen paikallaan ketjun sivulla neljä.

Vierailija
515/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa yllätys, että opettajat täällä valittamisellaan viemässä suurimman palstatilan. Suomen kovaäänisin valittajien joukko.

Eipä siinä mitään yllättävää ole. Nykyisen opsin takia kaikkein heikoimmat oppilaat jäävät jalkoihin oppimatta edes lukemaan. Tarkoitan heikoilla niitä, joilla ei mikään lukihäiriö tai yhteen osa-alueeseen keskittyvä vaikeus selitä pulmia oppimisessa, vaan tarkoitan niitä, jotka eivät täytä kehitysvammaisuuden kriteerejä, mutta eivät ole tarpeeksi fiksujakaan yleisopetuksen puolelle.

Ilmeisesti on tabu puhua jopa psykologin lausunnoissakin matalasta älykkyydestä, jos on joidenkin kommentteihin uskominen, mitä tällä palstalla olen lukenut joskus aikoinaan.,

Tämä ei kyllä johdu opsista, vaan ihan vaan siitä, että kouluissa ei ole tarpeeksi henkilökuntaa (= erityisopettajia ja avustajia). Kun ope on yksin 20-30 oppilaan kanssa, ei siinä ihan hirveästi ehdi eriyttää opetusta. 

Vierailija
516/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa että suomen tietoturvagurut on keisareita ilman vaatteita.

Eikä se niiden vika ole että median nyt vaan on pakko joku sillekin jalustalle nostaa.

Vierailija
517/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusalan naisistuminen on syynä huonoon  tilaan,

Sisäisesti  -- Opettajan arvovalta on vähentynyt

Ulkoisesti -- Arvostus opetusalaa kohtaan on romahtanut.

Vierailija
518/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huh huh tilanne maahanmuuttajaperheiden asenteissa on pahempi kuin unissani osasin kuvitella.

Miksi näistä ei puhuta? Tuttava opettajanikin vain sivumennen, burnoutin partaalla oleessaan, vihjaa. Kyllä näille asioilla voidaan tehdä jotain, mutta niistä pitää voida puhua, niin että kaikki saavat tietää asioiden todellisen tilanteen.

Vierailija
519/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen papiksi. Olen aivan outo friikki kun oikeasti uskon Raamattuun, Jeesukseen ja Jumalaan. Suurin osa ei. Jotkut opiskelukaverit lakkasivat vastaamasta tervehdykseeni kun kehtasin puolustaa Raamattua professorien opettaessa todella tyhmin perustein miten se ja se kohta Raamatusta muka ei voi pitää paikkaansa (esim. teoria neljästä Jesajasta-Jesajan kirjassa on niin tarkkoja ennustuksia että muka neljä huijari-Jesajaa kirjoitti sen jälkikäteen...) Jesaja ennusti myös Israelin valtion uudelleen synnyn, mikä tapahtui vasta 1948. Tämän mainitsin. Opettaja suuttui. Numerot laski jos arvostelin evoluutioteoriaa(on oikeasti ajalta 600 eKr ja pakanauskomus, eikä Darwin oikeasti löytänyt kuin vain muuntelun, ei lajien välistä evoluutiota.) Mutta Darwin on pyhä, Jeesus ei. Ja islamia ei myöskään saanut arvostella, muks sama Jumala kyseessä!!!

Yksi opiskelijatoveri oli ateisti ja tavoitteensa läpäistä teologinen avaamatta kertaakaan Raamattua. Osa vaahtosi hom-jen oikeuksista. Yksi  kertoili kalsarikänneistä. Yksi profesori tituleerasi itseöön shamaaniksi ja jengi taputti hänelle kun näytti videota missä kertoi kun toi lappalaisen noitanaisen joikaamaan yliopistolle. Monet proffat yrittää vakuuttaa opiskelijat miten Raamattu on ihan jotain muuta kuin Jumalan Sanaa. Teologinen tiedekunta on todella outo. Sama kuin lääkiksessä opettaisivat ettei lääkkeillä ole mitään tekemistä sairauden hoidon kanssa ja käyttäkää mielummiin myrkkysieniä. Että vihjeeksi: jos tulee sielun ja synnin hätä, niin varaudu etsimään oikeasti uskovaa pappia, myös muista seurakunnista kuin ev-lut. kirkosta. En varmaan pääse paiksi koska olen uskossa.

Opiskelet siis teologiaa? Ei siihen ole pääsyvaatimuksena uskossa oleminen. Se on tieteenala. Tietenkin jos haluaa nimenomaan papiksi tiettyyn uskonsuuntaan olisi hyvä olla uskossa, mutta eivät kaikki halua.

Miksi ateisti opiskelee teologiaa? Vähän sama kuin, jos minä luomua syövä, myrkkyjä välttelevä menisin kasvinsuojeluaineita eli maatalouden myrkkyjä valmistavaan yritykseen töihin.

Vierailija
520/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Muistisariaat ovat helvetin rasittavia

-Vituttaa pestä perseitä ja vaihtaa vaippoja

-Alkoholidementikot ovat syöpää

-Läskit diabeetikot saisivat itse opetella pistämään insuliininsa tai kuolla pois

Silti tykkään työstäni enkä vaihtaisi pois :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi