Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
2981/3246 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten kyllä olen kanssasi samaa mieltä, mutta lihavuutta en laittaisi ns. samaan koriin. On toki laiskoja, ahneita ja välinpitämättömiä ihmisiä, jotka omalla toiminnallaan ovat lihoneet vaarallisesti. On kuitenkin myös muita tekijöitä, jotka vaikuttavat lihavuuteen, eikä ne aina ole yksilön omissa käsissä tai tahdonvoimasta riippuvia.

Nimenomaan ei ole kyse tahdonvoimasta kun puhutaan addiktiosairauksista.

Addiktiosta on kyse silloin kun ei ole enää kyse tahdonvoimasta vaan joko pakkomielteestä tai kieltämisestä.

Niin, siis sairaudesta.

Vierailija
2982/3246 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajat vaihtaa vaippoja koko päivän- ovat tirkistelijat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2983/3246 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa ihmisistä on laiskoja, tyhmiä, itsekeskeisiä, julmia, seksinarkkeja, omaneduntavoittelijoita joita ei voisi oikeasti muut eläväiset kiinnostaa. Siksi viihdyn ilman ihmisseuraa.

Vierailija
2984/3246 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni asiakas pääsisi suuresta osasta lääkkeitään (verensokeri-, verenpaine- ja kolesterolilääkkeet, kipulääkkeet selkä- ja nivelkipuihin, närästyslääkkeet) eroon jos hoitaisivat ylipainonsa pois laihduttamalla ja harrastaisivat liikuntaa ja söisivät terveellisemmin. Eikä tarvitsisi valittaa siitä miten kalliita lääkkeet ovat kun nämä keinot ovat parhaimmillaan ilmaisia.

Farmaseutti

Tämä on yhtä typerä kommentti kuin jos joku päihdehoitaja tulisi kertomaan että alkoholistit ja huumeidenkäyttäjät voisivat paljon paremmin ja säästäisivät tooosi paljon rahaa ja yhteiskunnan voimavaroja jos vain lopettaisivat alkoholin juomisen tai huumeiden käytön.

Ja se jos mikä olisi ihan täysin ilmaista! 

Olenko nyt nero, kun olen tämän keksinyt? Vai olisko niin, että ne ongelmat ja syyt päihdeongelmien ja ylipainonkin taustalla on vähän monimutkaisemmat? 

Aina voi ottaa itseään niskasta kiinni ja ryhdistäytyä. Et tehdään se terveellinen valinta ja jätetään se huume ja alkoholi.

Oikeassahan tuo farmaseutti oli. Kyllä nämä ihmiset tietävät sen, mutta kun se ylipaino on hankittu, siitä voi kyllä päätä eroon, mutta kuinka helposti se tuleekaan takaisin.

Vierailija
2985/3246 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityksessä korostetaan toiminnan tekemisen laatua mutta tärkein asia on laskutus ja laskutusprosentti joka ei saa laskea alle 90% ja siihen on päästävä kaikin keinoin tai muuten tulee puhelu esimieheltä. Toiminnan laadusta ei keskustella koskaan palavereissä vaan aina tärkeintä on laskutus vaikka asiakkaille myydään toiminan laatua.

Tämä kuulosti täysin työltäni työterveyshuollossa.

Vierailija
2986/3246 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että töitä joutuu tekemään eläimellisen paljon. Sen kertominen herättää aina aggression. Kaikki tuntuvat kuvittelevan aivan muuta. Todellisuudessa mikään muu ammattiryhmä ei suostuisi sellaiseen elämään

Vierailija
2987/3246 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten kyllä olen kanssasi samaa mieltä, mutta lihavuutta en laittaisi ns. samaan koriin. On toki laiskoja, ahneita ja välinpitämättömiä ihmisiä, jotka omalla toiminnallaan ovat lihoneet vaarallisesti. On kuitenkin myös muita tekijöitä, jotka vaikuttavat lihavuuteen, eikä ne aina ole yksilön omissa käsissä tai tahdonvoimasta riippuvia.

Nimenomaan ei ole kyse tahdonvoimasta kun puhutaan addiktiosairauksista.

Addiktiosta on kyse silloin kun ei ole enää kyse tahdonvoimasta vaan joko pakkomielteestä tai kieltämisestä.

Ymmärrätkö niitä joilla on seksiaddiktio pikkulapsiin?

