Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
2561/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, aikuisten yksityis- ja pienryhmäopetusta

Nopeat oppijat ovat sata kertaa kivempia kuin hitaat. Pysyn heidän kanssa hyvällä tuulella, koska koen etenemisen ja hyödyllisyyden tunnetta.

Hitaat oppijat ovat todella raskaita, aika heidän kanssaan matelee, olen turhautunut. Joudun käyttämään paljon aikaa valmisteluun, koska etsin heille tehokkaampia tapoja oppia. Se ketuttaa. Minulla on näistä ihmisistä painokelvottomia, poliittisesti epäkorrekteja ajatuksia.

Opiskelijoille en sano tai näytä näitä tunteita ja aatoksia. Oikeastaan niin päin, että mitä raskaampi opiskelija, sitä positiivisemmalta ja mukavammalta näytän ulospäin, koska teen kaikkeni piilottaakseni ketutuksen. Täydestä menee, koska olen suosittu ja toivottu myös niiden raskaiden keskuudessa. Nopeita oppijoita haastan enemmän ja annan rehellisempää palautetta.

Vierailija
2562/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse ja  heti kaikki mulle -vapaan kasvatuksen saaneet vanhemmat eivät ole yhteistyökykyisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2563/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalle otettiin ihmisiä möllöttämään, jotka eivät osanneet tehdä niitä töitä joita siellä tehtiin. 

Vierailija
2564/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 22 kirjoitti:

Keski-ikäiset naiset ovat pahempia humalassa kuin samanikäiset miehet asiakaspalvelijan kannalta.

Tuo vai 22-vuotiaan naisen vinkkelistä.

T. 59-vuotias nainen.

Juu...en koskaan "sorsi" ketään ulkonäön, iän, sukupuolen tai minkään muunkaan asian suhteen ja olen 55 -vuotias nainen. Mutta kuullut valitettavasti omalta tyttäreltänikin, että jossain nakkari jonossa pikkutunneilla kesi-ikäiset naiset huomauttelivat ulkonäöstä, vaikka varreltaan kuin vitsa "Ettei sunkaan nyt enää kannattais syödä hampparia". Jotkut keski-ikäiset ovat vaan niin katkeroituneita, kun näkevät nuoren kauniin ja elinvoimaisen ihmisen ja se elämä nähtävästi itseltään jo takana, olettaisin. Nuoret ovat ihania, vielä elämää täynnä olevia ihmisiä. Useinkin heillä on monta kertaa fiksumpia ajatuksia kun elämää jo nähneillä, on lähinnä mun kokemus.

Vierailija
2565/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa töissä, että suoritukseeni nähden tienaan aivan liikaa.

Vierailija
2566/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksituiseltä sektorilta kunta työnantajalle hallinnoliin tehtäviin siirtyneenä ihmettelen viikottain sitä mitä hitt...oo nää kaikki ihmiset täällä ees tekee ja miten tehotonta toiminta voikaan olla.

Karrikoidusti:

Pyötitellään vielä fyysisiä mapeja ja paperisia asiakirjoja ees taas ja akkosjärjestykseen. Palaveerataan joka asiadta pullakahvien merkeissä, puolet palaveriajasta lässytetään ihan jotain muuta kun päätöksiin johtavaa asiaa. Jokaisella virkamiehellä on avustaja ja avustajalla harjottelija apuna. Jokaista tekemistä kohden on 1 vastuuhenkilö vaika tämä 1 tekisi yksityisellä sektorilla kolmen hommat. Työpäivät on 8 h, osa tulee joka päivä 15 min myöhemmin ja alkavat pakkailemaan kamojaan 15 min ennen kun työaika varsinaisesti loppuisi. Siihen venytään lounastauolla kolme vartia. Jos joskus tulee 2 h ylityötä niin heti seuraava perjantai on kokopäivän vapaa.

Rahaa käytetään surutta koska kellään ei ole tulosvastuuta. Kaikki tuhlataan viimestä senttiä myöten mikä on bujetoiti, vaikkei tarviiskaan hankkia mitään.

Ihan himusen tehotonta touhua ja rahan haaskuuta, monille täysin suojatyöpaikka.

