Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Ihan liikaa olen nähnyt ja kuullut että koronatestin jälkeen mennään shoppailemaan, julkisilla matkustetaan ja hengaillaan kaupoilla. Oireisena pitäisi pysyä kotona ja mahdollisuuksien mukaan matkustaa taksilla/kävellen/pyörällä/tuttavan kyydillä sinne kotiin. Vaikka ei olisi koronaa, altistat monet muut flunssalle ja he monet muut joutuvat testiin ja kentes tekevät samat asiat, joten perusflunssatkin leviää.
Katsellaan koronaa vielä muutaman vuodenkin päästä tätä menoa.
Koronahoitaja
Varhaiskasvatuksen työntekijät ovat pohjamutaa eikä kukaan näytä arvostavan meitä. Kaikki, siis kaikki pitää ottaa vastaan hymyssäsuin. Emme ole edes ihmisiä muiden mielestä vaan jotain pohjamutien sakkaa joille voi purkaa kaikena ja työnantaja käskyttää aina vaan lisää ja lisää ja lapsiryhmien koot kasvaa ja haasteet lisääntyy ja palkka pysyy samana.
Suurin osa vanhemmista ei osaa kasvattaa lapsiaan, vapaa kasvatus rehottaa ja avuttomuus oman lapsen kanssa on jotain aivan järkyttävää.
Eikö se vanhemmat tajua, että jos annat nyt 3vuotiaan päättää joka asian niin teiniä on turha yrittää enää kasvattaa. Ajat vaan pahenee ja syy ON sinussa: äidissä/isässä.
Turhautunut kirjoitti:
Varhaiskasvatuksen työntekijät ovat pohjamutaa eikä kukaan näytä arvostavan meitä. Kaikki, siis kaikki pitää ottaa vastaan hymyssäsuin. Emme ole edes ihmisiä muiden mielestä vaan jotain pohjamutien sakkaa joille voi purkaa kaikena ja työnantaja käskyttää aina vaan lisää ja lisää ja lapsiryhmien koot kasvaa ja haasteet lisääntyy ja palkka pysyy samana.
Suurin osa vanhemmista ei osaa kasvattaa lapsiaan, vapaa kasvatus rehottaa ja avuttomuus oman lapsen kanssa on jotain aivan järkyttävää.
Eikö se vanhemmat tajua, että jos annat nyt 3vuotiaan päättää joka asian niin teiniä on turha yrittää enää kasvattaa. Ajat vaan pahenee ja syy ON sinussa: äidissä/isässä.
Minä arvostan lapseni päiväkodin hoitajia ja opettajia. Olemme itse köyhiä mutta asumme vauraalla alueella jossa karkeasti sanottuna porukka on fiksumpaa kuin monella muulla alueella kaupungissa. Kasvatan lastani ja hänellä on säännöt kotona. Huomaan itse vanhempana, että monet muut lapset päiväkodissa ovat "hunningolla" ja päiväkodin aikuisille raskaita. Huomaan kyllä aikuisten ilmeet kun he toistuvasti joutuvat tiettyjä lapsia käskemään. Olen kiitollinen aikuisille, jotka ottavat lapseni syliin ja antavat huomiota. He kyllä huomaavat että meillä kasvatetaan ja satunnaisten töllöilyjen takana on kuitenkin pääosin hyvin käyttäytyvä lapsi. Nekin typeryydet yleensä kopioitu niiltä pääosin huonosti käyttäytyviltä ja oma lapsi kokeilee rajojaan. Olen huomannut myös, että lapseni on joillekin päiväkodin aikuiselle se lempilapsi vaikka virallisesti sellaista ei saisi olla.
Arvostan työtänne.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoala on työpaikkakiusaamisen kehto! kirjoitti:
Naisvaltainen hoitoala. Hoitoala on hanurista - sieltä ja syvältä!
Epäasiallista kohtelua, juoruilua, haukkumista, ilkeilyä ja työpaikkakiusaamista. Laiskottelua ja tekaistuja "sairauslomia". Kahvitunnit ja ruokatunnit venyvät. Vahdataan omaa älypuhelinta työajalla. Kulutetaan työaikaa keskustelupalstoilla ja tehdään jopa netissä verkko-ostoksia.
