Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Kaikki lapset eivät ole kauniita ja suloisia eikä kaikki vanhemmat halua viettää aikaa lastensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En ole sitä mieltä että alkoholismi olisi sairaus. Täysin itse aiheutettua. Samalla kaavalla myös tupakointi on sitten sairaus. En ymmärrä miksi tämmöisiä ihmisiä paapotaan ja heidän hyvinvointiinsa tuhlataan rahaa kun itse sen tuhoavat.
Alkoholismi on vakava krooninen sairaus ja tämä on fakta ei mielipide.
Opetustyö yläkoulussa oli harvoin mielekästä. Ei se opetusta ollut vaan yritystä pitää jonkunlainen työrauha ylisuuressa ryhmässä. Monissa ryhmissä oli oppilaita joiden ei olisi pitänyt olla normaalissa koulussa jatkuvan häiriökäyttäytymisen vuoksi. En tee enää opettajan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sitä mieltä että alkoholismi olisi sairaus. Täysin itse aiheutettua. Samalla kaavalla myös tupakointi on sitten sairaus. En ymmärrä miksi tämmöisiä ihmisiä paapotaan ja heidän hyvinvointiinsa tuhlataan rahaa kun itse sen tuhoavat.
Alkoholismiin saa hoitoa halutessaan. Aika monella on vaan sairaudentunnottomuus ja heistä kaikilla muilla on ongelmia alkoholin kanssa, varsinkin heillä, jotka kehottavat hakeutumaan hoitoon.
En kehtaa sanoa ääneen että yrittäjä jolla työskentelen on varsin epäpätevä a) edustamallaan alalla, b) ei omaa nykypäivän jotamistaitoja vaan on erittäinvanhanaikainen, matriarkaalinen enkä luota häneen vähääkään.
Työt sujuu aina paljon paremmin kun ei ole paikalla huseeraamassa, eikä meidän tarvitse pelätä hänen piikittelyä ja hampaiden välistä erinäisiä sivalluksia.
Hän ilmoittaa aina ensin koska on lomalla, mä otan loman aina eri aikaan koska töissä on kivempaa kun hän ei ole paikalla.
Onhan se kiva että ei tarvii iteensä työllä näännyttää, niitä jota ovat menettäneet terveytensä liiallisen työtaakan takia on yksityisessä business maailmassa liikaa.
Mutta....
uskalan kirjottaa, en sanoa ääneen, että meidän firmassa on lukuisia vapaamatkustajia joiden hommat vois yhdistää. Heittämällä 25:stä sais ainaki 3 vähemmäksi jos tehtäs oikeita asioita ja jätettäs kaikki turha paperinpyörittely, turhat usein kesken jääneet hankkeet vähemmälle ja turhat palaverit pois ja annettas niiden päättää jotka on alansa asiantuntijoita.
Mutta nautin myös siitä ettei oo kiire ja päivän sieltä toisen täältä voi viettää tekemättä oikeastaan mitään hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella sektorilla aika menee turhissa kokouksissa, varsinaiselle työlle ei jää aikaa.
Tää on kyllä yleistä yksityisilläkin, eteenkin business sektorilla pörssiyhtiöissä.
Vaikkei ylemillä toimihenkilöillä ole työaikaa niin karrikoidusti 8 h työpäivästä vähintään 6 menee yrityksen sisäisten asioiden vatvomiseen, palavereihin, projektien työryhmiin, järkyttävään määrään kaikenmaailman raporttien täyttämiseen. Siirretään numeroita järjestelmästä taulukkoon ja toisinpäin ja tehdään niistä koontiraportti pp esityksineen jota kukaan ei välttämättä edes lue huolella.
Pitäs ehtiä lounastaa välissä ja sit noin 1,5 h jää asiakkuksien ja alaisten asioiden hoitamiseen.
Kun jossain kohtaa menet kotiin, avaat koneen niin vielä odottaa 2 h sähköpostien purkurumba ja ai nii..... huomenna on heti klo 8.30 asiakastapaaminen johon pitää valmistella 5 sivuinen esitys tunnuslukuineen, jota en siis ehtinyt aiemmin koska ole istunut päivän kokouksissa pohtien miten ensi vuonna alamme auditoimaan sisäisesti toinen toisiamme.
Voisko joku tehdä tälle jotain ja muuttaa suuntaa, pliis.
Suurin osa vanhuksista on tosi ilkeitä
Jossain IS uutisvirrassa oli juttu et nykyään (muka hintojen noustessa ja elintason laskiessa) asiakkaat varastaa kaupoista enemmän ku ennen.
Voihan se olla niinkin, mut tietäsitepä vaan miten paljon työntekijät, kuskit, siivoojat ym osalliset kääntää tavaraa.
Samoin varmaan ravintoloissa työskentelevät.
Pienen palkan luontoisetu on tavara sieltä, toinen täältä otettu hyödyke.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vanhuksista on tosi ilkeitä
Totta. Olen huomannut tämän saman. Ovat ilkeitä esim aikuisille lapsilleen. Kateutta?