Pistäkää nyt hallituksessa vauhtia niihin kuntaliitoksiin. Ei ihme että kuntatalous on kuralla kun tätä menoa seuraa.

Haluaisimpa nähdä sen kun kuntiin päättäviin asemiin esim

kunnan- ja talousjohtajaksi tulisi oikeasta businessmaailmasta johtajat johtamaan. Vois olla aikamoinen pyörremyrsky kun tiedossa.

Vierailija
2567/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

XD XD XD XD ...ainakin rehellisesti sanottu. Hyvä me opet!!!!!

Naapuri kysyi, mitäs meinaat pitkällä opettajan lomallasi tehdä. Arvelin että grillaan ja opettelen erilaisten drinksujen tekoa ja käyn mahdollisimman monella keikalla.

Sen jälkeen naapuri ei ole kysellyt.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työni on raskaampaa kuin opettajilla ja on epäreilua että saan nettona vain 1400 euroa kuussa.

T. koulunkäynninohjaaja

Tämä totta.

Mutta eihän tätä ääneen voi sanoa.

T. Aineenopettaja pitkältä lomalta käsin.

Ps. Tänään oli maksettu toukokuussa laskuttamani ylityöt, nettona noin 700e. Eiku Alkoon!

Vierailija
2568/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% koodista on sellaista että siihen ei tarvita ihmistä. Edes tekoälyä ei tarvittaisi. Voitaisiin analysoida valtava määrä projekteja ja luoda valmiista koodinpätkistä tietokanta ja sitten joku suunnittelija kasaisi softan suunnittelutyökalulla. Ne varsinaiset koodaajat joita yhä olisi optimoisivat sen. Tämä olisi voitu tehdä jo 15 v sitten. Mutta kun kooderit on halpoja. Ja asiakkaat maksaa sitten paskoista tuotteista. Suomessa sivuvaikutuksena tulee vuosittain miljardien hinta tälle sekoilulle.

Vierailija
2569/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15v ravintola-alalla duunissa jossa on aina kiire, työ on fyysisesti raskasta kokoajan nostellaan jotain, usein kuuma, taukoja ei ehdi pitää ja hyvä kun seisaaltaan saa syötyä ja senkin keskeyttää usein joku asiakas tai tekeminen.

Korona aikana meni työpaikka, siirryin hoito alalle koska mulla oli aiemmin hankittu jotain koulutusta.

Ehkä pääsin lepposaan paikkaan mut ihmettelen sitä jatkuvaa kitinää kun on niin raskasta ja kiire jne, kun minusta olaan kaikki (siis henkilökunta) ku lepokodissa verrattuna mun aikasempiin työpaikkoihin.

Töitä kyllä on, emme pyörittele peukaloita, mutta työ tehdään verkkaseen, ei tarvi juosta niinku ravintoloissa, tauot ehtii ja saa pitää ja osa henkilökunnasta tykkää istuskella taukojenki lisäks asukkaiden kanssa vaan rupattelemassa terassilla. Kivaa.

Ehkä jokaisen pitäs käydä kokeilemassa ruokaravintoloissa (myös henkilöstöravintoloissa) miten tiukkatahtista ja raskasta se työ on jotta voisivat todeta että hoivatyö ei ehkä välttämättä ole niin hirveetä kun minkälainen kuva siitä annetaan julkisuudessa.

(Ps. en yleistä, tämä vain yksi näkökulma ja yksi kokemus)

Vierailija
2570/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hirvittävän turhaantunut kun firmassa tehdään vuodesta toiseen myynticase: en kanssa samoja virheitä. Samat henkilöt laskee ja sama myyjä myy ja lähes joka case on raskaasti tappiollinen koska hinnottelu on alakantissa, lv liioitellaan ja kustannuksia vähätelty.

Vaikka huudetaan kitarisat ojossa että tähän on tultava muutos, mitään ei tapahdu.

Myyjä vetää vaan todennäköisesti provikat tehdyistä kaupoista.

Samat ihmiset tekee vuodesta toiseen amatöörimokia ja silti saavat pitää työpaikkansa, koska heillä ei ole mitään vastuuta mistään.

Vierailija
2571/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän ei Suomessa saa sanoa ääneen, mutta tykkään luovan alan työstäni.