Hoitoalalla on jatkuva itku, parku ja valitus, kun ei saada keikkalaisia, sijaisia ja työntekijöitä. Niinpä! Miksi ei saada??? Haluaisitko Sinä töihin työyhteisöön, jossa sinusta puhutaan pahaa sekä julkisesti että selän takana? Sinusta ja perheestäsi levitellään juoruja ja jopa suoranaisia valheita!
Opiskelijat, keikkalaiset, sijaiset ja uudet työntekijät joutuvat usein kiusatuiksi. Yksi pääilkimys, joka saa muutaman ilkimyskaverin tuekseen. Tämä ryhmä pilaa koko työpaikan ilmapiirin! Kun joku juoruilija, pahanpuhuja, mustamaalaaja ja kaikesta valittaja on samassa työvuorossa, niin työpäiväsi on pilalla.
Hoitoalan esimiehet eivät huomaa, näe, kuule, tunnista ja puutu epäasialliseen kohteluun ja työpaikkakiusaamiseen. Suurin osa hoitoalan esimiehistä on epäpäteviä vuorovaikutus- ja johtamistaidoissa. Yliopistossa opiskeltu hoitotiedejargon ei pätevöitä ketään ihmisten johtajaksi työyhteisöön!
Työnantajan tehtävä on huolehtia työturvallisuudesta ja puuttua epäasialliseen kohteluun ja työpaikkakiusaamiseen. Hoitoalalla puututaan hyvin harvoin. Opiskelija keskeyttää harjoittelun ja vaihtaa joko harjoittelupaikkaa tai keskeyttää koko opinnot. Yleensä työpaikkakiusattu työntekijä ei jaksa nousta vastarintaan ja vaatia oikeuksiaan. Kiusattu irtisanoutuu ja vaihtaa työpaikkaa. Kiusaajat etsivät pian uuden uhrin oman negatiivisen olonsa kanavointiin.
Itse olen pääosin miesvaltaisella alalla ollut koko ikäni, enkä ole koskaan täällä törmännyt tuollaiseen. Olisi mielenkiintoista päästä tuollaiseen työpaikkaan ’vaihtoon’ katsomaan ja olemaan ihan käytännössä tuollaisessa työyhteisössä. Jotenkin on niin tottunut tähän reiluuteen ja tasavertaisuuteen, ettei osaa edes kuvitella, millaista se käytännössä olisi.
Parissa miesvaltaisessa työpaikassa olen ollut ja olen huomannut että miehet kyllä osaavat juorulun ja kiusaamisen. Tulin kesälomalta, niin kaikki kamani olivat kateissa. Saikun aikana kaikki kansioni oli käyty hyllystä työntämässä kumoon ja työpöydällä Oi epämääräistä kamaa, mikä ei edes kuulu toimistoon. Yksi sai itselleen uuden läppärin, kovaa kirosi kun siinä ei ollut privatefilteriä (eli siis se kalvo näyttöön, että sivusta ei näe mitä näytöllä on), eikä jaksa kuulemma alkaa tilata uutta. Jostain syystä mun koneesta se suodatin katosi ja tällä miehellä olikin samalla viikolla sellainen omalla koneellaan. Toimitus kestää yleensä kuukauden.
Yksi oli työpaikalla levittänyt musta somesta löytämäänsä kuvaa (olin aika paljon nuorempi, laihempi ja bilevaatteet päällä), tälle sitten yhdessä nauroivat. Olin sinkku ja jostain syystä mun treffit ja tapaillut levisivät kyllä työyhteisössä, alkoi vikkailu että olenko kaikille tarjolla. Yksityiselämässäni ei tapahtunut oikeasti mitään radikaalia, mutta niin vaan elämäänsä kyllästyneet löysivät siitä jotain arvosteltavaa.
Joten teki ihan hyvää vaihtaa työpaikkaan, jossa on sukupuolia suurin piirtein tasan ja etätöissä kukaan ei sotke työpistettäni.