Vierailija
2988/3246 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedon_haku_taidot_on kirjoitti:

Asiakaspalvelukeskukset eivät olisi läheskään niin ruuhkaisia jos ihmiset osaisivat lukea nettisivuilta ohjeet (omassa työssä luen lähes sanasta sanaan suoraan asiakaspalvelusivuilta vastauksen - Kyllä ne sieltä löytyy!)

Kyse voi olla myäs epävarmuudesta, että on varmasti ymmärtänyt ohjeet. Itse kyllä luen, mutta valitettavasti haluan ns. ammattilaisen vielä varmistavan, että asia on juuri niin, niin kuin ymmärsin. Pahoittelen.

Vierailija
2989/3246 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhöni vaaditaan matematiikan, fysiikan yms. yliopistotason kursseja sekä maisterintutkinto vaikka todellisuudessa näistä töistä selviää ylä-asteen matematiikan taidoilla ja googlaamisella.

Vierailija
2990/3246 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että niin sanotun vaativan asiantuntijatyön pystyn hoitamaan vasemmalla kädellä ja siihen todellisuudessa kuluu 15-20 tuntia viikossa. Palkka suhteessa työn oikeaan vaativuuteen on aivan posketon.

Vierailija
2991/3246 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykogeriatriset 'hyväkuntoiset' ihmiset joita suojellaan kaikilta mahdollisilta tartuntataudeilta yms. elämään, joka on tuskaa niin heille kuin kanssakulkijoilleen.

Ihmiselämän ei pitäisi olla arvo itsessään. Arvo pitäisi olla siinä, että ihminen päästetään pois tai sallitaan poismeno kun luonnollinen aika on tai antaa mahdollisuus päättää muita tai itseään satuttava ja kivulias elämä. 

Itse haluan ehdottomasti päästä tästä maailmasta pois, ennen kuin joudun siihen tilaan, että tehostettu asuminen on ainoa ratkaisu selviytymiseen.

Ja lyön vetoa, että jokainen jolla on inhimilliset tunteet ja käynyt kunnolla tutustumassa kyseisiin paikkoihin, on samaa mieltä asiasta.

Mutta tätähän ei saa sanoa.

Se voi olla myös niinkinpäin että te itse luotte heille nuo olosuhteet juuri kuvaamallasi asenteella.

Vierailija
2992/3246 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on nainen?

Vierailija
2993/3246 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rafladuunari kirjoitti:

Taaperoikäisiä lapsia ei pitäisi päästää ravintoloihin.

Riippuu varmaan vanhemmista aika pitkälti. Olen nähnyt, miten vanhemmat eivät reagoi lapsen mölinään ja ympäri ravintolaa juoksenteluun.

Me käytiin tuossa äitienpäivänä lounaalla 2- vuotiaan lapsemme kans. Otettiin mukaan pari kirjaa ja kaksi autolelua. Kun näytti siltä, että hän on saanut mahansa täyteen ja se turhanpäiväinen kitinä ja mölinä meinasi alkaa, niin tyrkkäsin lelut ja kirjat lapselle. Hiljeni touhottamaan niiden parissa paikallaan pöydän äärellä ja näin sai sekä vanhemmat että muut ravintolassa ruokailleet ruokarauhan.

Minua on pienestä pitäen viety ravintoloihin ja isäni piti kuria, että käyttäytyisin ravintolassa. En itse tosin sovella samanlaista vihaista menetelmää omaan lapseeni... Vaan sen sijaan lähestyn lapsen turhautumista paikallaan istuessa inhimillisemmin ja annan hänelle tekemistä. Isäni tapasi aina ärjäistä minulle hyvinkin rumasti kun meinasi tylsyys pistää minut levottomaksi ilman virikkeitä kun olin pieni.

Vierailija
2994/3246 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että niin sanotun vaativan asiantuntijatyön pystyn hoitamaan vasemmalla kädellä ja siihen todellisuudessa kuluu 15-20 tuntia viikossa. Palkka suhteessa työn oikeaan vaativuuteen on aivan posketon.

Olin tuollaisessa pestissä. Kaikki kauhisteli sitä, miten vaativaa työni täytyy olla ja stressaavaa. Katin kontit.

Keräsin joutessani aineiston väitöskirjaan ym. että sain töissä ajan kulumaan edes jotenkin. Turhauttavaa.

