Pääkaupunkiseudun opet, miten sujuu työ maski kasvoilla?
Montako maskia saatte työpäivän ajaksi eli kauanko pidätte yhtä maskia. Onko maskin kostuminen tai hengityksen vaikeutuminen ongelma kun puhuu paljon?
Kommentit (34)
Maskin saa vaihtaa joka oppitunnin välissä. Puhuminen on raskasta maski kasvoilla ja vuorovaikutus haastavaa, koska oppilaat eivät näe ilmeitä. Olenkin nyt paljolti mukauttanut opetustani siihen suuntaan, että joutuisin puhumaan mahdollisimman vähän.
Vierailija kirjoitti:
Maskin saa vaihtaa joka oppitunnin välissä. Puhuminen on raskasta maski kasvoilla ja vuorovaikutus haastavaa, koska oppilaat eivät näe ilmeitä. Olenkin nyt paljolti mukauttanut opetustani siihen suuntaan, että joutuisin puhumaan mahdollisimman vähän.
Meillä suunnitellaan että noin kaksi kpl kertakäyttömaskeja yhdelle päivälle, kahden tunnin käyttö, mutta ei se riitä kun päivät on pidempiä.. Ja jossain vaiheessa kangasmerkit niin, että yksi on käytössä, yksi pesussa ja yksi varalla. Työpäivät monella 6-7 tuntia.
Helsingissä tuli esimiehiltä ohje, että 5-6 maskia / päivä saa käyttää.
Mites ruokailut ja opehuoneen kahvittelut?
Ok, olisi ihan kiva kuulla miten usein myyjät ym saavat vaihtaa maskia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä suunnitellaan että noin kaksi kpl kertakäyttömaskeja yhdelle päivälle, kahden tunnin käyttö, mutta ei se riitä kun päivät on pidempiä.. Ja jossain vaiheessa kangasmerkit niin, että yksi on käytössä, yksi pesussa ja yksi varalla. Työpäivät monella 6-7 tuntia.
Pelottaa käyttää 7 tuntia samaa maskia työssä, jossa puhutaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin omia maskeja lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Meille sanottiin että täytyy alkaa pitää opehuoneessa maskia. Syödä kai saa edelleen, eli silloin sitten ilman. Mutta me ei siis saada niitä maskeja niin paljon että voisi vaihtaa kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Ruokailussa ohjeistettiin istumaan erillään oppilaista. Opehuoneessa ei kai oikeasti saisi enää kahvitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokailussa ohjeistettiin istumaan erillään oppilaista. Opehuoneessa ei kai oikeasti saisi enää kahvitella.
Eihän sitä saisi mutta todellisuus taitaa olla toisenlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin omia maskeja lisäksi.
Työnantajan velvoite. En osta itse. Pidän tunnin ja sitten kun olen kaksi maskiani käyttänyt, olen loppupäivän ilman.
Vierailija kirjoitti:
Ok, olisi ihan kiva kuulla miten usein myyjät ym saavat vaihtaa maskia
Saimme työnantajalta 3 kangasmaskia. Kertakäyttömaskit pitää ostaa itse. Laske siitä.
Mietityttää sekin, että jos mulla on 7 tunnin päivä ja saan käyttää 2 kpl kangasmaskeja päivän aikana, niin kuinka paljon saan kaikkia taudinaiheuttajia siitä märästä maskista.
Jaa että saatte maskit työnantajalta? Minä sain kolme kangasmaskia mutta niiden kanssa ei pysty paljon puhumaan. Ihan itse on ostettava kertakäyttöiset maskit.
T. Ope Hyvinkäältä
Vierailija kirjoitti:
Jaa että saatte maskit työnantajalta? Minä sain kolme kangasmaskia mutta niiden kanssa ei pysty paljon puhumaan. Ihan itse on ostettava kertakäyttöiset maskit.
T. Ope Hyvinkäältä[/quot
Kolme kangasmaskia mekin saadaan. Ennen kuin ne tulee, saadaan 2 kertakäyttöistä per päivä.
Opehuoneessa ei saa enää kahvitella.
Silti te sanotte että ”maskin kanssa voi elää ihan normaalia elämää, ei pandemia juurikaan rajoita mitään!”
Huhhuh.
Ihan hyvin. Lähinnä mietin sitä, että kun sitten saan oppilaaltani koronan, tulkitaanko minun saaneen sen muualta? Näin jäisin ilman ammattitautidiagnoosia ja työnantajan järjestämiä terveyspalveluja. Minulla ei ole juuri muita ihmiskontakteja oppilaiden lisäksi.
Viereisessä lukiossa lukiolaisten keskuudessa on jatkotartuntoja, vaikka maskeja on käytetty. Maskien takia ketään ei ole laitettu karanteeniin vaikka selvästi olisi pitänyt.