Pääkaupunkiseudun opet, miten sujuu työ maski kasvoilla?
Montako maskia saatte työpäivän ajaksi eli kauanko pidätte yhtä maskia. Onko maskin kostuminen tai hengityksen vaikeutuminen ongelma kun puhuu paljon?
Kommentit (34)
Pitää vähentää puhuminen minimiin. Tervehdin tunnin alussa ja sitten laitan tehtävät taululle . Jos joku kysyy, niin vastaan, muuten en pahemmin juttele mitään.
Meillä on työmaalla kangas ja kertakäyttömaskeja. Ei ole annettu mitään tiettyjä kappalemääriä. Ja sitten on vielä visiiri, jos sitä haluaa käyttää. Autoa ajaessa molemmat hankalia kun silmälasit huurustuu.
Olen vähentänyt puhumisen sinne 5-10 min per tunti.
Maski naamalla opetettu jo 1,5kk. Ihan hyvin sujuu, vaikka toki on uupuneempi päivän päätteeksi. Aluksi käytössä oli rajaton määrä kertakäyttömaskeja, sitten saimme 4 kangasmaskia/ope. Riittävät päiväksi, sillä harvoin on kenelläkään enemmän kuin neljä 75min oppituntia päivässä. Jos olisi, saisi maskeja lisää. Nämä kankaiset ovat parempia, ovat sellaista ”muovin tuntuista” kangasta. Muutama kollega käyttää visiiriä terveydentilanteensa vuoksi.
Lukion ope
Meidän lasten koulussa vain osa opettajista käyttää maskeja, koska "se on vaan suositus".
Vierailija kirjoitti:
Maski naamalla opetettu jo 1,5kk. Ihan hyvin sujuu, vaikka toki on uupuneempi päivän päätteeksi. Aluksi käytössä oli rajaton määrä kertakäyttömaskeja, sitten saimme 4 kangasmaskia/ope. Riittävät päiväksi, sillä harvoin on kenelläkään enemmän kuin neljä 75min oppituntia päivässä. Jos olisi, saisi maskeja lisää. Nämä kankaiset ovat parempia, ovat sellaista ”muovin tuntuista” kangasta. Muutama kollega käyttää visiiriä terveydentilanteensa vuoksi.
Lukion ope
No joo, olen jo valmiiksi aika uupunut ja tunteja on paljon, joten joko olen ilman tai laitan vaan visiirin. Mulla on pitkät päivät ja en jaksa jos pitää puhua luokalliselle oppilaita maskin läpi.
Ostin itse visiirin. Se saa nyt riittää.
On tarjottu maskia, muutta maski auttaa huonosti lapamatoon.
Itsekkyys on vahvana näissä, valehtelevissa loisissa, koronatutkijoissa, jotka kertoivat taudin 50-100x influenssaa vaarallisemmaksi. Viruksen nimikin on tätä samaa valetta sars tulee suoraan sanoista Severe Acute, ja niin edelleen. Nimi annettiin jo alussa ilman mitään kunnollisia tutkimuksia, ja osoittautuu, ettei se pidä paikkaansa. Loisivat tutkijat, valeen lapamadot ottavat itselleen mitä saavat.
Mitä ihmeen merkitystä niillä tartunnoilla on kun koko sairaudella ei ole influenssaa ihmeellisempää vaikutusta ihmisiin. Koronan infektiokuolleisuus kuolleet jokaista tartunnan saanutta kohtion täysin todistetusti parilta viimekuukaudelta Suomessakin influenssan tasolla, allekkin. Se asian lisäksi eri asiana voisi todeta että sairaalat ovat koronasta paljon tyhjempiä täällä nyt, kuin olivat pari vuotta sitten influenssasta
Loisivat ja saavat rahoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin maski auttaa?
Lapamatoon? Ne voi olla sinnikkäitä?
huutonaurua
Pidän mielelläni maskia. Lähellä olevista oppilaista lentää aina sylkipisaroita vaikka ei puhuisi kovaakaan
Onko totta tuo, että Helsinki kustantaa opettajille 5-6 kertakäyttömaskia/päivä?