Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Lapsella on oikeus lomaan.
Lapsella on oikeus viettää aikaa omien vanhempien kanssa.
Lapsella on oikeus tutustua omaan sisarukseen(vauvaan) yhdessä vanhempien kanssa.
Hoitajat eivät ansaitse mitään erityisiä palkankorotuksia. Heillä on aivan harhainen käsitys työelämästä, ikään kuin he olisivat ainoa ammattiryhmä jonka pitää työssään oppia uutta ja venyäkin joskus. Vastuunkin kantaa lääkäri. Lääkärinä naurattaa kun tutkimustyötä pitää painaa työn ohessa omalla ajalla ja viikoittain kertyy ylitöitä (ei seurantaa = ei makseta) vähintään kuusi tuntia. Erikoistuvat tämän lisäksi vääntää esitelmää, lukee tenttiin jne, kaikki omalla ajalla. Ja tyytyväisenä näin. Mutta kehtaavatkin hoitajat itkeä, kun kuitenkin erikoistuvan lääkärin palkka on sama kuin hoitajan keskiansio.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalaympäristöön vielä yhden kollegan avautumiseen lisäys. Leikkaavat lääkärithän ne aina sanoo että " ja ota yhteyttä jos" ja nämähän sitten soittaa myös ja varmasti. Toinen asia vaan on se, että niitä leikkaavia lääkäreitä ei todellakaan edes tavoita tai se on todella todella haastavaa jopa hoitajille. Joo tiedän, että " käski soittaa" ja käskee paljon muutakin mitä ei sitten toteuteta käytännössä.
Tämä on kyllä niin tätä tavallista hoitajien valitusta. Kirurgi pyytää ottamaan yhteyttä jos tulee ongelmia leikkauksen jälkeen. Näitä yhteydenottoja varten on nimetty hoitaja osastolla joka päivä. Sitten kiukutellaan kun pitää hoitaa työnsä. Tämä hoitajako tulee leikkaamaan kirurgin puolesta kun kirurgi vastailee puhelimeen?
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat eivät ansaitse mitään erityisiä palkankorotuksia. Heillä on aivan harhainen käsitys työelämästä, ikään kuin he olisivat ainoa ammattiryhmä jonka pitää työssään oppia uutta ja venyäkin joskus. Vastuunkin kantaa lääkäri. Lääkärinä naurattaa kun tutkimustyötä pitää painaa työn ohessa omalla ajalla ja viikoittain kertyy ylitöitä (ei seurantaa = ei makseta) vähintään kuusi tuntia. Erikoistuvat tämän lisäksi vääntää esitelmää, lukee tenttiin jne, kaikki omalla ajalla. Ja tyytyväisenä näin. Mutta kehtaavatkin hoitajat itkeä, kun kuitenkin erikoistuvan lääkärin palkka on sama kuin hoitajan keskiansio.
En ota suoraan kantaa hoitajiin, vaan yleisemmin.
Jos on tiedossa jo koulutukseen hakeutuessa, että ala ei ole hyvinpalkattu tai se, ettei joltain alalta valmistuneille ole töitä, miksi sitten valitetaan? Kaikki ollut tiedossa jo vuosia etukäteen
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeus lomaan.
Lapsella on oikeus viettää aikaa omien vanhempien kanssa.
Lapsella on oikeus tutustua omaan sisarukseen(vauvaan) yhdessä vanhempien kanssa.
Samaa mieltä, siksi pienten lasten vanhemmille pitäisi taata täydet vuosilomaoikeudet työpaikan vaihtamisen yhteydessä. Tai oikeastaan pitäisi siirtyä Tanskan malliin että on lomapankki, joka kulkee työntekijän mukana, eikä työpaikan vaihtuessa tehdä 2 vuotta töitä ilman esimerkiksi talvilomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissakin hoitolaitoksissa osa henkilökunnasta istuu tuntitolkulla kahvihuoneessa valittamassa kuinka kiire heillä on, samalla haukutaan esihenkilöt, jne... Siinä ei mitoituslukujen nostolla ole mitään merkitystä työn tuloksellisuuden suhteen.