Turhautunut kirjoitti:
Minusta päiväkodin työntekijät ovat jumalasta seuraavia! En ymmärrä miten jaksatte tehdä sitä työtä surkealla palkalla ja aina rauhallisina. Itse olen välillä helisemässä vaan kahden kanssa. Päiväkodin työntekijöiden palkat pitäisi vähintään tuplata!
fjkldgf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä siitä, että heikosti heikosti suomen kieltä osaavia otetaan oppilaitokseemme oppilaiksi. Miksi suomalaisten veronmaksajien kustannuksella koulutetaan ilmaiseksi ulkomaalaisia opiskelijoita, he saavat ilmaisen asuntolapaikan ja oppilaitoksella tarjotaan ilmainen aamupala ja lounas.
Suuri osa heistä on käytännössä nollakielisiä, jotka haluavat vain kotimaastaan pois keinolla millä hyvänsä. Välttämättä ala jota tulevat opiskelemaan ei oikeasti kiinnosta. Suurin osa heistä toki on motivoituneita ja ahkeria, yleensä nämä ovat aikuisia naisia.
Moni ammatillinen opettaja on tällä hetkellä erittäin turhautunut tilanteesta, koska opiskelijoiden kanssa ei ole yhteistä kieltä. Oppilaitoksen opetuskieli on suomi. Toki me opettajat voimme keskustella aiheesta luotettujen kollegoiden kesken, ei kuitenkaan voida asiasta puhua julkisesti eikä ylempien esimiesten kuullen.
Raha ratkaisee tässäkin, koulutuksen järjestäjän on saatava opiskelijoita, oppilaitos saa tuloja, opettajat töitä jne.
turhautunut ammatillinen opettaja
NÄIN MEIDÄN VEROEUROJA TUHLATAAN! Tämä kertautuu jokaisessa vaiheessa, kun ma tu tulee Suomeen, jokaisen perheenjäsenen kohdalla. Tulkit, terveydenhoito, sossu, jne jne. No, kevään vaaleissa rysähtää. Joku tolkku rahankäyttöön, ei ole taika seinää, josta sitä tulee, vaan me veronmaksajat se lasku ollaan maksettu. Perfektissä toivottavasti!
Ei kunnallisvaaleissa päätetä noista asioista. Ja edelleen tuo on koko meidän rahan kulusta hyvin pieni osa
mutsi 4.3. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa työssäni valtaosa työtehtävistä tehdään päihtyneenä, enemmän tai vähemmän ja erilaisilla tropeilla. Työn etuihin mm. kuuluu ilmaiset alkoholijuomat ja ruoat. Joku saattaa ehkä arvatakin, mistä ammattiryhmästä puhutaan.
Työnä 5/5 unelmaduuni, paitsi nyt koronan takia suurilta osin kaikkialla tauolla.
Minun työpaikallani 20v. varasto paska duuneissa,hyvällä palkalla. Miehet veti aperitaa kaiket päivää.Paloin loppun heidän puheet ja irtisanouduin ryöstä,elämäni paras teko silloin kauan sitten!.Työ suojelu oli silloin lastenkengissä.Luottamus mies nimike ymm.Tuota duunia ennen olin 6v. kassana,silloin ei isoja kauppoja.Kassat teki muutakin siinä,kun ei asiakkaita.Kiva duuni.Syy miksi lähdin pois: 1 työkaveri veti ohi kassan safkat kotiinsa. Olisi pitänyt potaa hänet tai lähteä pois!Kun en hyväksynyt näkemääni.Vaihdoin siis työ,en kyennyt ilmiantoon..Ja todella juoppojen keskelle menin työhön iso varasto, henkistä väkivaltaa:Seksualiseti.Kun jurrissa olivat Roomeoita.Aika entinen! Tänä päivänä kaikki kai turutaa päänsä työ elämässä psyykelääkeillä? Kuinka helposti niitä määrätään ja tuntuu kaikki niitä napsii.Ei oikein.Antaisivat reseptin liikuntaa työn jälkeen ulkona perheen kanssa.Jos ei perhettä yksin. Ruoka rytmi ja uni rytmi.Kielto äly puhelimen käytöön, kun palaavat töistä kotiin.Eikä psyykelääkeitä,nukahtamisläälkeitä ja aamulla virkoomislääkeitä ties mitä.On näemä ollut ihmisille useaman vuoden puumi.Eli ovat lääke-päihtyneitä 24h/ 7 päivää ..
