Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Vaikeasti vammaiset olisi syytä abortoida.
Meillä merkkihuollossa jos asiakas tuo omat öljyt niin käytäntö on se, että asentaja saa pitää ne tuodut öljyt ja autoon ei vaihdeta öljyjä vaikka se tietty laskutetaan.
Jarrunesteen vaihto on maksimissaan se, että imetään säiliö tyhjäksi ja täytetään vaikka asiakas maksaa koko järjestelmän nesteiden vaihdosta. Usein saa työnjohtajalta haukut jos tekee edes säiliön nesteen vaihdon joten sitä ei juuri kukaan tee.
Jotkut asentajat tekevät firaabelia ja "vaihtavat" asiakkaiden autoihin milloin mitäkin itse tarvitsevat omiin projekteihinsa.
Joskus vaan tekisi mieli sanoa asiakkaalle että mikä on homman nimi mutta oma duuni on valitettavasti tärkeämpi ja moraali vs. oma palkka on aika dilemma.
Sitä että feministit on väärässä.
Auotaan päätä ja vaaditaan oikeuksia.
Tasa arvo kun ei ole miesten alistamista.
Alani on muuten ihan jees, mutta jatkuvat kampanjat ja alan ketjuuntuminen suoraan sanottuna vituttaa. Voi kunpa ei koko ajan markkinoitaisi milloin mitäkin palvelua ilmaisena ja kaupan päälle tulevana... saa tuntumaan siltä, ettei työtäni arvosteta vaikka se vaatii paljon ammattitaitoa ja ajatustyötä.
Jo ensimmäinen ekaluokkalaisen vanhempainvartti paljastaa, millainen lapsen koulutaival tulee olemaan. Jos vanhemmat ovat saatanan tyhmiä ja mulkkuja, ei omena valitettavasti putoa yleensä kauas puusta.
Automaattinen persepora on huono.
Onhan siinä se, että tehdään tahallista hävikkiä, eli resurssit haaskataan urpojen ansiosta.
” Osa lääkäreistä käyttää auktoriteettiaan väärin.W
Mikä auktoriteetti? ovat asiakaspalveluammatissa, joten auktoriteettiä ei pitäisi näkyä asiakkaaseen päin.. Jos sepittävät asiakkaalle tarinoita, siitä pitää tehdä ilmoitus! Jos taas kyse on lääkäri-hoitaja asiasta, esimies hoitaa tilanteen. Jos esimies on siihen kyenemätön, esimies vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeasti vammaiset olisi syytä abortoida.
Toivotaan sitten, että itse saat tai lapsesi saa suureksi yllätyksekseen sellaisen, niin ehkä kivisydämesi saattaisi muuttua lihasydämeksi.
Täyttä paskaa, jota en tekisi sekuntiakaan, jos voittaisin lotossa.
Terveisiä it-alalta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.
Työssä kassalla/lihatiskilläEi se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.
Typerys. Miksi heittää syömäkelpoista ruokaa roskiin?
eri
Ei mitään, mutta miksi piestä joku 15euron takia, varsinkaan kun et itse sitä maksa.
Etkö nyt tajua että ei ole kyse niistä euroista vaan siitä eläimestä?
Lisäisin vielä, että se kala on kalastettu tai kasvatettu, perattu, kuljetettu kylmäketjussa, kaupassa laitettu esille ja ehkä fileoitu. Sitten joku ravintoketjun loppupään torspo hassaa tämän kaiken käytetyn enrgian, vain koska on vaan omahyväinen saasta. Ei se raha, vaan haaskaus mikä siihen on laitettu kiinni. Kunnoita edes ravintoa, jos et muuta pysty.
Vierailija kirjoitti:
Harvempi mies sopii terveydenhoitoalalla esimieheksi. Koettu on. Liekö syynä että miehet etenevät naisvaltaisella alalla helpommin pelkän sukupuolensa takia.
Hyvin harva mies sopii ylipäätään asiakaspalvelualalle. Eivät jaksa kuunnella kuin pari ensimmäistä sanaa mitkä asiakas sanoo. Moraalia ei ole, vaan ketä tahansa voidaan kusettaa ihan miten paljon vain keksii. Laiskoja ja kettuuntuneita työntekijöitä yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat asiakkaat ovat jo ennestään sangen matalalla veroasteella vaikka palkansaajiin verrattuna mutta silti verisen loukkaantuneita jokaisesta sentistä jonka joutuvat yhteiskunnalle maksamaan. Käyttävät erittäin paljon aikaa ja energiaa vältelläkseen veroja ja puhuvat mielellään valtiosta ja vetottajasta "kommunisteina" jotka tavoittelevat heidän suurella työllä ansaittua (= täysin perittyä ja varainhoitoyhtiön kasvattamaa) omaisuuttaan.
Tämä kuultu omin korvin. Yksi sukuvarallisuuden perinyt golfaaja selitti suu vaahdossa miten köyhät on Itse syypäitä tilanteeseensa ja muualta tulleet varsinkin. Myötähäpeä
Asiakkaat, jotka kertovat koko sairaushistoriansa ja odottavat, että minä hoitajana voisin vaihtaa heidän lääkkeensä/ reseptinsä/ operoida tms. Tms. Tms. Heidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvempi mies sopii terveydenhoitoalalla esimieheksi. Koettu on. Liekö syynä että miehet etenevät naisvaltaisella alalla helpommin pelkän sukupuolensa takia.
Hyvin harva mies sopii ylipäätään asiakaspalvelualalle. Eivät jaksa kuunnella kuin pari ensimmäistä sanaa mitkä asiakas sanoo. Moraalia ei ole, vaan ketä tahansa voidaan kusettaa ihan miten paljon vain keksii. Laiskoja ja kettuuntuneita työntekijöitä yleensä.