En kehtaa sanoa ääneen, että olen työttömänä sairauslomalla enkä tiedä ollenkaan mitä työtä voisin vielä joskus tehdä ja mihin kouluttautua, jos nyt saan vielä joskus itseni kuntoon tai edes riittävää apua siihen. Aikataulua tähän en uskalla edes yrittää arvioida.
Olen töisä isossa firmassa missä pääkonttorilla varmaan n 150 ihmistä parhaimmillaan. Veikkaisin että naisia 65-70%. Naiset raataa, jo löhtökohtaisesti vastuualueet on suurempia, ovat pikkutarkkoja, suorittavat ettei tule johdolta sanomista ja korjaavat suurpiirteisten miesten tekemiä virheitä.
Lounastauko hoituu vartissa ja kahvit juodaan töitä tehden oman pöydän ääressä.
Kun tsto lle jää klo 16 jälken niin ns pitkäämpäivää tekemässä on 90% naisia.
En tarkoita että aina on näin, mutta keskiverrosti miehet tulee 1/2 h myöhemmin, lounastauko on 1h ja sit varttia ennen ku muut, miehet alkaa hilautua ulos ja pe usein jo kohta lounastauon jälkeen.
Ja naisten € on 80 senttiä.
Akateemisen tutkijan palkka, ellei sitten satu olemaan professori, on naurettava. Se tosin on jo kauan aikaa ollut entinen ammattini.
Mulle maksetaan ihan liikaa. Keskisuuri yritys, vanha kunnon asiantuntijahomma, vuositulot yleensä n. 60 te. Ei alaisia, ei suoraa tulosvastuuta. Faktuaalisesti teen töitä ehkä 30-40 % työajasta, koska enempää ei ole. Esimiehelle olen useasti ehdottanut, että voisin kopata häneltä ad hocit yms. itselleni, kerta resurssia on. Mutta ei halua antaa ja toteaa vain että onhan sulla noita omia hommia, ei kannata ajaa piippuun. Tämä on varmasti elämäni helpointa rahaa ja välillä vuoroin itkettää ja naurattaa. Olen tehnyt aiemmin oikeasti todella stressaavia töitä noin puolella palkalla, joten pitäisi olla kiitollinen.
Eläkeläiset ovat maan ostovoimaisinta sakkia, eikä oikeastaan muilla ryhmillä ole varaa samoihin hankintoihin arjessaan. Viimeksi tänään myin tiskiltä kallista kalaa lähinnä vanhuksille, jotka ostivat vähintään kokonaisen fileen kerralla. Muutama teki myös erikoistilauksen, halutessaan "parempaa" viikonlopulle.
Yhteiskunta tukee liikaa työttömiä, jotka saisivat ottaa enemmän vastuuta omasta elämästään eivätkä passiivisena odottaa, että kaikki tehdään heidän puolestaan. Tämä koskee täysin työkykyisiä ja vielä työikäisiä ihmisiä, joilla ei kuitenkaan työhaluja eikä tulevaisuuden suunnitelmia ole. Työkyvyttömät eri syistä ovat usein enemmän aktiivisia oman elämänsä järjestämisen suhteen ja osa jopa etsii osa-aikaista työtä kykyjensä mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut lystiä se on, kunhan hommansa hoitaa!
Vihaan työtäni. Se on epäekologista ja ei-kestävää (kaupan ala). Kaikki sotii arvojani vastaan. Työni ainut tarkoitus on saada ihminen kuluttamaan enemmän kuin se haluaa. Elämäni ja työni on täysin merkityksetöntä ja tappaa joka päivä osan sielustani.
Suomalaiset tuntevat todella huonosti oman maansa historiaa ja kulttuuria. Vielä jotain 1900-lukua tunnetaan, mutta sitten kun puhutaan autonomian ajasta saati sitä edeltävistä ajoista, sitä tunnetaan heikosti.
Ei voi sanoa ääneen että globaalissa pörssiyhtiössämme on annettu joillekin suojatyöpaikkoja nimikkelä projektipäällikkö. Näitä on monia joka toimialalla, kukaan lty ssä ei oikein tiedä mikä heidän toimenkuva on ja mistä he vastaa ja siksi meillä projektit monasti kusee kun he eivät hoida loppuun töitään, käyttävät hyväkseen sitä tilannetta että vastuualueet ei ole selkeästi määritelty ja heti hankalan tilanteen eteentullessa luikertelevat pakoon millon mitäkin tekosyytä käyttäen.
Jättävät jopa lty vastuulliset pulaan, koska heillä ei ole mitään vastuuta mistään. Voivat koska tahansa ilmoittaa etteivät tule esim jo etukäteen hankalaksi tiedettyyn asiakastapaamiseen keksimällä vaan jonkun tekosyyn esim että olen kiinni toisessa projektissa. Vaikka heillä usein vain 1 projekti kerrallaan.
Miten joku voi saada varsin hyvää liksaa siitä että järjestää palaveriaikoja projektin jäsenten kalentereihin ja kirjottelee kokousmuistiot. Ja nää ihmiset on usein vähintään amk koulutettuja, what?
Mäki haluun tollaseen hanttihommaan 4 k€ palkalla.