Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut siivoojana monessa eri paikassa ja sen sanon että jos joku kuvitteli julkisten tilojen olevan puhtaita niin ei muuten ole... kaikki tehdään pintapuolisesti siistin näköiseksi ja panostetaan vain siihen mikä näkyy mutta esim hotellihuoneet(sängyt varsinkin) on täynnä ties mitä möhnää ja eritettä. Kaupassa ollessani piti piilotella hometta.
Eikä yhdessäkään paikassa ollut kyse siitä etteikö olisi aikaa tehdä ketään ei vaan kiinnosta panostaa.
Yksi työkaveri pyyhki samalla liinalla koko vessan ja viimeisenä saattoi pyyhkäistä ovien kahvat joten niihin saattoi siirtyä sieltä pöntöstä vaikka p*skaa.
Juu. Me olimme lasten kanssa eräässä kylpylähotellissa lomalla, ja toinen lapsista hukkasi erään pikkuauton, joka kuului hänen keräilemäänsä sarjaan.
Kolme (!) vuotta myöhemmin menimme samaan hotelliin, ja saimme sattumalta saman huoneen. Lapsi leikki lattialla vatsallaan, ja äkkiä hoksasi jotakin. Veti tv-tason alta sen pölyisen pikkuautonsa ja hihkui onnellisena, kun aarre löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolentutkimuksessa on monia naiveja tutkijoita/opettajia, jotka elävät jossain etukäteen päätetyissä, teoreettisissa sfääreissä. Ei kaikki sukupuoli tapahdu vain yksilön korvien välissä. On biologiaa, yhteiskuntaa, rakenteita. On ollut tästä puhetta kolleegojen kanssa. Ei saa puhua laajemmin ääneen kaikkea mitä ajattelee.
Keiden kolleeeegojen, millä alalla itse olette?
Vierailija kirjoitti:
Konsultinraato kirjoitti:
Olen kallis konsultti ja yliopistosta valmistunut. Vuosipalkkani on yli 100 tuhatta. Oikeasti työssäni tärkeintä on pokerinaamalla valehtelu asiakkaille, jotka kuuntelevat minua (kallista konsulttia) kuin puolijumalaa. Oikeasti tähän työhön riittää uskottava ulkonäkö, puhelahjat, heikko moraali, looginen lukiotason päättelykyky, pari maksullista sertifikaattia netistä. Ikää (tai ulkonäköä) on hyvä olla kolmissakymmenissä. Vähän pelisilmää jämäkkyyden ja flirtin väliltä. Itse tekeminen on kusettamista, mitään mä en oikeasti osaa - paitsi puhua paskaa
missä firmassa olet töissä?olisiko50 v tkm:llä vielä mahdollisuuksia konsultiksi.
Kannattaa opetella isojen alkukirjainten ja sanavälien käyttö. Konsultti kirjoittaa myös raportteja ja tuollaiselle nauretaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konsultinraato kirjoitti:
Olen kallis konsultti ja yliopistosta valmistunut. Vuosipalkkani on yli 100 tuhatta. Oikeasti työssäni tärkeintä on pokerinaamalla valehtelu asiakkaille, jotka kuuntelevat minua (kallista konsulttia) kuin puolijumalaa. Oikeasti tähän työhön riittää uskottava ulkonäkö, puhelahjat, heikko moraali, looginen lukiotason päättelykyky, pari maksullista sertifikaattia netistä. Ikää (tai ulkonäköä) on hyvä olla kolmissakymmenissä. Vähän pelisilmää jämäkkyyden ja flirtin väliltä. Itse tekeminen on kusettamista, mitään mä en oikeasti osaa - paitsi puhua paskaa
missä firmassa olet töissä?olisiko50 v tkm:llä vielä mahdollisuuksia konsultiksi.
Kannattaa opetella isojen alkukirjainten ja sanavälien käyttö. Konsultti kirjoittaa myös raportteja ja tuollaiselle nauretaan.
Olipa ruma vastaus. Useinhan konsultit nauraa myös asiakkailleen. Vauva av ei ole sama asia kuin EY:n rapsat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.
Työssä kassalla/lihatiskilläEi se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.
