Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsen muuttu muualle :( masentavaa, negatiivinen, tyly ja ikävä ilmapiiri on alkanut nakertaa hermoja täysin.

Vierailija
13.11.2020 |

Kärsin motivaation puutteesta, pelkään ihmisiä, olen hirmu tarkka että olen tekemisissä ainoastaan sivistyneiden, rauhallisten ihmisten kanssa. Tuntuu että Suomi on henkisesti todella pahoinvoiva ja taantunut.
Lähivuosina on kuullut niin paljon ikäviä asioita ja myös nähnyt paljon ikävää.

Jotenkin olen alkanut kysenalaistaa koko Suomen hyvinvointi. En keksi enää mitään positiivista.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri kysymässä että asutko myös Ruotsissa koska kuvailit oloani täällä.

Vierailija
2/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja tämä korona on saanut koko valtion (joo ja maailman) täysin pois raiteiltaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mekin. Joko tiedät minne? Me tiedetään. Kyseessä on eurooppalainen maa, jossa vietimme ennen koronaa kesälomiamme.

Vierailija
4/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin muuttaisin. Olipa ulkomaat tai Suomi, ihan sama. Haluan asua paikassa jossa ihmiset eivät ole niin m ulkkuja kuin Helsingissä. Kaipaan lämminhenkinen ympäristö.

Vierailija
5/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

Vierailija
6/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat on auki, tervemenoa vain. Onko joku pakottanut tänne asumaan?

Vierailija
7/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet olosi mukanasi.

Muuta jotain kohti, älä muuta jotain pakoon.

Vierailija
8/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten älykkyysosamäärä on korkeampi kuin monessa muussa maassa. Toki sivistystä on muunkinlaista.

Vai pitäisikö alkaa omasta muutoksesta? Motivaatio lähtee sisältä.

Joskus kehittyminen vaatii mukavuusalueen ulkopuolelle menoa.

Vierailija
9/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska.

Vierailija
10/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse lämminhenkinen?

Vierailija
11/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin samassa tilanteessa jo 10 vuotta sitten. Ilmapiiri Suomessa, huono sää ym. syyt ajoivat minut ulkosuomalaiseksi.

Vierailija
12/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin jos asut Etelä-Suomessa. Eihän se kannata eikä ole sulle hyväksi.

Vierailija
13/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut samoja fiiliksiä? Työelämä on tällä hetkellä myös raskas ja työpaikoilla epävarmuus on iso. Työkavereista jo 4 on masennuksen takia saikulla. Lähipiirissä sama asia.

Vierailija
14/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin ja oli paras päätös ikinä. Arki on arkea kaikkialla stresseineen ja ajoittaisine hankaluuksineen, mutta kanssaihmisten positiivisempi ja ymmärtäväisempi mielenmaisema on aivan mahtava resurssi jaksamiseen. Minustakin on kuoriutunut puheliaampi ja ystävällisempi ihminen, ja myös tuntemattomien auttamisesta on tullut ilo. Oikeasti, jos ahdistaa lähde! 

Vierailija
15/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mihin muuttaisin. Olipa ulkomaat tai Suomi, ihan sama. Haluan asua paikassa jossa ihmiset eivät ole niin m ulkkuja kuin Helsingissä. Kaipaan lämminhenkinen ympäristö.

.

No Suomessa ei kannata muuttaa mihinkään, joka paikkakunnalla omat juorukerhot, jotka koostuu elämään kyllästyneistä pahantahtoisista ihmisistä. Niillä ei ole muuta virkaa eikä tekemistä elämässä kuin puhua ja keksiä potaskaa toisista ihmisistä.

Vierailija
16/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten älykkyysosamäärä on korkeampi kuin monessa muussa maassa. Toki sivistystä on muunkinlaista.

Älykkyysosamäärä korkeampi??? Missä se näkyy? Miksi sitten käyttävät sitä huimaa älykkyyttään toisten elämän pilaamiseen? Hämmästyttävää kyllä kehitysvammaisia pidetään vähemmän älykkäinä ja nämä ihanat ihmiset ei koskaan juoruile eikä keksi pahantahtoisia juoruja muista ihmisistä.

Vierailija
17/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä alapeukutettiin? Ap voi lähteä vaikka pimeimpään Afrikkaan, kun sivistystä kaipaa.

Ei omaa tyytymättömyyttä voi laittaa ulkomaailman syyksi. Jos joku asia harmittaa, pitää itse muuttaa se minkä voi.

Vierailija
18/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin ja oli paras päätös ikinä. Arki on arkea kaikkialla stresseineen ja ajoittaisine hankaluuksineen, mutta kanssaihmisten positiivisempi ja ymmärtäväisempi mielenmaisema on aivan mahtava resurssi jaksamiseen. Minustakin on kuoriutunut puheliaampi ja ystävällisempi ihminen, ja myös tuntemattomien auttamisesta on tullut ilo. Oikeasti, jos ahdistaa lähde! 

Mihin muutit?

Minua nimenomaan kanssaihmisten empatiakyvyttömyys, kylmyys ja välinpitämättömyys saavat kysenalaistamaan sitä että miksi pitää itse jaksata ja mitä järkeä on elää itsekseen. Suomessa elämällä ei ole merkitystä.

Vierailija
19/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä alapeukutettiin? Ap voi lähteä vaikka pimeimpään Afrikkaan, kun sivistystä kaipaa.

Ei omaa tyytymättömyyttä voi laittaa ulkomaailman syyksi. Jos joku asia harmittaa, pitää itse muuttaa se minkä voi.

No ehkä ovat lukutaidottomia mutta sydämmellisiä!! Mitä älykkyydellä tekee jos yhteiskunta on kylmä kuin jää?

Vierailija
20/39 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ehkä kliseiseltä, mutta muutos lähtee susta itsestä. Hymyile, ole ystävällinen, älä provosoidu tai anna muiden negatiivisuuden vaikuttaa omaan oloosi. On meitä iloisiakin ihmisiä, ja kaikkein paras olo tulee, kun tervehtii/kiittää esim bussikuskia tai siistijää ja selvästi ilahduttaa toista. Hyvä mieli tarttuu.