Nyt en voi olla kysymättä, että mikä on sinun syysi? Muilla ilmeisesti lääkkeet ja viina.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmist huolehtisivat itsestään paremmin, söisivät terveellisesti, liikkuisivat ja pitäisivät itsensä normaalipainossa ym.ei terveydenhuolto olisi ylikuormittunut ns.elintapasairauksista. Osa sairauden oireista helpottuisi ihan vaan laihduttamalla osa jopa paranisi.
Terveydenhuolto ei ole ylikuormittunut, mutta tilanne voisi olla sangen toinen, jos kaikki kaikkensa tekisivät elääkseen satavuotiaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen koulutus on retuperällä. Sipilän ja kumppanien kilpailupohjainen insinöörilukio teki selvää jälkeä esim. kielten opetuksessa, humanististyyppisistä aineista puhumattakaan. Tietysti laskusuuntaa on olut jo pitkään sitä ennenkin. Yliopistoihin päästetään tiedekunnista riippumatta sisään liikaa väkeä, joka ei sinne oikeastaan kuulu. Ammattikorkeiden nostaminen "yliopistotasoisiksi" oli karkea virhe. Peruskoulut ovat liian usein kaoottisia helvetinloukkoja. Oppivelvollisuuden pidentämisessä ei ole järkeä.
Kaikesta samaa mieltä.
Lukiolaisten kielten opiskelu on suorastaan romahtanut. Koska kaikki lukee Ma-Fy-Ke saadakseen parhaat pisteet jatkoon. Tajuamatta, että kaikki ei vaan voi kirjoittaa laudatureja tai eximioita, koska ei voi.
Kallis lasku maksetaan siinä vaiheessa kun tuossakin havahdutaan.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan hoitamiani potilaita. T: Lääkäri
Inhoan syömiäni pizzoja. T: Pizzan tilaaja
Se, että työskentelen aika monen idiootin kanssa. Ottaa päähän jatkuvasti opastaa ja korjailla toisten virheitä. Putiikissa on kaikkiaan vaan muutama järkevä ihminen. Toisaalta arveluttaa, että firmaa vaihtamalla tilanne ei välttämättä hirveästi parane.
Yhteiskunnassa olisi hyvä miettiä tarkemmin kuka niitä lapsia oikein hankkii. Hirveä määrä ihmisiä hankkii lapsia ilman mitään todellista kykyä huolehtia heistä. Moni tuntuu hankkivan lapsia puhtaasti sattuman tai itsekkyyden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan hoitamiani potilaita. T: Lääkäri
Kaikista ei ole asiakaspalvelualalle. Olisi luullut tämän tulleen selväksi kuudessa vuodessa. Jotkut tarvitsevat tämänkin sisäistämiseen ilmeisesti pidemmän ajan.
Saisivat tiukentaa seulaa tuohonkin koulutukseen pääsemisen suhteen. Tulee itselle äärimmäisen epämiellyttävä olo ammattikunnasta yhden mädän omenan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.
Työssä kassalla/lihatiskilläEi se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.
Kyllä se on meiltä kaikilta pois. Kauppias yrittää pysyä plussan puolella, eli otetaan toisilla tuotteilla menetetyt eurot takaisin. Niin kauan kun et ole ostanut tuotetta, se on kauppiaan omaisuutta ja tuhoat sitä.
*avioliitto on vain miehen ja naisen (siis yksi kumpaakin) liitto
*vanhemmat eivät hoida tehtäväänsä ja opeta lapsilleen käytöstapoja, eivätkä opeta ottamaan vastuuta koulunkäynnistä
*vihapuhe -nykyajan termi, jota kukaan ei ole pystynyt/halunnut määritellä. Vihapuheeksi voi nimetä ihan mitä tahansa mielipidettä, joka ei sovi omiin ajatuksiin
Vierailija kirjoitti:
Se, että työskentelen aika monen idiootin kanssa. Ottaa päähän jatkuvasti opastaa ja korjailla toisten virheitä. Putiikissa on kaikkiaan vaan muutama järkevä ihminen. Toisaalta arveluttaa, että firmaa vaihtamalla tilanne ei välttämättä hirveästi parane.
Jos kaikki muut tuntuvat idiooteilta, niin yhteinen nimittäjä löytyy peilistä.
Todennäköisesti sinulta puuttuu kokonaiskuva siitä miksi muut toimivat niin kuin toimivat.
Lisäksi kannattaisi opetella kahdensuuntaiseen vuorovaikutukseen niin ei tarvitse montaa kertaa opastaa samaa asiaa.
Kuuntele ja kysy.
Kolmanneksi arvosta muita. Asenteesi näkyy läpi.
Mutta todennäköisesti tämä neuvo menee kuin vesi hanhen selästä, kun itse tiedät paremmin kaiken.
Näitä on joka työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokanopettajat ovat yleistiedoiltaan melko tietämättömiä ja muutenkin melko pinnallisia. Johtuu varmaan siitä, että pääsykokeissa pitää olla sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut ja tällaiset tyhjät höpöttäjät, jotka eivät oikein tee mitään ja tiedä mistään mitään, pääsevät sisään. Kuitenkin suurin osa kuvittelee olevansa älykköjä, vaikka tiedot ovat BB-, TIS-, Seiska- ja iltapäivälehtitasoa, joita eivät tietenkään tunnusta katsovansa tai lukevansa.
Ehdottomasti yleistiedoltaan melko tavallisia ja keskimääräistä sosiaalisempia. Mutta en oo kyllä kuullut luokanopettajien ikinä keskustelevan big brothereista ja muista sen sellaisista. Koronasta, ruuanlaitosta, rakentamisesta, anopeista, oppilaista, oppilaitten vanhemmista ja kaikesta mahdollisesta muusta arkisesta kylläkin senkin edessä.
Varmasti tämän voi sanoakin ääneen mutta tämänhetkinen ops on oikeasti niin sekava, että on ajanut peruskoulua aikamoiseen uudistuskaaokseen.
Oon joutunut joskus järjestämään tulevien opettajien kanssa ystäväni polttareita. Meitä oli vähän toista kymmentä ja nämä opettajat olivat koko laumasta ainoat joille piti vääntää rautalangasta kaikki ihan yksinkertaisimmatkin asiat. Ihan jakolaskut olivat liian vaikea, kun piti sopia maksuosuuksista. Ihmettelin kyllä, miten nuo ovat päässeet edes lukiosta ulos, koska yleissivistys oli olematon. Lopulta selvisi että yksi näistä oli paljastanut vahingossa polttaripäivän morsiammelle, kun oli halunnut kuulemma esitellä kalenteriaan hänelle ja yhtenä lauantaina olikin lukenut isolla "Sannan polttarit".
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yrittäjät eivät todellakaan halua olla veronkiertäjiä. Päinvastoin ja ihan mukavaa porukkaa.
Terveisin tilitoimistoalan kirjanpitäjä
Sanopa tuo jonkun vassarin tai kommarin kuullen...
Eikös oikeistolle tule ongelma, kun väität jonkun yrittäjän kiertävän veroja? Onhan se vähintään maalittamista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmist huolehtisivat itsestään paremmin, söisivät terveellisesti, liikkuisivat ja pitäisivät itsensä normaalipainossa ym.ei terveydenhuolto olisi ylikuormittunut ns.elintapasairauksista. Osa sairauden oireista helpottuisi ihan vaan laihduttamalla osa jopa paranisi.
Oho! Kukaan ei ole tuota tiennyt! Miksi et kerro sitä kaikille!?
Toivottavasti et ole hoitoalalla kun et ymmärrä mistä ylipaino ja se että ei saa niin vaan laihdutettua johtuu.
Ei tietenkään. Se olisi ra sis m ia.