Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Että kilpailukykyisellä palkalla saisi ammattilaiset pysymään työpaikalla. Hr-puoli, iso kotimainen firma. Viime aikoina ollut vaikeuksia löytää uusia työntekijöitä sekä pitää kiinni nykyisistä. Syytä on etsitty koirien ja kissojen kanssa pitkissä palavereissa ja jopa työntekijätason workshopeissa, mutta mitään muuta ei tarvitsisi tehdä kuin nostaa palkka entiselle tasolleen. Ei kelpaa johdolle, joten ei toteuteta. Etsintä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Että saan lähihoitajana enemmän palkkaa kuin äitini aineenopettajana. Mutta aina vain puhutaan hoitajien palkkakuopasta.
Aineenopettajana saan noin 4500 e/kk, nyt kesälläkin. Mutta aina vain puhutaan opettajien palkkakuopasta.
Vierailija kirjoitti:
Jossain IS uutisvirrassa oli juttu et nykyään (muka hintojen noustessa ja elintason laskiessa) asiakkaat varastaa kaupoista enemmän ku ennen.
Voihan se olla niinkin, mut tietäsitepä vaan miten paljon työntekijät, kuskit, siivoojat ym osalliset kääntää tavaraa.Samoin varmaan ravintoloissa työskentelevät.
Pienen palkan luontoisetu on tavara sieltä, toinen täältä otettu hyödyke.
Toivottavasti ei pidä paikkaansa. Kukaan ei halua olla varas.
Asiakkaita kohdellaan tietyn hierarkian mukaan. Kaikki ei ole tasa-arvoisia.
https://www.atlasobscura.com/articles/the-early-spy-manual-that-turned-…
Toisessa maailmansodassa USA kehotti vihollisen alueen keskijohtajia sabotoimaan työnantajiaan nostamalla merkityksettömiä asioita esiin, edistämällä huonojen työntekijöiden uraa, kinastelemalla pienistä yksityiskohdista ja pitämällä tarpeettomia kokouksia.
Vierailija kirjoitti:
En voi sanoa Ylessä ettei Ylessä ole mielipiteenvapautta. Muutamasta asiasta pitää olla kaikkien samaa mieltä.
Sama pätee myös ainakin HS, IL, IS ja muuhun mediaan.
Että potilas kuoli sun virheen takia.
Vierailija kirjoitti:
Että saan lähihoitajana enemmän palkkaa kuin äitini aineenopettajana. Mutta aina vain puhutaan hoitajien palkkakuopasta.
Kuinka monta viikkotuntia hänellä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aineenopettajana saan noin 4500 e/kk, nyt kesälläkin. Mutta aina vain puhutaan opettajien palkkakuopasta.
Mulle tuli tilille tänään kesäkuulta 2850. Äidille 2100. Hänellä on kokopäivätyö eikä ennen ole edes kesältä saanut palkkaa. En tee lähärinä yövuoroja. Kaksi viikonloppuakin oli kesäkuussa vapaita. Koulutus ei aina kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta viikkotuntia hänellä on?
Kuulemma 20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takertuvat moniongelmaiset ja jatkvuaa huomiota vaativat nuoret ovat minulle erittäin raskaita ja tunnen välillä suoranaista vihaa heitä ja takertuvuuttaan kohtaan, vaikka ymmärränkin heitä ja olen itse ollut osittain samanlainen teininä.
Ja ei huolta, en ole missään psykiatrisella töissä kasvokkain nuorten kanssa vaan muuta kautta heitä kohtaan. :)
Ihan hirveä asenne sulla 😢
Kokemusta vain....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain IS uutisvirrassa oli juttu et nykyään (muka hintojen noustessa ja elintason laskiessa) asiakkaat varastaa kaupoista enemmän ku ennen.
Voihan se olla niinkin, mut tietäsitepä vaan miten paljon työntekijät, kuskit, siivoojat ym osalliset kääntää tavaraa.Samoin varmaan ravintoloissa työskentelevät.
Pienen palkan luontoisetu on tavara sieltä, toinen täältä otettu hyödyke.
Toivottavasti ei pidä paikkaansa. Kukaan ei halua olla varas.
Kuuluu kulttuuriin. Kotikaupungissani on aikoinaan tuon toiminnan mukaan nimetty kaupunginosakin. Nykyään ihan hyvä sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tehdastyöläisistä on tyhmiä kuin saappaat.
Kyllä kokemus näin antaa ymmärtää.
Ja kaupungin työntekijät.
Pomo ei osaa olla tasapuolinen, vaan suosii ruskeakielisiä ja sukupuolen mukaan. Ollaan paperilla niin hyvä ja ekologinen työpaikka, mutta todellisuudessa asenteet on suoraan 50-luvulta ja toimintatavat ihan yhtä tunkkaisia. Ja jos vähänkin koittaa asiaan puuttua, muut jyrää yli ja keksii lisää kieltoja ja esteitä haittaamaan Sinun työntekoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vanhuksista on tosi ilkeitä
Totta. Olen huomannut tämän saman. Ovat ilkeitä esim aikuisille lapsilleen. Kateutta?
Vanhukset ovat myös yllättävän ilkeitä toisilleen ja ei-muistisairaat eivät siedä muistisairaita.
En kehtaa sanua että olen veronmaksajien rahoilla ja tuilla maatyöläinen ja case-kuski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tilille tänään kesäkuulta 2850. Äidille 2100. Hänellä on kokopäivätyö eikä ennen ole edes kesältä saanut palkkaa. En tee lähärinä yövuoroja. Kaksi viikonloppuakin oli kesäkuussa vapaita. Koulutus ei aina kannata.
Minäpä olen lapiomies ojankaivaja ja saan 900 000 € kuussa, ja äitini joka on kolminkertainen avaruustutkimuksen professori ja nobelisti, saa 1 € kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Työni liittyy lääketietieteen uusimpiin juttuihin. Suu on pidettävä kiinni, tuon ymmärrän, vaikka kukaan ei ole siitä maininnut.
Että raha ei ole ratkaisu hoitajapulaan.
Eikä hoitotyö yliopistosairaalassa ole raskaimmasta päästä.
Potilaalle en voi kertoa, että lääkärit ovat välillä aivan uuvatteja ja että yliopistosairaalassa annettu hoito ei todellakaan ole hyvää..