Tämä on ihan totta. Psykalla varsinkin osa hoitajista päivystää facebookissa, varailee risteilyjä, jauhaa p**kaa potilaista, nukkuu yövuoroissa. Esimiehelle v***tuillaan päin naamaa ja jankataan resursseista.
Allekirjoitan, suurimmaksi osaksi. Olen itse psykan poliklinikalla töissä ja usein aikaa saattaa tosiaan olla aika paljon kahvitellakin.
Kiire, resurssipula ja uuvuttavuus on kuitenkin usein sitä, että hoitoprosessien eteneminen on kiinni niin monesta muusta(kin) asiasta kuin hoitajista, että asioiden edistäminen tuntuu pään lyömiseltä seinään, ajallisten katkosten aikana pitää olla hyvä työnhallintataito että pysyy asiat hyppysissä ja painetta lisäävät koko ajan asiaklaat, joille se hoitaja on useimmiten se johon ollaan yhteydessä.
Eli ei se siitä sillä paremmaksi muuttuisi että hoitaja esittäisi koko ajan tekevänsä jotain hyödyllistä. Eikä hommien etenemättömyys mitään lomailua ole, vaan usein tietyllä tavalla itsessään hoitotyötä kuormittava tekijä.
Itsekin itken resurssipulaa jatkuvasti, mutta lääkäriresurssia meidän työpaikan tapauksessa, ei hoitajien.
Jotenkin tulee mieleen että työnantajan edustaja täällä palstalla selittelee miten joutilaita ja hyväpalkkaisia hoitajat ovat.
Vai onko kyse siitä yleisestä ilmiöstä että toisten ammattien työt näyttää vähäiseltä ja itse ollaan maailman kiireisimpiä ja tärkeimpiä?
Varakkaat ihmiset ovat saitoja ja näkevät itsensö tosi ahkerina "yrittäjinä" vaikka rahat olisivat tulleet perintönä ja oma sijoitustoiminta on sitä ettö käydään välillä pankissa syömässä viineri ja jatketaan omaisuudenhoitosopimusta. Rikas on valmis ehdottamaan verojen välttelyä. Keskutelussa rikkaiden kanssa tulee usein esille se, miten syvää inhoa he tuntevatbuudelleenjakavaa verotusta tai sosiaalipolitiikkaa kohtaan, onhan ihan köyhienboma valinta että he eivöt ole miljonäärejä. Siihen liittyy laiskuus, juopottelu ja helpot tuet. Näiden mielestä ei tarvitse kuin kätttä ojentaa niin saa auton ja asunnon sossulta.
Yksityisen turvallisuusalan töissä on naurettavan huonot palkat suhteessa työn vaativuuteen.
Asiakkaat haluavat kovaa turvaa - halvalla.
Alaani ei arvosteta.
Lähes kaikki hoitajat yrittävät keikistellä, pyllistellä ja kumarrella jatkuvasti lääkäreiden edessä. Yrittävät ilmeisesti saada iskettyä lääkärin miehekseen tai sitten vain hieman etuja työpaikalla.
Olen sairaalassa osastonsihteerinä. Kahdeksan tuntia päivässä. Yksi tunti menee ns. aamuhommiin ja tämän jälkeen vain odotellaan töitä. Tauot venyy ja paljon, koska tekemistä ei ole. Olen yrittänyt etsiä muita töitä, koska en kestä vain olla. Haluaisin oikeasti tehdä töitä.
Ketuttaa, sillä hoitajat ja lääkäritkin ovat kiireisiä ja itse vain selailen vauva-palstaa ja pelaan puhelimella.
Iso osa mun työntekijöistä/alaisista on vähän tyhmiä.
Jotkut miesasiakkat kuvittelevat että kirjasto työntekijät ovat työssään tarjolla, kuten kirjatkin. Arvatkaa onko mukavaa ja mielenkiintoista esim. hyllyttää kirjoja, ja samalla vilkuilla ympärilleen ettei joku "herrasmies" pääse yllättämään?