Tämä. En ole koskaan käsittänyt, miksi ihmiset tuhlaavat energiaa välittämällä asioista, jotka eivät heille mitenkään kuulu. Vai onko rivimyyjän palkka niin huikea, että se saa välittämään ruokahävikistä ja muista kauppiaan eduista? :)
Asenteesi on aikasen typerä, ehkä sairas kuvaa paremmin. Otan esimerkin; Mies jää auton alle ja viruu siinä tienposkessa. Toinen menee kattomaan jääkö ties henkiin, sää kävelet ohi ja väännät naamaa et anna olla mitä se meille kuuluu. Sää oot kipee.
Miksi ette auta tää vierasmaalaista ihmistä, ota mukaan kyllä hän oppii ja iloitsee kun saa ystäviä!! Mikään ei ole muuttunut Amerikan Intiaanien siirrosta eikä tummaihoisten Suomi on hyvin hyvin rasistinen maa vaikka muuta esitetään. Tämä on todella surullista. 😥
Töissä tulee oltua aika usein jurrissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvempi mies sopii terveydenhoitoalalla esimieheksi. Koettu on. Liekö syynä että miehet etenevät naisvaltaisella alalla helpommin pelkän sukupuolensa takia.
Hyvin harva mies sopii ylipäätään asiakaspalvelualalle. Eivät jaksa kuunnella kuin pari ensimmäistä sanaa mitkä asiakas sanoo. Moraalia ei ole, vaan ketä tahansa voidaan kusettaa ihan miten paljon vain keksii. Laiskoja ja kettuuntuneita työntekijöitä yleensä.
Palstalla ei tunnetusti ole lainkaan mieswihaa.
Totuuden sanominen ei ole vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut siivoojana monessa eri paikassa ja sen sanon että jos joku kuvitteli julkisten tilojen olevan puhtaita niin ei muuten ole... kaikki tehdään pintapuolisesti siistin näköiseksi ja panostetaan vain siihen mikä näkyy mutta esim hotellihuoneet(sängyt varsinkin) on täynnä ties mitä möhnää ja eritettä. Kaupassa ollessani piti piilotella hometta.
Eikä yhdessäkään paikassa ollut kyse siitä etteikö olisi aikaa tehdä ketään ei vaan kiinnosta panostaa.
Yksi työkaveri pyyhki samalla liinalla koko vessan ja viimeisenä saattoi pyyhkäistä ovien kahvat joten niihin saattoi siirtyä sieltä pöntöstä vaikka p*skaa.
Juu. Me olimme lasten kanssa eräässä kylpylähotellissa lomalla, ja toinen lapsista hukkasi erään pikkuauton, joka kuului hänen keräilemäänsä sarjaan.
Kolme (!) vuotta myöhemmin menimme samaan hotelliin, ja saimme sattumalta saman huoneen. Lapsi leikki lattialla vatsallaan, ja äkkiä hoksasi jotakin. Veti tv-tason alta sen pölyisen pikkuautonsa ja hihkui onnellisena, kun aarre löytyi.
mitäs respassa sanoivat asiasta? :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette auta tää vierasmaalaista ihmistä, ota mukaan kyllä hän oppii ja iloitsee kun saa ystäviä!! Mikään ei ole muuttunut Amerikan Intiaanien siirrosta eikä tummaihoisten Suomi on hyvin hyvin rasistinen maa vaikka muuta esitetään. Tämä on todella surullista. 😥
Otan mukaan työkuvioihin, jos täytyy, ja autan rajallisesti, eli en tee hänen töitään hänen puolestaan. Sama kohtelu kaikille. Tällä hetkellä ärsyttää töissä yksi valkoihoinen nainen, joka ei osaa tietoteknisiä asioita suunnilleen yhtään. Kaikki pitää selittää kädestä pitäen. Ja tyypillä on minua ylempi koulutus ja asema ja palkka. Luulisi osaamista löytyvän. No, ehkä se osaaminen on paljon tärkeämmistä asioista, vaikka ilman näitä alemman tason osaamisia se työ osoittautuu hieman hankalaksi tehdä...
Lopettakaa valittamasta että päivämäärä on vanha.
Saamme tilauksen suomalaisesta leivästä Ruotsiin laivareissun kautta joten automaattisesti emme voi saada tavaraa tänne samana päivänä.
Puoleen hintaan huutavat....
Vierailija kirjoitti:
Se että tää ei oikeasti ole tiimityötä, vaikka tiimityö onkin tosi suosittu idea.