Palstalla ei tunnetusti ole lainkaan mieswihaa.
Vierailija kirjoitti:
Maahan tulleiden lasten ja nuorten kotouttaminen ei tule onnistumaan näillä nykyisillä resursseilla. Omituista on, että näiden heikosti suomea osaavien ja usein koulua käymättömien nuorten kotouttamisen ajatellaan tapahtuvan ilman sen kummempaa rahallista panosta, esim. ilman pienempiä opetusryhmiä yläkoulussa. Näillä nykyisillä resursseilla olemme kehittämässä Suomeen ongelmaa ihmisryhmästä, joka ei pysty työllistämään itseään. Jo nyt näemme, mitä tapahtuu Helsingissä.
Eli hallitus haluaa Suomeen lisää p*kolaisia, pitää osoittaa määrärahoja muuhunkin kuin välittömään huonekalujen hankintaan! Oma kotikaupunkini kieltäytyi laskemasta, paljonko tähän kuluisi varoja. Käsittämätöntä.
Minusta on ok, että Suomeen otetaan sellainen määrä ihmisiä, jotka jaksamme elättää. Mutta sen määrän ylittäminen heikentää kaikkien elämää täällä. Tosin ei kaikkien maahantulleiden koska heillä on sentään täällä puhdasta vettä ja katto pään päällä toisin kuin lähtömaassaan usein.
Monet maahan tulleet nuoret eivät ole koskaan käyneet koulua, vaan luku- ja laskutaito on opittu perhepiirissä. Aikamoinen kulttuurishokki joutua ekan pienryhmävuoden jälkeen vaikka kasiluokan biologian tunnille.
Tämä sama aikuisten kohdalla. Kielen opettaminen eräistä maista tulleille on rahan, ajan ja energian tuhlausta. Oppijoiden aika menee Kelassa ja sossussa juoksemiseen, motivaatio ja halu oppia kieltä on nolla. Täytyisi olla töitä, joihin osallistuminen on pakollista tai minimitaso kielen osaamiselle, jotta saisi etuuksia.
On kyllä tosi kurjaa, jos heidän lapsensa jäävät myös kielipuoliksi. Täytyisi ymmärtää, että koulutus on ainoa tie päästä yhteiskuntaan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottavan suuri osa vanhemmista on ihan kujalla lastensa kanssa. Näitä sitten tulee työssä vastaan enemmän ja enemmän ...
Minulla on naapurin kanssa samanikäiset lapset, molemmat aloittivat juuri koulun. Pihalla juttelin naapurin kanssa, kun tämän lapsi tuli huutamaan vittua ja perkelettä siihen meidän keskustelun väliin. Naapuri vaan vilkaisi lasta ja jatkoi puhumista kanssani. Omani ei ikinä uskaltaisi, saati edes haluaisi, puhua tuollaisia ääneen! Ja jos noin tekisi, aivan varmasti puuttuisin.
Naapuri toden näköisesti hämmentyi ja ohitti tilanteen.Joku vanha ihminen on voinut häntä opastaa,kun lapsi kiroilee,älä reakoi.Lopetaa.Kirosanat muuten tarttu aikuisilla,jos on ystävä joka viljelee niitä.Tapaat usein huomaamatta,viljelet itsekin.Itselläni oli ystävä,joka viljeli aina kirosanoja.Huomasin tarttui minuunkin.Hän oli myös ääretön arvostelija,löysi muista aina moititavaa,ei mitään hyvää sanottavaa kenestäkään.Kun jätin hänet taakseni loppu suustani lipsahdus ruma sana ja mieleni mieli alani koheni,Elämäni paras päätös oli jätää hänet taakseni.
Työskentelen lastenpsykiatriassa ja mielestäni adhd- , add- ja autisminkirjonhäiriön diagnooseja annetaan ihan liian kevein perustein. Olen jopa sitä mieltä, että niitä annetaan siksi, että koululaitossysteemimme ja muut rakenteet näitä vaativat. Olen sitä mieltä, että keskittymiskykyä ylläpitäviä lääkkeitä syötetään liikaa lapsille, jotta saadaan heillä pysymään peppu penkissä 5 h päivässä, mikä on mielestäni monille lapsille luonnotonta ja hyvin vaikea saavuttaa, ottaen huomioon geneettisesti ihmisen olevan yhä kuin kivikaudella, mistä näkökulmasta mielestäni tämän päivän elämäntyylin rakenteet tuottavat näitä ongelmia. En kehtaa kuitenkaan esittää näitä mielipiteitä ääneen vaan olen osa sitä koneistoa. Olen harkinnut työpaikan vaihtoa, koska en haluaisi olla osa tätä leimaavaa koneistoa.
Asiakaspalvelussa ja naiset (itse olen nainen) ovat hankalammat asiakkaat. Ei osaa tai ei halua kuunnella neuvoja. Kuvittelee tietävänsä ja haluaa mahdottomia asioita.
Käsittelen siis valituksia ja ihan tiedoksi kaikille, jankkaamalla ei saa tuotetta ilmaiseksi. Kyllä me nähdään jos se tuote on tippunut lattialle, se ei ole takuu asia.
Pomoa paikalle pyytämistä on turhaa, me joka käsitellään valituksia yleensä hoidetaan asia heti jos on aihetta valitukseen. Se on itseasiassa meille helpompaa. Mikäli sanotaan ei, niin silloin meillä on perusteet siihen.
Kirjastoväessä on paljon tiukkapipoisia nipottajia, joiden pakkomielle on oikea järjestys. Introverttejä myös runsaasti.