Keksi minulle ammatti!
Mikä työ sopisi tällaiselle ihmiselle?
- ujo ja hiljainen introvertti, saattaa saada paniikkikohtauksen esim. puhelimeen puhuessa tai jos joutuu olemaan huomion keskipisteenä
- parhaiten pystyy toimimaan yksin kotona, eli jokin etätyö tms. olisi ihanteellinen
- koulutus lukio + ammattikoulu
- jonkin verran terveysongelmia (jalat, selkä), jonka takia ei pysty toimimaan ammatissaan, ja kunto on myös huono. Nämä ongelmat eivät ole korjattavissa, joten työ ei voi olla seisomista/nostelua tms. fyysisesti raskasta. Työkyvyttömyyseläkkeelle ei pääse.
- ajokortti löytyy
- ikä 40+, lapset jo isoja
- asuu pienellä paikkakunnalla, perhesyistä ei mahdollisuutta muuttaa pääkaupunkiseudulle töiden perässä
- kielitaito: englanti hyvä, ruotsi heikko
- voin hyvin ryhtyä myös yrittäjäksi, jos vaan sopiva idea/ala löytyisi
Olen mitta täynnä työttömyyttä, mutta tuntuu, että en yksinkertaisesti sovi mihinkään. Jos haastatteluun pääsenkin, niin ulkonäköni ei ole työnantajiin vetoava ja luonteeni parhaat puolet tulevat vasta myöhemmin esiin. Olen oikeasti luotettava ja tunnollinen, mutta niinhän kaikki sanovat töitä hakiessaan. Työvoimatoimistosta ei saa mitään apua, heidän mielestään minun pitäisi hakea siivoojaksi, henk.koht. avustajaksi tai keittiöhommiin, ja siitä sitten jäädä saikuttelemaan kun terveys pettää. Osaisitko sinä auttaa? Mitä töitä suosittelisit minulle?
Palkan ei tarvitse olla iso (ilmaistöihin en kuitenkaan ole valmis), tärkeämpää olisi löytää minulle sopiva työ.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänä voit myydä mitä tahansa tuotetta tai palvelua. Palkkaat vaan jonkun osaavan tekemään sopimasi työt ja otat itse oman katteesi laskutussummasta, työntekijälle sitten palkka. Näinhän ne firmat toimii, myydään asioita, joita ihmiset haluavat ostaa ja hankitaan tekijät tekemään fyysinen työ.
Ei sun tarvii ite osata muutaku sopia toimeksianto ja aikanaan laittaa palkat maksuun. Sen voi tehdä kotikoneelta. Jos kunnolla haluat jättäytyä taka-alalle, voit palkata jonkun myymään urakat ja hankkimaan tekijät. Ite vain keräät fyrkat taustalla.
Tosi hyvä idea hei, kuulostaa juuri sellaiselta, mihin paniikkikohtauksista kärsivä ujo ja hiljainen tyyppi sopisi kuin nenä päähän...
Miten esim. henkilökohtainen avustaja? Siinä avustat jotain vanhusta tai liikuntakyvytöntä arjen askareissa joitain tunteja viikossa. Ei ole kovin sosiaalista hommaa eikä välttämättä fyysistäkään, riippuen asiakkaasta.
Jos jaksat vielä harkita opiskelua ja paikkakunnallasi tai lähellä on sairaala, niin ehdotan laitoshuoltajan tai välinehuoltajan koulutusta.
Lastenhoitaja, siivooja, kaupan kassa. Noista ainakin on tarvetta usein.
Vierailija kirjoitti:
Miten esim. henkilökohtainen avustaja? Siinä avustat jotain vanhusta tai liikuntakyvytöntä arjen askareissa joitain tunteja viikossa. Ei ole kovin sosiaalista hommaa eikä välttämättä fyysistäkään, riippuen asiakkaasta.
Jos jaksat vielä harkita opiskelua ja paikkakunnallasi tai lähellä on sairaala, niin ehdotan laitoshuoltajan tai välinehuoltajan koulutusta.
Lastenhoitaja, siivooja, kaupan kassa. Noista ainakin on tarvetta usein.
Välinehuoltajasta en tiedä, mutta nuo kaikki muut ovat täysin sopimattomia selkä-/jalkavaivaisille! Työssä on paljon seisomista, liikkumista, nostelua, kääntelyä jne. joten missään tapauksessa ei kannata opiskella tuollaisia aloja, jos on jo valmiiksi tiedossa terveysongelmia.
Kassatyöstä minulla ei ole kokemusta, mutta tuskin siinä kovin ujo ja paniikkikohtauksia saava pärjää. Ja onko kaupoissa edes nykyään pelkkiä kassoja, vai pitäisikö siinä pystyä samalla hyllyttämään (=nostelua) yms.?
Yrittäjänä voit myydä mitä tahansa tuotetta tai palvelua. Palkkaat vaan jonkun osaavan tekemään sopimasi työt ja otat itse oman katteesi laskutussummasta, työntekijälle sitten palkka. Näinhän ne firmat toimii, myydään asioita, joita ihmiset haluavat ostaa ja hankitaan tekijät tekemään fyysinen työ.
Ei sun tarvii ite osata muutaku sopia toimeksianto ja aikanaan laittaa palkat maksuun. Sen voi tehdä kotikoneelta. Jos kunnolla haluat jättäytyä taka-alalle, voit palkata jonkun myymään urakat ja hankkimaan tekijät. Ite vain keräät fyrkat taustalla.