Päsmäri, muodollinen toteuttajalauma ja likasankon osan saanut.
- Osa ihmisistä on täysin kykenemättömiä eläimen omistajiksi.
- Laki mahdollistaa monesti, että omistajan etu menee eläimen edun edelle. Eläimiä elää heikoissa olosuhteissa, eikä asialle voi lain puitteissa tehdä mitään.
- Lemmikin ylipainoiseksi päästäminen on julmaa, vastuutonta ja välinpitämätöntä.
- Pitkälle mennyt rotujalostus on eläinrääkkäystä, eikä tälle ole minkäänlaista oikeutusta, vaikka asiaa miten päin kääntelisi.
- Vanhoja ja sairaita eläimiä pidetään joskus hengissä aivan liian kauan, vaikka armeliaampaa olisi antaa piikki. Tähän syyllisiä ovat sekä asiakkaan rahoja tavoitteleva eläinlääkäriasema että joskus asiakas itse, kun ei osaa päästää lemmikistään irti.
T. eläinlääkäri
Suomalaiset on lukijakansaa.
Mutta suurin osa lukijoista lukee eniten mainostettua, aivotonta paskaa, ja sellaiset teokset, jotka todella muuttaisivat maailmaa muuttamalla ajatuksia, jäävät hyllyyn.
En yhtään ihmettele, että Suomen kuntien tilanne on sellainen kuin on: kuntien kirjanpitoa ja talousdataa tuottavista henkilöistä vähintään 65 % on vaarallisen epäpäteviä ja epämotivoituneita.
- Kuntatalouden asiantuntija
Lukiolaisten lukutaito ja keskittymiskyky on heikentynyt muutamassa vuodessa todella paljon.
Mitenkö näkyy? Ohjeita ei lueta tai jos lueta, niin ei ymmärretä. Jos ohjeteksti on yli 160 merkkiä, aivan turha olettaa, että osa lukiolaisista kykenisi suoriutumaan itsenäisesti.
Käytännössä siis esim. ylioppilaskirjoituksiin ilmoittaudutaan väärin tai myöhässä,
yo-kirjoituksissa vastataan väärään määrään tehtäviä tai yhteishaussa haetaan vahingossa aivan väärään (!) yliopistoon tai alalle kun ei jakseta keskittyä asiaan edes yhden lomakkeentäytön ajan. Ja sitten kun noita virheitä yritetään jälkikäteen korjata, niin menee kaikkien aikaa hukkaan.
Elämä tietenkin opettaa, sitten kun ei enää ole ketään perään katsomassa.
T. Lukion abien ro., nyt lukiossa 11-vuotta töitä takana. Vain puolet luokasta valmistumassa tänä keväänä, koska osa ei pääse/päässyt kirjoituksiin puuttuvien kurssien vuoksi.
Työnantaja ei noudata työehtosopimusta. Ei saa pitää taukoja tarpeeksi, pitää paahtaa 12h ilman taukoja kun yksin on töissä. (pizzeria)
Olen sairaanhoitaja, ja vaikka periaatteessa olen sitä mieltä, että työnhakijan sukupuoli ei saa vaikuttaa työnantajan päätökseen siitä, kenet hän palkkaa, vaan että pätevimmät pitää saada paikka, mutta minä olen sitä mieltä, että jos on kaksi lähes tasaveroista työnhakijaa, niin silloin ymmärrän, jos työnantaja suosii mieshakijaa, koska työyhteisölle on hyväksi, että siellä on sekö mies- että naistyöntekijöitä varsinkin naisvaltaisella alalla.
Samaa mieltä olen myös vaikka poliiseista, että työnantajan kannattaisi palkata sekä miehiä että naisia.
Ylemmän keskiluokan edustajat ovat uskomattoman ilkeitä, kateellisia, pahantahtoisia ja vittumaisia ihmisiä. Etenkin taloyhtiön hallituksissa istuvat.
terv, isännöitsijä
Hienoa, että uskallat olla tuota mieltä. Minusta sinun pitäisi alkaa puhumaan asiasta isoon ääneen ja sitä kautta saada puhetta aikaiseksi. Tee ensiksi se ja sen jälkeen vaihdat alaa, näin voit tehdä jotain muutosta aikaiseksi. :) Go for it.