Säikyttely kun tuntuu olevan heistä hyvin hauskaa. Hyeenojen lailla he myös kyttäävät kaikkia työkokeilijoita, määräaikaisia, ja muita vasta-alkajia etsien heikkoa hetkeä jolloin voisivat enemmän tai vähemmän aggressiivisesti tehdä itseään tykö.
Kun et kiinnostu heistä, he alkavat etsiä työstäsi vikoja isoon ääneen, muiden asiakkaiden kuullen, ja tehdä kirjastotoimenjohtajalle kanteluja "epäkohteliaasta" käytöksestäsi.
Näin kävi itselleni noin 15 vuotta sitten. Onneksi monissa kirjastoissa on nykyään valvontakamerat, vartiointi, ja sähkölukot.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vammaiset ihmiset ovat ilkeitä ja todella itsekeskeisiä ihmisiä. Ja todellakin siis vain osa heistä, eivät kaikki. Tätä en uskalla sanoa ääneen kenellekkään.
- henkilökohtainen avustaja
15v alalla ja olen täysin samaa mieltä!!!!!!!! Lisäksi he ovat täydellisen epäkiitollisia vaikka saavat ihan älyttömät määrät erilaisia palveluja kuitenkaan itse antamatta yhteiskunnalle mitään koko elämänsä aikana (ja tällä tarkoitan nimenomaan henkilöitä, jotka eivät kykene esim. töihin, mutta kovasti ollaan silti vaatimassa kaikkea extraa)! Myös monet omaiset ovat ihan kajahtaneita, koska elävät täysin näiden vamnaisten lastensa tms. kautta!!!! Työntekijöitä yritetään kohdella kuin orjia, vaikka oma toimeentulo on hyvin pitkälle riippuvainen heistä ja moni tekee työtä täydestä sydämestään mitättömällä palkalla!!!!
Olen joskus myynyt leffalippuja. Teki mieli sanoa, että tuo leffa on niin p-ka, ettei siitä kannata 11:ta euroa maksaa.
Olen töissä ammatissa, jossa olen tekemisissä esim. ns. syrjäytyneiden kanssa.
Mielestäni toimeentulotuki on määrältään liian suuri (kun huomioidaan että asumiset, lääkkeet yms. korvataan nekin toimeentulotuesta). Toimeentulotukilainen voisi elää leveämmin, kuin moni pienituloinen palkansaaja.
Omassa elämässäni, ihan perusduunarina, pyrin kuluttamaan vähän, elämään säästeliäästi ja nauttimaan elämän ja maailman pienistä asioista. Tällä elämäntyylilläni pärjäisin toimeentulotuella vallan mainiosti. Tulot riittäisi kaikkeen mitä teen nykyiselläänkin ja rahaa jäisi vielä säästöönkin. Ainut ero olisi se että minun ei tarvitsisi käydä töissä lainkaan, ja rahaa jäisi hiukan vähemmän säästöön kuin nyt.
Kun menen hotelliin, tiskaan aina huoneen juomalasit kunnolla, ennen kuin juon niistä ja pesen altaan, ennen kuin menen siihen kylpyyn makoilemaan. Tämä siksi, että olin nuorena hotellissa kerrossiivoojana ja tiedän miten huoneet siivotaan.
Samasta syystä yksi lentokonesiivoaja kertoi, ettei käy koskaan lennon aikana koneen vessassa, jos vaan pystyy olemaan menemättä.
Terkkari kirjoitti:
En kestä huutavia
kakaroita
Sama.
Miks aikuiset ei opeta / pakota penskojaan olemaan hiljaa yleisillä paikoilla.
Kylä ne ennenkin oppivat siihen, ei tullu mieleenkään että vanhemmat ois antaneet penskojen mesoa kovaan ääneen siellä missä on muitakin ihmisiä.
Myyytäviin mansikoihin on välillä ulostetu kerääjien toimesta. Mitään myyntikelpoista ja vähän likaantunutta ei heitetä pois, vaan vähän vedellä huljautetaan ja toimitetaan myyntiin.