Lopulta lähdin.

Vierailija
2995/3246 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten abortteja tehdään pienten lasten äideille. Pidän heitä hiukan yksinkertaisina.

Vierailija
2996/3246 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärinä en voi kertoa inhoavani ylipainoisia ihmisiä kun he ovat tuhonneet terveytensä itse ja syyttävät siitä muita.

Narkomaanit ja alkoholistit ovat myös ihmisryhmä joita en sääli koska heistä ei ole muuta kuin harmia omalle ympäristölleen.

Mielialasairauksia sairastavat ovat usein itsekeskeisiä huomionhakijoita jotka ottavat muodon vuoksi yliannoksen päästäkseen päivystykseen kun oikeasti suisidin tekeminen onnistuu keneltä tahansa minuuteissa jos on vain halua.

Fyssana mulla on ylipainoisista ihan sama mielipide. Ja röökaajista. Mä en meinaa jaksaa näitä jotka tulee vastaanotolle silleen, että tee mulle jotain. Mut en voi ite tehdä mitään ku en vaan laihdu eikä ole varaa liikkua kun ei ole varaa ostaa ees kenkiä tai verkkareita. No en todellakaan voi vähentää tupakointia että voisin ostaa jotkut saata an verkkarit, hulluko oot. Eikä oo aikaakaan, kun pitää ajaa lapsi kouluun aamulla ja hakea iltapäivällä ja missä välissä sä luulet mun ehtivän kävelylle?! Ja sit polvet ja lonkat ja selkä tulee heti helvin kipeeks ku kävelen 50m. Ja missä mä muka kävelisin? Ai siinä pururadalla?! No johan kaikki nauras. Huoh. Omasta terveydestä ei tarvi enää ottaa mun vastuuta.

Juuri kaltaistenne "ammattilaisten" vuoksi vältän terveydenhuollon asiakkaaksi joutumista kuin ruttoa ja toivon kuolevani kotiini.

- Lihava lähihoitaja, joka ymmärtää, että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja voimavaroja ja joka ei arvota potilaitaan ulkonäön, ongelmien tai taustan perusteella.

Vierailija
2997/3246 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 22 kirjoitti:

Keski-ikäiset naiset ovat pahempia humalassa kuin samanikäiset miehet asiakaspalvelijan kannalta.

Tuo vai 22-vuotiaan naisen vinkkelistä.

T. 59-vuotias nainen.

i jos jokin on vähän epäselvää

Asiakaspalvelussa n. 60 v. ja vähän yli naiset on aivan hirveitä. Haukutaan ja valitetaan kaikesta ja jurputetaan iän kaiken jos jostain on vialla, vaikka kuinka on selitetty että asiaa ei voida nyt tällä sekunnilla korjatakaan. Kaikki on myös aina huijausta. Tämä siis asiakaspalvelussa netissä - toki sitten on niitä huorittelijoita jotka on yleensä miehiä mutta niitä on vähemmän ja ne yleensä käy hokemassa pari haukkumasanaa ja katoaa, niiden kanssa ei tarvitse vatkuttaa selvää asiaa puolta tuntia. 

Vierailija
2998/3246 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vartijat/poket on oikeasti pieniegoisia ja tyhmiä munapäitä eivätkå sovi alalle.

Vierailija
2999/3246 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi otetaan sellaisilla kriteereillä ihmisiä, että heillä ei ole toivoakaan pitää yllä potilasturvallisuutta. Hoitajan alhainen ÄÖ on riski potilaille, ja olen todistanut siitä johtuvia onnettomuuksia.

Vierailija
3000/3246 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei saada puhua tästä julkisesti, ettei ihmisiä peloteltaisi.

Mutta: Erilaisten arvioiden mukaan 20v kuluttua punkit on levittäytyneet 100% ympäri valtakuntaa ja tulee aiheuttamaan isoja kustannuksia terveydenhuoltoon ja muutakin harmia. 

Punkit on melkoisia bakteeripesiä. Tulevaisuudessa ne tulevat aiheuttamaan reumaa, osittaisia halvaantumisia ja jopa kuolemia. 

Mitä enemmän näitä alueellisesti esiintyy, se vaikuttaa talouteen. Niillä alueilla ei haluta asua eikä mökkeillä, kun punkkeja on paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi