Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
2641/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että raha ei ole ratkaisu hoitajapulaan.

Eikä hoitotyö yliopistosairaalassa ole raskaimmasta päästä.

Potilaalle en voi kertoa, että lääkärit ovat välillä aivan uuvatteja ja että yliopistosairaalassa annettu hoito ei todellakaan ole hyvää..

Meinaatko ettei potilaat noita huomaa ihan itsekin?

Vierailija
2642/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen personal trainer, ja haluan lopettaa alalla vain siitä yksinkertaisesta syystä, että ihmiset valehtelevat ruokapäiväkirjoissaan, kun kyse on laihduttavasta asiakkaasta. On useampikin tullut vuoden tai pari asiakassuhteen päättymisen jälkeen puhdistamaan omaatuntoaan ja henkilökohtaisesti kertomaan, että valehtelivat, että vika ei ollut minussa eikä menetelmässä, vaan he eivät tehneet asioita ohjelman mukaan. Kyllähän minä sen näen milloin ihminen valehtelee, mutta jos hän ei sitä suostu myöntämään, niin mulla on vaihtoehdot aika vähissä. Eikä mua edes haittaa ss, että valehtelevat mulle, vaan se, että itselleenhän he siinä eniten valehtelee. Kuka haluaa tuhlata rahojaan pt-palveluihin, mutta sitten ei kuitenkaan ota siitä hyötyä itselleen. Itse kun jotain ostan, ni teen just niin kuin käsketään, että voin myöhemmin arvioida, miten juuri se menetelmä itselleni toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2643/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaupunkini palveluksessa on/on ollut kepupoliitikkojen puolisoita, mm. kirjanpitäjä teki sivutöinään yhtiöille ja järjestöille hommia, kaiken kaupungintalolla iltahommina, sai hirveästi liukumaan tunteja, oli sitten aina kaupungin tilinpäätöksen aikaan ylityövapailla ja muut joutuivat tiukille, oli kaupunhallituksen pj:n akka. Monta muutakin luuseria oli/on ta erittäin vanhanaikasia työtapoja. Jessus!

Vierailija
2644/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla tuotantoeläintiloissa eläinten asiat ovat todella huonosti ja ne kärsivät, koska eläinsuojelulainsäädäntö on riittämätön.

Terv. Maaseutusihteeri

Vierailija
2645/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyspuolella lääkärit ovat usein aivan pihalla, jopa minä osaan sossuna sanoa paremmin, mitä apua ja lääkitystä asiakas tarvitsee. Sitten kotiutetaan osastoilta ihmisiä, jotka sitten samana iltana yrittävät itsemurhaa.

Toisaalta juopot ja narkkarit ovat todellakin itsekkäitä. Monesti olen sanonutkin, että ovat ihan itse sössineet asiansa ja katkoneet ihmissuhteensa ja silti väittävät olevansa oikeassa. Että olisiko aika katsoa peiliin ja ottaa vastuu omasta elämästään.

Vierailija
2646/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta seurasta bongattua. On oikeasti aika sadistisia urheiluvalmentajia. Jotkut tekevät työtä hyvää hyvyyttään, mutta porukkaan mahtuu muutamakin, jotka nauttivat nöyryyttämisestä ja ovat todella julmia. Olen todistanut tätä omin silmin ja pistänyt ylemmällekin viestiä. Mitään ei tosin tapahtu edes kymmenessä vuodessa.

Vierailija
2647/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että valtaosa hoitajista on oikeasti juuri niin tyhmiä ja tietämättömiä kuin miksi heitä parjataan. Onneksi eivät kaikki, on helmiäkin seassa.

Vierailija
2648/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että saan lähihoitajana enemmän palkkaa kuin äitini aineenopettajana. Mutta aina vain puhutaan hoitajien palkkakuopasta.

Aineenopettajana saan noin 4500 e/kk, nyt kesälläkin. Mutta aina vain puhutaan opettajien palkkakuopasta.

Mulle tuli tilille tänään kesäkuulta 2850. Äidille 2100. Hänellä on kokopäivätyö eikä ennen ole edes kesältä saanut palkkaa. En tee lähärinä yövuoroja. Kaksi viikonloppuakin oli kesäkuussa vapaita. Koulutus ei aina kannata.

Oot selkeästi saanut lomarahat kesäkuussa.

Vierailija
2649/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailualan yritys järjestää jatkuvasti koulutustapahtumia ja pakollisia (käytännössä vapaa-ajalla tehtäviä) nettikursseja, joissa aiheina mm. asiakkaalle valehtelun ja pakkomyynnin tekniikka. Myyntitavoitteisiin päästäkseen on pakko toimia epäeettisesti. Julkisesti yritys hymistelee läpinäkyvyysperiaatteesta ja asiakastyytyväisyydestä. Törkeintä on, kun vuodesta toiseen markkinoidaan joitakin ala-arvoisia hotelleja, joista korvausvaatimuksia tehdään todella paljon. Laskelmat osoittavat, että korvausten jälkeen ollaan silti voitolla, vaikka asiakkaiden loma menisi pilalle. Jos oltaisiin rehellisiä, ko. hotellit poistettaisiin ohjelmasta.

Vierailija
2650/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että saan lähihoitajana enemmän palkkaa kuin äitini aineenopettajana. Mutta aina vain puhutaan hoitajien palkkakuopasta.

Aineenopettajana saan noin 4500 e/kk, nyt kesälläkin. Mutta aina vain puhutaan opettajien palkkakuopasta.

Mulle tuli tilille tänään kesäkuulta 2850. Äidille 2100. Hänellä on kokopäivätyö eikä ennen ole edes kesältä saanut palkkaa. En tee lähärinä yövuoroja. Kaksi viikonloppuakin oli kesäkuussa vapaita. Koulutus ei aina kannata.

Paljonko sinä ja äitisi saitte lomarahaa tuosta summasta?

Vierailija
2651/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työni on raskaampaa kuin opettajilla ja on epäreilua että saan nettona vain 1400 euroa kuussa.

T. koulunkäynninohjaaja

Tämä totta.

Mutta eihän tätä ääneen voi sanoa.

T. Aineenopettaja pitkältä lomalta käsin.

Ps. Tänään oli maksettu toukokuussa laskuttamani ylityöt, nettona noin 700e. Eiku Alkoon!

Toivon todella, että tämä kirjoitus ei ole opettajan kirjoittama.

Vierailija
2652/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että suurin osa osakesijoittajista on pölvästejä jotka eivät osaa edes lukea lomakkeita, joita täyttävät.

Vierailija
2653/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinä ja äitisi saitte lomarahaa tuosta summasta?

Kumpikaan ei saanut lomarahaa. Äiti sanoi että saa 700. Ite en saa. Mut onks lomaraha siis palkkaa?

Vierailija
2654/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että monenkaan pää ei oikeasti kestäisi lastensuojelutyötä. Julkisesti vähätellään ja naureskellaan sossu-kukkahattutädeille, jotka ei muka elämästä ymmärrä mitään.

Ne kukkatädit, joille naureskellaan, eivät ole niitä etulinjan tätejä.

Vierailija
2655/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teleoperaattoreilla kaikki mainospuheet uniikeista ja henkilökohtaisista palveluista ovat täyttä tuubaa. Jos olet yksi miljoonasta asiakkaasta, niin olet todellakin vain massaa.

Ei tule kyllä mieleen yhtään mainosta tai puhetta mistään henkilökohtaisesta palvelusta teleoperaattorin suunnasta.

Vierailija
2656/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat ostaa kalliita nettiliittymiä, vaikka niiden nopeus on pieni osa luvatusta. Edullisemmalla saisi aivan saman lopputuloksen.

Vierailija
2657/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työntekijän näkökulmasta, mutta itse mt-kuntoutujan: Nykyiset mielenterveyspalvelut passivoittavat asiakkaan. 5-vuotta hoitoa masennukseen/ahdistukseen ja tilanne on huonompi kuin alussa.

Esim nuorelle sanotaan ei ole pakko pystyä, koska olet niin sairas. Sitten kun on ollut saikulla/kuntoutuksessa useita vuosia, ihminen ei itsekään usko pystyvänsä tai uskalla edes yrittää, sairaudesta tulee osa identiteettiä ja cv:ssä on jo epäilyttävän iso rako rekrytoijan mielestä. Ihminen tarvii uskoa siihen, että voi hallita elämäänsä, ei perusteluja sille, ettei siihen pysty. Toki vaikeimmat tapaukset erikseen.

Vierailija
2658/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle aineenopettajalle tipahti n. 3000e brutto 10v työkokemuksella ja täysillä tunneilla.

Vierailija
2659/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat maan ostovoimaisinta sakkia, eikä oikeastaan muilla ryhmillä ole varaa samoihin hankintoihin arjessaan. Viimeksi tänään myin tiskiltä kallista kalaa lähinnä vanhuksille, jotka ostivat vähintään kokonaisen fileen kerralla. Muutama teki myös erikoistilauksen, halutessaan "parempaa" viikonlopulle.

Ei ole puupalttoossa taskuja.

Vierailija
2660/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki huonosti käyttäytyvät lapset ei oo vaan vanhempiensa kaltoinkohtelemia ja siksi käyttäytyvät häiritsevästi. Osalla on vaan oikeasti päässä joku vika ihan sama miten idyllinen koti on.