Vierailija
2572/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ison kaupunkimme duuneissa sote alalla vallitsee villin lännen meininki.

Katson välillä silmät selällään miten leväperäisesti asiakkaitten asioita hoidetaan, lakeja ja säädöksiä kierretään tai jopa jätetään toteuttamatta jotta päästään itse helpommalla.

Miten häikäilemättömästi oijotaan tekemisiä joista hoitoa ja ohjausta tarvitsevat asiakkaat kärsii.

Välillä tuntuu että kukaan ei välitä saadaanko työssä mitään tuloksia aikaiseksi vaan tärkeintä on se että oma työpäivä kuluu nopeasti, kahvihuoneessa on mukava jutskailla työkavereiden kanssa ja päästään mahdollisimman vähällä, siis rimaa hipoen ettei jäädä mistään kiinni.

Ja miksi jäätäisi kun kukaan ei valvo vaikka porukkaa on johtotehtävissä pilvin pimein.

Vierailija
2573/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että firman omistaja täysi k¤¤ipää !

Vierailija
2574/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa ääneen (vaikka mieli tekisi) että tiedän työpaikallamme olevan henkilöitä jotka nyhtää ainakin satunnaisesti firmasta rahaa tekaistuilla km ja työmatkapäiväraha korvauksilla.

He tekevät likkuvaa työtä eikä kukaan tiedä saati seuraa missä oikeasti ovat ja ovatko olleet jossain silloin kun matkalaskun mukaan väittävät olleensa.

Sitä mistä tämän tiedän, en voi sanoa ääneen 👍

Meneppäs sanomaan tästä johdolle niin saat vain itse syytökset toisten mustamaalaamisyrityksestä.

Vierailija
2575/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoissa on leppoinen työtahti ja henkilökunta on suunnitellut palvelut oma mukavuus edellä. Asiakaspalvelu on puheissa tärkeää ja antoisaa, mutta todellisuudessa sen työn hoitavat työllistetyt, sivarit ja automaatit. Henkilökunta istuu lukituissa työhuoneissa selaamassa kirjoja ja puhumassa työnsä rasittavuudesta.

Huonosti palkattu ala, mutta tehoon suhteutettuna sekin on liikaa.

Vierailija
2576/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa Ylessä ettei Ylessä ole mielipiteenvapautta. Muutamasta asiasta pitää olla kaikkien samaa mieltä. 

Vierailija
2577/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että saan tehtyä työni pääasiallisesti ehkä noin 6 h/ 4 pv viikossa ma-to ja pe vaan yleensä aamusta perkaan s postin ja katson tarvitseeko ma aamuksi valmistella jotain n 2-3 h, loppupäivä on etäpäivän etäpäivää (siivoan, laitan pykit

ja astiat koneeseen, käyn kaupassa, kampaajalla tms jotta vk loppu jää huilaamiseen ja lapsenlapsen hoitamiseen, palkan saan kyllä ka 7,5 h/ arkipäivä.

Voin hyvinkin pitää lomarahat vapaana ja juhlapyhien välipäivät muuten vaan huilailla palkallisena koska työtäni ei kukaan seuraa eikä minulla ole mitään tulosvastuuta.

Olen ollut pitkään firmassa joten palkkakin on varsin hyvä työmäärääni ja tekemiseni laatuun nähden.

Vierailija
2578/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa päiväkotien ja koulujen ongelmista selittyy sillä, että vanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan. 

Vierailija
2579/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella sektorilla aika menee turhissa kokouksissa, varsinaiselle työlle ei jää aikaa.

Vierailija
2580/3246 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastoissa on leppoinen työtahti ja henkilökunta on suunnitellut palvelut oma mukavuus edellä. Asiakaspalvelu on puheissa tärkeää ja antoisaa, mutta todellisuudessa sen työn hoitavat työllistetyt, sivarit ja automaatit. Henkilökunta istuu lukituissa työhuoneissa selaamassa kirjoja ja puhumassa työnsä rasittavuudesta.

Huonosti palkattu ala, mutta tehoon suhteutettuna sekin on liikaa.

Kerran menin tiskille kysymään jotain niin tää sivari heräsi horroksesta ja oli aivan pilleriseinät. Ei näkynyt enää sivaria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi