Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääkaupunkiseudun opet, miten sujuu työ maski kasvoilla?

Vierailija
13.11.2020 |

Montako maskia saatte työpäivän ajaksi eli kauanko pidätte yhtä maskia. Onko maskin kostuminen tai hengityksen vaikeutuminen ongelma kun puhuu paljon?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Lähinnä mietin sitä, että kun sitten saan oppilaaltani koronan, tulkitaanko minun saaneen sen muualta? Näin jäisin ilman ammattitautidiagnoosia ja työnantajan järjestämiä terveyspalveluja. Minulla ei ole juuri muita ihmiskontakteja oppilaiden lisäksi.

Viereisessä lukiossa lukiolaisten keskuudessa on jatkotartuntoja, vaikka maskeja on käytetty. Maskien takia ketään ei ole laitettu karanteeniin vaikka selvästi olisi pitänyt.

Vierailija
2/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan pidät yhtä maskia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai työterveys silti auttaa?

Vierailija
4/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin saa vaihtaa joka oppitunnin välissä. Puhuminen on raskasta maski kasvoilla ja vuorovaikutus haastavaa, koska oppilaat eivät näe ilmeitä. Olenkin nyt paljolti mukauttanut opetustani siihen suuntaan, että joutuisin puhumaan mahdollisimman vähän.

Vierailija
6/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskin saa vaihtaa joka oppitunnin välissä. Puhuminen on raskasta maski kasvoilla ja vuorovaikutus haastavaa, koska oppilaat eivät näe ilmeitä. Olenkin nyt paljolti mukauttanut opetustani siihen suuntaan, että joutuisin puhumaan mahdollisimman vähän.

Meillä suunnitellaan että noin kaksi kpl kertakäyttömaskeja yhdelle päivälle, kahden tunnin käyttö, mutta ei se riitä kun päivät on pidempiä.. Ja jossain vaiheessa kangasmerkit niin, että yksi on käytössä, yksi pesussa ja yksi varalla. Työpäivät monella 6-7 tuntia.

Vierailija
7/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tuli esimiehiltä ohje, että 5-6 maskia / päivä saa käyttää.

Vierailija
8/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ruokailut ja opehuoneen kahvittelut?

Vierailija
9/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, olisi ihan kiva kuulla miten usein myyjät ym saavat vaihtaa maskia

Vierailija
10/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä suunnitellaan että noin kaksi kpl kertakäyttömaskeja yhdelle päivälle, kahden tunnin käyttö, mutta ei se riitä kun päivät on pidempiä.. Ja jossain vaiheessa kangasmerkit niin, että yksi on käytössä, yksi pesussa ja yksi varalla. Työpäivät monella 6-7 tuntia.

Pelottaa käyttää 7 tuntia samaa maskia työssä, jossa puhutaan paljon.

Vierailija
11/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin omia maskeja lisäksi.

Vierailija
12/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille sanottiin että täytyy alkaa pitää opehuoneessa maskia. Syödä kai saa edelleen, eli silloin sitten ilman. Mutta me ei siis saada niitä maskeja niin paljon että voisi vaihtaa kovin usein.

Vierailija
13/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokailussa ohjeistettiin istumaan erillään oppilaista. Opehuoneessa ei kai oikeasti saisi enää kahvitella.

Vierailija
14/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokailussa ohjeistettiin istumaan erillään oppilaista. Opehuoneessa ei kai oikeasti saisi enää kahvitella.

Eihän sitä saisi mutta todellisuus taitaa olla toisenlainen.

Vierailija
15/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin omia maskeja lisäksi.

Työnantajan velvoite. En osta itse. Pidän tunnin ja sitten kun olen kaksi maskiani käyttänyt, olen loppupäivän ilman.

Vierailija
16/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, olisi ihan kiva kuulla miten usein myyjät ym saavat vaihtaa maskia

Saimme työnantajalta 3 kangasmaskia. Kertakäyttömaskit pitää ostaa itse. Laske siitä.

Vierailija
17/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää sekin, että jos mulla on 7 tunnin päivä ja saan käyttää 2 kpl kangasmaskeja päivän aikana, niin kuinka paljon saan kaikkia taudinaiheuttajia siitä märästä maskista.

Vierailija
18/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että saatte maskit työnantajalta? Minä sain kolme kangasmaskia mutta niiden kanssa ei pysty paljon puhumaan. Ihan itse on ostettava kertakäyttöiset maskit.

T. Ope Hyvinkäältä

Vierailija
19/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että saatte maskit työnantajalta? Minä sain kolme kangasmaskia mutta niiden kanssa ei pysty paljon puhumaan. Ihan itse on ostettava kertakäyttöiset maskit.

T. Ope Hyvinkäältä[/quot

Kolme kangasmaskia mekin saadaan. Ennen kuin ne tulee, saadaan 2 kertakäyttöistä per päivä.

Vierailija
20/34 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opehuoneessa ei saa enää kahvitella.

Silti te sanotte että ”maskin kanssa voi elää ihan normaalia elämää, ei pandemia juurikaan rajoita mitään!”

Huhhuh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi